Американски колеж - девета тема

  • 83 829
  • 738
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: 9 495
...аз никога не знам какво точно учат и докъде са стигнали по различните предмети, хеликоптерното родителстване не е "моята чаша чай".  Та и по астрономия не знам какво точно правят, само съм забелязала, че му е интересно, щом го прави втора година подред.
Оооо, и аз не знам, само миналата година първо видях нещо като план за занятие със звездна карта отворена на екрана... и се включих в подреждането на едни хартии за администрирането на клуба в края на учебната година...
Скрит текст:
Пое клуба в края на 10ти клас (бяха само 6-7 човека тогава), миналата година му беше президент и мислеше да се оттегли (пое друг клуб), но... и тази година е президент и ще предава напролет Simple Smile Сподели, че "дечковците" са много активни, будни, любопитни... ама "мноооого шумни, бе мамо!" Wink

# 631
  • софия
  • Мнения: 5 147
Уааауууууу! Математиката се очертава най-слабия предмет при моето дете! Изобщо днес им се е стъжнило на целия клас! Все още съм със смесени чуства, не мога нито да я харесам госпожата, нито "да не я харесвам" Все си мисля, че има някакъв скрит ход, тактика за доброто на децата.... хмммм. Другите с осмокласници, мнения, впечатления?!

# 632
  • Мнения: 5 425
Много бързаш Амели, още е много рано да се каже, къде ще им е най-тъжно! Grinning

# 633
  • Мнения: 1 970
При кой пеподавател е девойката, Амели?  Математиката са принципно много силна катедра, но си иска здраво учене, особено за деца идващи от нормални училища,  с честия текущ контрол пропуските няма как да не се забележат. просто трябва да решава задачи и да ходи на консултации във всеки момент, когато не разбира нещо. Вероятно има деца от СМГ в класа, ако са приятели, биха могли също да помагат... Но не прави ли усилия да наваксва, нещата загрубяват, пропуски там трудно се допускат...
Просто се иска работа, това е. Впрочем картинката по други предмети не е по-различна, но при математиката обикновено първо лъсват пропуските...Математиката е профил за всички в Колежа и държат ниво, е, няма общо с математическите гимназии, но не толерират пропуските, а трупащите се пропуски водят до успех под 4, което води до академична пробация и ето ти проблем....
Консултации и работа в къщи. Да не се шашка, ще се справи.

# 634
  • Мнения: 5 425
Не ги плаши Стефане, и без друго прекалено се шашкат. Много е рано за каквито и да е било генерални заключения. Само шестици и тук-таме петици, както са свикнали досега, няма как да се случи в колежа. Да се успокоят, да запишат някоя и друга консултация и като поработят - нещата ще си дойдат на мястото. Търпение и спокойна работа му е цаката. И по-малко емоции от единичните оценки.
PS Доброто на децата, ще дойде от това, че ще са научили, а не от оценките. Прочее и оценките ще си дойдат на мястото.

Последна редакция: пн, 06 ное 2017, 20:58 от Ezhko

# 635
  • софия
  • Мнения: 5 147
Благодаря ви Стефан и Ежко! Всичко, което казвате звучи супер логично и вярно! Слава богу и дъщеря ми така ги разбира нещата, а аз спомагам за недопускане на паника! Най-високата оценка днес е била 4! Една съученичка е споделила, че техните ще са и много сърдити. В това отношение при нас няма драма,  никога не съм изисквала оценки. Но е фрапираща разликата, направо се облещих!
 Явноно е точно както казва Стефан ( и както предполагах аз за някакъв ход) да се създаде навик за здраво, последователно, обемно решаване, което да натрупа трайни знания...( не ме учудва целта, логична е, просто ни дойде стряскащо начина)
Сега имат доста да порешават вкъщи ( сравнени с предното училище)
Между другото, намирам го за добре, на моята щерка и е нужна такава последователна упоритост, свикнала е всичко ей така с щракване да става....
Съвзе се вече след първоначалното оклюмване, но при оценяване към момента на над 93% средно общо, днешната математика направо я "шамароса"...
За консултациите не е обнадеждена, защото и двете учителки били "такива". Поговорихме и се съгласи да не се поддава на сложени етикети от другите, да се пробва и да си създаде свое мнение....
Мдаааа, определено съм много нащрек! Наблюдавам по-скоро изследователски накъде и как ще вървят нещата....
 

# 636
  • София
  • Мнения: 4 656
Амели, при Василева ли сте?
Разговаряла съм с нея, има си критерии и аргументи за трудността на задачите и оценяването, на които държи.
Във випуска на дъщеря ми бяха двама математици с международни постижения, които имаха при нея петици. Grinning
Аз също бях притеснена от оценките в 8. клас на дъщеря ми, за която математиката е страст (в момента следва това).

# 637
  • София
  • Мнения: 4 444
  Математиката в колежа е нещо много странно. До сега. Часовете са 3 на седмица, колкото нормалните езикови гимназии, но изискванията са като за математически. Не знам как би могло да се получи. Подозирам, че ще разбера.
  Входящо ниво: Около 10 задачи решени в клас за 2-3 учебни часа, накрая 15 задачи, като 5 от тях не съвсем лесни, за описване. Времето е достатъчно при абсолютно автоматизирано решаване, без никакво време да се замислиш, объркаш и т.н.
  Втори тест: На нов материал, същото. Учи се в рамките на 3 часа седмично и накрая задачите са от "Б" група на сборника. В класа на моето има двойки! Не 5 и 4, а чисти двойки!
  Не знам колко деца ще да научат нещо, ако нямат адекватно преподаване. Всъщност не преподаването, а неадекватното време за упражнения е проблем. Само теоритизирам, хлапето не е засегнато.  Peace

# 638
  • софия
  • Мнения: 5 147
aunt Ogg, така е, да. И при нас има мнооого двойки. Явно малкото часове ще се компенсират с много посочени за решаване задачи, извън зададеното за домашни! Или пък това да им е домашното?! Не зная, но не искам и да питам сега, че тъкмо прие факта и се успокои.

# 639
  • София
  • Мнения: 9 616
Явно драмата с последното контролно е във всички класове.
Но на хлапетата ще им е за урок, ще решават не само задачите от А група, а и тези от Б, та и от В. Странно защо обаче, това, което се дава за домашно е далеч от трудността на задачите давани на контролни, а и очевидно е недостатъчно като обем.

# 640
  • Мнения: 5 425
Група В надали ще я искат,а за група Б нашата учителка си каза в прав текст, че очаква всичките задачи от учебника за съответния изучаван материал решени. Не вярвам да е проявила изолирана инициатива. Не, че ще ги проверява като домашно, а за подготовка.
Нормално. Препчетата досега не са ги учили да внимават във всяка казана дума. Сега ще ги учат. Който нечул/разбрал ще си плаща... Моичкия не дочул, че вторник учат с програмата за петък + АДВАЙЗЪРИ ЧАСА и сега ще има мерки и теглилки.
ПС В часовете им дават основата, но се очаква отговорност за самостоятелната подготовка. И така е не само по математика.
Който нещо не разбрал - пита в час или си насрочва консултация. Освен това им дават и поправки от време на време. Поправките не променят получените точки, а добавят нова оценка обикновено. Има и задачи за бонус и т.н.
Важното е да кипи труд Simple Smile

Последна редакция: вт, 07 ное 2017, 08:05 от Ezhko

# 641
  • София
  • Мнения: 16 513
Academic Friday във вторник го имаше даже на календара на училището на сайта http://acs.bg/CalendarDetails.aspx?date=10/31/2017%2012:00:00%20AM&type=1.

За математиката в 8 клас: задачите за домашно са 2-3 седмично, елементарни, от учебника, и крайно недостатъчни за затвърдяване на новия материал. Препоръчват сборника на "Архимед", като дневната норма е 5 задачи -  това обаче го научих едва на 3-тата РС, чадото ми беше спестило тази информация.

# 642
  • Мнения: 9 495
...За математиката в 8 клас: задачите за домашно са 2-3 седмично, елементарни, от учебника, и крайно недостатъчни за затвърдяване на новия материал. Препоръчват сборника на "Архимед", като дневната норма е 5 задачи -  това обаче го научих едва на 3-тата РС, чадото ми беше спестило тази информация.
Хммм, моя от 8ми клас решаваше така "от... до..." от сборника на Архимед, като бяха по 5 само, ако са 2-3 трудност Б и 2-3 В... Ако са само "лесните" май бяха по 10тина...  
...Консултации и работа в къщи. Да не се шашка, ще се справи.
Hands Thumbsup
В предишните випуски векторите в осми клас бяха към края на учебната година, имаше тотален срив в оценките на теста на тях... Сега са им в началото на учебната година... И Амели, като знаем, че 55% са си "чисто 2" не е чак толкова странно... (ама си е важно 0% или 55% са, тежи си пропорционално). Има време до срочния тест, но работа му е майката!
... Само шестици и тук-таме петици, както са свикнали досега, няма как да се случи в колежа...
Може, можеееее Smiling Imp ама работа му е майката!

И за домашните и самостоятелната работа - домашното се преглежда и оценява, самостоятелната работа - не! Тя се оценява на теста... ако имаш питане по самостоятелната работа (т.е. задачките от-до за упражнение) - питаш! Т.е. самостоятелната работа е за да си откриеш неяснотите и да имаш време да попиташ/консултираш преди теста Hands V

Последна редакция: вт, 07 ное 2017, 08:52 от peneva_a

# 643
  • Мнения: 5 425
Academic Friday във вторник го имаше даже на календара на училището на сайта http://acs.bg/CalendarDetails.aspx?date=10/31/2017%2012:00:00%20AM&type=1.

Ндам - заплес. Ще поработи малко извънредно. Полезно е. Раздвижването подобрява оросяването на мозъка и повишава кислородното съдържание на кръвта. Така се подобрява вниманието и паметта. Мхм.
ПС Който няма акъл - има крака.

Последна редакция: вт, 07 ное 2017, 09:20 от Ezhko

# 644
  • Мнения: 9 495
Academic Friday във вторник го имаше даже на календара на училището на сайта http://acs.bg/CalendarDetails.aspx?date=10/31/2017%2012:00:00%20AM&type=1.

Ндам - заплес. Ще поработи малко извънредно. Полезно е. Раздвижването подобрява оросяването на мозъка и повишава кислородното съдържание на кръвта. Така се подобрява вниманието и паметта. Мхм.
ПС Който няма акъл - има крака.
И да не пропусне и следващия такъв "Nov 20, 2017, Mon Academic Friday"  http://acs.bg/CalendarDetails.aspx?date=11/20/2017%2012:00:00%20AM&type=1 Wink

Общи условия

Активация на акаунт