Подготовка за кандидатстване в СМГ след 4 клас

  • 123 356
  • 783
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 7 680
Така е. Тази година за първи път ще може да се види успеваемостта на децата подготвяли се в СМГ Учители ООД. Което вероятно ще е ориентир за бъдещите кандидати.
И аз това не го разбрах. Същите хора, които сега преподават в смг учители преди преподаваха към ун на смг и така готвеха децата години наред. Как така тази година за първа година ще се види каква успеваемост имат? Да не говорим, че курсистите са много повече от местата за прием, та априори е ясно, че успеваемостта им няма как да е 100%. И отделно, че някои деца, записани на курс, просто нямат математическото мислене, за да се справят с приема. Това не ги прави лоши деца, просто на този си етап от развитие интересите и начинът им на мислене е друг. Ако родителите им бяха математици щяха да го видят, но просто не всички са такива, а стремежът и надеждата за качествено образование в периода 5-7 клас ги принуждава да се борят до последно. Друг е въпросът дали някои деца не страдат от такива амбиции.

# 646
  • Мнения: 35 519
Не съм видяла да се публикува списък с децата в школите, но това не е важно.
Всеки си преценява за себе си и детето си как и в какво да вложи усилия и средства.

Така или иначе се приемат точно 156 деца при 1000 кандидати. Това са 15%. Децата на курс към СМГ са около 600, от което следва, че приетите от тях вероятно ще са около 90.....

# 647
  • Мнения: 2 391
Независимо, че курсове се водят от много години, сега за първи път имаше списък на записаните деца. Затова за мен би било интересно кои ще са учителите, които ще имат повече деца сред приетите 156. Иначе субективни фактори има много. Деца са! И най-подготвеното може да има лош ден и да се издъни на важното състезание. 

# 648
  • Мнения: 7 680
Това е несериозно. По тази логика аз съм най-добрият учител, защото имам 100% успеваемост. Но аз съм готвила едно дете (собственото си) с наличие на математическо мислене. Учителите в курсовете готвят каквито деца им се запишат. И ако най-ранобудните родители имат деца "нематематици" и най-добрият учител е събрал група с такива деца, това прави ли го лош/неуспешен учител?

# 649
  • Мнения: 2 391
Както казах нищо не е крайно, черно или бяло. Нужно е умение да се извлича информация от едни данни. Данните са публични. Много не ги виждат, други не ги ползват, трети намират нещо у тях.... Фокуса на темата обаче е математическата подготовка на децата и затова е важно всеки да намери подходящия за даденото дете учител, независимо дали това ще е родител, известен или неизвестен, млад или опитен учител. А намирането се случва с проучване, споделяне.

# 650
  • Мнения: 2 285
Ами те родителите се състезават по ранобудност основно защото вярват, че хваленият като добър преподавател ще осигури заветното място на детето им.
Наистина би било интересно да видим статистика - мен не ме вълнува успеваемостта на отделните преподаватели (ако изобщо може да се говори за такава), а по-скоро какъв процент от приетите са били на курс към СМГ,  както и какъв е този процент сред първите 30 класирани деца, примерно.
Ще следя с интерес. Simple Smile

# 651
  • София
  • Мнения: 2 333
Тази година няма как да е мерило за каквото и да е, тъй като цялата година курса беше онлайн. За моето дете онлайн комуникацията явно за математиката не е Ок, с училищния материал няма проблем.
Моя е три години на курс при Киселова, той я харесва много като преподавател. На онлайн курса проверяваше домашни, правеше снимка на екрана ако някой нещо е пропуснал, даваше им допълнително освен от сборниците и на лист задачи.

# 652
  • Мнения: 7 336
Как ще съумеете да вкарате в тези анализи факторите пол, времетраене на курса, брой съвестно изрешени задачи от децата, дублиране с цел презастраховане на допълнителен частен учител, емоционалната издръжливост на детето, мотивираността му да е избрало училището?
В курсовете (на всички, предлагащи такава услуга места) има всякакви деца. Дори такива, на които допирната точка с математиката клони към нула. Деца, които са страшно добри и стресът важното състезание ги смаза.
Миналата година в курса на една изключителна млада СМГ учителка, в който беше и детето ми, палитрата беше от сериозни кандидати до наваксващи по предмета заради не добре заложената като преподаване в чуждоезиково училище. Доколкото преподавателката тотално увлече детето ми до степен само да желае приема (дори заради лошите ни сметки очакваше тази госпожа да поеме пети клас и да продължи заедно с нея) и резултатът беше от водещите. Познато също толкова мотивирано дете при друг млад преподавател беше съвсем в челото.

Последна редакция: чт, 27 май 2021, 07:28 от рони

# 653
  • Мнения: 35 519
Който иска, нека прави анализи. За такива трябва да имате представителна извадка и съпоставими данни. Нещо, което в случая не е възможно....

# 654
  • София
  • Мнения: 12 888
Имам три деца, близначки и сестра, които посещаваха курсове към СМГ при една и съща учителка. Резултата си зависеше в крайна сметка основно от детето, макар че обожаваха учителката и определено се справяше отлично с преподаването. Едната близначка ако не се лъжа беше в топ 20, другата в последната стотица. Малката дори и не я пуснах на реалният изпит, защото беше ясно че и тя няма шанс за прием. Разбира се приетата близсначка без подготовка и решаване на задачи при този формат на изпита, най-вероятно също нямаше да влезе, с домашна подготовка имаше шанс, просто нямаше да е в първите двайсе, но другите две при каквато и да е подготовка при този формат на изпита с този обем и трудност на задачите нямаха шанс. Просто нямат нужното математическо мислене и бързина, което само с упражнения не може да се постигне. И затова не е виновна учителката на курса към СМГ, която се справяше бих казала страхотно с подготовката, но както по-горе писаха, работи с децата които са се записали при нея.
П.П Голяма част от родителите пишат в групата във фейсбук за прием в СМГ напоследък, а не тук.

# 655
  • Мнения: 187
Едната близначка ако не се лъжа беше в топ 20, другата в последната стотица. .. Разбира се приетата близсначка без подготовка и решаване на задачи при този формат на изпита, най-вероятно също нямаше да влезе, с домашна подготовка имаше шанс, просто нямаше да е в първите двайсе, но другите две при каквато и да е подготовка при този формат на изпита с този обем и трудност на задачите нямаха шанс. Просто нямат нужното математическо мислене и бързина, което само с упражнения не може да се постигне.
Това мнение ме изненада, защото противоречи с моите наблюдения до момента, а те са, че повечето деца могат с търпение и необходимото време да бъдат подготвени поне за изпита след 4ти клас. И много семейства с няколко деца в училището го доказват. Интересно ми е дали и двете деца са се занимавали заедно или просто едното е имало желание и само се е готвило? Защото огромното мнозинство от децата се готвят по настояване на родителите и общо взето резултатите зависят от обема на подготовката.
От наблюдения по моето дете и много познати стигам до извода, че СМГ курсовете рядко оказват особена помощ на децата при кандидатсването. Дори да им обяснят как се решават задачите, много деца просто преписват без да мислят или в най-добрия случай го разбират, но после забравят. Не че е лошо да се посещават курсове, но си мисля, че основата на подготовка е броят задачи, които са решили. Според мен на тази възраст едва ли има много деца с "математическо мислене", а просто с някои се работи и те придобиват желание да се развиват в тази посока, а други по някаква причина са се наплашили или просто не им е приятно. Но децата са на настроения и може една година да мислат едно, а следващата ако се запалят всичко да се обърне (според мен), но тук вече роля имат и родителите.

# 656
  • Мнения: 35 519
От наблюдения по моето дете и много познати стигам до извода, че СМГ курсовете рядко оказват особена помощ на децата при кандидатсването. Дори да им обяснят как се решават задачите, много деца просто преписват без да мислят или в най-добрия случай го разбират, но после забравят. Не че е лошо да се посещават курсове, но си мисля, че основата на подготовка е броят задачи, които са решили. Според мен на тази възраст едва ли има много деца с "математическо мислене", а просто с някои се работи и те придобиват желание да се развиват в тази посока, а други по някаква причина са се наплашили или просто не им е приятно. Но децата са на настроения и може една година да мислат едно, а следващата ако се запалят всичко да се обърне (според мен), но тук вече роля имат и родителите.

Според мен пък курсовете, независимо дали в СМГ, ПЧМГ, 125-то или частните уроци са много важни, особено за кандидатстването след 4 клас.
Първо, заради това, че задачите не се изучават в училище. Второ, учителят знае как точно да го обясни и да им затвърди знанията. Трето, децата си пишат домашните и решават задачите, защото са "дадени от госпожата", а не ги кара майка им да решават....

Наистина е важно да се решават много задачи, за да се придобие увереност, рутина и бързина.

# 657
  • София
  • Мнения: 1 133
Това мнение ме изненада, защото противоречи с моите наблюдения до момента, а те са, че повечето деца могат с търпение и необходимото време да бъдат подготвени поне за изпита след 4ти клас. И много семейства с няколко деца в училището го доказват. Интересно ми е дали и двете деца са се занимавали заедно или просто едното е имало желание и само се е готвило? Защото огромното мнозинство от децата се готвят по настояване на родителите и общо взето резултатите зависят от обема на подготовката.
От наблюдения по моето дете и много познати стигам до извода, че СМГ курсовете рядко оказват особена помощ на децата при кандидатсването. Дори да им обяснят как се решават задачите, много деца просто преписват без да мислят или в най-добрия случай го разбират, но после забравят. Не че е лошо да се посещават курсове, но си мисля, че основата на подготовка е броят задачи, които са решили. Според мен на тази възраст едва ли има много деца с "математическо мислене", а просто с някои се работи и те придобиват желание да се развиват в тази посока, а други по някаква причина са се наплашили или просто не им е приятно. Но децата са на настроения и може една година да мислат едно, а следващата ако се запалят всичко да се обърне (според мен), но тук вече роля имат и родителите.
Моят опит е като на Айла. Двете близначки ходиха на курс към СМГ само в четвърти клас. И двете по тяхно желание (аз тогава бях доста неориентирана и изобщо не планирах да ги местя, докато след трети клас не ми казаха, че искат да си сменят училището и се активирах да търся варианти). Записах ги при единствената учителка, при която бяха останали места в началото на четвърти клас. Не съм се занимавала допълнително, защото не си давах сметка каква е конкуренцията. Е, ходенето на курсове и редовното писане на домашни от там доведоха до 34ти резултат на ОМТ за едната близначка и някъде към 550ти за другата. Една учителка, едни родители, абсолютно различни резултати. Опитът ми с третото дете е съвсем различен Wink Много си зависи от децата.

# 658
  • Мнения: 187
Детето ми с нищо не е показвало да притежава математически талант или специфично мислене, като малко не се интересуваше да брои, не го и карахме, не обичаше особено смятането, часовника. Но в училище материалът е много лесен и започна редовно да решава задачи от сборници, отначало много се запали по дедективските и логическите и с течение на времето натрупа някакви умения за всички типове, представя се добре на пробните в СМГ, има медали на ЧХ, ИС. Но на онлайн курсовете видах как се дразни, че им решават задачите и не ги оставят сами да си откриват решенията. Вероятно децата са различни и всяко по различен начин усвоява най-добре. На моето и 10 пъти да му обясниш типа задача и решението, ако само не си го (пре)открие и отработи, просто не му влиза в главата. Това не означава, че ще се откажам от курсовете, май ще ги продължим, но само исках да споделя, че поне при нас до сега не бяха те определящите.

Последна редакция: пн, 31 май 2021, 12:29 от MarioSuper

# 659
  • София
  • Мнения: 3 707
На моето и 10 пъти да му обясниш типа задача и решението, ако само не си го (пре)открие и отработи, просто не му влиза в главата.
Аз си мислех, че при повечето деца е така.
Има деца, на които им казваш как се решава задачата и те прилагат това като папагали. Даже нещо повече - смятат, че това е лесно. А да помислят вече е трудно. Трудното на математиката е, че всеки път се дават различни задачи Simple Smile Но не говоря за тях.
Но другите са различни. Трябва да го разберат. По техния си начин.

А що се отнася до курсовете - според мен помагаха много повече на конкуренцията, отколкото на моето дете. Моето щеше да се справи дори и със сборника и мама. Същото е и за курсовете в 7 клас. Те не помагат на нашите деца.

Общи условия

Активация на акаунт