СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 9

  • 112 380
  • 741
  •   1
Отговори
# 135
  • София
  • Мнения: 449
Все си мисля, че е редно поне да се поиска обяснение от Директора на СМГ за тези случай съвсем публично. Фрапиращо много са - 14 в пети клас, 10-15 в 8-ми. Много са - това си е една цяла паралелка!?! Редно е Директора да даде обяснение /публично/ за всеки един случай по отделно, само така може да се постигне някаква справедливост. Представете си какво им е на хората, чиито деца са едно или две места под чертата...и нямат "вълшебни писма". Най-правилно ще е на сайта на СМГ да се публикува списък с всички, които са приети с "вълшебни писма" и под всяко име да има обяснение от Директора.

# 136
  • Мнения: 48 093
Представям си и тези родители не спят, входирали са жалби и писма, ама познай има ли отговор и развитие...

И без това ме беше хванало яд, че сме записани на курс, сега се чудя дали да не отпиша детето. Чудя се дали Карлов си струва чакането и примирението с простотиите на ръководството, как мислите? Или да търся друг курс...макар че по това време вече какво ли да търся....

# 137
  • Мнения: 256
Пенсионирана русалка, никой не обвинява само МОН. Но пък защитниците на компрометираната учителка твърдяха, че всички злини в СМГ идвали от директора. И бяха изразили задоволство, че като
са го изгонили, са се преборили и с надплановия прием. Ето, сега техни управляващи вилнеят из училището, а надплановия прием си е факт. Понякога е полезно човек да гледа трезво на ситуацията, а не да скачат и подкрепят фанатизирано хора и факти, с чиято коректност и почтеност не са запознати

# 138
  • Мнения: 432
Вече 4-та година се ядосвам за този надпланов прием, но нито аз, нито някой друг прави нещо по въпроса. Само си седим и си пишем по форумите, а парашутистите си ги има всяка година, и не са само в 5-и и 8-и клас, идват по всяко време. В нашия клас досега е нямало година без новопоявили се. И може би ако във всяко едно училище се вдигне повечко шум по въпроса, то тази порочна практика да намалее.

# 139
  • София
  • Мнения: 18 177
Е, Джофра, същото важи и с обратен знак...Подкрепящите Стоянов са не по-малко фанатизирани и не боравят непременно с коректни твърдения. Мисълта ми беше, че колкото и голям проблем да е надплановият пример (нещо, с което трудно редовият родител и след жалби може да се пребори, но ги пуска все пак за свое успокоение), точно той не трябва да е на първо място в  дневния ред, поне не и когато се търси виновник за станалото в СМГ. Понеже и нищо да не се беше случило това лято в училището, приемът с горница пак щеше да си го има. Ето, някои други столични елитни гимназии буквално се пръскат по шевовете с по +4-5 деца в клас, но иначе лятото им мина неусетно и безоблачно...

# 140
  • Мнения: 1 776
Всички се ядосват от много години от надплановия прием и други проблеми, но тръгнат ли да се оплакват се надига шум - така съсипвате училището, по-добре си трайте Simple Smile

# 141
  • Мнения: 432
Въпросът е принципен, на какво основание РУО и МОН пишат писма за прием на ученици не по установения ред. Влезте в темата, на което искаш от т.нар. "елитни" гимназии септември и ще видиш, че класовете са + 2-3 бройки. Някой дали е искал обяснение от институциите за техните действия?

# 142
  • София
  • Мнения: 262
Въпросът с парашутистите е принципен, но от друга страна тях винаги ги е имало и нека не се лъжем: ще продължи да ги има. Понякога даже се явяват доста хубава сделка - два напълно ремонтирани етажа на сградата срещу едно дете ми се вижда добра договорка. Това в кръга на шегата. Проблемът на учителите по математика не са децата парашутисти, проблемът е бил кадруването на директора. Следенето и притискането на учители, които не са били партия с него. Г-н Ненчев близък на вече бившия директор, който е бил чест гост и ги е прискрипвал по коридорите, за да ги обвинява, че са предатели. Назначаването на кадри, които наистина не отговарят на нивото на училището. Лошо отношение към самите учители. Не се заблуждавайте, учителите, така както аз ги познавам и помня не са дребнави, не кокошкарстват. Тях не ги интересува директорът колко е взел за еди кой си ученик, нито какво си е купил с тези пари, нито каква му е религията и колко жени има. Те искат да имат задружен колектив от можещи, добри в професията си колеги и нивото на училището да се запази възможно най-високо. Директорът се е провалил в тази задача, а СМГ не прощава такива провали. Нивото на проблема е много над злободневните дреболии, които вълнуват нас родителите.

Само да допълня: тези учители по математика, които излязоха с лицата си и поискаха оставка, могат да си намерят чудесна и добре платена работа на много места. Те остават в СМГ заради децата таланти. Никъде, в нито едно държавно или частно училище няма такава концентрация на можещи, мотивирани и умни деца. Работата с такива деца доставя удоволствие и си струва усилията. Пари могат да получат навсякъде, но истинско удовлетворение от труда си само в СМГ.

# 143
  • Мнения: 256

Само да допълня: тези учители по математика, които излязоха с лицата си и поискаха оставка, могат да си намерят чудесна и добре платена работа на много места. Те остават в СМГ заради децата таланти. Никъде, в нито едно държавно или частно училище няма такава концентрация на можещи, мотивирани и умни деца. Работата с такива деца доставя удоволствие и си струва усилията. Пари могат да получат навсякъде, но истинско удовлетворение от труда си само в СМГ.

Именно, заради талантливите деца тези учители са това, което са. Иначе щяха да са редови учители от н-тото квартално училище и никой нямаше да знае за тях. И ако отидат другаде, ще бъдат забравени мигновено, ако няма кой да им изкарва медалите. Да отидат в Бузема и там да обучат медалист, тогава ще ги призная. А според Вас защо не се страхуват да излязат? И защо останалите се страхуват, макар че вече не ги заплашва злият директор? Можете ли да правите причинно следствени връзки?

# 144
  • Мнения: 5 425
Всички се ядосват от много години от надплановия прием и други проблеми, но тръгнат ли да се оплакват се надига шум - така съсипвате училището, по-добре си трайте Simple Smile

Kod, за съжаление са прави. Така се съсипва училището, защото няма подкрепата на влиятелни фактори за допълнително финансиране и т.н. И скандала около настоятелството има за цел да лиши СМГ от самостоятелно финансиране и в крайна сметка да го направи тотално зависимо от тази схема.

Но училището се съсипва и иначе. Влезлите парашутисти и подводничари няма тихо да си трайкат на чиновете.
Като добият критична маса, те и родителите им ще искат и да им се обръща повече внимание за да "наваксат нивото" (поне на оценки, ако не на знания) и да печелят състезания по втория начин (ако може и на международни да отидат)...
Този процес видимо се развива последната година-две ... Но училището следва обществото - важен е брeнда, а не съдържанието. Да видим, кога ще се стигне до момента, когато на талантливите дечица ще плащат, за да правят домашните на "тузарчетата", а защо не и за да им предават задачите на международните олимпиади от тяхно име.
И тогава СМГ ще започне да изпълнява не само образователната си, но и възпитателната си функция, съобразно обществените условия.

# 145
  • Мнения: X

Само да допълня: тези учители по математика, които излязоха с лицата си и поискаха оставка, могат да си намерят чудесна и добре платена работа на много места. Те остават в СМГ заради децата таланти. Никъде, в нито едно държавно или частно училище няма такава концентрация на можещи, мотивирани и умни деца. Работата с такива деца доставя удоволствие и си струва усилията. Пари могат да получат навсякъде, но истинско удовлетворение от труда си само в СМГ.

Именно, заради талантливите деца тези учители са това, което са. Иначе щяха да са редови учители от н-тото квартално училище и никой нямаше да знае за тях. И ако отидат другаде, ще бъдат забравени мигновено, ако няма кой да им изкарва медалите. Да отидат в Бузема и там да обучат медалист, тогава ще ги призная. А според Вас защо не се страхуват да излязат? И защо останалите се страхуват, макар че вече не ги заплашва злият директор? Можете ли да правите причинно следствени връзки?

Пълни глупости. Един посредствен учител дали ще успее да обучи така децата на СМГ, че да изкарат медали? Децата отиват в СМГ заради учителите, които постигат резултати и заради средата.

# 146
  • Мнения: X
Един посредствен учител дали ще успее да обучи така децата на СМГ, че да изкарат медали?

Няма да може.

Последна редакция: ср, 04 окт 2017, 10:47 от Анонимен

# 147
  • Мнения: 48 093
Но добрия учител не може и да вдигне до небесата знанията на всяко дете. В това е смисъла на училището- да срещне деца с математически заложби и добри учители.
И когато се назначават и освобождават учители  по лични симпатии, или се вкарват деца без нужната искрица- има проблем.
Но аз не мисля че е само директора в цялата схемичка. Цялото това нещо е една безкрайна помия, накъдето и да се обърнеш.

# 148
  • Мнения: 256


Пълни глупости. Един посредствен учител дали ще успее да обучи така децата на СМГ, че да изкарат медали? Децата отиват в СМГ заради учителите, които постигат резултати и заради средата.

За какви медали говориш? Защото от медал до медал има разлика. Или си говориш по принцип, да си опозиция. За значимите медали по международни олимпиади се намесват специалистите от БАН, щото с училищен материал малко трудно ще се получи. А другите, дето ги дават на килограм, наблюденията ми са, че децата си идват с тях от началното училище, просто после пише СМГ. Само с училищни знания трудно мога да си представя постигането на значими международни успехи. Но нека родителите на по-големи деца с опит да споделят.

# 149
  • София
  • Мнения: 262
Големите успехи се постигат, когато има талант, труд и усърдие и от двете страни. Т.е. нужни са и умни деца, и добри учители.

Има и един тънък момент, който аз лично подозирам, че дразни някои родители. Най-добрите деца по математика посещават безплатни школи, лагери, финансират се за състезания, правят им се някои отстъпки и т.н. Създава се една група на привелигировани състезатели и те се отделят от останалите с годините, защото видимо напредват много, недостижимо много. Поне по мое време беше така, СМГ държи отлично ниво за всички ученици от гимназията, но една група се извежда на международно ниво и печели медалите. Предполагам, че има родители, които си задават въпроса защо и тяхното дете не е в тази група. Виновни ли са учителите по математика, че са дали предимство на други деца? От личния си опит мога да кажа, че винаги определянето на отбора по математика е бил справедлив. Винаги е съществувал риск титуляр да отпадне и да бъде заместен от друго дете: и това се е случвало макар и рядко. Самите ученици не са завиждали помежду си, защото виждат с очите си цената на успеха. Като пример мога да дам мой съученик, който 3 денонощия не беше спал, за да реши една безумно трудна задача. На 4-тия ден изглеждаше като пребит, но пък щастлив. Човек, който не е преминал през гимназията като ученик трудно може да разбере за какъв дух става дума и предполагам е нормално да търси и "под вола теле".

Общи условия

Активация на акаунт