Американски колеж - осма тема

  • 105 193
  • 764
  •   1
Отговори
# 465
  • Мнения: 109
Моля, запознатите да дадат повече информация относно нивото на обучението по математика. Знам, че Ивайло Кортезов и Емил Колев са били и вероятно все още са ангажирани  с подготовката по математика в колежа. Нещо повече по този въпрос, така ли е ? Има ли политика на колежа за допълнителна подготовка по математика и участие в национални състезания , или това е самостоятелно решение на всяко дете ? Благодаря предварително.
[/quote
Да, детето на моя близка е в 8кл и ходи на школа по математика при Кортезов, а от следващата година ще бъде с Колев. Доколкото разбирам, всяко дете може да се запише на школа. Няма ограничения за успех. Днес видях, че момче от Колежа е в националния отбор по математика. Отново по думи на очевидец, не само Кортезов и Колев, а цялата катедра математика са много добри специалисти. Дано следващата година мога да ти отговоря от личен опит Simple Smile

# 466
  • Мнения: 2 513
Амели, Ежко,  всички списващи, Hug Hug

Най-интересно ми е, но май нямам шанс да получа тази информация:

1) колко процента (май дори не е един процент, а са  десети, стотни и пр.) е разликата между 100 -ия и 101 -ия във всяка от групите, разделени по полов признак;

2) колко процента е разликата между 100-ия и последния приет от резервите на последното класиране (там няма деление по полов признак).


Способностите са най-важното, но между тези стотни от процента (особено по т.1.)  май се крие това, което ние сме дали на Съдбата за способностите, с които ни е дарила.

Звучи сложно, но е много просто и също е възможен  отговор на заформилия се спор.
 Grinning

# 467
  • Мнения: 5 425
@Deborana

1) Около десета от процента
2) Около 1/5 от процента

Което не дава отговор на нашия разговор. С Амели имаме леки разлики в допусканията и от там сериозни разлики в заключенията относно необходимостта от курсове за изпита в Американския колеж.

За желаещите да се ровят в стъкмистика:
Скрит текст:
Моите допускания (на базата на статистиката, която си водя) са, че интензивните курсове вдигат класирането на ученик с по около 10 места на година прекарана в курса. Това в сравнение с ученик, който си е дал минималния труд да прочете указанията от колежа преди изпита и да се запознае с примерните задачи и теми за есе (само по материалите на колежа). Още допускам, че умората от интензивните курсове смъква средно с 5 места класирането надолу. Допускам също, че заради случайни фактори (самочувствие на ученика в конкретния ден и т.н.) класирането се променя с около 7 места нагоре или надолу. Разбира се, стойностите са средни.

Заключения (според моите допускания):
- Ефекта от едногодишен интензивен курс е по-малък от този на случайността. Колежа отива още по-напред, като казва, че няма смисъл от курсовете. Една спекулация/провокация - ако колежа мислеше, че има смисъл от курсове, най-вероятно щеше да ги организира. Хем помага на всички да развият талантите си и прави по-добър подбор, хем осигурява допълнително финансиране. Всъщност, тази година направиха точно това (за който им е чел мейлите преди изпита). В необходимия според тях обем (около 2-3 часа четене с разбиране).
- В случая на Амели - 70-то място: ако приемем, че случайността е била в полза на детето и през деня, то без курсове и със случайност против резултата щеше да е: 70 - 14 (от случаите) - 10 (от курса) + 5 (няма умора) = 89-то място. Пак влязла.
- Курсовете могат да вкарат някои гранични случаи. Но цената няма да си струва - едно. И две, какво правим, когато случайността се обърне против някое дете, което не е на точното си място?

Последна редакция: нд, 07 май 2017, 16:03 от Ezhko

# 468
  • Мнения: X
Нашата статистика показа друго. А като гледам, ще става по-трудно, както идват големите набори с афинитет към математиката (тя стана направо национален спорт).

# 469
  • Мнения: 10 479
 Peace
От разговори и преки наблюдения моя извод.
Ако детето ви от 1 до 7 клас е имало само 6 - ци! То с чиста съвест мога да заявя, че нуждата от школи е безсмислена. Такова дете ще се справи с изпита  и материала без затруднения.
Ако обаче детето Ви е среден ученик 4-5-6 ..то посещението на школа е абсолютно задължително.

# 470
  • София
  • Мнения: 2 814
Peace:
От разговори и преки наблюдения моя извод.
Ако детето ви от 1 до 7 клас е имало само 6 - ци! То с чиста съвест мога да заявя, че нуждата от школи е безсмислена. Такова дете ще се справи с изпита  и материала без затруднения.
Ако обаче детето Ви е среден ученик 4-5-6 ..то посещението на школа е абсолютно задължително.

И все пак би трябвало да има вметната една условност- предполагам в Горно Нанадолнище 6 не е с еднаква тежест, като тази в СМГ, например. Поради простата причина, че няма единен образователен стандарт, поне доколкото аз съм запозната. Peace

# 471
  • Мнения: 5 425
Деца с успех под 5:00 за първи срок на 7-ми клас не се допускат до изпит в АК.
А с успех под 5:00 за годината в 7-ми клас не се допускат да се запишат.
Без разлика от къде са оценките.

# 472
  • Мнения: 3 011
Спорът ми прилича на дискусия "Коя е вярната рецепта за възпитание на дете". Някъде бях чела, че д-р Спок е оставен от децата си в старчески дом.
Трите раздела (изключвам Логиката) затрудняват почти еднакво децата. Лесни сметки, за които всичко опира до време, а според мен често и до късмет с налучкването. Времето ти стига, за да решиш между 40-60% от раздела. Зависи колко си трениран с решаването. В раздел Логика има изненади, но в другите и да има, спокойно могат да отидат в % , на тези за които нямаш време. Логиката не е добре засегната в стандартните училища (поне на времето) и всеки трябва да помисли има ли нужда от повече подготовка.
Какво би могъл да даде един курс на отличник в нормално училище (според мен)- трениране на повече логически задачи, да се научи да решава на максимална скорост лесни задачи, насоки в есеписането.(Според мен дава отражение и при САТ Математика впоследствие) Дали има смисъл от курсове, за другите деца- не знам.
За моето дете си знам.

# 473
  • Мнения: 7 683
Хм, много интересно това за д-р Спок, но все пак трябва да се има предвид, че "оставянето в старчески дом" е коренно различно в България и в САЩ. Не само, че условията са различни от земята до небето, техните "старчески домове" са по-хубави от нашите спа-хотели; но и културата и традициите са съвсем различни. В САЩ както не е прието пълнолетно дете да живее с родителите си, дори и да учи, така и не е прието "да се обгрижват" възрастните, все едно са безпомощни и зависими само защото са стари. Знам го от един клип на A.J. Hoke, истински американец, който прави онлайн курсове по английски, та той го разказва. Казва, че ако един младеж, дори и 18-19 годишен, живее с родителите си, никое момиче няма да излезе на среща с него, защото се счита, че е "мамино синче". Също и че възрастните си живеят живота отделно и не е прието да живеят с децата си. Така че в САЩ "оставяне в старчески дом" въобще няма същия смисъл, както тук.

# 474
  • Мнения: 6
Знаете ли случайно за българи, върнали се от чужбина, които учат в Американския колеж. Това, което разбирам е, че се водят за чуждестранни студенти и са малко изолирани от останалите учeници. Така ли е? Ако имате познати, които са минали по този път, моля пишете.

# 475
  • Мнения: 1 970
Познати българи нямаме, но покрай децата и идващите след 8-ми клас в класа им чужденци, имам някаква представа. За чужденците.
Изолирани не е думата, просто чуждестранните студенти са на АйБи програма и не са заедно с останалите през цялото време, предвид разликите в обучението. Освен това часовете им по български също са различни.
Но това не е драма, доколкото по различни други причини,  също и класовете от българчета се разделят за даден предмет - например по езиците...
Изобщо, в АК се толерира непрекъснатата смяна на най-близкото обкръжение, с цел приучаването на децата да работят във всякаква обстановка и универсалната им социализацията, ненапразно всяка година самите класове биват прегрупирани. Така всички те се чувсват част от колежанската, а не класната общност , като "един неразделен клас". Те са по-скоро един випуск, да не говорим, че често по клубовете са заедно с по-малки и по-големи, точно общност....
Така че, няма как да има изолация, факт е, че всички се движат на "групи по интереси", това е неизбежно, не можеш да си близък с всички, но определено повече са нещата които свързват като цяло учениците, от тези, които ги разделят.... Та за изолация нещо не ми се връзва, поне на мен никога не ми е хрумвало, че може да има такава... И не са споменавали девойките.
А част от българите, доколкото зная от близък мой приятел, дипломат, биват отказани от таксата от 15-16 бона в евро, която им се прилага. Той може и да е дипломат, но не е такъв в Европейската Комисия, а в българското Министерство и таксата е наистина безумна.
Но - ако искаш.... 

Последна редакция: чт, 11 май 2017, 16:10 от StefanB

# 476
  • Мнения: 6
Благодаря, StefanB!

# 477
  • София
  • Мнения: 5 794
Хм, много интересно това за д-р Спок, но все пак трябва да се има предвид, че "оставянето в старчески дом" е коренно различно в България и в САЩ. Не само, че условията са различни от земята до небето, техните "старчески домове" са по-хубави от нашите спа-хотели; но и културата и традициите са съвсем различни. В САЩ както не е прието пълнолетно дете да живее с родителите си, дори и да учи, така и не е прието "да се обгрижват" възрастните, все едно са безпомощни и зависими само защото са стари. Знам го от един клип на A.J. Hoke, истински американец, който прави онлайн курсове по английски, та той го разказва. Казва, че ако един младеж, дори и 18-19 годишен, живее с родителите си, никое момиче няма да излезе на среща с него, защото се счита, че е "мамино синче". Също и че възрастните си живеят живота отделно и не е прието да живеят с децата си. Така че в САЩ "оставяне в старчески дом" въобще няма същия смисъл, както тук.

Ами то и за тук вече си станаха лукс хубавите старчески домове. Чувала съм, че струват около 2000 лева на месец.  Wink Но това е оффтопик определено.

# 478
  • София
  • Мнения: 16 565
Малко инфо накъде поемат завършващите тази година колежани - http://acs.bg/NewsDetails.aspx?cat_id=1&news_id=828

Търся контакт с родителите на детето от АК, което е прието да учи в University of Miami от есента на 2017. Ако случайно сте ме прочели, пишете ми днес  на л.с. Големият ми син завърши там МВА миналата седмица.

# 479
  • В най - голямото село
  • Мнения: 1 815
Имам питане: кога раздават дипломите (българските ) на дванайсетокласниците. Благодаря.

Общи условия

Активация на акаунт