Американски колеж - осма тема

  • 104 670
  • 764
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 50 619

По програмите ASSIST и YES се кандидатства само в 10-ти клас за да се учи 11-ти в САЩ или Великобритания. Минималните изисквания са за отличен Английски и висок успех. Останалото са есета и интервюта на които кандидата демонстрира че:

- знае какво иска от програмата (как същата ще му помогне да успее да постигне конкретни цели за развитие и в живота на ученика)

- и има какво да предложи в замяна (като култура, опит, личностни качества и т.н.).

Винаги съм се чудила какво е толкова атрактивното на това баш в най-важния клас (11) детето да замине в чужбина и после да се върне в 12 клас да си доучва, след като е загубило връзка с българската програма. А нали накрая все пак диплома се гони? Може ли някой да ми обясни какво е толкова примамливото на тази програма, защото аз не го виждам. Не се заяждам, наистина искам да знам.

Естествено, едно от основните предпоставки за успешно есе и класиране е нивото на владеене на езика, което, каквото и да си говорим е без аналог на Колежа, изключвам много сериозните деца от английските гимназии, с огромна мотивация да научат, ВЪПРЕКИ системата.

Нивото на език е постижимо и в други училища. Предимството на АК е, че помага на учениците да разсъждават върху ценностите си, да изградят визия за по-нататъшното си развитие и да могат да комуникират върху темата задълбочено и ясно. В останалите държавни училища целенасочен подход за постигане на горното липсва тотално.

Хубаво е да се надъхвате, че САМО И ЕДИНСТВЕНО от АК могат да излязат деца с отличен английски и умения да разсъждават и комуникират задълбочено и ясно, ама дали все пак мъъъъничко не преувеличавате? Дали пък няма някакъв ПРЕНЕБРЕЖИМ процент деца от други училища, които да не отстъпват на тези от АК? Ей така, даже за цяр поне да има едно-две такива, пак подобни обобщения ми звучат малко като агитация на ОФ събрание. Нищо лично и не ме упреквайте, че пак нападам АК, но някак много обобщено ми дойде написаното. Peace

# 91
  • софия
  • Мнения: 5 147
Черна станция, станах ти фен с този ОФ  Peace

Аз също мисля, че такива обобщения не са редни!
А ако вкараме и страничните места за изучаване на език, съвсем ще се разшири картинката! И двете ми деца могат да общуват свободно на езика-в това число и обсъждане на книги, житейски опит, проекти. Е, няма да защитят труд на тема "метафизика на смъртта" например, ама това е заради възрастта и интересите им на този етап! А малката както е ясно, дори не е още в гимназия.
Само една забележка имам към Черна станция, но предполагам, че го е казала като смекчаване. Защо да е "пренебрежим " процента на ученици от други училища...



# 92
  • Мнения: 5 425

Винаги съм се чудила какво е толкова атрактивното на това баш в най-важния клас (11) детето да замине в чужбина и после да се върне в 12 клас да си доучва, след като е загубило връзка с българската програма. А нали накрая все пак диплома се гони? Може ли някой да ми обясни какво е толкова примамливото на тази програма, защото аз не го виждам. Не се заяждам, наистина искам да знам.

Всички класове са важни. Знания и опит се трупат постепенно и с търпение. А моя и на съпругата опит досега показва, че всяка възможност да излезеш извън привичната среда, особенно за да учиш е от огромна полза. Не визирам само САЩ. В началното училище синът отиде на обмен в Испания без придружител. После ние приехме испанско дете... Така че сме наясно с ползите. Наясно са и водещите университети, за които подобен опит е важен колкото дипломата. Ние не се борим за диплома - борим се за знания, култура, възпитание, опит. И сега, и в университета живот и здраве.
Коя българска програма за бога?!? Вече не знам коя поредна година съм свидетел как Българското образование се унищожава. Усилията на малцината преподаватели в елитните държавни училища са капка в океана на бюрократичните безобразия и липсата на финансиране от държавата. Шапка свалям на класната на малкия в СМГ, но имам много добра представа за вятърните мелници, с които се сражаваме.
Мога да цитирам скандалите с математическите състезания тази година като пример.


Хубаво е да се надъхвате, че САМО И ЕДИНСТВЕНО от АК могат да излязат деца с отличен английски и умения да разсъждават и комуникират задълбочено и ясно, ама дали все пак мъъъъничко не преувеличавате? Дали пък няма някакъв ПРЕНЕБРЕЖИМ процент деца от други училища, които да не отстъпват на тези от АК? Ей така, даже за цяр поне да има едно-две такива, пак подобни обобщения ми звучат малко като агитация на ОФ събрание. Нищо лично и не ме упреквайте, че пак нападам АК, но някак много обобщено ми дойде написаното. Peace

Не съм казал, че отличен английски не може да се постигне в друго училище. Съвсем напротив. Но за разлика от АК това ще изисква допълнителни усилия и време.

Не съм казал, че няма деца извън АК, които не могат да мислят и се изразяват. Но твърдя, че в държавните училища, НЯМАТ ЗА ЦЕЛ И НЕ ГИ УЧАТ СИСТЕМАТИЧНО да мислят кои са им ценностите, какво искат да постигнат и как. И не само да мислят, но и ясно да комуникират ПО ТЕЗИ ВЪПРОСИ.
Което за мен, а и при кандидатстване във водещите университети е огромен недостатък на нашата система.

# 93
  • София
  • Мнения: 16 508
+1.

Ameli, Свободното владеене на АЕ от моя малък син не се оказа голямо предимство, цялага година сега в 8 клас го кара "айляк", което направо ме ужасява - как ще му дойде 9 клас.

# 94
  • Мнения: 1 970

Ученици от АК участват в конкурса, наравно с деца от цяла БГ. Прави се апликация, пише се есе... Естествено, едно от основните предпоставки за успешно есе и класиране е нивото на владеене на езика, което, каквото и да си говорим е без аналог на Колежа, изключвам много сериозните деца от английските гимназии, с огромна мотивация да научат, ВЪПРЕКИ системата.



Хубаво е да се надъхвате, че САМО И ЕДИНСТВЕНО от АК могат да излязат деца с отличен английски и умения да разсъждават и комуникират задълбочено и ясно, ама дали все пак мъъъъничко не преувеличавате? Дали пък няма някакъв ПРЕНЕБРЕЖИМ процент деца от други училища, които да не отстъпват на тези от АК? Ей така, даже за цяр поне да има едно-две такива, пак подобни обобщения ми звучат малко като агитация на ОФ събрание. Нищо лично и не ме упреквайте, че пак нападам АК, но някак много обобщено ми дойде написаното. Peace

ЧС, ненапразно се цитирам горе. С големи букви съм писал СИСТЕМАТА и казвам, че изключвам много сериозните деца о другите английски гимназии. Защо не споменавам другите елитни - например СМГ, НПМГ... ами именно заради обема на часовете по английски, които са най-много в английските, повече от тези в СМГ или НПМГ примерно. За сметка на математиката.
Знаем се отдавна и не мисля, че съм дал повод да ме сочат като американофил с широко отворени очи пред оградата на АК и израз УАУ. Просто казвам обективното - наистина едно е да смилаш ежечасово английски понятия , материя, анализи, презентации, при това с нейтиви, друго да имаш часове, било то и в английска гимназия. Естествено, че после се изразяваш къде-къде по-свободно, езикът не ти е цел, той е просто средство.
Да го отричаме значи да казваме на черното бяло.
Да, има упорити и съвестни ученици от добрите училища, които постигат много. Вероятно някои и повече от някои от АК, това без съмнение. Просто аз визирам общия случай, средната, това е.
Две думи няма, че има процент и той изобщо не е пренебрежим. Всяка година хиляди български младежи се реализират къде ли не, а АК възпитаниците са едва 100-тина от тях. Въпросът е вече съвсем конкретен кой къде как и въпрос на гледна точка колко добре.
Така че, не яхвай метлата, говорим си като разумни хора, поне аз така си мисля.
А, ОФ събрание - то си е жива седянка....

# 95
  • софия
  • Мнения: 5 147
Sharky, не го дчитам за предимство някакво. освен това съм убедена, че не е блестяща, но на този етап го смятам за чудесно владеенето и. ( пък и има още много да учи). Както се казва "дано пък и е скучно".   EmbarassedЧакай да не говоря много, че ако плачем утре с резултатите ще е лошо

# 96
  • Мнения: 5 425
Sharky, не го дчитам за предимство някакво. освен това съм убедена, че не е блестяща, но на този етап го смятам за чудесно владеенето и. ( пък и има още много да учи). Както се казва "дано пък и е скучно".   EmbarassedЧакай да не говоря много, че ако плачем утре с резултатите ще е лошо

Големия влезе с В2 сертификат по английски, но повярвай, въобще не му е скучно. Върти се като куче дето гони опашката си и пести всяка минута. Радва се "като дете" ако намери половин ден да излезе някъде или 30 мин повече сън сутрин.

# 97
  • София
  • Мнения: 16 508
Моят енергоспестяващ елемент е само 8 клас. Далеч нищо не е видял.

# 98
# 99
  • София
  • Мнения: 16 508
Wow, и никой още не се е похвалил? А аз за черпня съм се настроила...и без това ще ви повися в Колежа следобеда, на Родителската среща, мисля този път да уважа математичката.

# 100
  • Мнения: 1 131
Похвал. bouquet

# 101
  • България
  • Мнения: 2 164
Моят син е резерва.

# 102
  • Мнения: 430
И аз похвал... Simple Smile

# 103
  • София
  • Мнения: 1 184
Аз чакам статистика, че ние сме другата година. bowuu

# 104
  • София
  • Мнения: 16 508
Добре започнахте, чакаме Амели и Пенева.

Общи условия

Активация на акаунт