Американски колеж - осма тема

  • 104 732
  • 764
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 50 668
Е, нека приемем, че си прав и разходите на АК са 5 пъти тези на СМГ. Ама то тогава ефективността на АК става прекалено скромна - с пет пъти повече разходи сходно качество на изхода. Хайде, знам че никога няма да приемете, че качеството е сходно, ама да е пет пъти по-високо? newsm78
Мне, само три пъти  Laughing The law of diminishing returns...

Аферим, бабо, машала. Или пък "Блажени са вярващите" Grinning
Все едно, този коефициент ти го нашепва едно вътрешно чувство и макар да не можеш да го докажеш бронебойни патрони за него няма открити. И затова аз се оттеглям от спора Peace

# 646
  • София
  • Мнения: 1 084
...Последно, за имейлите. Трябвало е да ги пуснат, след като се запишат децата. На много родители не се е харесало, някой да си контактува с децата зад гърба им...
И наистина последно. Това, което давате като обяснение звучи логично. Но, ....съвпада с факта, че за първи път в историята на АК не се обявяват резерви.
За имейлите - аз дадох моя, всеки дава който мейл за контакт иска... защо да е през гърба им, родителите са попълнили заявлението за кандидатсване, те са дали мейла на детето си като начин за контакт  newsm78
Обявеният прием е 2*80=160 Т.е. местата след 80то са поканени за записване резерви (дори по-рано така излизаше в справката). Всички кандидати виждат мястото си в класирането. Моят син е със статут "резерва место 13х" т.е. над 30 момчета са пред него след поканените... Миналата година поканиха не резерва от номер до номер а кандидати с резултат от ...% до ...%. Като гледах разликата беше не по-вече от 5-6 деца. С практиката на предварително поканени резерви значително намаляват времето на кампанията и каненето на още 10 момчета+10 момичета, още веднъж така и после пак от % до %...

Миналата година са записани 12 от децата след първите 200.
Тази година икономиката е в подем, хората са настроени положително, очакванията на бизнеса са добри, лихвите са ниски. Много фактори са от значение.

# 647
  • Мнения: 5 425
Аферим, бабо, машала. Или пък "Блажени са вярващите" Grinning
Все едно, този коефициент ти го нашепва едно вътрешно чувство и макар да не можеш да го докажеш бронебойни патрони за него няма открити. И затова аз се оттеглям от спора Peace

Горния майтап настрана, в пъти по-добри "interpersonal and self-management skills" и английски, консултации с академични съветници, които знаят за какво става дума от личен опит, без допълнителни и тежки разходи на време и пари. Сравними останали предимства (с изключение на състезателната математика). И най-вече: по-далече от "Поразяващата ръка" на МОН  Simple Smile
Но това май го попетнайстваме като разговор.

# 648
  • Мнения: 50 668
Горния майтап настрана, в пъти по-добри "interpersonal and self-management skills" недоказуемо твърдение и английски еnough is as good as a feast - даже и да знаят по-добре език, от едно ниво нагоре това вече е безсмислено, консултации с академични съветници, които знаят за какво става дума от личен опит, без допълнителни и тежки разходи на време и пари за мен това не е никакво предимство, ние наример пари не сме давали за нищо. Сравними останали предимства (с изключение на състезателната математика). И най-вече: по-далече от "Поразяващата ръка" на МОН  Simple Smile
Но това май го попетнайстваме като разговор.

# 649
  • София
  • Мнения: 19 912
 От споделено от майки с деца в АК (не в стил ЕЖК) в  теми за английските унита се разбира, че не са винаги  толкова информирани съветниците и карат децата да правят преводи при заклети преводачи, да искат от МОН  апостил на дипломата, да заверяват във Външно- неща, които важат по-скоро с пълна сила за немски университети. Сега ще се каже,че това е дребно недоразумение или добронамерен опит за презастраховане , но и то си е показател..Точно в стил недостатъчно информирани учители в ДУ, които подвеждат с информация за изисквани при записване документи (пресен пример  езиковите в София, искащи отпусно, което противоречи на наредбата).. Да, не е толкова страшно да правиш заверки и легализирани преводи, когато такива не се искат или да искаш отпусно, но си остава неприятното  усещане за незапознатост в случая с АК  с изискванията на държавата, в която отиват доста техни възпитаници или за  незапознатост на управата на езиковите с регламента за прием на зайци.  Или за  безпроблемно минаване на ангро,  под общ знаменател за всички,  с идеята, че за едно място се иска,  а за друго не - затова нека  просто всички правят. А и всяко уважаващо себе си дете, с доказани знания по английски, може  да се справи и без  съветник при кандидатстването. Не е някаква канска  философия, ежегодно стотици деца спестяват излишни разходи за фирми - посредници при кандидатстване за Англия, Германия,Холандия. За Италия, към която също явно има интерес от страна на деца от АК, нямам наблюдения..

Последна редакция: чт, 29 юни 2017, 22:26 от пенсионирана русалка

# 650
  • Мнения: X
И най-вече: по-далече от "Поразяващата ръка" на МОН  Simple Smile

Има нещо такова!  
Но наистина, доста различно е образованието. Преподавателите преподават предимно със слайдове, които после пращат на учениците в Гугъл-класна стая да си ги четат вкъщи. Учебниците (американски) са по желание, като допълнителна литература. От 10 клас на всеки ученик ще дадат персонален хромбук, на който да си пише в часовете (няма да имат тетрадки), както и да си го носи вкъщи.
И сега, в 9 клас, в някои часове им дават лаптопи. Класът се състои от 19 деца (вместо 35 в някои ДУ). И непрекъснатите проекти и презентации, които наистина им дават доста практически умения. Домашните се предават онлайн, за да ги проверява някаква програма (turnitin) дали не са копи-пейст отнякъде.
И т.н.

---
Като споменахте СС, доста от тези неща ги има и там - Гугъл класната стая, хромбук за всеки ученик, презентации и проекти, засилено изучаване на английски. Само че ги няма чуждестранните преподаватели, като в АК.

Последна редакция: чт, 29 юни 2017, 22:00 от Анонимен

# 651
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Русалке, а познаваш ли майки, които са ползвали съветите на външни форми като адвайзъри или сами са си били адвайзъри? Други варианти има ли? От всички тези, кои са направили най-добрия избор? Не се заяждам, наистина се интересувам. Ако в качеството на една предлагана услуга има пропуски и несигурност, интересува ме дали тази услуга има по-добри алтернативи на българския пазар.

# 652
  • София
  • Мнения: 19 912
Луси, това
Скрит текст:
граничи с буквоядство и за твоя изненада е налично в НЕГ и не мисля, че е повод за хвалба. Дъщеря ми участва в проект-състезание за  обучение в Германия преди месец-два, първият тур от  който беше писмена разработака на тема  "Учителство -причини за отлив от професията". 12 страници писмена работа, със статистики на база направени интервюта, с изразено собствено мнение и т.н... И другарят немец (преди да прати работата в посолството),  повтарящ като развалена грамофонна плоча, под отделни изрази (забележи, не цели изречения или абзаци) беше поставял  червени удивителни за плагиатство с искане да бъдат моментално сложени в кавички. Тоест са изнамирани с програма.. И накрая нали има изброени източници, ползвани в проучването - сам беше добавил проспусната заради такова цитатче от 3 думички статия. Не виждам това да е толкова  позитивно, на фона на огромен труд и изложена/защитена  очевидно лична позиция задълбава в  псевдо палагитство. Лично мнение, за мен това не е позитив..

Тинкърбел, както се вижда от скрития текст, аз не възхвалявам нищо, включително и евентуален за някого позитив на ДУ.  Виждам го като откровен негатив, така че  и ти не виждай във всяко включване заяждане.

Разбира се, че има  множество деца, които сами или с помощта на родител се справят безпогрешно с кандидатстването. И не са изолирани случаи, а масови. Където и да погледнеш по групи, ще прочетеш съвета на миналите по този път - действайте сами!  И е така, няма  по-заинтересован човек от дете и родителите му, на сайтовете на конкретните унита си пише всичко, при неяснота се отправя питане и се получава на мейла повече от детайлен отговор. И тогава съветниците, дори и от АК да са, отстъпват като степен на информираност... за фирмите пък да не говорим, за огромна част от тях това е само печалбарство в стил "Ден година храни".

Последна редакция: чт, 29 юни 2017, 22:13 от пенсионирана русалка

# 653
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Aми всъщност ти доказа едно от предимствата на Колежа. Никой не казва дали граничи с буквоядство, или не, аз съм съгласна с теб, ама след непрекъснатата тренировка за тези неща - източници, оформление, почти невъзможна е ситуация като описаната да се случи с дете от АК. Щото тях за това си ги режат още от 8-ми клас. Аз дето веднъж се възмущавах, че няма значение съдържанието, а само "чеклиста" - да има това, това и това и да изглежда по този и този начин. Разбира се И съдържанието има огромно значение, но за неправилно оформление може да ти изхвърчи доста надолу оценката. При презентациите се следи за време на изложение, поведение - общуване с другите и дори облекло - за всичко това могат да се вземат точки, както и за разни други неща. Формата е не по-малко важна от съдържанието. Така е в съвременния западен свят - за зло, или за добро....

# 654
  • София
  • Мнения: 5 449
Относно e-mail - ите: останах с впечатление, че в деня на изпита децата са попълвали в някакъв формуляр данните си и там се е изисквал такъв адрес. Предполагам повечето деца са вписали своя, а на на родител адрес.
Нямам проблем с това, че синът ми получи 1 или 2 мейла след изпита. Беше някакво есе, ако не се лъжа.

Всъщност имейлите, за които ставаше дума бяха преди изпита  Simple Smile



Не.
Преди изпита мейлите със съветите идваха на моя адрес. Но на 24.04. детето получи на своя мейл есето за куфара. Изненадах се, че му имат адреса и питах откъде. Каза, че на изпита е попълвал нещо като информационна бланка. Ако есето представлява интерес и не е получено при вас, мога да  препратя.

# 655
  • София
  • Мнения: 19 912
Не бих казала, но щом така смяташ.. Никой не може да определи три думички в контекста на цяло изречение като плагиатство, не е нормално. Това не е израз цял, не е изречение, не е абзац. И не съм убедена, че в АК  в 8 клас още биха ги резнали при аналогичен случай.. С това не отричам, че формата е важна, но в разумни граници.. А в описания от мен случай границата е премината. И с подбно преминаване не виждам причина човек да се хвали. Но хората сме различни, имаме различно отношение към един и същи като естество подход..

Последна редакция: чт, 29 юни 2017, 22:22 от пенсионирана русалка

# 656
  • Мнения: 5 425
Не.
Преди изпита мейлите със съветите идваха на моя адрес. Но на 24.04. детето получи на своя мейл есето за куфара. Изненадах се, че му имат адреса и питах откъде. Каза, че на изпита е попълвал нещо като информационна бланка. Ако есето представлява интерес и не е получено при вас, мога да  препратя.

Да, благодаря много. Ние не сме получавали такова...

# 657
  • Мнения: 4 188
Любопитен съм да го видя това есе.

# 658
  • Мнения: X
Всяко домашно им проверяват през тази програма и веднъж преподавателят по география беше намалил много оценка на дъщеря ми, защото не е указала датата на публикуване на един от изброените източници (статия в интернет).

Хвалба не знам, по-скоро учудване, на моменти недоумение. Но явно е много различно от начина, по който ние сме учили.

# 659
  • София
  • Мнения: 1 084
Би било добре да има нво по всички предмети.
Не знам какво образование е това? В 7 клас се учат два предмета. Днес разбрах, че в училището на дъщеря ми изобщо не са стигнали до книжката за Средновековието, не им стигнало времето. Училището е в първите 10 по успех от нво, държавно. Това е пародия на образование. Дано в гимназиите да е по-различно.

Общи условия

Активация на акаунт