5-и клас – не му се учи. Вие как се справяте?

  • 67 049
  • 1 161
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: X
T.e. съвсем нормално е да не се справя сам, аз така ви чувам.
Ако е така, наистина ще започваме още от 5ти клас с уроците, т.е. с частните уроци.

Имам една единствена идея за преподавател по български - от училище, в което работи майка ми. Явно е време да я приложа на практика.

Да, тези дни 3 пъти ходих до училището. Чух само нападки. Не ми се навлиза в подробности.

Явно му е рано да се оправя сам с уроците. Предоверила съм се. Не, че не съм се занимавала, но наблягах на математиката, а нашата преподавателка има специални изисквания, за няколко ненаписани примерчета от домашни пише 2ка и оттам му се е понижил успеха явно - точно по този предмет.

# 16
  • Sofia
  • Мнения: 8 821
Моят се справя сам, в повечето случаи. Преди тестове, по разкавателните предмети, преговаряме заедно. Успява да се концентрира в час и за самоподготовка не отделя много време.  Peace. Доволна съм от него, учителите-също  Hug.
Бях се понаплашила в края на миналата година, покрай заплахите за новия и по-сложен учебен материал и т.н. При нас не се отразява  Praynig.

# 17
  • Мнения: 178
Помагай там където има нужда . По предмети които се справя го остави и сам
Моя ходи на английски останалото помагам аз все още. По мат го карам той да ми обяснява все едно не помня, Бел  съм заредила помагала  а по разказвателните го карам да разказва урока
Но най се дразня когато по предмети като музика , ДБТ има да учи и да се подготвя за контролни,  е това е безумие  Wink

# 18
  • Мнения: 3 480
Няма ли нещо като занимални, където да помагат на учениците със задачите? Ако не - това си е истинска бизнес ниша ...

# 19
  • София
  • Мнения: 44 345
Като майка на дете 6 клас ще ти кажа - не си прави илюзии, че ще запазиш нещо от успеха в 4 клас!
Просто в 5 вадиш бял лист и почваш наново!
Абсолютно всичко е различно, нормално е и оценките да са различни.
Не напрягайте детето за общ успех, въжте в какво е силно и си го гонете него.
Обаче внимавай с учителите. Има някои строги, но изискващи.
Но има и пълни дебили, които просто така се заяждат и пишат ниски оценки.
Ходи на родитески, виждай се с тях и хубаво ги слушай. Пък после си прецени кой какъв е.

# 20
  • Мнения: 1 385
По български е добра идея да ходи на уроци. Българският се учи само до 8 клас, така че сега е моментът за работа върху грамотността. И заради матурата, разбира се. Доколкото знам, все още балообразуването е с български и математика и не се взема общия успех, дали ще има промени до 7 клас, кой да ти каже. Но дори и да е така, общият успех от 5  и 6 клас няма да се взема. Така че залагайте на българския и математиката. И на английския, защото там изоставането трудно се компенсира.
В 5 клас успехът пада, а още повече в 8, ако е в добро училище. Не сте изключение. Но трябва да го мотивираш  и да му помагаш да се справя, не заради резултатите, а заради собственото му самочувствие. За да не се припознае в етикета, който учителите му  поставят, за да не се задоволява с малко.

# 21
  • Мнения: X
Не е ли по-нормално в 5ти клас да се занимава повечко сам вече?
Нормално е, но само ако още от първи клас са поставени стабилни основи и са изградени навици за учене. При вас всичко това липсва. Ще трябва много сериозна работа, за да се попълнят пропуските до момента. Не толкова и само пропуските в знанията, а най-вече пропуските в изграждането на навици за учене. То е все едно да те заболи зъб, но ти да отидеш на зъболекар след една година.
Като майка на дете 6 клас ще ти кажа - не си прави илюзии, че ще запазиш нещо от успеха в 4 клас!
Просто в 5 вадиш бял лист и почваш наново!
Като майка на дете в 5 клас и на още едно, което вече е било в 5 клас, ще кажа, че това изобщо не е универсално правило.

# 22
  • София
  • Мнения: 44 345
Разбира се, навиците, уменията и знанията от 1 до 4 са стабилна основа.

# 23
  • Мнения: 1 385

 Като майка на дете в 5 клас и на още едно, което вече е било в 5 клас, ще кажа, че това изобщо не е универсално правило.

Всяко дете е частен случай. Справянето в училище зависи от много фактори - възможностите и желанието на детето, отзивчивостта на родителите, умението на учителите, нивото на другите деца, учебната програма, методиката на преподаване... Не стоварвайте цялата вина върху един объркан родител.
"Навици за учене" е малко силно за дете в началния курс, когато материалът се усвоява предимно чрез практически занятия. В моя опит с дете, което е в 5 клас и още едно, което е било в 5 клас, е че точно в началото на прогимназията, се променя начинът на преподаване, материалът се усложнява, срещат се с много нови учители, с чиито особености (дори и на изговора!) трябва да свикнат. В първия срок на 5 клас е много важна подкрепата от родителя за наваксването с материала, но тя трябва да продължи и след това. Навиците за учене на по-големи обеми информация се изграждат сега и в следващите години. Обучението в училище е твърде теоретично и е съвсем естествено голяма част от децата да го отхвърлят. Но ако сме отговорни за бъдещето им, трябва да им помогнем да се справят, като проявяваме разбиране. Да ги мотивираме сами да си поставят по-високи цели (в никакъв случай с награди и наказания). Това е по-трудната част от работата на родителя, която се отплаща по-нататък.

# 24
  • Мнения: X
Всяко дете е частен случай. Справянето в училище зависи от много фактори - възможностите и желанието на детето, отзивчивостта на родителите, умението на учителите, нивото на другите деца, учебната програма, методиката на преподаване... Не стоварвайте цялата вина върху един объркан родител.
"Навици за учене" е малко силно за дете в началния курс, когато материалът се усвоява предимно чрез практически занятия. В моя опит с дете, което е в 5 клас и още едно, което е било в 5 клас, е че точно в началото на прогимназията, се променя начинът на преподаване, материалът се усложнява, срещат се с много нови учители, с чиито особености (дори и на изговора!) трябва да свикнат. В първия срок на 5 клас е много важна подкрепата от родителя за наваксването с материала, но тя трябва да продължи и след това. Навиците за учене на по-големи обеми информация се изграждат сега и в следващите години. Обучението в училище е твърде теоретично и е съвсем естествено голяма част от децата да го отхвърлят. Но ако сме отговорни за бъдещето им, трябва да им помогнем да се справят, като проявяваме разбиране. Да ги мотивираме сами да си поставят по-високи цели (в никакъв случай с награди и наказания). Това е по-трудната част от работата на родителя, която се отплаща по-нататък.

СЪгласна съм с написаното от теб, но нямам спомен да съм стоварвала вината върху родителя. Макар че, моите деца са основно моя грижа и, ако се появят проблеми, а не е като да не са се появявали, приемам, че пропускът е основно мой. Хора сме и е нормално да имаме пропуски и грешки. В случая, авторката е наясно, че се е предоверила и е прибързала оставяйки детето само да контролира ученето си. Лошите резултати в 5 клас при него не са нещо ново. Още в 4 клас е имало ниски оценки и занемарено учене. Сега ще трябва да положи много големи усилия, за да извади каруцата от калта.

# 25
  • Мнения: X
Няма ли нещо като занимални, където да помагат на учениците със задачите? Ако не - това си е истинска бизнес ниша ...
Нима?
Споделят майки с диплома на учители, че нямат търпението, желанието и възможността да помагат на едното или двете си деца, но биха се наели с желание да правят същото за още 15ина ученика в различни8 класове ли?

Щом мотивацията на детето куца то наистина трябва да се работи над това.

 Ако родителите нямат възможност или желание да се занимават всяка вечер след работа с детето си то наистина е добре да се търси индивидуален учител за в къщи с частни уроци.

Школите и занималните не са на индивидуален признак и работата 1:1 за мен е по-добрият вариант. Това бяхме избрали и за нас.

# 26
  • Мнения: 3 480
"Нима? ???  Shocked
Имам диплома за учител, но не се занимавам с това по ред причини.
Дали всеки се занимава с това, за което е учил?!
Освен това специалността ми е съвсем друга - децата ми не учат, това, за което е калификацията ми. Дадох пример за добра възможност, за хора, които са добри педагози и могат да помогнат на други. Тук има много видове франчайз модели на различни концепции за училища - занимални 1-2 пъти в седмицата.

Занималните в малки групи са много разпространени в чужбина и дават добри резултати дори в подготовката за изпити след 6-и клас. Децата са в конкурентна среда и се 'надъхват' един вид. Финансово са по-изгодни от уроци 1:1 и определено се водят от опитни преподаватели в елитни улища, които имат над 90% успеваемост за различни изпити.

Разбира се, въпрос на избор и финанси е дали ще се предпочете 1:1 или обучение в група. Ние ползваме този вариант защото очевидно сме на работа до 6 и децата са изморени и трудно се концентрират вечер. Естествено няма как да тръгнем и да ги водим някъде вечер - ще изгубим допълнително време в път.

# 27
  • Мнения: 13 235
Оставите ли го ще се хързулне все по-надолу и скоро ще е 3-каджия.

Опитайте да наблюдавате по-внимателно средата му.

Виждам, че сте уморена и ви се иска да се оттеглите, но се налага още малко да се борите. Явно му трябва още малко време, за да изгради учебни навици. После дори и да падне на 4 е по-добре от 2-3 и никакви шансове за добро образование. Натоскайте, редувайте се с таткото, ако трябва търсете и частен учител.

# 28
  • Мнения: 4 145
Синът ми също е петокласник- труно е
Сега пише ,учи ,а аз като надзирател проверявам, обяснявам, изпитвам...........уморително е Rolling Eyes
Но образователната ни система така е направена ,че без помощ не става. Моя юнак не си понижи успеха в 5кл ,но и на него не му се учи по принцип .Всичко друго му е по забавно ,а пък то е и разбираемо.Не се предавай! То и аз се отчайвам понякога ама стискам зъби и продължавам
С многото ангажираност без свободно време ние ударихме на камък миналата година. Започна да се де мотивира и да не му се занимава. Имат и те едни периоди -възход,падение".......пубертет

В една друга тема го писах. Идвам и тук. 5-7 клас е най-***баните години в българското училище, без извинение и без свян го пиша.
Удобна ниша се създава още в 5 клас именно с неумението да задържат интереса на променящите се вече деца. Започват вечни упреци, които не водят до нищо градивно. В момента едното ми дете завършва този период. Дете, което от 3 клас учи само иначе. Всъщност винаги е учило само и без подканяне. Дете, което не е чуло упреци, само защото полага доста труд и учи много, но-това не му помогна. Напротив, видяхме двойно по-добре отчайващата нужда от външна помощ и ползване на учител/школа. И без упреци от учителите в училище се наложи. Представям си какво е за отчаяните с вечен упрек. Имат такива момчета (и момичета) в класа-вечно ги хулят на родителската, вечно са с двойки-тройки. Ами не ги мотивираха с това да променят нещо, напротив, задълбочиха го. В момента в 7 клас пак си има тройки, по милост, че да минават и хич не им пука за матури и чудеса.
А иначе-твърдя, че няма нищо трудно. Трудното идва от неумението на по-голямата част от учителския персонал да преподаде качествено и да овладее децата. Твърдя, че само с овладяване и слушане в час се изкарват 4-ки. Но нямат механизъм за справяне учителите. Те самите преподават сухо и монотонно безумията, написани в различни учебници, да не говорим за системата на оценяване и великите тестове, които у нас дават повече субективна, отколкото обективна оценка на моментните знания.
И тук го пиша-никак не е случайно, че школите заеха тази ниша-5-7 клас. Защо в школата могат, а в училище не могат тези деца?

# 29
  • София
  • Мнения: 19 441
В една друга тема го писах. Идвам и тук. 5-7 клас е най-***баните години в българското училище, без извинение и без свян го пиша.


Категорично!  Peace

Общи условия

Активация на акаунт