СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 6

  • 70 891
  • 735
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: 133
Странно, повечето се имате за умни хора, принципни и морални. Обаче някои от Вас не искат да видят по-далеч от носа си. Какво е частното училище и държавното. Частното има само една цел, печалба. Ако я постига чрез добро образование и качествена услуга, става още по желано, респективно печелившо. За държавното обаче важат други правила и закони. Директора не е собственик, а прост служител, който трябва да се съобразява с колектива и ученическите, родителските организации. Да дава отчет пред разни инспекторати и с две думи да е добър политик, леле че мръсна дума в България. Да ама не тук се е помислил за владетел, който си прави каквото иска, както навсякъде в родината, когато на някой дадеш малко власт. Не е важно, какво е направил за училището, когато се окажеш дребна душа и се оакаш с извинение, настроиш голям процент хора срещу себе си, е време да си тръгнеш или да те изтритат. Сега е ясно че няма да си тръгне поради горното, затова е интересно дали някой има воля и мозък за следващото. Морал е ясно че няма никоя страна в казуса. Така е в белия свят, може да си най-перфектния, замесиш ли се в скандал и си публична личност на държавна заплата си тръгваш. Примери милион. Но не тук сте морални и принципни, но опре ли до парашутисти и лични интереси, никой не го засяга, сакън да не си навреди на неговото дете.

# 541
  • Мнения: 357
Директора не е собственик, а прост служител, който трябва да се съобразява с колектива и ученическите, родителските организации. Да дава отчет пред разни инспекторати и с две думи да е добър политик, леле че мръсна дума в България. Да ама не тук се е помислил за владетел, който си прави каквото иска, както навсякъде в родината, когато на някой дадеш малко власт. Не е важно, какво е направил за училището, когато се окажеш дребна душа и се оакаш с извинение, настроиш голям процент хора срещу себе си, е време да си тръгнеш или да те изтритат.
Директор е най-висшата длъжност в учреждението, от което следва, че не е прост служител.
Кой/Коя закон/наредба го задължава да се съобразява с всяка групичка недоволни родители или учители , чиито интереси са накърнени и да им дава отчети и обяснения за кадровата си политика, особено пред медиите.
Недоволните учители и родители са малцинство (под 20%).
Най-малко може да се нарече "дребна душа" след проявата на характер и твърдото отстояване на решенията си.
Някои от недоволните учители са били доскоро в "Съвета на настоятелите".
Ако разполагат с информация за злоупотреби да я публикуват или сезират когото трябва.
С нова дефиниция на "своеволие"(действие , което не е в мой интерес) , без факти за злоупотреби ,
само с медийни изяви и лобизъм няма как да падне! smile3521 newsm10

# 542
  • Мнения: 719
Директора се крие зад трудовото законодателство, като национална комисия зад регламент.
Че то и президентът на Американския колеж се скри зад трудовото законодателство преди време, не знам някой да е занимавал парламента или омбудсмана или пък министъра. Продължават да си ходят с гордост на прословутите му закуски, май никой не му е писал "вън".

Законодателството е едно, в нашия случай регламентите са два, два са и протоколите.

Тинкърбел, надмина ясновидките от канала с тези прогнози, кой говори за някаква връзка на СъГъ  с учителите с неподновени договори, ако имаш информация, сподели я. Въпреки, че тук не е темата за ЧУ ,но може би от висене в нашата, не ти остава време да прочетеш вашата, ти пускам линк. Само моля те, не го коментирай тук.
3.08.2017 "С промени в Закона за училищното и предучилищното образование бе позволено държавата да субсидира и тях на принципа "парите следват ученика""
https://www.24chasa.bg/novini/article/6373923

Последна редакция: пт, 04 авг 2017, 07:03 от One of you

# 543
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
One of you, елементарните правила на общуване ми пречат да ти отговоря в твоя стил. От мен имаш уважение, което интересно защо ти смяташ, че можеш да си позволиш да не проявиш.
Замисли се - какъв е моят интерес, защо съм писала в тази тема и как това, което съм писала, отговаря на интереса ми. Дали пък интересът ми не е да виждам в СМГ адекватна образователна алтернатива? Външното доверие към СМГ пада като графиката на производната на ln x. Направете си експеримент и попитайте някой, който не знае, че децата ви учат там (той може да няма деца, може да е млад, или пък възрастен). Оставете го с впечатление, че нямате личен интерес по темата, и слушайте. Ще се изненадате. Коне с капаци има навсякъде, ама тук сте многооо гръмогласни.  И понеже другата теза е толкова логична, а от вас не чувам никакви аргументи, освен плоско пускане по пързалката, не е да не си задавам въпроса защо.
6σ, мерси за забележката за курсовете, не знаех, че бивши учители е ОК да водят. Как става така, че курсове, провеждани максимум 4 в седмица по 2 часа = един работен ден, са значително по-платени от обикновената учителска работа 5 дни в седмицата?
С "малцинството" недоволни ти силно подценяваш аудиторията. Не е важно колко, а колко качествени. Все едно не сме виждали как от фирма х си тръгват 5-10 ключови фигури и тя не може да се освести. От един футболен отбор дали ако си тръгнат двамата му най-добри футболисти, които са на световно ниво, собственикът ще си мисли, че няма проблем, защото те са под 20%.

# 544
  • Мнения: 433
Аз пък се замислям как хора нямащи нищо общо с училището, от един месец се опитват да убедят тези, чиито деца са от години там, колко е зле положението и колко е гнила ябълката. 

# 545
  • Мнения: 5 425
Аз пък се замислям как хора нямащи нищо общо с училището, от един месец се опитват да убедят тези, чиито деца са от години там, колко е зле положението и колко е гнила ябълката. 

Недоверието към "чуждите" не е аргумент. Но е "инструмент" на агитките...
Още една разлика между СМГ и АК. Конструктивната критика се възприема в мнозинството от случаите с благодарност в АК и като обида в СМГ.

# 546
  • Мнения: 939
Аз пък се замислям как хора нямащи нищо общо с училището, от един месец се опитват да убедят тези, чиито деца са от години там, колко е зле положението и колко е гнила ябълката.  

Абсолютно.

А  и от цялата наистина гадна ситуация непредубедените могат да видят какво е хубавото на СМГ (извън нон-стоп спряганите медали):
- има много родителите, които  са толкова доволни от учителите на децата си, че са готови да излезнат по студиата в тяхна защита;
- има много ученици (бивши и настоящи), които обожават учителите си;
- има учители, които изразяват позицията си, независимо от опасността да загубят работата си и така спряганите тук доходи от курсове.

Ами, дай боже, такива проблеми (прекрасни учители, доволни родители и ученици, право на мнение, активна поззиция) на повече места.

# 547
  • Мнения: X
Аз пък се замислям как хора нямащи нищо общо с училището, от един месец се опитват да убедят тези, чиито деца са от години там, колко е зле положението и колко е гнила ябълката.  

Недоверието към "чуждите" не е аргумент. Но е "инструмент" на агитките...
Още една разлика между СМГ и АК. Конструктивната критика се възприема в мнозинството от случаите с благодарност в АК и като обида в СМГ.

Макар да съм  от "чуждите", ще си позволя да възразя - в случая не става дума за делене на "чужди" и "свои", и за доверие само в своите, а за това, че хора, чиито деца в момента са в СМГ и от години са там, познават ситуацията отвътре и много по-добре от тези, чиито деца не са там от години. Така че забележката, според мен, е съвсем уместна. По съществото на спора не мога да взема отношение именно защото съм от "чуждите" вече и не мисля, че имам достатъчно информация да дам мнение. Да вмъкна, че информация от нашите медии-парцали изобщо не я броя за информация. Когато бях от "своите", бях много доволна и благодарна на СМГ за това, което синът ми получи.

Ежко, по мои наблюдения имаш обсесия с АК Simple Smile -това са несравними училища по много причини, на които не им е тук мястото да излагам, но най-малкото защото АК прави  бизнес и разчита основно на постъпления от продажби на услугата си, а СМГ прави основно социална дейност, финансирана от държавата. Не мисля, че точно на теб трябва да обяснявам за разликата между двете. И понеже сме минали и през ЧУ, да спомена, че практиката в тях е на всеки родител, който докара нов ученик, да се дава отстъпка от таксата Wink  Бизнес-модел Simple Smile

Последна редакция: пт, 04 авг 2017, 09:59 от Анонимен

# 548
  • Sofiq
  • Мнения: 723
 Ако става дума за ЧУ,в някоя друга държава може би търсенето определя директорските решения. Но у нас не е така, в масата от случаите.Знам доста ЧУ,  в които недоволството на родителите не се отразява. В бившето ЧУ на детето 6-има учители бяха принудени да си тръгнат в рамките на 2-3г. Говорим за училище с много по-малко мащаби от СМГ. Така че бройката е смущаваща. Родителите протестираха, мнозина си преместиха децата. Но ръководството нито се трогна, нито даде обяснения защо маха уникален учител , от който всички са във възторг. Дори не казаха, че го махат! Подло мълчаха на последната родителска при връчването на договорите. Дойде мейл след лавина от въпроси на родители, които все пак разбраха за това. В него пишеше, че новият учител бил професионалист и толкоз. Да ви звучи познато? Само че там си и плащахме за това.
За съжаление и родителите не търсеха така изявено правата си като вас. Всъщност, помрънкаха и замълчаха. Може би ги достраша да не загубят ценните места на децата им.
Сигурно ще питате как училището все пак продължава да пълни класовете. Просто е-свестни ЧУ за деца до 4 клас с конкретна насоченост се намира трудно-много сходна ситуация като със СМГ 5-7 клас. Децата са много,изборът на алтернативи е ограничен. Ето това дава самочувствие на ръководството, че училището им винаги ще е топ. Но дали?

# 549
  • Мнения: 256

С "малцинството" недоволни ти силно подценяваш аудиторията. Не е важно колко, а колко качествени. Все едно не сме виждали как от фирма х си тръгват 5-10 ключови фигури и тя не може да се освести. От един футболен отбор дали ако си тръгнат двамата му най-добри футболисти, които са на световно ниво, собственикът ще си мисли, че няма проблем, защото те са под 20%.

Тоест Вие дето подкрепяте учителите сте качествени, а тези, подкрепящи директора са некачествени Simple Smile Не Ви липсва самочувствие.
Обикновено като си тръгнат едни, идват други. Незаменими хора няма. За да е изгонил директорът тези, предполагам е имал идея за следващите, които ще назначи. Преди няколко години следих темата, когато си тръгна Шаркова. Според някои изглеждаше, сякаш идваше краят на училището, пък то и сега си процъфтява. И тогава приказките бяха подобни - повечето не я харесваха, само една групичка от нейните ученици я харесваха. И с напускането на  Златилов пак оцеляха. Което категорично потвърждава поговорката, която цитирах по-горе.

# 550
  • София
  • Мнения: 5 454
Според мен под качествени подкрепящи се имаше предвид учителите, които са били при Мая Манолова.
Сред тях май разпознах и Надежда Буюклиева, но не съм съвсем сигурна.

# 551
  • Мнения: 5 425
Ако става дума за ЧУ,в някоя друга държава може би търсенето определя директорските решения. Но у нас не е така, в масата от случаите.Знам доста ЧУ,  в които недоволството на родителите не се отразява.
...
Може би ги достраша да не загубят ценните места на децата им.
Сигурно ще питате как училището все пак продължава да пълни класовете. Просто е-свестни ЧУ за деца до 4 клас с конкретна насоченост се намира трудно-много сходна ситуация като със СМГ 5-7 клас. Децата са много,изборът на алтернативи е ограничен. Ето това дава самочувствие на ръководството, че училището им винаги ще е топ. Но дали?

Дали наистина? Да Ви е идвало наум, че училището е топ именно защото директорът му е способен да взема трудни решения? Такива, които запазват идентичността на училището, въпреки воя на групичка засегнати родители? Тази идентичност, която прави местата в него толкова ценни, че родителите плащат за тях и се боят да не ги изгубят?
Е да, някои директори са доста неумели "политици"...Но пък ако се преместите в НПМГ ще намерите "перфектния" директор "политик", стараеща се да угоди на всички...

# 552
  • Мнения: X
Скрит текст:
Ако става дума за ЧУ,в някоя друга държава може би търсенето определя директорските решения. Но у нас не е така, в масата от случаите.Знам доста ЧУ,  в които недоволството на родителите не се отразява. В бившето ЧУ на детето 6-има учители бяха принудени да си тръгнат в рамките на 2-3г. Говорим за училище с много по-малко мащаби от СМГ. Така че бройката е смущаваща. Родителите протестираха, мнозина си преместиха децата. Но ръководството нито се трогна, нито даде обяснения защо маха уникален учител , от който всички са във възторг. Дори не казаха, че го махат! Подло мълчаха на последната родителска при връчването на договорите. Дойде мейл след лавина от въпроси на родители, които все пак разбраха за това. В него пишеше, че новият учител бил професионалист и толкоз. Да ви звучи познато? Само че там си и плащахме за това.
За съжаление и родителите не търсеха така изявено правата си като вас. Всъщност, помрънкаха и замълчаха. Може би ги достраша да не загубят ценните места на децата им.
Сигурно ще питате как училището все пак продължава да пълни класовете. Просто е-свестни ЧУ за деца до 4 клас с конкретна насоченост се намира трудно-много сходна ситуация като със СМГ 5-7 клас. Децата са много,изборът на алтернативи е ограничен. Ето това дава самочувствие на ръководството, че училището им винаги ще е топ. Но дали?

Подкрепям казаното  Peace Можем да дискутираме по въпроса, и аз имам подобни примери, но може би не е мястото тук, малко оф-топик става.

А може би е мястото тук, съдейки по поста на Ежко Simple Smile Ок, тогава


Дали наистина? Да Ви е идвало наум, че училището е топ именно защото директорът му е способен да взема трудни решения? Такива, които запазват идентичността на училището, въпреки воя на групичка засегнати родители? Тази идентичност, която прави местата в него толкова ценни, че родителите плащат за тях и се боят да не ги изгубят?
Е да, някои директори са доста неумели "политици"...Но пък ако се преместите в НПМГ ще намерите "перфектния" директор "политик", стараеща се да угоди на всички...

Да, наистина Simple Smile Идвали са ни на ум всякакви неща, но да тръгнеш да уволняваш учителката по английски, която е взискателна и пише двойки на ученик от известна и богата фамилия, който изобщо не си дава труда да учи (и като следствие има претенции от тази фамилия и заплаха да си премести детето) някак не се вписва в "действиия за запазване идентичността на училището", освен ако за идентичност не броим именно наличието на много богати деца без значение на техните спосбности Wink  Както казах, бизнес-модел.

И подкрепям Елица, че "свестни ЧУ за деца до 4 клас с конкретна насоченост се намират трудно" - уж изобилно предлагане, а като тръгнеш да търсиш, виждаш какъв боклук всъщност се предлага, при това за много пари Simple Smile

Последна редакция: пт, 04 авг 2017, 10:39 от Анонимен

# 553
  • Мнения: 719
То примери има много, не случайно всяка година има деца идващи от частни училища. Факт е, че няма по-благоприятно място за развитие на математическите способности на деца попаднали в такава среда след ситото на толкова състезания.И да в диапазона 5-7 клас,паралелките са с увеличен състав, но от 8 това съвсем не е така.  

Poppea, липсата на достатъчно информация, винаги е от полза за търговеца.

Последна редакция: пт, 04 авг 2017, 10:48 от One of you

# 554
  • Мнения: 5 425
...но да тръгнеш да уволняваш учителката по английски, която е взискателна и пише двойки на ученик от известна и богата фамилия, който изобщо не си дава труда да учи (и като следствие има претенции от тази фамилия и заплаха да си премести детето) някак не се вписва в "действиия за запазване идентичността на училището", освен ако за идентичност не броим именно наличието на много богати деца без значение на техните спосбности Wink  Както казах, бизнес-модел.

Между бизнес модел и идентичност има разлика. И бизнес модела винаги е подчинен на идентичността.
Но стига "философии". Няколко въпроса:
- Ако идентичността ан училището е "именно наличието на много богати деца без значение на техните спосбности" как така учениците му не са само такива и как така училището е толкова привлекателно?
- Как се справят другите учители със същия този ученик?
- Дали учителя е там само да констатира, че ученика не се е справил или и да го заинтересува, да му помогне да успее и т.н.?
Не съм богат, но като родител ще имам разговор с директора на училище, за което плащам, ако някой от учителите се държи като компютър - изпее си урока, а после само оценява резултатите. Което не пречи да имам "разговор" и с детето, ако същото не полага достатъчно усилия.

Горното като пример, че "популярната версия" за причините на директорските решения не е обезателно вярната. Важи за СМГ също.

Последна редакция: пт, 04 авг 2017, 11:05 от Ezhko

Общи условия

Активация на акаунт