Подготовка за кандидатстване в СМГ след 4 клас

  • 123 155
  • 783
  •   1
Отговори
# 90
  • София
  • Мнения: 1 084
Родителите, които записват децата си в гореспоменатите училища вече ги подготвят специално.
Без "специална" подготовка са децата в кварталните училища, които не ходят на уроци.

# 91
  • Мнения: 7 674
Elica, аз гледам класирането (защото то ми е под ръка). Има едно прието и 3 неприети от Питагор (Приетото дете е прието и в пчмг). Но е важно да се отбележи, че повечето състезатели (защото неприетите не са изявени състезатели по математика) от Питагор дори не се явиха на ОМТ и това не прави Питагор слабо училище. 10 са приетите от 145, но и 27 неприети. Т.е. отношението е близко на това от Питагор, с тази подробност, че от 145 са кандидатствали всичките най-добри математици, а от Питагор - не.
Aninica, няма приети деца без уроци, само с подготовка от "кварталното училище". Уроците може да са от родител (като нашия случай), но ги има. Няма как допълнителният материал, заложен в омт да му "падне" ей така на детето.

# 92
  • Sofiq
  • Мнения: 723
Ainica, бъркате нещо. ЧУ не готвят за прием в СМГ. Те готвят децата за техните собствени приемни (ако има такива) и евентуално за някои състезания и то не всички ученици, а само посещаващите школа.
Не твърдя, че И цитираните от мен ДУ имат подготовка за СМГ. Затова и се чудя, как е постигната  тази успешност-определено е тенденция.
Да, вероятно най-силните от ЧУ не са кандидатствали, това е добър довод. Аз видях имената на някои, но пише за точки нула, а не "неявил се", та се зачудих.
Аз нямам съмнение за подбора на децата в цитираните ДУ, следя ги и по състезания и винаги ми е правило впечатление голямата бройка на стабилно представилите се деца, което ми говори и за подбор, и за допълнителна.занимания, но и за несъмнено добрата подготовка в училище.
Радва ме и фактът, че деца от провинцията са успели.

# 93
  • Мнения: 7 674
Децата с точки "*", т.е. 0 са неявили се (може да се ориентирате по това, че нямат публикувани какви отговори са дали, т.е. не са посочвали отговори, а не че са дали грешни такива).
Децата в Шилер и 107мо са масово деца на амбициозни родители (с изцяло положителен смисъл го казвам), които са готволи вече поне веднъж детето си за подбор на училище. Нормално е амбициозните родители да подходят и с амбиция в подготовката за прием в СМГ. От там идват и добрите резултати. Съмнявам се Шилер да готвят децата за приема в СМГ, всичко идва от семейната среда.

# 94
  • Мнения: 19 998
Елица, за какво им е на децата от СС или Питагор да сменят училището след 4-ти клас, при положение че и двете училища са достатъчно силни в периода 5-7клас.
Всъщност за Питагор може би има смисъл, защото децата там държат изпит за ПЧМГ след 4-ти клас, доколкото ми е известно и кандидатстване в СМГ е подсигуряване. За СС е напълно безсмислено, освен ако детето не е някакъв хипер състезател и иска да се развива в тази посока.

# 95
  • Sofiq
  • Мнения: 723
Причините за смяна са различни и няма смисъл да ги дискутираме, факт е че такава винаги има.
То по тая логика да се чудиш защо им е на децата от 107-мо да сменят училището-нали и те имат горен клас там, пък я колко много са успели да се класират в СМГ.
Въпросът беше за процентната успеваемост. Аз намерих 6 деца от едно ЧУ, които са се явили на ОМТ, сравних и точките им (явно не всички от тях са подали документ за прием,но все пак са се явили, понеже видях имената и точките им в предварителния списък. 1 дете само е изкарало точки за прием така или иначе, което е 16.7% успеваемост, което е по-малко и процентно от 11-тте приети от 145-о по списък,а както разбрах и едно от децата с номер пак било оттам, така че май стават 12 от 37 общо. Или 32, 4% -доста забележителна успеваемост.

# 96
  • София
  • Мнения: 12 882
elica1051 причината за успеваемостта в Шилер е каквато Мария е писала, първо има първоначален подбор при приема в училището и второ има повече мотивирани родители.
Въпреки това крайният резултат зависи не само от подготовката, а и от потенциала на детето. Аз мога отлично да направя сравнението, тъй като имам близначки, които имат коренно различни умения конкретно в частта с математиката. И двете са приети по бал в Шилер, но в математиката на едната и се получават по-лесно нещата. Николета е 17-18-та в приема тази година, Ваня е 550-та. И двете ходят на курсове от трети клас към СМГ. Вкъщи сме помагали инцидентно с някои задачи. Теоретично можеше и ние да ги подготвяме, но аз нямам психиката и опита на преподавател, а децата слушат повече учителите си отколкото мен, когато става въпрос за домашно. Резултата от две години курсове е че едната влезе спокойно, другата все така няма никакъв шанс, ако сама се явява. Предполагам, че едната близначка можеше да влезе с по-ниско класиране и без курсовете и с подготовка вкъщи от нашат страна, докато другата не успя дори и с курсовете.
От нашият клас конкретно едното прието дете не е ходило на курсове, а има шанс да приемат и още едно, което също е подготвяно последните няколко месеца вкъщи от родител. Милен Шуманов също беше техен съученик до трети клас, когато се класира с пълна стипендия в Питагор, а сега и в ПЧМГ. Съответно той нямаше смисъл да се явява в СМГ, а нямам съмнения, че щеше да влезе. Също не е посещавал никакви курсове.
В училище решават стандартни задачи по математика. Единствено предните години е имало инцидентно даване следобед за решаване на теми от някои състезания. Мисля, че се предлагат и допълнително курсове по занимателна математика.

# 97
  • Мнения: 19 998
Елица, как да нямат значение причините?
Ако един родител е доволен от досегашното училище, няма да готви целенасочено детето си за някакъв изпит. Ако цели прием, едва ли ще го остави само да се пробва на ОМТ, а или ще го запише на курсове, или ще го готви вкъщи.

# 98
  • Мнения: 7 674
... 11-тте приети от 145-о по списък,а както разбрах и едно от децата с номер пак било оттам, така че май стават 12 от 37 общо. Или 32, 4% -доста забележителна успеваемост.
Нито едно от приетите с номер не е от 145-то (едно ЧУ, едно ДУ и едно чуждо училище). Има дете с номер от 145-то, но не е от приетите.

# 99
  • София
  • Мнения: 12 882
Елица, как да нямат значение причините?
Ако един родител е доволен от досегашното училище, няма да готви целенасочено детето си за някакъв изпит. Ако цели прием, едва ли ще го остави само да се пробва на ОМТ, а или ще го запише на курсове, или ще го готви вкъщи.
Аз лично съм изключително доволна, както и децата от 145-то. Но едната близначка беше твърдо решена, че иска да учи в СМГ. Тя беше приета и в 125-то математическата паралелка, но дори не подавах заявление за записване там, тъй като избора на детето беше или СМГ, ако я приемат или оставане в 145-то.
Дори да са доволни от училището в което са, ако не е с математическа насоченост, някои деца просто предпочитат СМГ.

Последна редакция: ср, 28 юни 2017, 14:21 от Aila

# 100
  • Мнения: 820
Да, причини има много за кандидатстване или не. Точно затова никакви истински изводи не могат да се направят. Например детето с най-високия резултат на последния пробен не се яви на ОМТ, нима нямаше да влезе? Други пък са се явявали само, за да видят докъде са, без да имат намерение изобщо да се записват, ако са приети. А пък точно от Питагор много от силните им деца изобщо не се записаха за ОМТ, та затова за това училище изобщо не може да се измери каква е реалната успеваемост.
На мен конкретно ми направи впечатление бройката приети от 107 и 145, защото там има мат.паралелки и да вземем две произволни ЧУ с математика , като Питагор и СС...от тези двете ЧУ видях само по едно дете в първите по успех на ОМТ 140 деца за по десет от двете ДУ.
Поне от Питагор имаше записани 7-8 деца,за СС не съм ги гледала.
Стана ми интересно,откъде идва тази разлика (имайте предвид, че тези две ЧУ предлагат по 12+ часа седмично подготовка по стандартна и състезателна математика, вкл.собствена мат.школа).
А пък да наречеш СС "ЧУ с математика" е смешно Simple Smile Първо часовете им по математика не са 12+, второ, школа няма, а 2 учебни часа, в които се учи състезателна/занимателна математика, но без домашни, беше по-скоро за запознаване с друг тип задачи. И тези часове са изборни - избираш между тях, спорт, рисуване или музика, доста от децата избират друго занимание за разпускане. И все пак на изпита се бяха явили 6 деца, но пак като при Питагор не и тези, които се представят по-добре по състезания, на 2 от тях точките за прием стигат.

# 101
  • София
  • Мнения: 12 882
И все пак на изпита се бяха явили 6 деца, но пак като при Питагор не и тези, които се представят по-добре по състезания, на 2 от тях точките за прием стигат.
А дали са кандидатствали и приети ли са? Ще се запишат ли, имаш ли представа?

# 102
  • Мнения: 7 674
И все пак на изпита се бяха явили 6 деца, но пак като при Питагор не и тези, които се представят по-добре по състезания, на 2 от тях точките за прием стигат.
А дали са кандидатствали и приети ли са? Ще се запишат ли, имаш ли представа?
Прието е едно дете и то се записа. Другите, които кандидатстват са назад.

# 103
  • Мнения: 820
хм, не искам да пиша имена, но детето с 26 точки щеше да влезе, знам ѝ точките от олимпиадата

# 104
  • Мнения: 7 674
Говоря само за кандидатствалите, не за явилите се на ОМТ. Иначе детето, което не се яви пък щеше да е сред наградените, но лош късмет.
Aila прави сметки за второто класиране (чисто статистически) и затова се интересува кой би се отказал Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт