91 НЕГ "Проф. Константин Гълъбов" - тема 2

  • 108 423
  • 773
  •   1
Отговори
# 615
  • Мнения: 8 531
Пенсионирана русалка, абсолютно съм съгласна! Някои от цитираните от Вас учители не ги познавам, но вярвам, че са добри и преподават на част от ДСД. Тук обаче идва отново моментът с "късите клечки". За жалост има ДСД 11-ти класове, които по български език например са при г-н Бечев Simple Smile Това имах предвид. Съжалявам за недоразумението. А за г-жа Цанева по математика ДСД класовете изобщо не трябва да съжаляват Simple Smile
Много точни наблюдения. Подкрепям.

# 616
  • София
  • Мнения: 19 925
Не посмях, Faithy,  да го напиша, понеже няма как да го докажа.. Но майки с деца в лайстунг (те ще се разпознаят и сами, няма да упоменавам имената им) на лични са ми писали за въпросната дама (която по съвем друга линия , несвързана с математика,  познавам от време с много предхождащо приема на децата ми в НЕГ) как закъснява за час, как дава по няколко примера само.. Но всичко това остава скрито за аудиторията, поздравявам Ви за откровеността  и готовността да повдигнете завесата и обективно да споделите и плюсове, и минуси. Simple Smile Точно в този вид темата е най-полезна. Абсолютно сте права и за казаното за преподавателя по БЕЛ. А къси клечки има и в лайстунг, например в частта с английския.. Съмнявам се една конкретна дама да преподава на качествено по-високо ниво в лайстунг отколкото в ДСД.

МагиСвета, назад Осеans много правилно отбеляза, че си зависи от детето с какво ниво ще излезе от училището. Надявам се да ме извини за дързостта да призная, че познавам детето й  и знам, че към днешна дата е успяло в най-трудната, най-продължителната и тежка за следване специалност в Германия без да е било в лайстунг. И не е нито първото, нито последното от този вид.. Та мисълта ми е да не страда детето и да не съжалява, че една врата се е затворила, ще се отворят редица други. Simple Smile

Последна редакция: ср, 20 юни 2018, 20:11 от пенсионирана русалка

# 617
  • София
  • Мнения: 4 650
Не познавам немската система за оценяване в частта активност и нейната тежест в оценката. Познавам сходна система на оценяване в Колежа и не мога да кажа, че е изродена във вида, който разказваш (симулиране на фалшив интерес и то с „тъпи” въпроси).  Според мен замисълът е добър, но изпълнението на местна почва куца и за това имат вина немците тук. За мен това е жалко, тъй като в днешно време все повече ще се ценят т.нар. меки умения. Няма нищо по-хубаво децата още в училище да се научат да преодоляват свои вътрешни бариери. Колкото по-рано, толкова по-добре.
Относно адаптацията в Германия – не бих твърдяла толкова категорично, че са по-приспособими и подготвени.  Първокурсниците имат трудности по-скоро от емоционален и битов характер, като за второто сме виновни най-вече ние като родители, щото все повече отглеждаме „принцове и принцеси”.  Laughing А, и всички имат проблеми с местния диалект. Дъщерята вече владее два, наесен ще започва трети.
Русалка, още не е успяло детето, в края на другата седмица ще можем да сложим д-р пред фамилята. Hug

# 618
  • България
  • Мнения: 2 164
 И моят син не се е класирал.
Няма драма. И език си е избрал - АЕ. Но той си има персонален преподавател по руски - собствената му баба. Simple Smile

# 619
  • София
  • Мнения: 3 038
И моят син не се е класирал.
Няма драма. И език си е избрал - АЕ. Но той си има персонален преподавател по руски - собствената му баба. Simple Smile
Уф, у нас пък е едно съдене, не е истина. Цяла година мрънка, че не иска, даже на изпит не искаше, днес драма, че не е приета... Ще се гръмна.

# 620
  • столицата
  • Мнения: 4 469
И ние май се спряхме на английския. Решихме, че 2 часа по руски едва ли ще са много продуктивни.

# 621
  • България
  • Мнения: 2 164
СпОко, ще й мине. От хормоните е. Simple Smile

# 622
  • София
  • Мнения: 19 925
Аз съм за английския, споделям мнение, дано не се зародят пак спорове. Дамата по руски може и да е много  добра, нямам впечатления лични, но самият факт, че още по мое време преподаваше в НЕГ и не беше от новите, тоест преди 25+ години, ме кара да се съмнявам в резултатността на обучението. И не заради липса на качества у жената... Имам спомени за една дама по немски на 8 А клас години наред, която също беше от това поколение, децата на някои майки тук я закачиха... Ами може някога да е била по-по-най, но начинът  на преподаване на език от хора на тази възраст е остарял, скучен, неразчупени са часовете на тези учители и са малко допирните  им точки с децата..

# 623
  • Мнения: X
Не съм изчела цялата тема, но ще споделя собствените си впечатления за класната на 8 ''б'' клас в 91 НЕГ. Дъщеря ми тази учебна година беше при нея. В края на годината вече с цялостно впечатление, единственото, което тя и ние изпитваме е едно огромно разочарование.
През по-голямата част от часовете абсолютно нищо не се прави. Децата предимно си говорели и играли на телефоните, тъй като госпожата им винаги е заета с нещо друго, но не и със задълженията си. Почти никой не се е занимавал с немски преди гимназията. И доколкото разбирам, при хората, които не са взимали допълнителни частни уроци има големи пропуски и недоизяснени неща. Помагалата така и не се попълниха, речници не се проверяват и върху лексика не се изпитва след края на октомври. Моето дете и нейните съученици потвърждават, че в часовете г-жа Георгиева си е хапвала, почивала. Имали са дни, през които учебниците не са отваряни. Домашните са съвсем занемарени 2рия срок, редовно дори не се дават такива. Класът твърди, че честно се държи неадекватно в различни ситуации, смее се безпричинно. Георгиева изявява лично отношение към всяко едно от децата. Организацията й куца отвсякъде. Редовно закъснява за първи час. В нейните часове, както беше споменато отдавна, се отспива първа смяна. На родителската среща лично на мен ми направи изключително неприятно впечатление.  Голям проблем според мен е, че преподавателката не прави собствени контролни, а взаимства от тези на другите класни ръководители, при които преподаването е на съвсем различно ниво. Давам конкретен пример. Преди 1-2 месеца дава госпожата контролно с едно конкретно доста сложно упражнение. Децата не разбират какво се иска в задачата от тях, питат я, но тя отказва да отговаря на въпроси. В междучасието отиват да говорят със съседния клас и се оказва, че контролното е едно към едно и че върху конкретната задача, съучениците им са се упражнявали цяла седмица.
В заключение на всичко това не намирам за нормално, че такъв преподавател въобще се допуска да преподава в елитната немска гимназия. Дъщеря ми е психически изключително изтощена и тази година въобще не й беше лесно. От Б клас са приети в Leistung 4 човека, днес стана ясно. Определено не твърдя, че тази статистика определя качеството на един преподавател, но в случая е фактор, отразяващ ситуацията.
Ако детето Ви не е учило немски език досега и има нещастието да бъде разпределено в тази паралелка, препоръчвам Ви да си подсигурите един частен учител или да се опитате да се организирате с другите родители и да се направи нещо по въпроса. Аз бях от родителите, които не се доверяваха на общото мнение и не допусках дори, че такъв човек може да съществува, но уви, Георгиева е най-късата от късите клечки.

# 624
  • Мнения: X
Имам и по-малка дъщеря, на която след няколко години й предстои кандидатстване. Ще видим как стоят нещата през следващите години, но ако положението не се промени, не мисля, че Немската е най-добрият избор.

# 625
  • Мнения: 7

3. В лайстунг матурата по немски език автоматично се признава като втора избираема матура по бг системата. Ученици, чиито резултати на немската матура се очаква да не бъдат приравнени към 6, биват съветвани да не се възползват от това автоматично признаване на оценката по немски, а се насочват да си изберат и да държат втора матура по избор, който може и да е по НЕ, но не се препоръчва поради разликата във формата на МОН и изучавания формат за немска матура.

 Благодаря за отговора. Твърде скромен опит са последните три випуска.
Сега за матурата. За втора матура много често се избира българската, защото по немската не се достигат необходимия брой точки. Разликата във формата между немската и българската не представлява проблем за който и да е предмет, достатъчно е детето да е решило матурите в сайта на МОМН.

Не разбрах само, за кого гроздето е кисело? Тук има родители на деца, които са приети в лайстунг и са се отказали още в началото. Има такива, на които са приети и са се отказали по-късно. В момента не пишат. След първоначалното въодушевление последва разочарование, а българинът е свикнал да споделя в мрежата само успехите си. Има родители на неприети деца, които си мислят, че са изпуснали кой знае какво. Дишайте спокойно,  и без лайстунг се завършва с отличен успех и със знания. Не обобщавайте на база 2-3 годишния си опит, тук има хора, които са много по-навътре в нещата.
И още нещо. Нали не си мислите, че тук Германия праща най-квалифицираните си, опитни кадри с научни степени и иновативен подход към децата. В последните години желаещите да преподават в България германци са толкова малко, че едва набират кадри. Има някои подготвени учители, които се губят на фона на останалите  - с огромно самочувствие, посредствени знания и надменно отношение към българските деца.
Съжалявам за емоционалния си пост, но той беше предизвикан от предните неверни заключения за кисело грозде и големи познания на кухнята. Уви, в грешка сте. Царят е гол.
Ето причината да чета и почти никога да не се включвам с постове! Винаги се намира някой, който да нападне "емоционално"! Някой налага ли насила мнение, че толкова лично се ангажирате?! Впрочем защо не споделите Вашия не толкова скромен опит на какво е базиран?
Относно матурата - коя точно българска матура се избира? По НЕ? Аз предадох получените от учителите на РС разяснения и препоръки относно избора на втора матура. Дали пък те са чак толкова объркани и също нямат опит, какво се случва през годините, та съветват грешно? И да, форматите са доста различни! В лайстунг се изучава немска литература, матурата е съчинение върху непозната творба и няма нищо общо с формата на МОН. Факт е, че същият този проблем стои и при олимпиадите, където обикн. от 10ти клас нагоре не се класират на национален кръг деца от лайстунг - това е мнение на преподавател по немски от НЕГ! И изобщо никъде не съм споменала, че форматът е непреодолим проблем, но явно е необходима допълнителна подготовка, за която в общия случай на фона на голямото натоварване покрай останалите матури няма време.
И о да, немците са с голямо самочувствие и далеч не са идеални. И тук има къси клечки (засега две) и не всичко е идеално. Истина е, че повечето германци не изгарят от желание да се преместят в България и намирането им е трудно, но това въобще не означава, че всички са некадърници, събрани от кол и въже! А това за надменното отношение изобщо не е вярно. И къде точно прочетохте, че неприетите в лайстунг са "изпуснали нещо кой знае какво"? И пак да, отлична диплома се постига по-лесно без лайстунг, но пък не е невъзможна и в лайстунг.
Та не знам, дали царят е гол, но Вие сте типичен пример за емоционално оплюване в стил "гроздето е кисело". Не Ви насилвам да сме на едно мнение, но пък си задавам въпроса, защо така настървено се нахвърляте?

Последна редакция: ср, 20 юни 2018, 23:40 от SuperMonster

# 626
  • София
  • Мнения: 27
Искам да поздравя всички осмокласници от НЕГ. Вярвам, че огромната част от тях са чудесни и фактът, че са приети преди година в това училище го показва. Мисля, че преподавателите от немски отдел само могат да мечтаят за такива ученици в Германия. Зная, че неприетите днес са разочаровани. Но границата между тях и другите, които са над чертата, е толкова тънка, че не значи нищо. Съгласна съм с изразените вече мнения, че има множество примери за успешни възпитаници на НЕГ независимо от това дали са били в лайстунг или в ДСД. Защото въпреки ръководството в лицето на Катранджиева, това е Немската гимназия. В прогимназията дъщеря ми учеше в СМГ. След 7-ми клас избра обаче НЕГ пред СМГ и към днешна дата не съжалява за избора си. Аз също. Пожелавам същата удовлетвореност и на децата Ви!

# 627
  • София
  • Мнения: 19 925
Скрит текст:
А нима Вие не се нахвърляте, SuperMonster. Не може с такава лекота  да обобщавате на кого какво му е е кисело. Дори поради прозаичната причина, че през годините в лайстунг на последните 3-4, а понякога и доста повече позиции на практика влизат резерви на мястото на деца, които са се класирали, напред при това,  отказали са се и са останали в ДСД... Ами ако насреща Ви стои майка на такова дете?  С кое право й говорите за киселеене? Малко умереност в нападките не е излишна.

Изтривам този дълъг обяснителен пост, не намирам смисъл. Който е поне малко обективен, знае,  че  доста от твърденията Ви са неточни - както за класиране/некласиране  на лайстунг на олимпиади по немски в 11 и 12 клас, така и за ДЗИ по немски, полаган от деца в лайстунг, и за брой деца от лайстунг, ориентирани към медицина.

И за да поохладя малко нажежените  страсти, да попитам майките с деца, прясно завършили 12 клас,  дали имат наблюдения над справянето на ДЗИ по немски тази година ? И каква част от випуска са се явили в частност на немски като второ ДЗИ?  Класацията по втора матура показва безусловна преднина  на училища с английски, включително и частни (не визирам, разбира се, АК, който неотменно е там),  матурата по английски явно не е била и трудна, понеже масово се спрягат отлични оценки и от деца в неезикови училища, а СМГ е ясно с нивото си по мат. Интересно ми е съотношението на явилите се  на немски/английски/математика/биология/химия/физика или друго като втора матура в НЕГ. А файлове още няма..

Последна редакция: чт, 21 юни 2018, 10:19 от пенсионирана русалка

# 628
  • София
  • Мнения: 11
Здравейте,
Майка съм на дете, което завършва 8 клас в училището. Моля запознатите да ми помогнат да си изясня принципа на сформиране на DSD паралелките в 9 клас. Ако имаме предвид само децата, които ще учат в DSD паралелки, то:
- Дали ръководството сформира нови паралелки без оглед на това какви са били те в 8 клас (тоест на случаен принцип или по някакви вътрешни критерии).
- Или се стараят, доколкото е възможно, да прегрупират класовете по такъв начин, че съучениците от 8 клас да не се разделят.
- По-конкретно искам да попитам дали изборът на втори чужд език е фактор при сформирането на паралелките. Тоест, възможно ли е в един клас да учат деца с различен втори чужд език и те да се раздeлят единствено в съответните часове (по английски и руски)?

Имам аналогично питане и за избора на профил в 11 клас. Дали административно DSD класът се  запазва от 10 клас и учениците се разделят само в часовете по профилираните предмети? Или става ново преформиране на DSD паралелките?

Много благодаря предварително на всички отзовали се!

# 629
  • София
  • Мнения: 19 925
Ще излъжа за паралелката с руски, нека някой каже дали е изцяло от деца с руски или в нея има деца и с английски за допълване. Но май няма. Останалите 4 ДСД паралелки са изцяло с деца с английски.
Някога  се провеждаше тест по английски. Дали сеге ще е така, нямам идея. По-скоро не с  цел разпределяне на децата по ниво, а за ориентация на какъв учебник да се заложи се прави този тест.

Не виждам аз лично някаква определена схема в подредбата в 9 клас. И при голямата, и при малките ми дъщери цялостта на класа беше почти изцяло запазена с избора на един език от повечето деца, но в други паралелки е имало размествания въпреки масово еднаквата нагласа за 2 език. Така беше и с профилите в 11-ти клас, децата избраха единно математика и информатика и си останаха в компактен вид, само на мястото на единиците, избрали химия/биология или литература/история дойдоха деца  от други класове. Но пак няма правило, останалите ученици с математика и информатика са по-хаотично разпредлени из другите два класа с такъв профил и съставът им е по-смесен, не може да става дума за почти цял запазен клас от предходна година.

Общи условия

Активация на акаунт