МОН - промените продължават

  • 130 341
  • 1 526
  •   1
Отговори
# 615
  • Мнения: 21 455
Аз съм работила в професионална гимназия преди десетина години. Учениците идваха с някакъв чужд език, който продължаваха да учат в девети клас - английски, руски, немски или френски и си избираха втори, който не са учили. Какво е различното сега?
Колко училища, в т. ч. професионални гимназии, предлагат подобна възможност сега? Бърз преглед на списъка за София показва, че в графата " без интензивно и без разширено" пише " английски език".
Затова споменах, че става въпрос за личен избор. Ако искаш да постигнеш по-високо езиково ниво в по-нисък клас, ще избереш училище, което дава такава възможност.
Интензивно и разширено изучаване на езика има не само в езикови гимназии. " Езикови" са гимназиите, в които поне три предмета се изучават на чужд език.

# 616
  • Пловдив
  • Мнения: 3 358
Добре де, аз пак питам - откъде знаеш, че ще се съберат в един клас деца, които са на едно ниво на езика? И не допускаш ли, че може да има деца, които не са учили АЕ до 7 клас? Пак повтарям - когато аз бях подготве, 22 човека бяхме с АЕ, а две деца бяха с ФЕ/НЕ. Нали не мислиш, че тези 22 сме били на едно ниво? Затова и се започва отначало.

# 617
  • Мнения: 21 455
От 25 август 2017 г. започва разпространението на одобрените за ползване учебници и учебни комплекти за II и VI клас в училищата в страната. Очаква се в първия учебен ден всички ученици да имат необходимите пособия за учене.

http://www.mon.bg/?go=news&p=detail&newsId=2718

# 618
  • European Union
  • Мнения: 1 387
tonitabrandtner, от самото начало не говоря за интензивното изучаване на език. Съгласна съм, че в подготвителните класове трябва да се започне от началото. Но там език се учи по двайсетина часа седмично (може и повече да са, мързи ме да проверя в момента) и много бързо се върви напред.
Аз говоря за местното СУ. В това училище учат децата от всички съседни села. В края на седми клас половината отиват в други училища, останалите продължават да учат тук. Не идват нови ученици, защото това е обикновено СУ. От съществуващите шест седми класа, остават два осми класа. Профилът им не е езиков. Тези деца са учили един език (без значение какъв е бил той), при един и същи учител, достигнали са до някакво ниво. И в осми клас, тези деца започват да учат същия език от начално ниво. Аз питам защо.

# 619
  • Русе
  • Мнения: 11 918
 cloudy15,по новата програма няма обикновено СУ с автоматично оставане в 8 клас. Трябва да има профил и прием.

# 620
  • European Union
  • Мнения: 1 387
Да, така е. Както години наред беше след осми клас. Децата кандидатстват в същото училище, профил биология да речем. Няма значение какъв е профилът, ако не е езиков. По всички други предмети продължават в осми клас, като се има предвид, че са учили седми. Само за езиците не е така.

# 621
  • Русе
  • Мнения: 11 918
Децата кандидатстват в същото училище, профил биология да речем. Няма значение какъв е профилът, ако не е езиков. По всички други предмети продължават в осми клас, като се има предвид, че са учили седми.
  Не е точно така. Ти виждаш само оставащите, но училището приема и деца от други училища, които идват с друга подготовка.

# 622
  • Мнения: 21 455
Да, така е. Както години наред беше след осми клас. Децата кандидатстват в същото училище, профил биология да речем. Няма значение какъв е профилът ако не е езиков. По всички други предмети продължават в осми клас, като се има предвид, че са учили седми. Само за езиците не е така.
Не е така. Първо, не всички училища са СУ. Може да са основни или обединени ( началните не споменавам по разбираеми причини). Ако дадено училище осъществява прием след седми клас, това не означава, че всички негови досегашни ученици ще продължат там, както и че няма да дойдат нови. Освен това може профилът да не е чуждоезиков и пак езикът да се изучава интензивно или разширено. Съответно, според учебния план, да не се изучават всички други предмети в осми клас.
Няма никаква гаранция, че детето ще бъде прието в точно определено училище. Може до момента да учило немски, а балът да му стигне за паралелка с неинтензивно и неразширено изучаване на английски и то да реши да се запише там или пък съвсем целенасочено да си кандидатства в точно такава паралелка.

# 623
  • Пловдив
  • Мнения: 3 358
Досега 8 клас си беше към основното образование и ако в някое СУ останат ученици за непрофилиран 8 клас, те си учеха по старата програма, а кандидатстват след 8 клас в 9 клас. Ние сме СУ, което досега правеше такъв прием, а тази година имаме и след 7, и след 8 клас прием - кво да се прави, засичат се наборите. В 9 клас най-редовно ни идваха ученици от двете основни училища в квартала, които са учили немски или руски език. И какво правим с тях, като при нас като първи чужд се учи АЕ, а пък втори чужд е или ФЕ, или руски? Ми започваме АЕ от самото начало.

# 624
  • European Union
  • Мнения: 1 387
Явно не мога да убедя никой. Спирам по темата. Само да се върнем към репликата, от която започна всичко:

След като дъщеря ти е завършила 4 клас, в 5-ти ще можеш да се насладиш на идиотската програма по английски, която на 90% повтаря вече ученото до 4 клас и я има, я няма 10 процента нови знания. Дълго и напоително ще спрягат (за пореден път) Present Simple, а като го докарат до Present Simple vs Present Continuous, ще е минал половината учебник.
Ако се възмущавате, че в пети клас е имало 10% нови знания, в никакъв случай не избирайте осми клас без интензивно и без разширено изучаване на език. Там няма да има никакви нови знания. Цяла година учене ще доведе само до Present Simple и Present Continuous, миналото и перфектното време ще се появят чак в девети.
И после в десети клас ще приключат с чуждия език.

# 625
  • Мнения: 21 455
Ако се възмущавате, че в пети клас е имало 10% нови знания, в никакъв случай не избирайте осми клас без интензивно и без разширено изучаване на език.
Пропускаш дребната подробност, че често не става въпрос за избор, а затова докъде  стига балът. И не допускаш, че има хора, за които езиковото ниво не е от такава важност, както за теб.

# 626
  • Мнения: X
Аргументите на cloudy15 са съвсем смислени. А2 в 10 клас е смях дори за гаргите. За Бога, дъщеря ми го покри още в 5 клас, а тя от гениалност не страда.

# 627
  • There I was on a July morning
  • Мнения: 4 575
Детските сертификати нямат нищо общо със сертификатите за възрастни, не се заблуждавайте. И всички учебници по чужд език са разработени на принципа - следващият повтаря предходния материал /респективно глаголните времена/ като го надгражда. Няма как да вземат в един учебник 5 времена, още повече, че иде реч за деца.

# 628
  • Мнения: X
Детските сертификати нямат нищо общо със сертификатите за възрастни, не се заблуждавайте. И всички учебници по чужд език са разработени на принципа - следващият повтаря предходния материал /респективно глаголните времена/ като го надгражда. Няма как да вземат в един учебник 5 времена, още повече, че иде реч за деца.

Не се заблуждавам. Никога не съм се занимавала с детски сертификати. Аз работя с нея всеки ден. Филолог съм. Точно по тази причина имам добра представа и колко струва учебникът за 5 клас. Енерджито.

# 629
  • There I was on a July morning
  • Мнения: 4 575
Погледни в някой от сайтовете на езиковите школи и ще видиш какви са детските нива и тези за гимназисти/възрастни. А в езиковите гимназии нивото на изучаване на език е такова, че  в средата на 10-ти клас вземат В1. И говоря за език , който започват да учат за първи път там, а не за английски, с който се занимават още от детската градина.

Общи условия

Активация на акаунт