СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 9

  • 117 570
  • 741
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 51 157
За какви медали говориш? Защото от медал до медал има разлика. Или си говориш по принцип, да си опозиция. За значимите медали по международни олимпиади се намесват специалистите от БАН, щото с училищен материал малко трудно ще се получи. А другите, дето ги дават на килограм, наблюденията ми са, че децата си идват с тях от началното училище, просто после пише СМГ. Само с училищни знания трудно мога да си представя постигането на значими международни успехи. Но нека родителите на по-големи деца с опит да споделят.

Говориш наизуст. "Специалистите от БАН" се намесват в подготовката чак в 9 - 10 клас. До тогава всичко се учи в училище. Освен това централизираната подготовка в БАН не е за всички, а само за тези, които се класират за разширения национален отбор пак с подготовката си от училище. Пък и тази подготовка е няколко седмици на лагер, а не някакви постоянни курсове и по време на лагера в Пампорово има време общо взето колкото да се дадат някакви последни насоки, но не и да се даде ниво. Нивото се гради в училището (почти изключително в МГ-та), но това не значи, че се учи някакъв стандартен училищен материал (училищни знания). Ама то и състезанията се ограничават до материала взет до 9-10 клас, не по-нагоре и точно затова на НОМ се състезават 9-12 клас в една група. Замисляла ли си се как щеше да стане това, ако материалът беше за дванадесети клас? Wink

Освен всичко аз имам и резерви към подготовката от БАН след 10 клас, защото се забелязва застой в развитието на децата. При другите държави виждаш деца, които се явяват по няколко години подред, и показват възходяща градация в класирането на МО, докато нашите деца общо взето поддържат константно ниво, т.е. но няма видим напредък след 9-10 клас. Сега, това може и да е въпрос на мотивация, но според мен се дължи и на липса на система за подготовка на големите състезатели. В същото време, докато подготовката е само в училище, децата напредват много явно и се класират сред най-добрите в света на младежките международни състезания. Това мисля, че достатъчно обяснява ролята на учителите.

И накрая да кажа, че за да има медали трябват И добри учители, И надарени деца. С ИЛИ не се получава.

# 151
  • Мнения: 5 425
И накрая да кажа, че за да има медали трябват И добри учители, И надарени деца. С ИЛИ не се получава.
Получава се. Ако надарените деца не случат на учител, пак ще намерят начин. По-труден - да. По-неефективен - да. Но ще намерят. Факт - има състезатели и извън СМГ/ПЧМГ/125-то.
Но без талантливи деца и с най-добрите учители не става. С което съвсем не омаловажавам труда или заслугите на учителите. Просто ако трябва да се избира между запазване на добър учител и запазване на добър подбор на ученици - изборът трябва да е ясен. И добрите учители го знаят и никога не поставят своите интереси над тези на учениците.

# 152
  • Мнения: X
И накрая да кажа, че за да има медали трябват И добри учители, И надарени деца. С ИЛИ не се получава.
Получава се. Ако надарените деца не случат на учител, пак ще намерят начин. По-труден - да. По-неефективен - да. Но ще намерят. Факт - има състезатели и извън СМГ/ПЧМГ/125-то.
Но без талантливи деца и с най-добрите учители не става. С което съвсем не омаловажавам труда или заслугите на учителите. Просто ако трябва да се избира между запазване на добър учител и запазване на добър подбор на ученици - изборът трябва да е ясен. И добрите учители го знаят и никога не поставят своите интереси над тези на учениците.

Само, че добрият подбор на ученици се случва защото качествените деца се тълпят именно към училища с качествени учители. Не се тълпят в училища в смесени райони.  Laughing Та нещата са взаимосвързани.

# 153
  • Мнения: 50 777
Нали от там тръгва драмата, че подбора е опорочен, а учителите- вече под въпрос
А не щото завиждам на някой си Simple Smile

# 154
  • Мнения: 256
За какви медали говориш? Защото от медал до медал има разлика. Или си говориш по принцип, да си опозиция. За значимите медали по международни олимпиади се намесват специалистите от БАН, щото с училищен материал малко трудно ще се получи. А другите, дето ги дават на килограм, наблюденията ми са, че децата си идват с тях от началното училище, просто после пише СМГ. Само с училищни знания трудно мога да си представя постигането на значими международни успехи. Но нека родителите на по-големи деца с опит да споделят.

Говориш наизуст. "Специалистите от БАН" се намесват в подготовката чак в 9 - 10 клас. До тогава всичко се учи в училище. Освен това централизираната подготовка в БАН не е за всички, а само за тези, които се класират за разширения национален отбор пак с подготовката си от училище. Пък и тази подготовка е няколко седмици на лагер, а не някакви постоянни курсове и по време на лагера в Пампорово има време общо взето колкото да се дадат някакви последни насоки, но не и да се даде ниво. Нивото се гради в училището (почти изключително в МГ-та), но това не значи, че се учи някакъв стандартен училищен материал (училищни знания). Ама то и състезанията се ограничават до материала взет до 9-10 клас, не по-нагоре и точно затова на НОМ се състезават 9-12 клас в една група. Замисляла ли си се как щеше да стане това, ако материалът беше за дванадесети клас? Wink

Освен всичко аз имам и резерви към подготовката от БАН след 10 клас, защото се забелязва застой в развитието на децата. При другите държави виждаш деца, които се явяват по няколко години подред, и показват възходяща градация в класирането на МО, докато нашите деца общо взето поддържат константно ниво, т.е. но няма видим напредък след 9-10 клас. Сега, това може и да е въпрос на мотивация, но според мен се дължи и на липса на система за подготовка на големите състезатели. В същото време, докато подготовката е само в училище, децата напредват много явно и се класират сред най-добрите в света на младежките международни състезания. Това мисля, че достатъчно обяснява ролята на учителите.

И накрая да кажа, че за да има медали трябват И добри учители, И надарени деца. С ИЛИ не се получава.

ЧС, мислиш ли, че с това се ограничава подготовката?
mathadvancedstuden.wixsite.com/2016/kontakti
http://smg.bg/news.php?id=628
http://www.childrens-academy-bg.com/index.php?page=math-talents
http://alekdimitrov.com/comment.asp?NID=396
https://www.rabotilnicazaznanie.com/kursove-i-shkoli/

И други десетки знайни и незнайни школи за подготовка.............
Ето, една майка малко по-нагоре спомена, че и детето й в начално училище ходи при доц. Кортезов.

Никой не омаловажава труда на преподавателите!!! НО той би бил полезен само при благоприятни условия - талантливи деца.

# 155
  • Мнения: X

Тези школи дето си ги изредила изобщо не заместват училищните знания. Които ако не са на ниво, хич и не трябва да си пилееш парите за школи. Та спора е малко, като този за яйцето и кокошката.
Качествен учител в посредствено училище, преподаващ на посредствени деца(кофти израз, но какво да се прави) пак ще си върши работата, но ще е тъпо пилеене на знания и труд.
Умно и талантливо дете в посредствено училище или при посредствен учител е същата работа. Ще си остане най-умното от всички около него, но няма да си развива потенциала. Колкото и школи да посещава, ако няма основата от училищните знания, школите са безполезни.
Средата - огромен стимул и за деца, и за учители.
Та ако липсва всяко едно от тези три звена - може и да се получи, но вероятността е минимална, и усилията ще са кански.

Последна редакция: вт, 03 окт 2017, 16:17 от Анонимен

# 156
  • София
  • Мнения: 2 253

Чудно е. 5. и 6. клас синът ми и много от съучениците му прекарваха страшно многo време там (а книги се четяха в тролеи, метро и по улиците:D)

# 157
  • София
  • Мнения: 5 454
Търси се нов временен директор.
https://offnews.bg/obshtestvo/smg-pak-ostana-bez-direktor-666485.html

# 158
  • София
  • Мнения: 5 454
От текста се вижда,
че новината е потвърдена от РУО.
Кое те вбеси? Според мен са постъпили коректно, като са се обърнали към РУО за потвърждение.

# 159
  • Мнения: 5 425
От текста се вижда,
че новината е потвърдена от РУО.
Кое те вбеси? Според мен са постъпили коректно, като са се обърнали към РУО за потвърждение.
Ако е така, къде е обявата за конкурс за нов временен директор от РУО?
Или пак ще имаме конкурс за минути и временен директор за месец?

# 160
  • Мнения: 7 680
От текста се вижда,
че новината е потвърдена от РУО.
Кое те вбеси? Според мен са постъпили коректно, като са се обърнали към РУО за потвърждение.
Ако е така, къде е обявата за конкурс за нов временен директор от РУО?
Или пак ще имаме конкурс за минути и временен директор за месец?
Доколкото си спомням г-жа Кастрева предния път обясни, че за вр.и.д. можело и без конкурс, а направо РУО да назначат такъв. Предполагам, че така ще се случи този път, въпреки, че на сайта има публикувани конкурси за вр.и.д. на други училища.

# 161
  • Мнения: 5 160
Така е.  И учителският колектив предпочита да е някой измежду тях, а не спуснат им такъв.

# 162
  • Мнения: 7 680
Така е.  И учителският колектив предпочита да е някой измежду тях, а не спуснат им такъв.
А дали има учител, който не симпатизира на някой от лагерите и който може да успокои най-накрая средата там?

# 163
  • Мнения: 5 425
Така е.  И учителският колектив предпочита да е някой измежду тях, а не спуснат им такъв.
А дали има учител, който не симпатизира на някой от лагерите и който може да успокои най-накрая средата там?
Плюс добър администратор със здрава нервна система, гъвкав политик и угоден на РУО? И дали, ако такова чудо съществува, ще е полезен и за СМГ? И дали РУО цели обстановката в СМГ да се успокои?

# 164
  • София
  • Мнения: 5 454
Блис, още една жълтина, специално за теб Simple Smile

https://clubz.bg/59143-sofijskata_matematicheska_gimnaziq_pak_e_bez_direktor

Общи условия

Активация на акаунт