НПМГ - 2

  • 108 860
  • 785
  •   1
Отговори
# 240
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 461
agitak, написаното от мен не е подигравка. Просто когато има проблеми, трябва да се дискутират навреме и с правилните хора. Не да разчитате, че някой ще разбере какво си мислите и да направи точно същото. Да търсите и Вие решения, които не са в ущърб на никого. А дори не сте сигурна, че това би било добро, ако не за всички, то поне за повечето ученици. Нещо, което е решение за Вас, определено не би било такова за друг.  Peace
Като предложението Ви да се преразпределят свободните часове, по предложеният от Вас начин. Според мен във вашия вариант ще се получат пропуски при много повече деца, които ще бъдат много по-трудно овладяни и наваксани, отколкото когато се ограничи това в една паралелка. Бих търсила вариант за наваксване заедно с ръководството, ако ми хрумне нещо. Като допълнителни часове за консултация след завръщането на титуляра. Бих го предложила, ако ръковоството не го направи. Ще изслушам техните варианти, ще предложа и моите. За всяка една ситуация. И за ученето по време на зеленото училище - например, Вашето предложение за замяна с посещения на фестивала на науката е неприемливо за мен. Или освобождаване от часове срещу билет. Ако изобщо сте коментирали това с ръководството на училището. Първо, защото едно такова мероприятие не става от днес за утре, има много предварителна работа, за да се уреди административно и няма как да стане в последния момент. НО, ако учениците бяха изявили желание за това достатъчно по-рано, сигурна съм, че щяха да измислят начин да отидат организирано от училище. Второ, има си наредба с причините, поради които едно дете може да отсъства от училище и посещение на научен фестивал не е сред тях. НО, можело е да подадете молба за отсъствие по семейни причини и така детето на спокойствие да обиколи събитията, които го интересуват, съвпадащи с учебните занятия. Като моето, но без частта с отстъствията по семейни причини.  Peace
Относно неразбралата заместничка - не се е случвало при нас, но сигурно бих попитала директорката дали класът ще бъде отговорен за уведомяването на заместниците и следващия път.
За всеки от проблемите бих обсъдила идеи за решение с класна и/или директор, ако децата не се справят сами. Бих обяснила какво и защо не ми допада в техните варианти и бих предложила за обсъждане мои. За три години ... не се сещам да ми се е налагало. Да се намесвам, не че не е имало проблеми, но децата са ги решавали с ръководството сами.  Peace

krasengn, нямам представа как да се накара да учи дете, което не желае. Домашните и техния обем не са начин за това, а средство за овладяване на материала. Лична мотивация трябва. Децата би трябвало да знаят вече, че се учи не за оценки, а за знания и за това, което могат да постигнат с тях. Никога не съм търсила многото домашни и, ако са били в критериите ми, то е било в посока на избягването им още от началното училище. Не знам и как е в другите гимназии, не съм се интересувала.  Може би само за АК съм чувала за системно и редовно големи домашни, проверявани регулярно.  newsm78

# 241
  • Мнения: 292
krasengn,
пложението с домашните при нас е неодназначно. Г-на по мат. домашни не проверява, но за сметка на това контролните са само със задачи с отворен отговор и изискват описание, освен това лично той си ги измисля.
Домашните са задачите след урока а по доп. математика подготвя интересни и сложни задачи.
Г-жата по БЕЛ изиска и проверява домашните, но мисля, че не всеки път.
Г-жата по английски стриктно следи за домашните, домашните са големи и сложни, но и интересни.
По информатика домашни не се дават и аз никак не одобрявам това - пък и начина, по-който се преподава информатиката някак си не предизвиква интереса на децата а те са будни и умни деца...

# 242
  • София
  • Мнения: 27
Аз съм от хората, които не обичат да възхвалят. Възхвалата съм оставила на самите ръководства, в случая на училищата. Всяко училище има своите недостатъци и съм съгласна с agitak, че именно те трябва да се показват, за да се случи промяната. Другото звучи като идеализиране, от което никой от нас няма да спечели. Съгласна съм и с jd, че има начини в комуникация между училището, родителите и учениците, проблемите да се решават. Но отговори от типа "административно няма как да се случи едно посещение на събитие извън училището" категорично не приемам - това е утвърждаване на бюрокрацията, която е сред главните виновници за спадане нивото на образованието в България. Винаги има как да стане, необходимо е желание. И пиша като човек, който професионално е свързан с образователната система.
Сега конкретно: имам две дъщери. Голямата учи в 91. НЕГ, малката - в НПМГ. Организационно съм далеч по-доволна от НПМГ. В немската гимназия почти няма извънкласни занимания /изключение е хорът на училището/, няма екскурзии, няма зелени училища, участието в някои състезания се случва въпреки ръководството. Учениците за сметка на това са много активни и имат идеи за много проекти, за чието реализиране се водят буквално битки с Катранджиева /вечния директор на немската/. г-жа Шошова - и.д. директор на НПМГ - напротив ми изглежда да стои изключително близо до проблемите на децата и е готова да съдейства при решаването на казуси от всякакво естество. Тя познава лично и по име доста от своите ученици и определено печели уважението ми.
На въпроса, зададен по-горе: Дъщеря ми е именно 9.клас и е изключително доволна - за нея това е най-доброто училище, в което се чувства добре и на място. Тя искаше да учи биология сред хора със сходни интереси, това е факт и за нея е напълно достатъчно. Вероятно хората с по-високи очаквания са останали разочаровани.

Последна редакция: пн, 21 май 2018, 09:56 от Faithy

# 243
  • Мнения: 639
Благодаря ти, Faithy, това ми подейства доста успокояващо Simple Smile понеже синът ми точно към паралелката с биология се ориентира - дали защото засега намерението му е да продължи с ветеринарна медицина или защото има познато момче там (което между другото също се е изказало много прекрасно за атмосферата в класа), не знам, но се надявам дъщеря ти да има нов съученик от септември Simple Smile

# 244
  • София
  • Мнения: 27
Благодаря ти, Faithy, това ми подейства доста успокояващо Simple Smile понеже синът ми точно към паралелката с биология се ориентира - дали защото засега намерението му е да продължи с ветеринарна медицина или защото има познато момче там (което между другото също се е изказало много прекрасно за атмосферата в класа), не знам, но се надявам дъщеря ти да има нов съученик от септември Simple Smile
Да и аз чувам както от ученици, така и от учители, че атмосферата в класа е чудесна. Предвид това, че има два класа с профил биология, само да уточня, че става дума за паралелката биология с немски. Предполагам, че ситуацията е подобна и в тази биология с английски език.

# 245
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 461
Faithy, не съм казвала, че не може да стане по принцип, а няма как да стане в последния момент. Като от днес за утре. Това са мои думи, на база опита ми с училищата, в които са били децата ми, не на ръководството на НПМГ. Peace В основното училище планираха излизанията поне 2 до 4 седмици по-рано, като дори бяха обяснили защо е така, но съм забравила. А в ситуацията, във връзка с която го писах, дори не знам дали идеята е обсъдена с ръководстовото изобщо. newsm78 И от НПМГ са ходили къде ли не организирано, пак с доста ранно предизвестие към родителите. Сигурно само където не са си поискали - там не са отишли. Впечатленията ми от г-жа Шошова са подобни на Вашите. Peace

mamaGabi,  babydust7 дано успеете!

Успех на дванадесетокласните и бъдещите непемегенийчета днес!

# 246
  • Мнения: 639
Благодаря ти, Faithy, това ми подейства доста успокояващо Simple Smile понеже синът ми точно към паралелката с биология се ориентира - дали защото засега намерението му е да продължи с ветеринарна медицина или защото има познато момче там (което между другото също се е изказало много прекрасно за атмосферата в класа), не знам, но се надявам дъщеря ти да има нов съученик от септември Simple Smile
Да и аз чувам както от ученици, така и от учители, че атмосферата в класа е чудесна. Предвид това, че има два класа с профил биология, само да уточня, че става дума за паралелката биология с немски. Предполагам, че ситуацията е подобна и в тази биология с английски език.

Ами аз мисля, че може би все пак към биология с английски ще се ориентираме, защото не знам паралелката билогия с немски колко е напреднала с немския по време на 8 клас Simple Smile Синът ми в двете години, откакто е в гимназия тук, учи като чужд език немски, но не мога да сравня нивата по никакъв начин. Така че май по-сигурно английски да е, понеже идва от англоговоряща държава, там не очаквам да има проблем.
Аз съм говорила веднъж с г-жа Шошова и доста приятно впечатление ми направи, дано да няма неприятни изненади след конкурса и да остане директор.

# 247
  • София
  • Мнения: 27
mamaGabi, желая ви успех и ще чакаме да се похвалите след приема Simple Smile

# 248
  • Мнения: 639
mamaGabi, желая ви успех и ще чакаме да се похвалите след приема Simple Smile

Благодаря Simple Smile Непременно!
То прием - по-скоро първата част е моята: да преведа, легализирам и подам всички документи, после идва на ред той с приравнителните Simple Smile Мисля, че ще се справи Simple Smile След като преди три години дойде на абсолютно непознато място, започна да учи на чужд език (английски) и за това време успя да е в първите 15% по успех на випуска си, значи и "вкъщи" ще се справи (нали казват, че у дома и стените помагат Simple Smile )


А билогия с английски е 9д или Д-клас е с немски?

Последна редакция: пн, 21 май 2018, 16:20 от mamaGabi

# 249
  • София
  • Мнения: 27
mamaGabi, изглежда, че синът ти е свикнал с предизвикателства, така че вярвам и му желая да се справи, а след това да бъде удовлетворен от избора си Simple Smile
Да, 9Д е с английски, а 9Е - с немски език.

# 250
  • София
  • Мнения: 291
Привет, ще се радвам да споделят мнение родители на деца от паралелка "Софтуерни и хардуерни науки", относно това как оценяват подготовката на децата, ако имат и участия в състезания.

# 251
  • Мнения: 292
Привет, ще се радвам да споделят мнение родители на деца от паралелка "Софтуерни и хардуерни науки", относно това как оценяват подготовката на децата, ако имат и участия в състезания.

Здравей,
и аз ще се радвам ако родители на деца от софтуерни и хардуерни науки споделят за подготовката на децата си, тъй като на нас и тази година ни предстои кандидатстване. Младежът категорично заяви, че в мат. паралелка не му се влиза - много задачи решавали там Wink

# 252
  • Мнения: 2 024
То не е голяма философия да се разбере коя е паралелката. Даже я има написана в едно от последните мнения.

Така е! (За който чак толкова го човърка въпроса коя е въпросната паралека.) За мен, лично, обаче недоволството ми би било в същия размер, ако страдаше която и да е друга паралелка! Защото проблемът е в липсата на стремеж за балансиране на проблемите между всички. Училището е една общност, преди всичко! Да сте чули нечие училищно ръководство да каже нещо различно от това "С еднаква обич и грижа се отнасяме към всички деца!" ?

В услуга на тая цел е и така широко популярната практика "сборен час за две паралеки" (например). ... Съвсем отделен въпрос е дали е ефикасна.
agitak, написаното от мен не е подигравка. Просто когато има проблеми, трябва да се дискутират навреме и с правилните хора. Не да разчитате, че някой ще разбере какво си мислите и да направи точно същото. Да търсите и Вие решения, които не са в ущърб на никого. А дори не сте сигурна, че това би било добро, ако не за всички, то поне за повечето ученици. Нещо, което е решение за Вас, определено не би било такова за друг.  Peace
Като предложението Ви да се преразпределят свободните часове, по предложеният от Вас начин. Според мен във вашия вариант ще се получат пропуски при много повече деца, които ще бъдат много по-трудно овладяни и наваксани, отколкото когато се ограничи това в една паралелка. Бих търсила вариант за наваксване заедно с ръководството, ако ми хрумне нещо. Като допълнителни часове за консултация след завръщането на титуляра. Бих го предложила, ако ръковоството не го направи. Ще изслушам техните варианти, ще предложа и моите. За всяка една ситуация. И за ученето по време на зеленото училище - например, Вашето предложение за замяна с посещения на фестивала на науката е неприемливо за мен. Или освобождаване от часове срещу билет. Ако изобщо сте коментирали това с ръководството на училището. Първо, защото едно такова мероприятие не става от днес за утре, има много предварителна работа, за да се уреди административно и няма как да стане в последния момент. НО, ако учениците бяха изявили желание за това достатъчно по-рано, сигурна съм, че щяха да измислят начин да отидат организирано от училище. Второ, има си наредба с причините, поради които едно дете може да отсъства от училище и посещение на научен фестивал не е сред тях. НО, можело е да подадете молба за отсъствие по семейни причини и така детето на спокойствие да обиколи събитията, които го интересуват, съвпадащи с учебните занятия. Като моето, но без частта с отстъствията по семейни причини.  Peace
Относно неразбралата заместничка - не се е случвало при нас, но сигурно бих попитала директорката дали класът ще бъде отговорен за уведомяването на заместниците и следващия път.
За всеки от проблемите бих обсъдила идеи за решение с класна и/или директор, ако децата не се справят сами. Бих обяснила какво и защо не ми допада в техните варианти и бих предложила за обсъждане мои. За три години ... не се сещам да ми се е налагало. Да се намесвам, не че не е имало проблеми, но децата са ги решавали с ръководството сами.  Peace

krasengn, нямам представа как да се накара да учи дете, което не желае. Домашните и техния обем не са начин за това, а средство за овладяване на материала. Лична мотивация трябва. Децата би трябвало да знаят вече, че се учи не за оценки, а за знания и за това, което могат да постигнат с тях. Никога не съм търсила многото домашни и, ако са били в критериите ми, то е било в посока на избягването им още от началното училище. Не знам и как е в другите гимназии, не съм се интересувала.  Може би само за АК съм чувала за системно и редовно големи домашни, проверявани регулярно.  newsm78
Навреме се предлагат и обсъждат предложения когато знаеш за зараждащ се проблем, а не когато в последствие научиш, че той се е случил, или че времетраенето му се проточва извън приемливото за теб без мерки за туширане на последствията от проблема. Смея да твърдя, че ние родителите научаваме за тези проблеми последни, а също като ръководството на училището не сме ясновидци. Нещо повече – подобни проблеми са често явление в училищния живот, затова и ръководството би следвало да има опит в справянето с тях, докато родителите (особено на 8-мокласници – за първа година в гимназията) са в най-голямо неведениe как се процедира. От друга страна, всеки загрижен родител с идея (лаишка, непрофесионална и каквато и да е) би я предложил – но на такива идеи не трябва да се разчита основно. Те се просто страничен поглед, който в масовия случай, и да има нещо брилянтно, то ще има нужда от серизно шлифоване през административните правила, норми, наредби и пр.
В тоя ред на мисли, хрумката ми за Софийския фестивал на науката, си беше буквално и точно хрумка докато коментирах конкретен цитат. Изобщо не знам дали и как административно би могло да се проведат подобни посещания – написах го като отчаяна алтернатива на пропиляваните часове в училището. Но и във всеки случай не става дума за планиране на такива посещения от днес за утре, защото не от днес  за утре са знаели колко деца остават в училището и колко заминават на Зелено. Според мен изобщо не са се ангажирали да организират  смисленото прекарване на часовете за оставащите, а са приложили утъпканата практика, просто да избутат някак тези дни, базирайки се на ограниченията в нормите, а не в откриване на ползотворни вратички в тези норми... Нали знаете: Ако искаш – намираш начин, ако не искаш – намираш оправдание.

По въпроса на krasegn за мотивацията на учениците – той е от сферата на висшия пилотаж и е поголовен проблем в образователната система Смятам, че въпросът опира до това като как да се зададат домашните, че да са интересни, а не досадни за учениците. (За учениците в масовия случай домашните се пишат. По друг начин домашни не се правят, разбира те ли?... Към основният им смисъл - затвърждаване на наученото, от век назад е залепено ограничението - да се пишат!  И досадата за учениците ги кара да пишат и преписват механично без всякаква полза за затвърждаване на преподаденото.) ... При тая необятност на достъпността на информацията в наши дни, мисленето ни е толкова изостанало, че пропасти ни делят от младите поколения. Това силно влияе и на щукването на идеи в методически аспект – масата учители са в предпенсионна възраст. Няма я една от основните предпоставки за успешно подбуждане интереса у децата чрез съвременните технологии сами да търсят информацията... Представяте ли си вариант, в който децата сами предлагат теми и варианти на „домашни - предизвикателства” (в кавички, щото да няма никакви ограничения откъде, кога и под каква форма се подготвят и представят по даден въпрос)? ... Ами за вариантите да се смесват  (обединяват) домашни по свързани науки, например биология и химия... Ха-ха, мечти да искате от мен! ... Ми, животът е една система – ние (сиреч, образователната ни система) сме тези дето я делят на отделни науки, не е ли така?

 jd, децата се мотивират през примери, които ги впечатляват и затова решават да ги следват. Ако ти имаш интерес към химията (примерно заради впечатляващи фойерверки, които си виждала от малка), но в семейния, роднински и приятелски  кръг нямаш добър пример на химик, кой да те мотивира? От друга страна са те приели (УРА!) в паралелка с профил химия, но учителят по този предмет не води интересно за теб обучението, и ти (типично за възрастта си) почваш да губиш интерес. Пак ли ще кажеш, че проблемът с липсата на лична мотивация си е проблем на самото дете (айде и на родителите му)?... (имаше нещо от сорта за давещите си...) Примерът „химия” е напълно поизволен – ако искате заменето го с профил „х”, че да не попита някой кой е тоя учител и коя е паралелката...
...
Много ми харесва, че темата се раздвижи, ..., вкл. и разногласията, които си споделяме и обсъждаме!
Simple Smile

# 253
  • Мнения: 292
Много ми харесва, че темата се раздвижи, ..., вкл. и разногласията, които си споделяме и обсъждаме!

И на мен ми харесва, че темата е активна и можем да обсъждаме и дискутираме за доброто на децата. Simple Smile
Agitak, да попитам, вие родителите, успяхте ли да поговорите сериозно за проблемите на класа на последната родителска среща? Директорката изглежда много разбран и загрижен човек...

# 254
  • Мнения: 2 024
Много ми харесва, че темата се раздвижи, ..., вкл. и разногласията, които си споделяме и обсъждаме!

И на мен ми харесва, че темата е активна и можем да обсъждаме и дискутираме за доброто на децата. Simple Smile
Agitak, да попитам, вие родителите, успяхте ли да поговорите сериозно за проблемите на класа на последната родителска среща? Директорката изглежда много разбран и загрижен човек...

Когато директорката беше за малко в нашия клас, освен общите приветсвия каза, че предстои избор на директор за училището и в тая връзка не е ясно дали тя ще остане директор и за догодина. Така, че тази ситуация разколаба повдигането на въпроса с пропуските в организационен план, както и търсене на решения как да не са допускат и по-нататък.
Мисля, че такива въпроси е добре да се коментират при повече яснота за напред. Също, мисля, че нещата не са сигурни и за класната (от дочуто, без да твърдя, за достоверност). Много неясноти, просто...
Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт