Мнения за 125 СУ "Боян Пенев", Младост 1 - IIІ част

  • 110 638
  • 814
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: 5 234
Има смисъл - клас с подбор, родители силно заинтересовани от образованието на децата си, достъп до най - доброто от базата, най - добрите учители, с които училището разполага...
Децата са с подбор, но учителите като не са с подбор и се получава жалко за децата. И едно и също на изхода с другите "обикновени" паралелки. Малко повече часове по математика, което е +, но пак ходене по школи за НВО.

# 661
  • София
  • Мнения: 6 363
Има смисъл - клас с подбор, родители силно заинтересовани от образованието на децата си, достъп до най - доброто от базата, най - добрите учители, с които училището разполага...
Децата са с подбор, но учителите като не са с подбор и се получава жалко за децата. И едно и също на изхода с другите "обикновени" паралелки. Малко повече часове по математика, което е +, но пак ходене по школи за НВО.

искам да отбележа, че "подборът" е само по един параметър - математическа нагласа и умения. не е подбор "изобщо".

"обикновените" паралелки не са съставени от по-глупави деца. там има и много умни деца, които просто не са с математически уклон и интереси.

училището се усети за това преди 2 години, като въведе и хуманитарна паралелка с изпит, за да даде възможност за подбор и по други параметри.

# 662
  • София
  • Мнения: 3 484
Има смисъл - клас с подбор, родители силно заинтересовани от образованието на децата си, достъп до най - доброто от базата, най - добрите учители, с които училището разполага...
Децата са с подбор, но учителите като не са с подбор и се получава жалко за децата. И едно и също на изхода с другите "обикновени" паралелки. Малко повече часове по математика, което е +, но пак ходене по школи за НВО.
Fifiana, гроздето ли Ви е кисело?
Какво точно искате да кажете? Че децата в математическите паралелки са "специални" и заслужават повече внимание от обикновените паралелки ли? Или само защото сте издържали (или не сте) някакъв изпит, учителите трябва да осигурят предимство на вашето дете, като направят всичко възможно да провалят децата от другите паралелки?

# 663
  • Мнения: 5 234
Точно обратното. Искам само и единствено да кажа да не се прехвалват мат. паралелките.
Ако дете с мат. заложби има такава възможност, според мен е по-добре да избере СМГ или ПЧМГ.

# 664
  • Мнения: 168
Точно обратното. Искам само и единствено да кажа да не се прехвалват мат. паралелките.
Ако дете с мат. заложби има такава възможност, според мен е по-добре да избере СМГ или ПЧМГ.
правилно, аз доколкото разбирам проблема е в последните години и масово деца от там ходят на школи преди 7 клас, за да поддържат ниво ....

# 665
  • София
  • Мнения: 1 397
Брагодаря за съвета, че СМГ е по -добре, но само на курсове в СМГ учители ходят около 700 четвъртокласника, отделно има и деца математици и без курсове. Кандидатстващите, по спомени, всяка година са около 800, а приемат първите 180, съответно има доста добри математици, които остават извън СМГ. ПЧМГсъщо е вариант, но за тези, които могат да си позволят частно образование. За останалите вариантите са 107мо и 125то. В математическата паралелка на 125то половината бяхме неуспели кандидати за СМГ. Simple Smile
И да, макар и подбор по критерий състезание по математика да не е върхът на подбора, има голяма разлика между клас без никакъв подбор, с подбор местоживеене. Разликата се вижда веднага. Синът ми от отличник на класа в старото училище отиде в клас, в който е в "златната среда".  Не казвам, че старият клас беше лош, но новият беше много по -добър.
Предполагам и подбор за хуманитарна паралелка, примерно с тест по български език, би имал същия положителен ефект.

Последна редакция: пн, 21 сеп 2020, 14:11 от stanislavchen

# 666
  • Мнения: 2 298
Ако проследите с какви точки приемат в математическите в 125то в 5ти клас, ще видите, че половината деца са неприети в СМГ, 1-2 приети в СМГ, но записани в квартала и останалите са пълнеж с посредствени или никакви математически успехи. И така половин клас с интерес към математиката, с половин без интерес, но натирени заради престижа и модата.
При приема в 8ми клас положението е по-лошо. Само няколко с добър резултат на НВО по математика и евентуално математически успехи. Останалите са са с 3 и 4 на НВО. Аналогично е и в хуманитарната гимназиална паралелка. С интерес ще проследя догодина резултатите на ДЗИ в 12 клас на тези "избрани" деца.

# 667
  • Sofia
  • Мнения: 311
Аз не знам какъв човек ще хареса подхода на Христова. Но сигурно има и такива хора. Аз поне не ги познавам.
Аз много харесвам г-жа Христова, само такъв учител им трябва на повечето разглезени тийнове. Считам за голям късмет, че пое мат паралелка, в която е дъщеря ми сега, 7ж!

# 668
  • София
  • Мнения: 3 484
Аз много харесвам г-жа Христова,
Все пак е добре да знаем, че има поне един, който не я мрази. Роднини ли сте?

# 669
  • София
  • Мнения: 6 798
Ако проследите с какви точки приемат в математическите в 125то в 5ти клас, ще видите, че половината деца са неприети в СМГ, 1-2 приети в СМГ, но записани в квартала и останалите са пълнеж с посредствени или никакви математически успехи. И така половин клас с интерес към математиката, с половин без интерес, но натирени заради престижа и модата.

Това въобще не е така. Поне в класа на сина ми нямаше случайни деца. Имам предвид относно интереса към математиката.

# 670
  • Мнения: 4 428
Доста говорене "наизуст" последните страници... Най-вече за "обикновените" паралелки.
Аз не съм от пълните фенове на училището и със сигурност има какво да се желае. Но самият факт, че се сравнява със СМГ, мисля е показателен. Все пак си е квартално училище...
Моята дъщеря миналата година завърши 7-ми клас в паралелка с два езика. (Да не забравяме че децата в "обикновените" паралелки, въобще не са оставени да се размотават.) Да, ходи на две школи за НВО 6-ти и 7-ми клас, но не мога да кажа че подготовката там особено се отличаваше от тази в училище. За втората ми дъщеря, едва ли бих повторила този вариант. Учителката по математика доста ги "нагъна" втория срок, въпреки ДО. В къщи също се занимаваше със сборници. На НВО изкара 84т. Не е перфектно, но е много добър успех като за "обикновена" паралелка. Повечето й съученици също се справиха много добре и влезнаха в доста добри гимназии.
Всъщност средните резултати от НВО бяха - БЕЛ 76т (29 деца над 90т; средно за София 64т), Мат 65т (42 деца над 90т, 10 деца с 100т; средно за София 48т). Мисля е доста показателно...

# 671
  • Sofia
  • Мнения: 311
Аз много харесвам г-жа Христова,

Все пак е добре да знаем, че има поне един, който не я мрази. Роднини ли сте?
Не, разбира се

# 672
  • София
  • Мнения: 2 846
На моите Христова не им е преподавала, но познавам родители на деца от математически паралелки, които я харесват.

Що се отнася до обикновените паралелки - аз лично съм доволна. Голямата беше в училището до 7-ми клас, сега малката е в 7-ми клас. Малката много иска да си остане в същото училище, пък ще видим...

# 673
  • Мнения: 2 298
Ако проследите с какви точки приемат в математическите в 125то в 5ти клас, ще видите, че половината деца са неприети в СМГ, 1-2 приети в СМГ, но записани в квартала и останалите са пълнеж с посредствени или никакви математически успехи. И така половин клас с интерес към математиката, с половин без интерес, но натирени заради престижа и модата.

Това въобще не е така. Поне в класа на сина ми нямаше случайни деца. Имам предвид относно интереса към математиката.
Напротив! Списъка с приети деца тази година е все още на сайта. Ето и фактите, без да включваме близнаците:
В паралелката с математика е прието дете с 80т. (от 100максимални) и такова с 28т. на Математика за всеки. Преобладаващата група са с около 40точки, а има и 2 деца, които са с 0т.
2 от тези деца са с резултат на Математика за всеки достатъчен за прием в СМГ, и същевременно добри резултати на областен кръг на олимпиада.

В класа с математика и природни науки положението е подобно: 4 деца неявили се на Математика за всеки. 10 деца с резултат на Математика за всеки под 40 точки (от 100 възможни). ПОвечето от тези деца имат 0т на Областен кръг на олимпиада или не са се явили.

За следващата година приема ще е още по-зле ако съдим по критериите, които са обявили.

# 674
  • Някъде там...
  • Мнения: 3 994
Тази година въобще не е критерий... Заради правилото на "внезапната смърт" се разчиташе на един единствен изпит. Е, има деца, които нямаха ден, въпреки че са много добри математици. Така че това кой колко точки има на МВ, ама въобще не е чак толкова достоверен критерий.
Отделно заради сменения постфактум регламент в 125, имаше много деца, които биха останали в 125, но не бяха приети там, а само в СМГ. Имаше класирани на областен кръг на НОМ деца, които не се явиха, защото той първоначално не беше балообразуващ в 125. Да не говорим, че тази година всяко училище само си подготвяше задачите за общинския кръг и имаше училища, които определено се изсилиха и буквално прецакаха децата. По-добре потърсете как са се представяли децата на математическите състезания през годините. Wink Въпреки че познавам достатъчно деца, които са прекрасни математици, но не се явяват по състезания.
И да има случайни деца, те са няколко. Средата е важна. Дори близначката в математическата тази година е само с 2,5 точки бал по-малко от последния приет в паралелката. Едно от децата с 0 точки на МВ не се е явило, защото се класира с олимпиада и не му трябва да се явява. Въпросното е често в челните редове на математическите състезания.

Общи условия

Активация на акаунт