5-и клас – не му се учи. Вие как се справяте?

  • 67 032
  • 1 161
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 4 145
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=966888
ето една тема за начукване на канчето
подобен начин се прилага и в училище
детето не е написало, че не учи или че има лоши оценки, или че не се готви за матурите, но начукването на канчето е задължителен елемент
 Whistling
Излишно е да пиша, че в България коя точно гимназия ще завършиш е суета. Всички излизат еднакви в 12 клас. Е, да, лайстунг класа в немската дава една друга диплома, ама и това не е безплатен билет за невероятна кариера и щастие.
Ама давало среда. Чета я авторката, детето и в момента е в спрягана за елитна гимназия, т.е. не е в квартално тип западнало училище с наркоманчета (навремето им казвахме помощни).
Среда винаги ще има и лоша и добра, родителят е този, който направлява и показва пътя.

# 31
  • Мнения: 3 480
Явно нещата в България започват да се изместват към тези в други страни. В ЮК ги изпитват рядко и което дете е интелигентно избутва, природно интелигентните деца са отличници, а такова като моите (преди време) изостават. Хубавото тук е, че критиката на родителската е конструктивна и всеки си има време само за неговото дете да говори с учителя. Най-малкото, което учител тук би си позволил е да класифицира детето или да го обиди - току вуж си го осъдил.

На мен не спираха да ми повтарят преди че децата ми понеже не са с матерен английски и ние общуваме на български в семейството - по презумция ги класифицираха като деца със 'специални нужди'. Тогава отъпквах почвата с учителите и 1-2 учителя 'предположиха' и за двете ми деца (в различни периоди), че имат дислексия ит.н. Аз отказвах да го приема и смених учителя. Бях убедена, че се разсейват и не учат по съвсем други причини (като умора след 6 вечерта, липса на концентрация след училище и др. психологически фактори). Бях права, защото се оказа че с постоянство, много труд и ръчкане децата ми се справят не по-зле от съучениците си, дори ги задминават в някои предмети.
Така че както и други потребители вече написаха -  добре е, че си давате сметка че петокласника изостава и искате да вземете мерки, което вече е едно добро начало. Остава да намерите подходящия за него метод.

# 32
  • Мнения: X
Излишно е да пиша, че в България коя точно гимназия ще завършиш е суета. Всички излизат еднакви в 12 клас.
Това категорично не е вярно.

# 33
  • Мнения: 4 145
Излишно е да пиша, че в България коя точно гимназия ще завършиш е суета. Всички излизат еднакви в 12 клас.
Това категорично не е вярно.

Добре. нека. Имам и големи изкласили деца. Не си смуча от пръстите.

# 34
  • Мнения: X
И моето голямо е изкласило. И аз не си смуча от пръстите. Гимназията му даде много неща, които са му от полза. Имаше прекрасни учители и страхотни съученици. Средата определено е важна. Особено в тийн годините, когато не слушат мама и тате, а се водят по акъла на съучениците си.

# 35
  • Мнения: 4 145
На твърдя, че средата не е важна. Твърдя, че основа полагат родителите. Добра среда с добри деца има и по другите училища. Познавам наркоманчета от елитни гимназии в града, та не са ми желана среда непременно за моите деца. Твърдя единствено, че във всяко едно училище има всякакви деца, съответно децата попадат и в добра и в лоша такава, и умението да се припознае към някоя идва от семейството също, то трябва да е първия основен гръб, на който да се облегне детето. По чий акъл ще се поведе в немската, може и да е пагубно. А може и да изкласи съвсем нормално дете и без да е в немската. Примерно само, да не вземе някой да се припознае сега.

# 36
  • Мнения: X
На твърдя, че средата не е важна. Твърдя, че основа полагат родителите. Добра среда с добри деца има и по другите училища. Познавам наркоманчета от елитни гимназии в града, та не са ми желана среда непременно за моите деца. Твърдя единствено, че във всяко едно училище има всякакви деца, съответно децата попадат и в добра и в лоша такава, и умението да се припознае към някоя идва от семейството също, то трябва да е първия основен гръб, на който да се облегне детето.
С болднатото съм 100000000% съгласна. Но за елитните гимназии и наркоманите не съм много съглсна. Първо, този мит чудесно пасва на тези, на които гроздето е кисело. Второ, ако приемем, че в елитните гимназии децата са пропаднали наркомани, то в останалите училища, където дори не е налице подборът на елитните гимназии, контингентът деца би трябвало да е още по-зле. Някак си не си представям в  гимназията в Обеля -амнайсе децата да са по-читави от тези в 93 НЕГ. Моите лични наблюдения са от 1АЕГ. За 5-те години, които прекара там синът ми, така и не се появиха очакваните орди наркомани. За сметка на това, налице бяха чудесни деца, които вече 5 години след завършването са сиблизки.

# 37
  • Мнения: 4 145
Гроздето на нас ни е сладко.
Но и без да се споменава училището, алармирам, точно защото сме минали през сладко училище, с такъв проблем:
http://www.mediapool.bg/spored-politsiyata-direktori-potulvat-sl … e-news254863.html

Вашето е по-скоро частен случай, бъди доволна, че сте имали късмет.

Аз самата предпочитам и това ми дете да остане да ми учи пред очите, в кварталното училище. Поради причина-всички го познават и все някой ще ми докладва бързо-бързо, къде го е видяло да се свира. Примерно. Но ако и то се докопа да сладко-кисело училище (апропо, 1 английска е назад в класациите с доста лоши отзиви поне в последните няколко години, топ 3 са немските и испанската, без смг , разбира се), ще се примиря, но ще бъда двойно по-притеснена и с едно на ум и внимаваща.

# 38
  • Мнения: 3 480
И моето голямо е изкласило. И аз не си смуча от пръстите. Гимназията му даде много неща, които са му от полза. Имаше прекрасни учители и страхотни съученици. Средата определено е важна. Особено в тийн годините, когато не слушат мама и тате, а се водят по акъла на съучениците си.

+1  Peace

Затова скъсвам моите от учене да влязат в хубави училища и да копират съучениците си.
Имат хубава система за окуражаване като дават на учениците точки и според точките - различни награди и дипломи. Мс в новото училище си ги подрежда на табло в стаята и е изключително мотивиран. Още повече и като го водя от време на време на работа и вижда какви коли карат хората. (Животът не е само цветя).

Лично аз завърших елитна гимназия преди (сега не знам как е) и това определено ми помогна много по отношение на дисциплина, контакти, тренинг да се справяш с трудни неща и стремежа да вляза в университет както и да имам хубава работа един друг.
Средата е изключително важна.
Тук има цели училища, които не са с добро реноме и съответно родителите както и децата са на помощи и нямат много интерес да учат и работят. Съответно и не можеш да очакваш, че детето ти ще има прекрасно влияние и свестни приятели.

Проблемът с наркотиците в днешно време го има навсякъде май. Остава детето да се запознае с всички рискове, което е трудно особено в тази възраст.

# 39
  • Варна
  • Мнения: 10 493

Но най се дразня когато по предмети като музика , ДБТ има да учи и да се подготвя за контролни,  е това е безумие  Wink


Да,изумена съм.На моя син му оставиха 3-ка за срока по музика.Сега някой да не се обиди не че го подценявам като предмет,но почти не ни оставаше време да учим и уроците по музика и рисуване.Едно време сякаш повече за отмора ги ползвахме тези часове,а сега композитори,арии,история на изкуството ooooh!.На мнение съм,че трябва да натисна математика и български на този етап.По Английски ползвам помощ от частен учител.
Много му падна успеха тази година,5-ти клас е.А учим,представа нямам защо.Дисциплината им също е много зле.

Последна редакция: ср, 22 фев 2017, 12:10 от Глухарче

# 40
  • София
  • Мнения: 44 343
Средата Е  важна. И а го осънах. До 5 клас бяхме в прекрасен клас. Сега в 6 ти общия им успех едвам стига 4. Емии, каквото и да говоря вкъщи, средатаме преборва доста лесно, за съжаление. Ще бягаме скоро...

# 41
  • Мнения: X
Глухарче, Ейджънт, и при нас е така.
Изобщо средния успех на нашата и останалите паралелки са показали тия дни на родителската, 4-4,50 е на всички класове. Това по БЕЛ, мат. и 1ви чужд език.
На вашите деца дават ли по 2 страници от УТ по математика и 3 задачи от  учебника? Много ли е това като домашно или е нормално според вас?

# 42
  • София
  • Мнения: 44 343
При нас направиха първия срок /от ЕС или нещо такова/ допълнителен кръжок по математика. Там си пишеха и домашни. И имаме 5ца на последното контролно, което е чудо чудесно!

# 43
  • Варна
  • Мнения: 10 493
По математика винаги има повече за домашно,но мисля че иначе няма как да утвърдят знанията си по друг начин,тъй като всеки ден са с нов урок.Та домашното има за цел да се научат задачите.По Български език имам повече страхове тъй като госпожата им не е достатъчно строга и не им дава много домашни,а да не говорим че и не ги проверява и те се скатават.
Сега се ядосах на госпожата по Английски показала им контролните,но не ги върнала,е аз как да разбера къде е сбъркал и какво е останала недоучено  ooooh!
Абе ръчкам,натискам и резултата е пак незадоволителен.

# 44
  • Мнения: X
По математика винаги има повече за домашно,но мисля че иначе няма как да утвърдят знанията си по друг начин,тъй като всеки ден са с нов урок.Та домашното има за цел да се научат задачите.
Абсолютно си права. Материалът по математика е огромен. Сега са наблъскани обикновени дроби, десетични дроби и геометрия. Когато аз бях ученичка десетичните дроби се учеха в 6 клас, а сега са ги свалили в 5-ти. Всеки час нов урок- красота. Изобщо нямам идея какво щях да правя, ако майка ми не беше учителка по математика, та дъщеря ми всеки ден има урок по скайп с нея за затвърждаване на знанията.

Общи условия

Активация на акаунт