А сега накъде ! (5.06-11.06)

  • 243 967
  • 1 761
  •   1
Отговори
# 375
  • Мнения: 3 057
Благодаря и аз дотам го докарах. Както подозирах не са коригирани. Но реших да попитам по-вещите. Утре ще има продължение, явно. Казали й: "Напомни ни да ти впишем правилните точки в служебната бележка." Grinning
Това горното е бял кахър, естествено.

С риск да сипя масло в огъня, ще кажа че миналата година на наше много близко дете бяха разменени буквално резултатите и по двата предмета над 5.50 с такива граничещи с тройки. Семейството беше в шок. Затова проверете работите на децата си /сега поне имаме тази възможност/.


Това в кой град е било? И какво се случи после? Може грешката да е вярна и хубавите оценки да са отишли при „правилното дете”. То от такова драстично „подобряване” на резултата файда няма. Децата влезли с връзки и то с бал много по нисък от минималния изостават. В някои случеи изпускат нишката още в началото и нищо не научават. Само присъстват в клас, но език или мтематика не научават. Ама пустите болни родителски амбиции заслепяват разума. Там където изобщо го има.

# 376
  • Мнения: 13 220
      Не е толкова непредвидимо какви са точките на преразказ.Има пунктуално разработени критерии.
Малко вероятно е, ако едно дете никога не допуска правописни и пунктуационни грешки, тепърва да ги допусне.Невъзможно е дете, което прецизно отделя абзаците, тепърва да не отразява новите редове.

Невъзможно е дете, което е наясно с глаголните времена, да ги обърка точно на НВО- това пък се учи още в пети клас.

Така че, едно дете може да предположи резултат, както и майка му и особено учител, който се е занимавал с него.

Единственото непредвидимо, според мен е да не би детео да изпусне от притеснение някой важен епизод.А за теста- евентуално изписването на имената на героите.

Тезата също не е толкова сложно да се предвиди- има изисквания за " скелета", какво задължително трябва да съдържа, но точните думи в ключа не е задължително да се " отгатнат".

# 377
  • София
  • Мнения: 568
Това в кой град е било? И какво се случи после? Може грешката да е вярна и хубавите оценки да са отишли при „правилното дете”. То от такова драстично „подобряване” на резултата файда няма. Децата влезли с връзки и то с бал много по нисък от минималния изостават. В някои случеи изпускат нишката още в началото и нищо не научават. Само присъстват в клас, но език или мтематика не научават. Ама пустите болни родителски амбиции заслепяват разума. Там където изобщо го има.
В София. Детето е отличен ученик и като си е видяло резултата непрекъснато е повтаряло, че знае какво е писало и в последствие се оказва, че и самооценката му е била вярна. В момента учи във втора немска и се справя отлично. След установяване на грешката са последвали жалби и ходене по мъките с щастлив край.
Написах всичко това, за да кажа, че все пак стават грешки. Нека да бъдем бдителни, всеки се е сблъсквал с чиновническо безхаберие. Хубаво е, че вече имаме право да гледаме работите. Така всеки ще има възможност да си я разгледа и да си извади съответните поуки.  

# 378
  • Мнения: 14 133
Добро утро.
Който мисли, че детето му е ощетено, има право да отиде с него да погледнат работата му.
Тук няма как да помогнем освен да съчувстваме и да сискаме палци.

# 379
  • столицата
  • Мнения: 4 486
Добро утро.
Който мисли, че детето му е ощетено, има право да отиде с него да погледнат работата му.
Тук няма как да помогнем освен да съчувстваме и да сискаме палци.
+1

# 380
  • София
  • Мнения: 13 701
     Не е толкова непредвидимо какви са точките на преразказ.Има пунктуално разработени критерии.


Тезата също не е толкова сложно да се предвиди- има изисквания за " скелета", какво задължително трябва да съдържа, но точните думи в ключа не е задължително да се " отгатнат".


Абсолютно грешиш!!!  Wink И всичко, което пишеш е силно теоретизирано и без много връзка с реалността. Колкото и пробни изпити да си минал, колкото и подробно да си видял тези и преразкази на детето ти, когато видиш резултат, който не очакваш изобщо не можеш да знаеш от къде са ти отнели. Моето дете за пореден път изпя как е решила всички задачи с уловки и те се покриват с критериите на МОН, писала е 3 страници преразказ, много е внимавала, преразказвала е точно както е трябвало без да изпуска моменти. Всичко по критериите пунктуалните е ОК. Никога не е падала под 27-29 точки на преразказа. Невъзможно е на тезата да има 0 точки, използвани са 4 от 5 посочени от МОН ключови думи. В същото време на теста би трябвало да има само -3 точки. И като видяхме резултат 85 започнахме да се чудим от къде да паднали минимум 5 точки  Wink Самото дете от 1 клас е по състезания и има доста реална преценка за това, което прави на тестове. Тъй че, предвидили, знаели... ами докато не видиш изобщо не знаеш какво се е случило там на листа.

Последна редакция: вт, 06 юни 2017, 07:35 от Vache

# 381
  • Мнения: 147
Ако  има разлика при  подхода в критериите за оценяване /  такава информация вече от доста места се потвърждава - включително и от учители/ би било наистина   несправедливо за децата.
Но това може ли да учуди някого ? Да възмути  - да. Но да учуди - мисля, че не.
От години  НВО е като частна BG фирма.  Ще се понагласят нещата - едната година ще  направим лесни задачи , за да се види , че децата  ни са  успешни по математика. Но пък в хода на проверките става ясно , че ще има много високи  резултати. Ами не може така. Много е фрапиращо. Дайте сега  да поотрежем малко от БЕЛ. И така до следващата година. Когато  пък може да е обратно. И до кога така ?
Как българското  образование не може поне мъничко  да   разшири  кръгозора си и да види как е по ония държави , които хем се напъваме да  гоним, а хем не ни стиска.
Нима не  е по- добре в края на 7 клас  нашите деца  да полагат изпит, които да е  примерно  100 въпроса и да включва  освен важни неща от БЕЛ, математика и  въпроси по природни науки , история, география обща култура, защо не и  музика , кратко есе?
Не може  един ученик в 7 клас  да има отлични оценки  по НВО и да не знае къде на картата се намира Норвегия н-р Ей , такива работи.

# 382
  • В морето
  • Мнения: 573
Добро утро.
Който мисли, че детето му е ощетено, има право да отиде с него да погледнат работата му.
Тук няма как да помогнем освен да съчувстваме и да сискаме палци.

+1 Абсолютно!

# 383
  • Мнения: 14 133
Къде мога да видя скала за приравняване на точките от НВО по Чужд език към оценки?
Но не тази към 35 , а към 100 точки.

# 384
  • Мнения: 273

  Не може да се каже точно, заради разлината тежест на оценките от диполамата, но приблизително 27,28.
Ако се уточнят оенките от дипломата може да се каже по точно.    От допломата са 5 по Бел,4 по мат.А точките са 66 по Бел и 38  по Мат.Балът ,който ни трябва се смята 2Бел+2Мат+Бел+Мат.Искам да знам в точки,защото гледам от миналите години къде с колко се е влизало.Знам,че всяка година е различна ,но поне е някакъв ориентир.Става въпрос за момче от Варна.

# 385
  • В морето
  • Мнения: 573

Нима не  е по- добре в края на 7 клас  нашите деца  да полагат изпит, които да е  примерно  100 въпроса и да включва  освен важни неща от БЕЛ, математика и  въпроси по природни науки , история, география обща култура, защо не и  музика , кратко есе?
Не може  един ученик в 7 клас  да има отлични оценки  по НВО и да не знае къде на картата се намира Норвегия н-р Ей , такива работи.

И тук +1! Особено втората част, защото се опитват да направят роботчета... и на доста места успяват!

# 386
  • София
  • Мнения: 495
Arn, намираме се в аналогична ситуация. Синът ми  никога не е получавал дори близки до сега получените точки, дори преди изобщо да започне подготовката. Най- ниският му резултат на първия от петте пробни, на които е бил в доста рестриктивна при оценяването школа бе с пет точки нагоре .Подготовката бе брутално интензивна, резултатите от нея- по преценка на учителите - отлични. И на втори- шок и ужас. Въпросът е: какви варианти имаме, ако неправилно са приложени критериите и това бъде установено при прегледа, т.к.не  позволяват нито да се снима работата, нито да си водиш записки, как доказваш некоректното оценяване( хипотетично)? newsm78

# 387
  • Мнения: 433
Некоректно оценяване няма как да се доказва, защото вие виждате само вашата работа. Може да претендирате само ако има техническа грешка при сумиране на точките или да докажете, че не е вашата работа това. Оценките по принцип са окончателни, тук няма контестации.

# 388
  • София
  • Мнения: 13 701
Къде мога да видя скала за приравняване на точките от НВО по Чужд език към оценки?
Но не тази към 35 , а към 100 точки.

 Че те няма ли да ги приравнят по скала за 35. Това към 100 е заради балообразуването.  newsm78

Последна редакция: вт, 06 юни 2017, 09:42 от Vache

# 389
  • София
  • Мнения: 13 701
Въпросът е: какви варианти имаме, ако неправилно са приложени критериите и това бъде установено при прегледа, т.к.не  позволяват нито да се снима работата, нито да си водиш записки, как доказваш некоректното оценяване( хипотетично)? newsm78

 А според мен няма вариант да са неправилно приложени критериите, защото тогава ще се получат разлики в оценките на двамата проверители и ще се открие грешката или ще иде на арбитраж.

Общи условия

Активация на акаунт