А сега накъде ! (5.06-11.06)

  • 243 682
  • 1 761
  •   1
Отговори
# 870
  • Мнения: 15
Ми защо да не го питат, Кремена, нали то ще учи там? Ако не е някакво западнало училище, слошо реноме, с трайно слаби резултати на ДЗИ, защо не? Търговско-банковата и Финасово-стопанската в София поне са гимназии, чиито възпитаници участват в международни икономически форуми, в проекто-фирми и банки, имат платени практики.  В НТБГ има и билингвална паралелка, взимат сертификати за бизнес френски, учат някои специални предмети на езика. В НФСГ е въведено пък обучение  за ДСД 1, признат немски сертификат. И явно им харесва избраното на доста деца, щом след завършване се ориентират пак към икономически специалности. Това че на моите деца или на твоето не им харесва там, не значи, че училището не става. Ако се погледнат максималните балове за прием през годините, ще се види, че за  много деца тези училища са били 1 желание. Едва ли всички от неосведоменост на родителското тяло са се оказали там. Аз пък познавам родители, буквално насилили децата си за елитните МГ и ЕГ, в които децата обаче не се чувстват на своето място и даже саботират ученето си там.. Не че е лошо да си в такова училище, но все пак трябва да го искаш, нали 5 години ще прекараш там, а не мама и тате да го изберат САМО заради "елитността".

Абсолютно съм съгласна, детето не само  че трябва да има глас, но и да го зачетем. Имам предвид, че доста голяма част от децата избират училищата на база мнение на приятели, или просто модерно звучаща специалност и т.н. Тук е нашата роля да го НАСОЧИМ, не да го насилваме.

Последна редакция: ср, 07 юни 2017, 07:25 от kremena_23

# 871
  • Мнения: 15
Аз пък не искам повече подробни статистика, напротив! Вярвам, че ще има деца които ще подценят резултата си и така ще посочат по слаби училища като първо желание и ще освободят места за нас!
НЕ ИСКАМ ПОДРОБНА СТАТИСТИКА, НЕКА СИ СТОИМ В НЕВЕДЕНИЕ, МОЖЕ ДА Е ЗА ДОБРО!
А кои сте "ВИЕ"?

Под " Нас" имам предвид семейството ми, защото всички се вълнуваме. И само  да стане ясно,  аз не искам конфликти тук, а само да изказвам мнение.

# 872
  • София
  • Мнения: 13 697
Искам да попитам Ваче колко са били паралелките от 4 до7 клас в СМГ?
Може би бъркаш.. моята дъщеря не е в СМГ, а в 107-мо Wink

# 873
  • Мнения: 855
Вчера отидохме и погледнахме работите му. Благодаря много на потребителката, която ме посъветва bouquet
Отказа се да се пробва за 1ЕГ, училището, което си хареса има само профил АЕ+РЕ, което не ми харесва много, защото ако има някакви въпроси няма как да му помогнем.

# 874
  • Мнения: 9 488
Скрит текст:
Много интересно, бихте ли дали малко повече информация за миналата година и защо "в краен случай" - не е ли именно това най-доброто училище в София по различни показатели и слава, или таксите не отговарят на това? Благодаря и дано не съм ви досадила!

Безпорно АК е много добро училище.
Дали е най-доброто е изцяло субективно.
Кажете ми нещо, по, което АК е по-добър от СМГ - шах, физика, астрономия, химия, баскетбол, информатика, математика  ?
Дори олимпиадата по английски се печели от момче от СМГ !
Около 40-50 деца от приетите  не се записват и АК са принудени да отправят покана на следващите.
Миналата година пускаха 2 пъти допълнителни покани за прием, на моя позната дъщеря и беше около 130 от момичетата и беше поканена да се запише.
Това наричам "излагане".
Затова и според мен тази година поканиха по 100 деца в 2 списъка.
От години му спада авторитета на АК, а с него и качеството на децата които учат там.
Казах в краен случай, защото синът ми предпочита СМГ.
Ако не ни приемат в СМГ отиваме там.
Таксата не е решаваща в случая.
Моля, не записвай детето си в АК, дори в "Краен случай"!Заради твоето дете, но и заради моето, което завършва АК! Щом това е отношението към училището вкъщи, детето ти няма да се адаптира към различния начин на обучение, винаги ще му е криво, неразбрано и недооценено... и "много гърч" ще бъде...

За покана за записване - спомни си как ставаше класирането някога поотделно за всяка езикова и математическа гимназия, канеха се по 5то класиране, защото приетите на първо бяха едни и същи ученици... на второ пак с повторения и т.н. докато се изчистят повторенията... А сега само си направи сметката, ако само 91НЕГ и СМГ бяха с отделни от всички други класирания каква щеше да е схемата за тези 118 деца с по 100т по математика, класирани на първите места и в двете училища... и кото избере едното, освобождава мястото в другото...

Последна редакция: ср, 07 юни 2017, 07:54 от peneva_a

# 875
  • Мнения: 1 272
Vache,
извини ме, нещо съм се объркала. Незнам защо, но съм останала с впечатление че учи в СМГ.

# 876
  • София
  • Мнения: 19 926
Пенева,
Скрит текст:
нищо против поста ти в частта с АК, но за  НЕГ (над която имам поглед не само сега) никога не е имало 5 класиране, дори във времената, в които не беше нашумяло училище и 1 АЕГ определено беше по-предпочитаното от деца/родители място.  Като такова, тоест  по-атрактивно за ученици и родители, то също нямаше  подобен брой класирания. Просто приетите се записваха и няма причина да е било иначе, при положение, че  сами са избрали да кандидатстват  точно за там, а не за френската примерно. Своево рода последващо класиране в НЕГ бяха само двете паралелки с разширено изучаване на немски, но без подготвителен клас, за които местата също веднага се запълваха от неуспелите с малко да се класират в останалите паралелки. Самият факт, че такива класове имаше само в НЕГ показва, че хората са нямали проблем  със запълването, а оттам не се е налагало и разтеглено във времето 3-то, 4-то или 5-то класиране.  По-склонна съм да се съглася, че някакво по-осезаемо движение имаше в СМГ, понеже в онези времена гимназията се възприемаше повече като резервен вариант и приетите в нея и в ЕГ преобладаващо избираха езиковите. Тоест нещата изглеждаха съвсем различно в сравнение с днешните нагласи към СМГ и предпочитанията  СМГ/езикова. Но дори и така, пак нямаше и за там н-то класиране.

А ако днес нещата изглеждаха като някога, щеше да е всъщност супер, защото хич  не е гаранция, че децата, приети в СМГ, щяха да  са непременно същите с висок бал за езикова. Защото СМГ щеше да има  опцията да си пусне свой изпит, с който да подбере наистина добри математици. И доста деца с високи резултати на изпита по МАТ за езикова, нямаше да се справят чак толкова успешно с отделния.

Последна редакция: ср, 07 юни 2017, 08:41 от пенсионирана русалка

# 877
  • Мнения: 9 488
Пенева,
Скрит текст:
нищо против поста ти в частта с АК, но за  НЕГ (над която имам поглед не само сега) никога не е имало 5 класиране, дори във времената, в които не беше нашумяло училище и 1 АЕГ определено беше по-предпочитаното от деца/родители място. Просто приетите се записваха и няма причина да е било иначе, при положение, че  сами са избрали да кандидатстват за там, а не за френската примерно. Своево рода последващо класиране в НЕГ бяха само двете паралелки с разширено изучаване на немски, но без подготвителен клас, за които местата също веднага се запълваха от неуспелите с малко да се класират в останалите паралелки. Самият факт, че такива класове имаше само в НЕГ показва, че хората са нямали проблем  със запълването, а оттам не се е налагало и разтеглено във времето 3-то, 4-то или 5-то класиране.  По-склонна съм да се съглася, че някакво по-осезаемо движение имаше в СМГ, понеже в онези времена гимназията се възприемаше повече като резервен вариант и приетите в нея и в ЕГ преобладаващо избираха езиковите. Тоест нещата изглеждаха съвсем различно в сравнение с днешните нагласи към СМГ и предпочитанията  СМГ/езикова. Но дори и така, пак нямаше и за там н-то класиране.
Скрит текст:
В Пазарджик, където съм учила по онова време, приема след седми клас беше в немска езикова гимназия (6 класа) и в математическа гимназия (3 математически класа + физика, химия, биология по един). Във всяко от двете училища оставаха по едни 40 места, на практика всички деца от езиковата се повтаряха с математическата или физическата паралелка в МГ. А класиранията бяха с дни разлика и записванията също... Та голямо тичане беше между двете училища в последния ден за записване на едното и първи ден за обявяване на разултати за другото... и убеждаване на мама и тати - няма да се запиша, ще успея на второ класиране...
С всичко това само исках да кажа, че когато приемаш 160 деца в отделно класиране от другите 9000места, като от тях едни 300 (или 600, или 800...) места са желани поне колкото твоите 160, се очаква че доста от поканените ще предпочетат нещо друго... То е ясно, че не всеки приет ще се запише... и на двете места на които е приет!
 По-рано НПМГ бяха извън общото класиране и си имаха второ класиране и "канеха" още деца...

Последна редакция: ср, 07 юни 2017, 08:41 от peneva_a

# 878
  • Мнения: 76
   За н-ти път във всяка тема се повтаря - няма значение по кое желание ще влезете, реди се според желанията на детето  и - докъдето стигне балът.

# 879
  • Бг-мама
  • Мнения: 2 329
   За н-ти път във всяка тема се повтаря - няма значение по кое желание ще влезете, реди се според желанията на детето  и - докъдето стигне балът.
Повечето тук ги терзае въпроса колко ще бъде достатъчният брой желания които трябва да запишат родителите , така че детето им да не изпадне от класирането.

# 880
  • Мнения: 131
Моля, не записвай детето си в АК, дори в "Краен случай"!Заради твоето дете, но и заради моето, което завършва АК! Щом това е отношението към училището вкъщи, детето ти няма да се адаптира към различния начин на обучение, винаги ще му е криво, неразбрано и недооценено... и "много гърч" ще бъде...

За покана за записване - спомни си как ставаше класирането някога поотделно за всяка езикова и математическа гимназия, канеха се по 5то класиране, защото приетите на първо бяха едни и същи ученици... на второ пак с повторения и т.н. докато се изчистят повторенията... А сега само си направи сметката, ако само 91НЕГ и СМГ бяха с отделни от всички други класирания каква щеше да е схемата за тези 118 деца с по 100т по математика, класирани на първите места и в двете училища... и кото избере едното, освобождава мястото в другото...
Добро утро на всички!
Явно до 27.06 ще падне голямо чешане на езиците.
Защо се притеснявате за Вашето дето от такива като моето ?
Да оставим коментарите по темата за отказалите се след приключване на приема в АК.



# 881
  • Мнения: 99
   За н-ти път във всяка тема се повтаря - няма значение по кое желание ще влезете, реди се според желанията на детето  и - докъдето стигне балът.
Повечето тук ги терзае въпроса колко ще бъде достатъчният брой желания които трябва да запишат родителите , така че детето им да не изпадне от класирането.


Именно. От там идва всичко. И ако преди статистиката мислехме да напишем само 3-4 желания, сега списъкът ще е доооста по-дълъг, поради пълната неяснота докъде ще ни стигне балът.
Много работа ще се отвори сега на служителите, вписващи желанията в системата, но...сами си го направиха.

# 882
  • България
  • Мнения: 2 164
Винаги се отваря работа. Като си я спестиш в началото /подробната статистика/, ще си я свършиш на края /въвеждане на много желания/.

# 883
  • гр.София
  • Мнения: 20
Здравейте,
От доста време следя темата, но не съм се включвала до сега. Майка съм на седмокласничка, но като цяло съм доста далеч от висша математика, изчисления и статистики, та ми е трудно да се ориентирам в остановката. Общият брои точки на моята хубосница е 438. Гледам, от миналата година таблици с минимални и максимални балове по паралелки, та въпросът и е може ли точките да се превърнат в такива, като миналогодишните и тези мин. макс. да бъдат ориентир за подреждане на желанията. Наясно съм, че се пише от най-желаната към най-малко желаната, но все пак, аз изобщо нямам идея за къде биха й стигнали тези точки. Иначе желанието й е 73 СУ, но в едно мнение прочетох някакви изчисления училище/ бал / точки и се смразих, щотото се оказва, че няма шанс. Да си призная ужасно съм объркана. Ако е удобно нека някои да разясни.

# 884
  • В морето
  • Мнения: 562
   За н-ти път във всяка тема се повтаря - няма значение по кое желание ще влезете, реди се според желанията на детето  и - докъдето стигне балът.

Не ми се вярва да няма значение за някой по кое желание ще влезе, но това е мое мнение.

Общи условия

Активация на акаунт