Математически турнири - 46

  • 104 498
  • 740
  •   1
Отговори
# 555
  • Мнения: 4 500
Един страничен въпрос- сборниците “Математика за таланти” имат ли обяснения и отговори, както в Читанките. Последните ги имаме и тетрадката към тях, но искам са взема и другата поредица. Препоръчвате ли я? Благодаря!
Математика за таланти са темите от състезанията и няма решения
Отзад има отговори
А за концентрацията, с годините нещата стават с една идея по-добре
Но има и хубава новина- още не е показан потенциала на 100 процента, докато при другите деца е
С това ще се успокояваме  Grinning

# 556
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 41 818

И в София са ги питали дали искат. Нашите дружно са поискали. И как няма като цяла година мрънкам срещу глупостите с номерата Simple Smile
е то устно ли става тая работа  Rolling Eyes

Цитат
Официалната страница на Турнира е http://www.math.bas.bg/ch. На нея се публикува информация за резултатите на участниците, която съдържа имената, училище и град, клас и получени точки. Родителите на участниците, които не желаят тази информация да бъде публикувана на сайта, трябва да заявят това на Организатора при записване за участие.

може предишни години да е имало друга организация, но тази година е така.

...
Но има и хубава новина- още не е показан потенциала на 100 процента, докато при другите деца е
С това ще се успокояваме  Grinning

Simple Smile Simple Smile Simple Smile

# 557
  • Мнения: 4 557
А, за 2 клас дали могат да се намерят отнякъде задачите за ЧХ?

# 558
  • ВАРНА
  • Мнения: 2 251
А, за 2 клас дали могат да се намерят отнякъде задачите за ЧХ?

Мислех, че ги има на предната страница.
За да не става чаршаф и затова са в скрит текст

Скрит текст:
   








# 559
  • Мнения: 4 557
Много благодаря!

# 560
  • София
  • Мнения: 10 825
Скрит текст:
Един страничен въпрос- сборниците “Математика за таланти” имат ли обяснения и отговори, както в Читанките. Последните ги имаме и тетрадката към тях, но искам са взема и другата поредица. Препоръчвате ли я? Благодаря!
Математика за таланти са темите от състезанията и няма решения
Отзад има отговори
А за концентрацията, с годините нещата стават с една идея по-добре
Но има и хубава новина- още не е показан потенциала на 100 процента, докато при другите деца е
С това ще се успокояваме  Grinning
И пак зависи от детето. При моят син не става по-добре. Колкото беше разсеян преди, толкова по-разсеян е сега.... като по-малък се радваше на медали и грамоти, сега вече претръпна и му е "равно" за тях. Ходи.... и аз не знам защо ходи на състезания - не му пука за представянете, бърза да изреши задачите чел-недочел условията.... забавно и интересно му е да види какви задачи ще се паднат, но това не го кара да прочете внимателно условието, да огледа нещата. Например сега на Черноризеца на една от задачите отбелязал отговор Д) друг отговор, решил е задачата на черновата - показа ми я вкъщи, вярно я е решил и верен отговор е получил, но не е забелязал, че въпросният отговор го има на бланката под буква А)

# 561
  • Sofiq
  • Мнения: 723
Разсейването понякога се дължи на странични фактори. Моят примерно преял с бонбони на Хелоуин и на състезанието му се е доповръщало...писал каквото успял, на елементарни задачи дори не видял какво е писал. В такива моменти не му се карам, но го питам спокойно как е объркал на задача само с пресмятане и го оставам сам да помисли над това. Но то е ясно, че децата не са роботи. Следя дали покрива едни примерни проценти, малко отгоре-отдолу -не е от значение. Щом си е покрил нивото и си го запазва , една две грешни задачи в повече въобще не ги коментираме. Щом детето е спокойно и не страда от представянето си , проблем няма. Само желираните червеи ще намалим....може и други деца да ги е болял корема на следващия ден.

# 562
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 41 818
Simple Smile желираните червеи не са за изпускане
моето мнение е, че ако много го "притискам" ще се получи обратен ефект.
дори това, което може да реши, няма да успее от страх или притеснение.
не му поставям лимити, искам да опитва, да мисли и да се забавлява.


# 563
  • София
  • Мнения: 17 652

Знам, че няма пряко отношение към математиката, но... не е ли редно да има и познание по езика в условията? Визирам зад. 15 за 3-4 клас - кметиЦАТА не може да поръча никакви плочки за пешеходна алея, най-много за коридора да заръча, понеже кметицАТА е просто съпруга на кмета, когато последният е от мъжки пол... Децата в този възрастов диапазон все още (масово) вярват, че щом нещо го пише на официална бланка / учебник / друг "истински" писмен източни, то трябва да е на 100% вярно... Ми дразнещо е. След като попадам на груби правописни грешки в програмите на театрите (става дума за програмата за постановката, която се продава, не за известие за предстоящи представления) сигурно съм напушена, обаче... на какво точно ги учим тези деца така!? Че е все едно дали владеят езика и дали знаят правописа?..

# 564
  • Мнения: X
Първото значение на думата е жена кмет.

# 565
  • Мнения: 2 944
решението на тази задача все още не ми е ясно..... как така отдалеч се вижда, че е с нееднакви ъгли..... какво да е това решение на очи да прецениш дали петоъгълник е правилен?!?!?!??!

# 566
  • София
  • Мнения: 17 652
Първото значение на думата е жена кмет.


Не, длъжността е "кмет", независимо от пола на заемащия я. У нас все още няма нито длъжност "кметица", нито "директорка" или, примерно, "академичка". Или "професорка".Не съм и никога не съм била феминистка, обаче употребата на непривични за езика окончания (в повечето случаи носещи известна нотка на... пренебрежение) е дразнещо - а още по-дразнеща е тенденцията за придобиване на... гражданственост.
То по тази логика скоро може и пълният член да отпадне, както и буквата "й" като такава... и основната причина е именно липсата на адекватно обучение - и, най-вече, отношение - към допусканите грешки...

# 567
  • София
  • Мнения: 994
решението на тази задача все още не ми е ясно..... как така отдалеч се вижда, че е с нееднакви ъгли..... какво да е това решение на очи да прецениш дали петоъгълник е правилен?!?!?!??!

Не мога да прикача снимка, но в условието се търси равни страни и ъгли. Единствено фигура В има две по-дълги и две по-къси страни, както един остър и два тъпи ъгъла. Това все пак са задачи за трети клас и повечето са ниво такова познание. Визуално фигурата не е пропорционално разположена, за да могат да се наредят правилно плочките.

# 568
  • Мнения: 2 944
Винаги се казва,че чертежите не са точни... плюс и не може на око да се преценява... А и то по принцип никоя фигура не става,щото всички накрая трябва да се режат по правата линия на тротоара, освен ако някоя не е правоъгълник или правоъгълен триъгълник... абе супер анти „задача” е тази, според мен...

# 569
  • Мнения: X
Дори петоъгълниците да са правилни ( с равни страни и ъгли), пак не биха могли да бъдат подредени плътно един до друг.
Скрит текст:
Не съм се престаравала, но мисля, че картинката дава представа за какво говоря. Там, където се " срещат" няколко плочки, ъгълът от 360 градуса трябва да бъде напълно покрит. За равностранния триъгълник това става с помощта на шест фигури - 6.60=360, за квадрата - с четири - 4. 90=360, за шестоъгълника - с три - 3.120=360.

Общи условия

Активация на акаунт