МОН - промените продължават

  • 129 847
  • 1 526
  •   1
Отговори
# 450
  • София
  • Мнения: 62 595
Да са живи и здрави учителите, които в седми клас влизат в положението на децата и не ги тормозят по другите предмети. не казвам, че им подаряват оценките, а че не си решават точно в седми клас да се заявяват как всички предвемти са важни и да прекаляват с всякакви контролни и изпитвания.
Не искам да чувам за изпити по всичко, особено ако трябва да сабалообразуващи. Съвсем ще се побъкат децата.

# 451
  • Мнения: X
Аз не разбирам защо като не са им важни част от предметите, не се задоволяват с тройки по тях, вместо да се възмущават, че ги "тормозели". Като нямат данни да влязат в "елитно" училище, а искат, ще се трудят страшно много - и преди приема, и след него. За местата, където всички оценки имат значение, е преценено, че приетите трябва да се справят отлично, защото натоварването няма да е по силите на останалите. Нищо толкова сложно няма в НВОтата, това са неща повтаряни години наред, за да се провалят трябва съвсем да не е влизано в час и да не е отварян учебник.

# 452
  • Мнения: 1 057
Не искам да чувам за изпити по всичко, особено ако трябва да сабалообразуващи. Съвсем ще се побъкат децата.

А-ха, добре, че поне при 7кл. не мина идеята да се взима дипломата при кандидатстване (за разлика от 4кл.), че щеше да е оле-мале, знайни и незнайни учители по какво ли не да се правят на велики и рязко да се разшири бизнеса на школи и частни уроци. Естествено пак за сметка на деца и родители.

# 453
  • София
  • Мнения: 62 595
Отличниците си имат свои цели, а и през годините са показали, че са сериозни. въпросът ти е очевидно заядлив. Ти кога за последен път имаше седмокласник, който иска да влезе в някоя от най-добрите гимназии в София? е, ако е било скоро, значи няманужда да разправяш за лесните НВО-та.

# 454
  • Мнения: 3 867
Аз не разбирам защо като не са им важни част от предметите, не се задоволяват с тройки по тях, вместо да се възмущават, че ги "тормозели". Като нямат данни да влязат в "елитно" училище, а искат, ще се трудят страшно много - и преди приема, и след него. За местата, където всички оценки имат значение, е преценено, че приетите трябва да се справят отлично, защото натоварването няма да е по силите на останалите. Нищо толкова сложно няма в НВОтата, това са неща повтаряни години наред, за да се провалят трябва съвсем да не е влизано в час и да не е отварян учебник.

Ти наясно ли си, че за да не се "провалиш", трябва да си с резултат близък или равен на максималния?
80-90 точки не ти вършат работа, но 80-90 точки не са и провал реално.
Няма провалил се-тази година всички минават. Оценки няма.

# 455
  • Мнения: X
Не се заяждам, интересно ми е защо, след като очевидно детето не се справя лесно с материала, трябва да се напъва да влезе на място, което му е свръх силите. И след това, ако евентуално го приемат, да се бори с нокти и зъби за да е пак под нивото на повечето си съученици.

# 456
  • Пловдив
  • Мнения: 529
Ти наясно ли си, че за да не се "провалиш", трябва да си с резултат близък или равен на максималния?
80-90 точки не ти вършат работа, но 80-90 точки не са и провал реално.
Няма провалил се-тази година всички минават. Оценки няма.
Това важи за СМГ, 91 НЕГ и още няколко единици в България. Има и хубави училища (чиито деца са се реализирали успешно тук и в чужбина), които не изискват над 95 точки по всички матури.

# 457
  • Мнения: 47 888
А защо реши така? Щерката е в ЕГ. Учи езици супер лесно. Ма се влиза с БЕЛ и Мат. Не стига че не обича много Мат, макар да има 6 в училище, ми и 2 години бяха с учителка, която беше след майчинство. Всяка седмица беше болничен. Заместваше им психоложката. Научиха много за секса и наркотиците, но по мат затънаха непоправимо. Добре че попаднахме на свестни курсове, та вдигнаха нивото по Мат. Без курса щеше да изкара НВО, но не на ниво прием в ЕГ. По БЕЛ в курса научи много трикове, които й донесоха стотни в оценката, но стотни, които бяха важни. Ей за такива неща говорим. Създаване на изкуствени капани и пречки Simple Smile Нима съм ги създала аз или детето?
И не, не затъна във великата ЕГ. Но в момента там й преподава учител, който я пита за думи, и който очебийно има по-малко знания от нея....и който взима заплата точно колкото предната й учителка, която е перфектен професионалист и я научи много- и на език, и на други неща...за мен това  е пропуск на системата...толкоз по въпроса кой затъва и кой не...

# 458
  • Мнения: 1 057
Не се заяждам, интересно ми е защо, след като очевидно детето не се справя лесно с материала, трябва да се напъва да влезе на място, което му е свръх силите. И след това, ако евентуално го приемат, да се бори с нокти и зъби за да е пак под нивото на повечето си съученици.

Ами ако си говорим за прием в елитни ЕГ след 7 клас да речем, за балообразуването математиката си е много важна. Не всички деца я разбират или се справят отлично с нея, което не им пречи след това да си учат добре езиците. Та допълнителния напън в подобни случаи си е повече от оправдан.

# 459
  • София
  • Мнения: 62 595
няма такова нещо като "не се справя лесно с материала". Играе се за точки, и то точно при тези, които се справят сматериала. седми клас е състезание, а най-добрите са в най-голяма конкуренция за малкото най-желани гимназзии. Вероятността дете, което изкара космически бал в седми клас, за да влезе в СМГ или АГ, после да е на тройката, е минимален. Изключенията са редки, а и напъване за четворка в някоя оттези гимназии се равнява на седмица в други.  няма как да купя идеята за суперотличника в калпава гимназия, и този отличник там да си е на мястото.

# 460
  • Мнения: 3 867
По принцип това е и моето мнение.
Децата с уроци и школи обаче се целят именно в изброените от теб места.
Други са принудени, защото без урок и за останалите прилични училища няма да се класират. Ще качат от 60 на 80 точки и това ще е от полза.
Съвсем отделна тема е, че има увеличен дял на парашутистите, и те рязко променят визията за труд-->точки-->успех-->класиране.

# 461
  • Мнения: X
Децата с космически бал обикновено нямат затруднения да си научат и останалите уроци, включително теорията по Изобразително. След елитните езикови, по мои наблюдения, филологията не е толкова популярно продължение - децата избират да учат за инженери, икономисти, архитекти, лекари. Та поначало не са им само езиците силна страна.

# 462
  • София
  • Мнения: 62 595
да, не е проблем и ги учат, но едно вторачване от страна на учителите по тези предмети от типа "сега ако реша ще ти пиша 5" е доста изнервящо. Две години всичко е наред, на третата се сещат да пускат по безброй контролни по пеене или рисуване (примерно). Малко на ревност прилича, че основно се натискат предметите за изпитите.

# 463
  • Мнения: X
Не е ревност, в даден момент напълно основателно им писва в техните часове да се учи по друго и на зададен въпрос само да мигат насреща и да казват "не ме занимавай с глупости, аз се готвя по едикакво си". В правото си са да пишат 5, 4, 3 и напомнят на онези, които са забравили, че ако искат повече, трябва да покажат нещо насреща.

# 464
  • Луната ни пази
  • Мнения: 3 008
Значи, ако някой от нас отиде в проезволен учебен ден в някоя гимназия, ще види класната стая на дванайстокласниците почти празна, така ли? Сигурно и учителите са доволни, защото никой не ги натоварва, а?
Каня те с удоволствие в дълбокия прованс да ни посетиш, ако искаш и снимки направи, вкл.и в края на април. Учениците ни са налице. И между другото: 1. Скъсани ученици на ДЗИ нямаме (успеха ни от около стотина зрелостника на година винаги се движи над 4, 50) и 2. Около 90% от зрелостниците ни стават студенти. В различни университети у нас и в чужбина. И всяка година мининмум 10- 15 човека са приети медицина.

Edit: Четейки ви, имам усещането, че ако едно дете не учи в езикова, математическа или някаква друга от този сорт гимназия в столицата или минимум в някой областен град (по възможност Пловдив или Варна), животът му е безвъзвратно погубен и от него нищо няма да стане. Успокойте се, не е така. И между другото, имено общообразователните предмети са по- необходими, ако няма намерение детето да се занимава професионално с математика. А загуби ли основата в 5, 6 и 7ми клас, наваксването е много трудно.

Последна редакция: вт, 08 авг 2017, 18:12 от Shagya

Общи условия

Активация на акаунт