Частни училища - информативна тема 16

  • 110 948
  • 742
  •   1
Отговори
# 240
  • Мнения: 6 640
Блис, според мен малка част от хората, които насочват децата си към алтернативна форма на образование, след седми клас се насочват към “традиционна“ елитна гимназия. повечето имат ясна представа какво НЕ искат и с тази нагласа избират училище. за тях седмокласното кандидатстване е един от съществените недостатъци на системата, от която бягат. за мен също е излишен стрес това и предпочитам да избера училище, в което детето ще може да продължи след седми клас, ако желае.

# 241
  • Мнения: X
Блис, според мен малка част от хората, които насочват децата си към алтернативна форма на образование, след седми клас се насочват към “традиционна“ елитна гимназия. повечето имат ясна представа какво НЕ искат и с тази нагласа избират училище. за тях седмокласното кандидатстване е един от съществените недостатъци на системата, от която бягат. за мен също е излишен стрес това и предпочитам да избера училище, в което детето ще може да продължи след седми клас, ако желае.

Така е. Но би ли ми дала конкретен пример с училище (което има своите резултати) след 7 клас с подобна алтернативна концепция? Подходящо за деца завършили такова училище до 7 клас?

Продължавам да смятам, че последните години се наложи мода на говоренето по отношение алтернативи в образованието. Финландска система (която самите финландци вече май започват да критикуват), Монтесори, Джъмп мат (което е възникнало по съвсем друг причина и за друг тип деца). Няма лошо. Отворена пазарна ниша, която очевидно се опитват да запълнят.

# 242
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 612
Напълно съм съгласна с Блис, пазарна ниша е и още как. Но тя се отваря поради дефицити в стандартното образование. Въпросът е кои са на първо място и как да се преодолеят от същата тази традиционна система.

# 243
  • Мнения: 723
Ами аз следя доста отблизо как се развива финландската система последните години, и имам роднини, които се занимавт с образование и с международни програм, късаещи го... цял живот кажи речи.
Та не говоря празни приказки.

Те самите не са казали, че ползват нещо от финландската система, но цялостната философия, която са приложили до голяма степен се припокрива с финландската, затова го отбелязах - това си е мое наблюдение.

Относно уменията и нуждите на времето, със сигурност старият модел не подготвя децата за уменията, които ще са им нужни като станат на по 20-30. Св София и Питагор пък съвсем... Това че ги блъскат да учат суха материя само и само да се представят добре на олимпиади и състезания, съвсем не ми се струва адекватен подход да подготвиш едно дете да се справя с живота и да е самостоятелно мислещ човек. Матурите на МОН си мерят ценностите на МОН, които не съвпадат точно с моите ценности. Както и те самите казват - това е един образователен минимум, който те гледат да покрият. Мен мен интересуват училищата, които се фокусират върху надграждането над този минимум и в този смисъл Прогресивното ми се струва точно такова...поне на първи прочит.
 Трансдисциплинарният подход е много по-естествен за децата, т.к. продължава природно заложения начин на мислене за света като взаимосвързан. Традиционната система разделя това мислене в отделни предмети и от там децата все по-трудно свързват знанията си от отделните сфери. Също така ученето чрез практически задачи - изследвания, проекти и т.н. е много ефективно според мен и много повече информация могат да попият чрез него...  Бях на срещи с директори на 2-3 от елтините частни училища и дори и те споделят колко много харесват и се опитват да внедрят тази система и в техните училища, но е много по-трудно и времеемко когато вече имаш един модел и се опитваш плавно да го замениш, отколкото просто да почнеш директно по новия.

За мен е важно детето ми е да израсне самостоятелно, мислещо, анализиращо и способно да изгражда и защитава тезите си, да има жив и позитивен интерес към ученето и да не й убият любопитството към света. Да има изградени умения да работи с други хора, да търси сама отоговорите, да подхожда критично, но и разбиращо към тезите на другите. Да е все така креативна, инициативна и добронамерена... такива неща ме вълнуват и това, което видях и чух в Прогресивното най-отговаря на тези ми очаквания.

А относно нуждите на времето, освен че мисля повечето от нас следят и виждат в каква посока се развива света, в официалните политки заложени в развитието на образованието в световен мащаб са откроени много подобни ценности и умения, като тези, които споменах и които и въпросното училище има за цел и мисия да развива у децата.

Ето 2 документа от Световния Икономически форум относно визията за образованието и посоката, в която трябва да се развива то според лидерите в областта:

http://www3.weforum.org/docs/WEF_New_Vision_for_Education.pdf

https://www.weforum.org/reports/new-vision-for-education-fosteri … hrough-technology

Извинвявам се за дългия пост, но се опитах да отговоря на всички въпроси и съмнения, които видях  Party bouquet

Последна редакция: ср, 15 фев 2017, 10:42 от A_vagabоnd

# 244
  • Мнения: X
Напълно съм съгласна с Блис, пазарна ниша е и още как. Но тя се отваря поради дефицити в стандартното образование. Въпросът е кои са на първо място и как да се преодолеят от същата тази традиционна система.

Абсолютно вярно. Всичко идва от дефицита в нашата система. Но честно казано всичко това ми се вижда крайно утопично (ако се прилага само в едно училище) и от друга страна същото това училище се налага да покрива изискванията И на държавния стандарт. Системата за мен следва да се реформира като цяло за да не се налага деца завършили подобни алтернативни училища да се аклиматизират постфактум към действителността.
Признавам аз съм традиционалист. И трудно приемам някои новости. Но от друга страна адмирирам всяко нововъведение, което дава резултати. И го щом се убедя, че е полезно (а не само думи и обещания) го защитавам горещо.

A_vagabоnd не ми отговорихте на въпроса. От Прогресивното ли ви казаха, че прилагат или ще прилагат елементи на системата на Финландия? И всъщото време прилагат изискванията за да могат да се лицензират като IB?

Само за сведение - и в цитираните от вас две училища се правят проекти.  Wink Прогресивното далеч не открива топлата вода. При това не само в проектите.  Wink
За тези няколко години в които се интересувам от частно образование съм видяла доста типове рекламни кампании на ЧУ.  Mr. Green Stop

# 245
  • Мнения: 6 640
Блис, не съм запозната в детайли с програмата и особеностите на училищата след седми клас. но ми се струва, че например училищата с IB програми са добър “алтернативен“ вариант (без в това да влагам смисъла, че са крайно различни от традиционната система). това изцяло по впечатления от разговорите ми с хора с по-големи деца, нямам опит и лични наблюдения. напр. за IB програмата на Увекинд съм чувала страхотни отзиви. също така, в АК образователния процес се различава от този на езиковите гимназии, а е доста желано училище след 7 клас.
не знам защо битува някаква представа, че децата от алтернативните форми на образование са някакви фрийкове, които нямат елементарни социални умения и се държат като хванати от гората. те са деца като всички останали - могат да седнат на чин, могат да си прочетат урока от учебника, да си напишат домашното. не разбирам какво толкова би им попречило да се интегрират и в традиционната система. newsm78

# 246
  • Мнения: 723
Bliss, отговорих на въпроса във втория абзац - мое наблюдение си е, не са казали такова нещо те.. просто ги следя и двете отблизо и виждам доста общи неща  Peace

# 247
  • Мнения: X
Блис, не съм запозната в детайли с програмата и особеностите на училищата след седми клас. но ми се струва, че например училищата с IB програми са добър “алтернативен“ вариант (без в това да влагам смисъла, че са крайно различни от традиционната система). това изцяло по впечатления от разговорите ми с хора с по-големи деца, нямам опит и лични наблюдения. напр. за IB програмата на Увекинд съм чувала страхотни отзиви. също така, в АК образователния процес се различава от този на езиковите гимназии, а е доста желано училище след 7 клас.
не знам защо битува някаква представа, че децата от алтернативните форми на образование са някакви фрийкове, които нямат елементарни социални умения и се държат като хванати от гората. те са деца като всички останали - могат да седнат на чин, могат да си прочетат урока от учебника, да си напишат домашното. не разбирам какво толкова би им попречило да се интегрират и в традиционната система. newsm78


В АК много малко деца учат по IB. Не правете тази грешка.  Peace И АК е бялата врана все пак. Не следва да бъде давана като пример. Да не говорим, че там е последното място за което бих казала, че ученето е лежерно и без зор. И е много далеч от понятието за алтернативно образование, което обсъждаме в момента.
За Увекинд не съм на същото мнение.  Peace

Bliss, отговорих на въпроса във втория абзац - мое наблюдение си е, не са казали такова нещо те.. просто ги следя и двете отблизо и виждам доста общи неща  Peace

Изобщо не става ясно.  Peace

# 248
  • Мнения: 9 045
Относно уменията и нуждите на времето, със сигурност старият модел не подготвя децата за уменията, които ще са им нужни като станат на по 20-30. Св София и Питагор пък съвсем... Това че ги блъскат да учат суха материя само и само да се представят добре на олимпиади и състезания, съвсем не ми се струва адекватен подход да подготвиш едно дете да се справя с живота и да е самостоятелно мислещ човек.

Само , ще вметна че тук си далеч от истината.
Аз лично харесвам и IB и Джъмп мат. Запозната съм доста добре и с двете неща. Относно IB - до тук съм видяла да бъде прилагано в истинският вариант с проекти само в АК.  
А колкото до Джъмп Мат - страхотен метод за обучение на деца, без интерес в математика, деца със СОП и такива който логиката не им е силната страна.
Изключително много харесвам идеята на Прогресивното училище. Допадат ми много младите им преподаватели. Методистите им по Джъмп Мат /който преподават в СМГ - по стандартната програма/. Изобщо приятно /лежерно училище за нещастие не подходящо за сега за моето дете.

# 249
  • Мнения: 723
Кое точно не става ясно  от този абзац, да го поясня ако е нужно?:

"Те самите не са казали, че ползват нещо от финландската система, но цялостната философия, която са приложили до голяма степен се припокрива с финландската, затова го отбелязах - това си е мое наблюдение."

# 250
  • Мнения: 723
Относно разликите в подхода на МОН и на IB само ще дам за пример въпроси, които се задават на матурите на едните и на другите.

Въпрос от матура на IB обикновено или се отнася за литературен анализ на непознат текст или е нещо в стил (това от реална матура) "Каква е ролята на иронията, използвана в произведение А и произведение Б от изучаваните?"

А на матурите на МОН се питат въпроси от типа на "От кое произведние е героят Х?" Че има и дадени възможни отговори..   това трябва да ви е достатъчно показателно коя система какви умения се опитва да изгради и какво мери и оценява след това  Crazy Whistling

# 251
  • Мнения: X
Ето ви за IB дипломите в АК.
http://www.acs.bg/Home/Academics/IB_Programme.aspx

Цитат
За прием в двугодишния курс могат да кандидатстват чуждестранни ученици и български ученици, идващи от чужбина, които не получават българска диплома.

# 252
  • Мнения: 9 045
 A_vagabоnd тръгваш по път който повечето от нас вече са извървели.
Няма смисъл , да се опитваш да убеждаваш някого в нещо. И по МОН и по IB - пак учат "Под игото" и по двете не го разбират, децата.

IB има страхотна идея, но няма кадри които да я прилагат в БГ. Поне за сега Simple Smile

# 253
  • Мнения: X
A_vagabоnd тръгваш по път който повечето от нас вече са извървели.
Няма смисъл , да се опитваш да убеждаваш някого в нещо. И по МОН и по IB - пак учат "Под игото" и по двете не го разбират, децата.

IB има страхотна идея, но няма кадри които да я прилагат в БГ. Поне за сега Simple Smile

Един път да съм съгласна с теб  Grinning  bouquet

# 254
  • Мнения: 9 045
Bliss абе , аз вчера за първи път бях съгласна с теб...в една друга тема Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт