Американски колеж - осма тема

  • 105 226
  • 764
  •   1
Отговори
# 375
  • Мнения: 2 516
Извинете ме, моля, не съм изчела последните постове, съжалявам за дразгите.  

Влизам, за да съм полезна с информация, както на мен ми бяхте много полезни.

Едно от децата, класирано малко след 100-ния, със сигурност няма да се запише.
Дано това е малка утеха за тези, кото са класирани малко след него. Знам колко е напрегнато да чакаш до лятото. Едното ми дете беше на второ място и го приеха веднага. Другото беше резерва и маса време и нерви загубихме - яви се и на изпитите за ЕГ и пр. и после го приеха.
 

# 376
  • София
  • Мнения: 5 468
С молба за повече информация относно:
1/ Съвместните проекти / задания: колко често се задават, от 8-ми до 12-ти клас вкл. ли ги има, по всички предмети ли ги дават, оценките от тях подлежат ли на поправяне, учителите ли преценяват как да формират екипите или децата се разбират помежду си? Пратиката показва, че обикновено по-изпълнителните и съвестни деца вършат цялата работа и се чудя как в колежа това се преодолява, щом оценката е обща;
2/ Electives - това занятия по интереси, различни от учебните предмети ли са, или са нещо като школи? Има ли такива по спорт и по природни науки? Всеки ден ли имат electives и има ли някакъв задължителен минимум?
3/ Често ли правят контролни в час?
4/ Темпото на работа с класа ли се съобразява или обратното - класът трябва да смогне с темпото на преподаване?
5/  Native преподаватели по кои предмети, освен по английски, има?
6/ С какво се отличават часовете в колежа от часовете в останалите училища?

# 377
  • София
  • Мнения: 16 565
С уговорката, че не съм толкова hands-on mom и изобщо не следя/чета проектите, които прави, ще отговоря доколкото съм запозната:
1/ Съвместните проекти / задания: колко често се задават, от 8-ми до 12-ти клас вкл. ли ги има, по всички предмети ли ги дават, оценките от тях подлежат ли на поправяне, учителите ли преценяват как да формират екипите или децата се разбират помежду си?
В 8 кл. прави проекти по английски, ИТ; оценките подлежат на поправяне  - в Engrade платформата има постоянно средна оценка по дисциплината, както и каква е тежестта на заданието в тази средна оценка.

Практиката показва, че обикновено по-изпълнителните и съвестни деца вършат цялата работа и се чудя как в колежа това се преодолява, щом оценката е обща; 
Целта на общите задания е да научи децата да работят заедно, първоначално има и "скатавки", като ги разконспирират, започват сами от рано да се усещат ги натискат да си свършат работата по заданието без да чакат последния момент. С риск да предизвикам поредното оплюване по себе си, така се работи в "развития" свят в училищата и университетите, и аз лично намирам за много полезно нашите "самотни ездачи" да се научават да работят в екип още в рамките на средното образование.

2/ Electives - това занятия по интереси, различни от учебните предмети ли са, или са нещо като школи? Има ли такива по спорт и по природни науки? Всеки ден ли имат electives и има ли някакъв задължителен минимум?
По интереси. Дори си ги организират самите деца, колежът само им осигурява "наблюдаващ" учител после. Има и по спортове, и по научки, и по книги, и театър...


3/ Често ли правят контролни в час?

По англ. ез. достатъчно често, по математика при Василева - не толкова често, колкото ни се иска.

4/ Темпото на работа с класа ли се съобразява или обратното - класът трябва да смогне с темпото на преподаване?
От това, което аз виждам - класът трябва да насмогне с темпото.

5/  Native преподаватели по кои предмети, освен по английски, има?
По всичко, вкл. и математика.

6/ С какво се отличават часовете в колежа от часовете в останалите училища?

Един "блок" е два часа от 45 мин по един предмет едно след друго, в 10 минутна почивка помежду им. В 8 кл. са "блокове" по математика, БЕЛ и АЕ, по изкуство, музика и физ. възпитание са единични часове от по 45 мин. Не бих могла да кажа по какво се различават от другите училища, моя син учи до 7 кл, в БШ, където имаха часове от по 60 мин (т.е. съвсем различно от другите училища)

Надявам се и родители на деца в по-горни класове да ти отговорят.

# 378
  • София
  • Мнения: 1 780
С уговорката, че и аз не съм от особено сведующите майки, споделям впечатленията за близо пет години: проекти и индивидуални, и групови има по всички предмети (май без математика...). Знам, че моят мързел неизлечим има към момента (за след ваканцията) една работа по двойки по литература върху откъс от "Тютюн", индивидуален по география и по "Civic education" (идея нямам как се води на български), а малко преди ваканцията завърши групов по английски по "Еквус" на Питър Шафър, който бяха направили под формата на видео. Давам конкретни примери, по-скоро, за да илюстрирам, че проектите наистина са много различни и няма как типово да ги опишем и/или обясним. Често оценките подлежат на поправяне. В случая с английския учителят им връща конкретни коментари и после проверява какво са ревизирали, като това може пак да се повтори. За electives - има и цирков такъв, даже  Crazy Има, разбира се, и сериозно и академично звучащи. Но за скатавки като моя имаше тенис на маса, шах, цирковия и др.т. За контролните - от началото на втория срок знам, че по математика, например, са имли два куиза (кратко контролно) и един тест (такова, което е цял час). Не знам дали това е често или не. По история са имали два теста и един групов проект. Та, и по отделните предмети пак е доста различно.

# 379
  • Мнения: 1 783
ПП, поста на ЧС ме провокира....
Понякога гледам тъпи предавания по Травел Чанел - Търсене на дом по света.
Неколкократно ми е правило впечатление предимство на американците.
Пълни Тупани, едва завършили средно отиват в чужда държава. .Какво ще работят +естествено учители Simple Smile Нали са носители на езика... Това е достатъчно без никаква допълнителна квалификация.
Преди седмица беше поредния пример - току що завършила американска кифла с нулеви данни се премести в Прага или Будапеща беше,  като преподавател в тамошния АК Simple Smile
Ако мислите че нивото в БГ е различно за чуждестранните учители... интересно би ми било да чуя доводите и доказателствата кой къде се е доказал от тези дами и господа преди да дойде без квалификация в нашата страна Simple Smile

Последна редакция: нд, 16 апр 2017, 07:09 от kodbg

# 380
  • София
  • Мнения: 16 565
http://garrardconley.com/biography/
http://www.garthgreenwell.com/

И двамата, очевидно Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes, крайно необразовани преподаватели по литература в АК София.

Иначе тупани си имаме и ние, и те, че дори и немците. Мястото на раждане не определя интелекта, а само обхвата на възможностите за образование и реализация.

# 381
  • Мнения: 4 188
Аз също, в един от първите си постове в темата казах, че от първа ръка имам инфо, че нашите ученици, слагат американските преподаватели в джоба си по знания Те, съответно си отмъщават. Това поражда недоверието ми към системата в АК, не че съм впечатлен въобще от системата в щатите, която бълва от Тупан, нагоре. Не че и нашата система не е тръгнала по същия път. Да се извиня за пумията, не че пумияр, не е с майка пума и баща ягуар, хаха Mr. Green На времето в МГ, българския го учехме за обща култура, и в нито един пост не парадирам, че съм грамотен. Даже напротив. Това ми е и страха, да не объркваме децата си, както нас объркваха с амбициите си, нашите родители. Другият ми страх е, да не ги изгубим по чужбините. Искам си моите тук.

# 382
  • Мнения: 5 425
Списък с учителите в АК:
http://acs.bg/Home/About_ACS/Faculty.aspx
Болшинството чужденци са завършили по две специалности - втората в повечето случаи - педагогика. Много от тях - с отличие.
Ръководителя на катедрата по английски има докторат в Оксфорд.
По мои впечатления - най-малко с нищо не отстъпват на българските си колеги в АК или СМГ, като понякога са и по-мотивирани от по-възрастните от тях.

Аз също, в един от първите си постове в темата казах, че от първа ръка имам инфо, че нашите ученици, слагат американските преподаватели в джоба си по знания Те, съответно си отмъщават.

От нулева ръка заявявам, че това са глупости на търкалета. Много трудно едно вчерашно гимназистче ще знае повече от завършил висшист по неговата специалност. Да не говорим, че отчаяното бранене на "авторитет" е подход, познат в България и почти тотално будещ недоумение в англоезичните образователни системи.

За непредубедените - когато едната страна изтъква предимствата на своя избор, а другата - главно недостатъците (било реални, било измислени) на чуждия такъв ... По мой опит, когато избират интелигентни хора, предимството в крайна сметка е винаги за позитивния аргумент.
И защо ли родители от АК не пишат в темата за СМГ, докато обратното е много популярно?

Последна редакция: нд, 16 апр 2017, 09:43 от Ezhko

# 383
  • Мнения: 3 011
По повод на елективите да добавя, че те са РАЗЛИЧНИ от клубовете. По електив имаш оценка, която влиза в дипломата.Клубовете не са с оценка.  Не съм сигурна, че всички от изброените по-горе могат да са елективи и дали някой не са само клубове. Спомням си, че математиката за напреднали можеше да се избере или като клуб, или като електив. Някъде трябва да има списък с елективите. Никога не съм знаела на какви елективи е ходила. Само за САТ си спомням и за математиката веднъж го коментирахме, че не била решила като какво да си я запише клуб или електив.
Елективите са нещо като СИП.

По повод на проектите, случва се да има скатаващи се. Ако са само двама или трима в групата, намират начин да се разберат. Когато са повече 5-6 човека знам, че ги оставят скатаващите и другите поемат задачите им, но как се разбират после не знам. Спомням си, че се беше стигнало веднъж до дискусия дали на някой въобще да му впишат името под проекта. е, накрая го вписаха.
Но в по-горните класове, не съм чувала мрънкане, някой да се скатава.

Контролните са според учителя. Имали сме учител, при когото часът започва с 10-минутен тест.

По БЕЛ са само българи. Българска история се води също задължително от българин.

Според мен основната разлика е, че нито по история, нито по география или който и да е предмет няма да чуеш "Разкажи урока". Не те учат да преразказваш урока, а да разсъждаваш над него. Ако трябва да си запомнил факти, те изпитват чрез тест

# 384
  • София
  • Мнения: 1 780
Факт, че така и не оправих кое е CAS, кое elective  Peace
За CAS има обща информация на сайта: http://acs.bg/Home/Students/Extracurricular_Activities.aspx
И споменатите шах и цирковата група са CAS при моя син (погледнах в он-лайн системата с оценките за по-сигурно, че там ги има Simple Smile)) А за elective е имал волейбол първия срок.
За скатаващите се малко допълнение - доста се променя отношението им и поведението на свикналите да клинчат, когато става въпрос за групов проект. До степен, че дори такова като моето, от което все се оплаквам колко е мързелив, се е случвало да върши задачите на друг още по-"недоразбрал" и от него. Естествено, не изключвам вероятността да се е случвало и обратното, но определено ангажираността му с груповите задания е доста осъзната и там има прояви на съвест и отговорност, което не мога да твърдя за самостоятелната му подготовка  ooooh!

Последна редакция: нд, 16 апр 2017, 10:51 от Milenita

# 385
  • Мнения: 2 516
Нашите пубери сега ги тресе страх да не изпуснем срока за записване. Все им се струва, че вече другите са се записали.

# 386
  • София
  • Мнения: 16 565
Да не забравите снимките Laughing (мен ме връщаха...).

# 387
  • Мнения: 2 516
Да не забравите снимките Laughing (мен ме връщаха...).

Колко му е, ние - мамите, ще се щракнем за снимка Simple SmileSimple SmileSimple Smile.

Чета, че след 24.04. е записването, а пуберът всеки ден ме побутва, че може да сме закъснели.
И вие ли четете същите дати ?

# 388
  • София
  • Мнения: 4 465
  Шарки, какви снимки? Нали носихме снимки при подаване на документите за кандидатстване?

# 389
  • София
  • Мнения: 16 565
  Шарки, какви снимки? Нали носихме снимки при подаване на документите за кандидатстване?
Ами имам някакъв спомен, че ме връщаха за нещо  newsm78 newsm78 newsm78, все ми се струва, че беше заради снимки на чавето. Със сигурност не беше заради неподписан правилник от дребния, ние за намаление на такса не сме кандидатствали, та не се сещам какво може да е било друго.

Общи условия

Активация на акаунт