Американски колеж - осма тема

  • 105 158
  • 764
  •   1
Отговори
# 195
  • София
  • Мнения: 20 082
Истината, както винаги, е някъде по средата. Не може на базата на справянето на едно дете с това или онова да се говори за постижения на всички, за подготовка, за изисквания и сие, та и да се сравнява това дете с друго, учещо на различно място.. Все едно да дойда и да изтъкна  една от двете пълни 6,00 на математика 2 в СУ (профилирана подготовка и сериозни задачи) преди броени дни, че е на дете от НЕГ и на тази база да кажа, че подготовката там е на такова високо ниво.. Да, ама друг път. Фактът, че  въпросното дете  има повече от редица семегейци, от  възпитаници на други МГ в страната и т.н, въобще не значи, че  останалите деца във випуска в НЕГ са с такова високо ниво. Или (Призма да ме извини, че цитирам детето й) на база  отличното справяне на младежа с есето за АК някой да заключи, че всички в СМГ са с такова завидно ниво по литература. Едва ли. И както това важи в един аспект, Амели, така е в сила и в друг. Няма как да знаеш, още повече така убедено да обобщаваш дали дете от  друго училище може или не може да реши  задачите и да скрие шапката на интервюиращите го. Примери много за скриващи шапката и не са само от АК, бъди сигурна. Най-малкото казаното е  твърдение, което  някак омаловажава знанията и уменията на много деца извън АК, като упоменатото от мен по-горе примерно.

Последна редакция: пт, 07 апр 2017, 13:22 от пенсионирана русалка

# 196
  • София
  • Мнения: 16 564
Татко Мецан, не си прав. Всичко, което се учи по всички предмети в рамките на средното образование в един момент в живота влиза в употреба. За  пример давам знанията по химия: тук във форума се появяват постове как да пестим олиото, като го използваме повторно. ССф изяде авторката, без да се усети, че тя е спала в часовете по химия в 10-11 клас...Моята свеки е пенсионирама учителка, а ми се случва редовно аз да и обяснявам елементарни неща, пак от готвенето, все учени по химия и биология в средния курс. Физиката и цялата електротехника в един дом пък да не ги започвам...

Имам две големи, незавършили АК деца, е, те се научиха да учат едва в университета (АУБГ), а малкия ще се научи една степен по-рано. Някои хора никога не се научават да учат, но това е друга тема и не това искаме за нашите деца.


Сменям темата  Simple Smile

Започва набирането на приемни семейства, в София, за американчета 16-18 г., по YES програмата, координаторките са ми изпратили материали, отделно аз, като понатрупала реален опит, мога да дам отзиви. Ако някой от четящите се интересува (може и да няма дете в АК), да ми пише на л.с. (ако даде имейл би било перфектно, направо препращам мейла с описанията).


# 197
  • Мнения: 7 683
Аз говоря по принцип и никак не бих искал да говоря за конкретно дете, което и не познавам на всичко отгоре. Въпросът е точно в това, доколко добър избор е АК за всяко дете, което е умно и способно, а не чак толкова трудолюбиво:

понеже бях и съм с убеждението, че на такъв мързел да продължи в СМГ щеше да му навреди, понеже щеше да му затвърди увереността, че няма смисъл да полага повече усилия в ученето.

По принцип говорим, за такива деца - доколкото чета, опитът е показал, че и в АК не е взел да учи повече, нали така:
той е изключително енергоспестяващ, до непростими и недопустими (за мен) обеми. ..(щот моето не съм убедена, че му се събират и по 30 мин средно на ден),

Т.е. според мен за такъв тип дете - пак казвам, не говоря конкретно за това дете, а по принцип - по-подходящо би си било СМГ, защото пак толкова щеше да учи, но щеше да има по-висок успех и в крайна сметка щеше да е приет във вуза си мечта просто поради дипломата си-

Извинявай, Миленита, че на твой гръб си илюстрирам тезата, просто такъв пример попадна; разбира се, че вие си знаете най-добре (във всеки случай много по-добре от мен)какво е най-добро за вас.

Татко Мецан, не си прав. Всичко, което се учи по всички предмети в рамките на средното образование в един момент в живота влиза в употреба.

Никак не съм съгласен с това, аз пък мисля, че и 5% от наученото в училище не ми е влязло в работа в живота, а и на всички хора, които познавам. Може АК да е нещо извънземно и получените в него знания и умения наистина да вършат работа в живота после, не знам.

# 198
  • София
  • Мнения: 1 780
Последно за моя мързел, като отговор на татко Мецан  - напротив, Колежът се оказа изключително полезен за въпросния. Със сигурност го научи да полага повече усилия, макар и недостатъчните, за да е отличник  Mr. Green и за мен това е по-добрият резултат, от евентуалния, ако беше в СМГ (приеха го в немската паралелка навремето след НВО).

И няма проблем, че нищим тези на гърба на Диването  Peace (или моя). В общия случай сме интелигентни хора и знаем, че не генерализираме, като даваме конкретен пример. По-скоро в такива случаи ползата е за такива, които виждат сходства с тяхната ситуация. Или поне на мен винаги ми е било много полезно, като прочета/науча, че някое куку като мен или в случая мързел като гарджето ми им се е случило това и това и си правя съответните изводи с цялата им условност, че няма еднакви хора/съдби/характери.

Айде, пак честито на приетите. Благородно ви завиждам за хубавите емоции.

# 199
  • Мнения: 52 466
Татко Мецан, не си прав. Всичко, което се учи по всички предмети в рамките на средното образование в един момент в живота влиза в употреба. За  пример давам знанията по химия: тук във форума се появяват постове как да пестим олиото, като го използваме повторно. ССф изяде авторката, без да се усети, че тя е спала в часовете по химия в 10-11 клас...Моята свеки е пенсионирама учителка, а ми се случва редовно аз да и обяснявам елементарни неща, пак от готвенето, все учени по химия и биология в средния курс. Физиката и цялата електротехника в един дом пък да не ги започвам...

Абсолютно не съм съгласна Peace Аз съм инженерка, но НИКОГА  в живота ми или в професионалната ми кариера не ми се е налагало да решавам обемни интеграли, сходящи редици или диференциални уравнения. За сметка на това много често съм отваряла един "Справочник на електротехника", написан на ниво техникум и без висша математика и той ми е вършил работа на 100%. Именно затова съм готова да отстоявам мнението си, че прекалените детайли и теория са нужни само на пренебрежим процент хора, занимаващи се с научна дейност в конкретното направление. За да знаеш как да използваш повторно олиото едва ли ти е нужно да знаеш химичните формули на всички съединения в олиото, както и режимите, при които протичат реакциите между молекулите в сместа.  В НЕГ имаше един идиот и кретен Грегъри, който ни тормозеше до дупка да зубрим ненужни неща по география. Вервай ми, НИКОГА не ми е послужило за нищо това знание и респективно твърде скоро забравих всичко.

Сещам се за един виц по темата Grinning
Известен преуспял бизнесмен в инженерната област идва на мотивационна лекция в ТУ и разказва на студентите разни интересни неща за бизнеса и инженерната практика. Нищо обаче на казва за математиката и накрая професорът по математика не издържа и пита:
- А може ли да дадете пример, в който наученото в час по математика ви е било от полза?
- Ми май имаше веднъж такъв случай.
(Очите на професора гордо светнали)
- Веднъж си изпуснах ключовете в една канавка и нямаше как да бръкна през решетката да ги извадя. И тогава намерих една тел, оформих я като интеграл и с нея си извадих ключовете... Joy

Относно кандидатстването. Нямам опит с всички университети и  всички специалности, но съм чела доста и като цяло мога да кажа, че:
- В УК кат цяло дават условни оферти и (почти) винаги поставят условия за успех в дипломата, като изискването може да бъде между 5,00 и 6,00 в зависимост от това колко престижен е университетът и колко искат това дете (понякога едно изискване за 6.00 на практика е стопираща оферта). Вече отгоре на това може да поискат и есета, и изпити, и интервюта и какво ли не.
- В САЩ искат справка за успеха, но не казват какъв го искат, т.е. няма определени прагове.Там определено САТ 1 и есетата са най-важните неща. САТ 2 уж да е по-висш, ама е по-лесен за изкарване и не диференцира толкова децата.
- Стипендията официално не се дава за успех, а за финансов статус на семейството (като и в АК). Сега ако много искат някое дете може да му предложат 75% финансиране, макар финансовият му статус да е като за 50%, но няма такова нещо като пълна стипендия за блестящ успех. Поне не и официално и масово, изключения сигурно има.
- Има обаче и друго, в УК се води, че приемът е merit based, т.е. по заслуги. В САЩ обаче не избират по постижения, а формират микс от студенти и типажи. И ако в проектирания микс има място за един гений математик, но кандидатстват двама, то вторият ще бъде отхвърлен, като за сметка на това приемат много по-слабо подготвено дете, но с интереси към благотворителност, музика или успехи в школа по дебати. В този аспект и примерът с онова дете, което било прието във всички университети от Бръшляновата лига, е доказателство не само и единствено за супер талант, а и за това, че дете с такъв профил (и въпреки това такива постижения, естествено) е пасвало много добре на имиджа на университетите и затова всички са го поискали. Все пак имидж, маркетинг и т.н.

Последна редакция: пт, 07 апр 2017, 13:55 от Черна станция

# 200
  • София
  • Мнения: 20 082

 В НЕГ имаше един идиот и кретен Грегъри, който ни тормозеше до дупка да зубрим ненужни неща по география. Вервай ми, НИКОГА не ми е послужило за нищо това знание и респективно твърде скоро забравих всичко.


Скрит текст:
Аааа, моля ти се, на мен идиотизмите му веднъж ми послужиха. hahaha Блеснах със "знания" пред един, като му казах, че стоманобетонни въжета преди 30-ина години са се произвеждали гарантирано в Роман. Mr. Green Иначе от тъпото ЖП и КПП-та няма никой.. hahaha
И да, на същото мнение съм, че от един момент нататък, след натрупана вече обща култура, човек следва да задълбава най-вече в областта, която му харесва, интересува го, върви му и в която смята да се развива.  Peace

# 201
  • София
  • Мнения: 16 564
От Златанов, по география в АЕГ-Пловдив, не само имам хубави спомени (беше пич и половина, а какво произношение вадеше ...), но и всичко научено ми е полезно, и когато пътувам по света, и като слушам прогнозата за времето.

# 202
  • софия
  • Мнения: 5 148
Истината, както винаги, е някъде по средата. Не може на базата на справянето на едно дете с това или онова да се говори за постижения на всички, за подготовка, за изисквания и сие, та и да се сравнява това дете с друго, учещо на различно място............
И както това важи в един аспект, Амели, така е в сила и в друг. Няма как да знаеш, още повече така убедено да обобщаваш дали дете от  друго училище може или не може да реши  задачите и да скрие шапката на интервюиращите го. Примери много за скриващи шапката и не са само от АК, бъди сигурна. Най-малкото казаното е  твърдение, което  някак омаловажава знанията и уменията на много деца извън АК, като упоменатото от мен по-горе примерно.

Русалке, напълно съм съгласна с теб!  И понеже се обръщаш към мен, вероятно защото "небрежното" ми изказването те е подразнило, ще разширя малко отговора си. Правя го за да изчистя неприятния отенък и изкривено мнение, което съм оставила.
 Цитирах успеха със справянето на сина на Milenita, конкретно сравнено с дадени примерни училища от татко Мецан. Защото, нали, едно е да се мисли за вечния спор ( който пак си е абсурден) СМГ/AK/НЕ и съвсем друго за например нашето квартално училище, където знам колко добре се учат физика и  химия. И повярвай ми не е до дете/деца. До система и  преподавател е! И ако някое дете успее на труден изпит по  физика, то ще е защото самото дете е било любопитно, заинтересовано, ходещо на курсове и т.н Пак казвам това е за кварталното училище! Ама все пак училище нали?! Така, че в случая, този с нашето училище ( пък нали всички били равни), успеха на детето ще е не просто изцяло негова ( и на родителите му) заслуга, а даже ще е въпреки училището!

Успешни деца има много! Успешни училища и преподаватели също! Когато те се съберат на едно място и се "намерят" независимо къде, всичко е повече от чудесно!
Това, което съм подчертала в постинга ти, ми.....някъде пък  да съм казала, че другите не могат! казах, че той може пък дори и да няма отлична диплома! Защото отличната диплома в 18-то не задължително означава че може! Място за обида няма! И все пак, извинявам се, съзнавам, че трябва по-ясно да се говори, не само с бързи реплики, защото резултата е на лице- някой прочел, интерпретирал и побързал да заключи обиден!



Да, ама синът на Миленита в една прилична гимназия от сорта примерно на 133-то или 18-то, щеше да бъде пълен отличник. Което е важно при кандидатстване в чужбински университет.

За да изясня още малко своята позиция ще кажа, че едно нещата, които винаги съм смятала за важни е децата ми да растат щастливи, самоуверени, любопитни! Никога, ама никога не съм имала изисквания към тях за оценки. Но пък винаги съм се борела да защитя правото им на избор, мнение и лично щастие! Всеки интересувал се, попрочел, посетил АК има нужната информация вече и за АК , както и си има информацията за останалите училища, за да може да направи информиран избор. Предвид гореказаното, ние вкъщи направихме своя избор, имайки предвид нашия мироглед, нашите мечти, нашите разбирания!
Надявам се да е за добро!

Sharky, минавам на лични!

# 203
  • Мнения: 7 683
Абсолютно не съм съгласна Peace Аз съм инженерка, но НИКОГА  в живота ми или в професионалната ми кариера не ми се е налагало да решавам обемни интеграли, сходящи редици или диференциални уравнения. За сметка на това много често съм отваряла един "Справочник на електротехника", написан на ниво техникум и без висша математика и той ми е вършил работа на 100%. Именно затова съм готова да отстоявам мнението си, че прекалените детайли и теория са нужни само на пренебрежим процент хора, занимаващи се с научна дейност в конкретното направление. За да знаеш как да използваш повторно олиото едва ли ти е нужно да знаеш химичните формули на всички съединения в олиото, както и режимите, при които протичат реакциите между молекулите в сместа.  В НЕГ имаше един идиот и кретен Грегъри, който ни тормозеше до дупка да зубрим ненужни неща по география. Вервай ми, НИКОГА не ми е послужило за нищо това знание и респективно твърде скоро забравих всичко.

 newsm10 202uu

Точно същото казвам и аз. И в живота 90% от знанията и уменията, които ми т,ябват, съм ги придобил самостоятелно, извън училище - или от практиката, или с четене. Останалите 10% са ми от университета Laughing

# 204
  • София
  • Мнения: 1 780
Ахахаха, Sharky, къде ме върна - Wolf Golden и американския му акцент (дай на лични да се разберем от един випуск ли сме Wink
Вчера имах сходен разговор със сина и ме зарадва, че е наясно, че надали интегралите ще му потрябват повече в живота, но ги учат, за да развиват мислене и обогатяват и тренират мозъчните бурмички да работят по-бързо и ефективно.

# 205
  • София
  • Мнения: 16 564
За интегралите и висшата математика, не помня дали тук цитирах моята big data дъщеря: преди няколко седмици се оплака, че в продължение на половин час обяснявала на клиенти как определени сметки няма как да имат за резултат отрицателна стойност...т.е., че ако имат, са грешни.

# 206
  • Мнения: 5 425
Без съмнение никъде другаде няма специално създадена организация, която да помага на децата да се ориентират и затова на абитуриентите от другите училища им се налага да откриват велосипеда сами. Обаче от друга страна ако наистина това беше толкова съществено предимство защо през миналата година (за която имам информация) АК няма толкова приети деца в Оксбридж или в топ университети в САЩ? Казвам приети, а не записани, защото голямото болшинство деца накрая избраха Оксбридж, вместо топ университет в САЩ. Та явно има механизми за компенсиране - по-големите деца помагат на по-малките например, защото покрай състезанията и отборния дух имат добри приятелски връзки едни с други въпреки разликата в набора.
Миналата година има три ученика приети в Кембридж. Източник - речта на ректора на срещата с родителите на тазгодишните кандидати. Ако имаш други данни - ще бъде ценно да ги споделиш заедно с източниците.
Както вече споделих, при кандидатстване за ASSIST, половината приети кандидати от цяла България са от Американския колеж.
За да се направи обаче някакво заключение са необходими данни от повече години и повече места на кандидатстване.

За да дам и на други да си кажат мнението по въпроса, ще завърша участието си със следното...
Наблюдавам във форума сблъсък на две философии:

- Първата е: периодични щурмове на престижни учебни заведения на всяка цена. Пренебрегнати "маловажни" предмети. Учене по основен интерес и намиране на начин за покриване на балообразуващите предмети с минимум усилия. Интензивни фокусирани към конкретните конкурсни изисквания курсове.

- Втората ще илюстрирам с цитат от писмо на колежа към кандидатите:

"Успехът не е късмет. Успехът е начинание – нещо, което планираш, предприемаш и постигаш.

Дойде времето да го предприемеш.

Успехът рядко се постига в рамките на минути, в свирепа битка. Обикновено той се случва естествено и незабележимо, осигурен от качества и умения, които често дори не подозираме, че сме придобили.

Така ще бъде и на 19 март.
 
Въпрос след въпрос, задача след задача – просто трябва да продължаваш, да минеш на следващата, после на следващата и така, докато естествено и незабележимо изпитът изтече.

Качествата и уменията, които естествено, последователно и незабележимо дори за себе си сте разкрили в задача след задача, ще определят дали успехът е постигнат. До следващата възможност.

Успех!"


Всеки е свободен да си избере училище отговарящо на личната философия.

# 207
  • Мнения: 52 466
Миналата година има три ученика приети в Кембридж. Източник - речта на ректора на срещата с родителите на тазгодишните кандидати. Ако имаш други данни - ще бъде ценно да ги споделиш заедно с източниците.
Както вече споделих, при кандидатстване за ASSIST, половината приети кандидати от цяла България са от Американския колеж.
За да се направи обаче някакво заключение са необходими данни от повече години и повече места на кандидатстване.

Това е за АК, нали? Е, от СМГ общо в Оксбридж (понеже за математиците Оксфорд е по-привлекателен) миналата година бяха приети към 15 деца. Източник е личното ми впечатление, но потърсих и линкове:

От Оксфордския университет са изпратили писмо, че СМГ може да бъде универсален сертификационен център, защото е световен лидер по брой ученици, приети в техния университет. "Там са приети най-много студенти, които са учили в едно училище - нашето СМГ", с гордост каза директорът. Той даде пример, че 11 от 156-те випусници през тази година на Столичната математическа гимназия випуск са приети в Оксфорд.

https://news.bg/education/blestyashta-pobeda-na-matematitsite-ot … etoven-lider.html


Около 33,3% от завършващите СМГ заминават да учат в чужбина в университети като „Оксфорд“, „Кеймбридж“, „Принстън“, „Йейл“, „Харвард“, MIT, „Станфорд“ и университети от т.нар. „бръшлянена лига“ (Ivy league).
http://www.economy.bg/science/view/21793/SMG-mozhe-da-stane-univ … -Oksford%E2%80%9C

https://littlebg.com/neveroqtno-priznanie-za-smg/

И така нататък, и така нататък. Тук се говори главно за Оксфорд, но има и Кеймбридж. Знам и деца, приети, но не заминали.

Естествено, това сигурно се дължи на късмет и не на някакви особени качества, развити дългосрочно и в дълбочина, а на фокусирани към конкретните конкурсни изисквания курсове, но все пак....

# 208
  • София
  • Мнения: 16 564
Това, без доказателства черно на бяло, поименно и проверимо по университет,  изглежда като резултатите от IB програмата на ЧОУ Златарски. http://zlatarskischool.org/bg/top-ib-students/ (За сведение, в световен мащаб децата  с 43 (максимална оценка) са 80 на година. Правете си сметка това колко е реално. ).

А тази реплика я обожавам:
Цитат
В интервю за БТА Стоянов разказа, че в училището на посещение е бил човек от ръководството на университета „Йейл“ и когато учениците са започнали да задават въпроси за цената на образованието, той е казал „Не мислете за пари, просто елате!
Нещо като: жената взе парите и каза "Ще видим".

# 209
  • София
  • Мнения: 20 082
Е, на АК къде е черно на бяло? Речта на ректора на АК е по-надежден източник от казаното от директора на СМГ ли? Или има публикувана поименна информация по университети за възпитаниците на АК? Недейте така, надявам се разбирате, че е обидно за деца, които буквално ни предствят повече от достойно по света, става дума за многократни медалисти от международни олимпиади.. Без да имам каквато и да е обвързаност със СМГ, аз знам за 3 деца от миналогодишния випуск, приети в горните унита. На някои от тях майките даже пишат във форума. Wink

Последна редакция: пт, 07 апр 2017, 16:16 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт