СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 9

  • 117 450
  • 741
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: 7 680
Общественият съвет и настоятелството са два различни органа. Нещо повече - член на настоятелството не може да бъде член на обществения съвет. Така че определено не е там мястото да се обсъждат действия на другия орган.
Настоятелството има представител в ОС. Двете организации имат различни, но свързани задачи и е добре, ако могат да си сътрудничат.
"Чл. 5.(1) Не може да бъде член на обществения съвет лице, което е:
1. ...
2. член на настоятелството на детската градина или на училището;
..."
Какво прави представителят на УН на ОС? Само слуша или участва в дискусии и взимането на решения?
Скрит текст:
Не се заяждам. Не съм наясно и питам, защото ме интересува как работят заедно двата органа.

# 226
  • София
  • Мнения: 2 253


Да, темата за парите от курсовете си е точно за ОС на Настоятелството.

Но темите за които говори Ежко са за Обществен съвет.
Общественият съвет като устройство не позволява широкото обсъждане, което Ежко предлага.

# 227
  • Мнения: 5 425
Общественият съвет и настоятелството са два различни органа. Нещо повече - член на настоятелството не може да бъде член на обществения съвет. Така че определено не е там мястото да се обсъждат действия на другия орган.
Настоятелството има представител в ОС. Двете организации имат различни, но свързани задачи и е добре, ако могат да си сътрудничат.
"Чл. 5.(1) Не може да бъде член на обществения съвет лице, което е:
1. ...
2. член на настоятелството на детската градина или на училището;
..."
Какво прави представителят на УН на ОС? Само слуша или участва в дискусии и взимането на решения?
Скрит текст:
Не се заяждам. Не съм наясно и питам, защото ме интересува как работят заедно двата органа.

Представителя не е член на ОС. И има такъв според правилника на ОС. Участва в заседанията, без да има право на глас. Никой няма да му попречи да постави въпрос и да доведе отговора до Настоятелството и Общото му събрание. Настоятелството например може да попита какви кандидатури за директор има, какви "програми" има всеки кандидат в областта на интерес на настоятелството и т.н.  ОС може да реши да помоли определени кандидати да се срещнат с Настоятелството и да изложат вижданията си, а Настоятелството да даде обратна връзка и т.н.
Или двете групи могат да си играят на "не сме упълномощени".

Последна редакция: пн, 09 окт 2017, 11:38 от Ezhko

# 228
  • София
  • Мнения: 2 253
Общественият съвет и настоятелството са два различни органа. Нещо повече - член на настоятелството не може да бъде член на обществения съвет. Така че определено не е там мястото да се обсъждат действия на другия орган.
Настоятелството има представител в Обществения Съвет. Двете организации имат различни, но свързани задачи и е добре, ако могат да си сътрудничат.
Няма никакъв проблем, ако Общото събрание постави задача на представителя си в съвета например. И за последен път - погледнете напред!
Няма как...  Явно някакви неща са се трупали и работили под повърхността с години. Каква според теб е вероятността да се изчистят от само себе си?

# 229
  • Мнения: 719
Директор Антони Стоянов стана гарант за честността на състезанията по математика, направи изключително много за подобряване на учебния процес, успя да привлече висококвалифицирани преподаватели и за другите учебни предмети, които са с интензивно изучаване - по информатика, където имаше огромно текучество и обучението определено не беше на ниво, също така и по чужди езици.
Мнение на учител по информатика:
"Инициативата му за работа с IT фирми и за включването на подготвени преподаватели по информатика от сферата като подход за разрешаване на проблема с недостига на кадри. В този ред на мисли се действа от страна на екипа и в насока за разрешаването на втория основен проблем в тази връзка - тройното несъответствие между следните фактори: от една страна неактуализираните учебни програми на МОН по информатика и ИТ, от втора - изучаваното в университетите в педагогическите специалности със специализация обучението по информатика и ИТ и от трета - актуалните изисквания за подготовка и поставяне на фундаментална основа на потенциалните бъдещи кадри на IT индустрията.

В голяма част от училищата описаното се случва по обратния начин - от IT фирмите има инициатива, която в доста от случаите приключва безрезултатно.

Затова намирам дейността на господин Стоянов в тази посока за впечатляваща."


В това интервю той споделя за проблема http://kanal3.bg/video/10001-%20Intervyu-s-Nadelina-Aneva%20%253 … a-Antoni-Stoyanov

Последна редакция: пн, 09 окт 2017, 11:56 от One of you

# 230
  • Мнения: 5 425
Няма как...  Явно някакви неща са се трупали и работили под повърхността с години. Каква според теб е вероятността да се изчистят от само себе си?
Миналото не може да бъде изчистено. Бъдещето може - постепенно. Изпаднете ли в крайности, СМГ ще стане бунище или ще изчистите и СМГ от бъдещето. Първата ви задача като родители и учители е да се обедините около най-важната първа стъпка (избор на директор, който ВСИЧКИ подкрепяте и на който ВСИЧКИ учители се подчиняват), а не да се делите на групички, дискутирайки безкрайно детайлите.

# 231
  • Мнения: 197
Няма как...  Явно някакви неща са се трупали и работили под повърхността с години. Каква според теб е вероятността да се изчистят от само себе си?
Миналото не може да бъде изчистено. Бъдещето може - постепенно. Изпаднете ли в крайности, СМГ ще стане бунище или ще изчистите и СМГ от бъдещето. Първата ви задача като родители и учители е да се обедините около най-важната първа стъпка (избор на директор, който ВСИЧКИ подкрепяте и на който ВСИЧКИ учители се подчиняват), а не да се делите на групички, дискутирайки безкрайно детайлите.
Тодорова и приятели уволниха 4-ти директор на СМГ. Какво чисто бъдеще предлагате да изградим при текущата ситуация?

# 232
  • Мнения: 256
Няма как...  Явно някакви неща са се трупали и работили под повърхността с години. Каква според теб е вероятността да се изчистят от само себе си?
Миналото не може да бъде изчистено. Бъдещето може - постепенно. Изпаднете ли в крайности, СМГ ще стане бунище или ще изчистите и СМГ от бъдещето. Първата ви задача като родители и учители е да се обедините около най-важната първа стъпка (избор на директор, който ВСИЧКИ подкрепяте и на който ВСИЧКИ учители се подчиняват), а не да се делите на групички, дискутирайки безкрайно детайлите.

Защо да не може? Нали за това се борят групата родители. Ако не стане ясно всичко, не може да се започне начисто. Необходимо е заради бъдещите кандидатстващи да се излезе от това блато, за да остане все така привлекателна СМГ. И докато компрометирани учители като Тодорова са там все още, няма как да няма разделение на групички.

# 233
  • Мнения: 5 425
Директор Антони Стоянов стана гарант за честността на състезанията по математика, направи изключително много за подобряване на учения процес, успя да привлече висококвалифицирани преподаватели и за другите учебни предмети, които са с интензивно изучаване - по информатика, където имаше огромно текучество и обучението определено не беше на ниво, също така и по чужди езици.
Мнение на учител по информатика:
"Инициативата му за работа с IT фирми и за включването на подготвени преподаватели по информатика от сферата като подход за разрешаване на проблема с недостига на кадри. В този ред на мисли се действа от страна на екипа и в насока за разрешаването на втория основен проблем в тази връзка - тройното несъответствие между следните фактори: от една страна неактуализираните учебни програми на МОН по информатика и ИТ, от втора - изучаваното в университетите в педагогическите специалности със специализация обучението по информатика и ИТ и от трета - актуалните изисквания за подготовка и поставяне на фундаментална основа на потенциалните бъдещи кадри на IT индустрията.

В голяма част от училищата описаното се случва по обратния начин - от IT фирмите има инициатива, която в доста от случаите приключва безрезултатно.

Затова намирам дейността на господин Стоянов в тази посока за впечатляваща."


В това интервю той споделя за проблема http://kanal3.bg/video/10001-%20Intervyu-s-Nadelina-Aneva%20%253 … a-Antoni-Stoyanov


Извинете за флуда, но това е теза, която исках да коментирам отделно:
От доста време съм в ИТ сферата. Средните училища не трябва да се свеждат до фабрики за кадри на частните фирми. При това платени от държавата!!!
Не се заблуждавайте от високите заплати засега! Те се дължат и на отличното ОБЩО образование на досегашните кадри, позволяващо им да не се състезават на една и съща писта с индийци и китайци!
А също така на ограниченият брой на тези кадри.
Изучаваните в момента ИТ подходи и продукти за системно програмиране ще бъдат безнадеждно стари след година-две! Какво искате за децата си? Веднага след средно образование да ги подмамят с малко по-високи заплати да започнат работа веднага? И след като инфлацията и конкуренцията помежду им изядат заплатите, а знанията им остареят, да им бъде предложено да избират между неквалифицирана безработица или робски условия на труд?
Алтернативата е широка обща култура и усвояване на ЗНАНИЯ, а не умения. После висше образование и чак тогава навлизане на трудовия пазар като ЕКСПЕРТИ, но с широк профил и бърза адаптивност! А фирмите да бъдат добри да осигуряват необходимата им СПЕЦИАЛИЗАЦИЯ за своя сметка, вместо да прехвърлят разхода на цялото общество, а те да прибират лъвския дял на печалбите!

# 234
  • Мнения: 820
Тодорова и приятели уволниха 4-ти директор на СМГ.
Това го срещам за пореден път, кои са другите трима?

# 235
  • София
  • Мнения: 5 454
Може би се има предвид уволнението на Стоянов, М. Тодорова, Ненчев и ... не знам кой е 4.тия уволнен директор.

# 236
  • София
  • Мнения: 752

ИЗКЛЮЧИТЕЛЕН УСПЕХ НА УЧЕНИЦИ ОТ СМГ НА ПЪРВОТО ЗА БЪЛГАРИЯ МЕЖДУНАРОДНО СЪСТЕЗАНИЕ ПО АНГЛИЙСКИ ЕЗИК
http://www.smg.bg/news.php?id=660
Hug

# 237
  • Мнения: 1 204
Изучаваните в момента ИТ подходи и продукти за системно програмиране ще бъдат безнадеждно стари след година-две! Какво искате за децата си? Веднага след средно образование да ги подмамят с малко по-високи заплати да започнат работа веднага? И след като инфлацията и конкуренцията помежду им изядат заплатите, а знанията им остареят, да им бъде предложено да избират между неквалифицирана безработица или робски условия на труд?
Много се съмнявам, че виждате реално изискванията и картината в сферата. Нещо не мога да си представя как някой с две, три години професионален опит в IT ще може да се сравни с току-що завършил висшист, пък макар и да са минали предполагаеми балони и да е дошла инфлацията и конкуренцията, за която говорите. А това за неквалифицираната безработица е просто смешно.

Какви точно знания трябва да придобие един бъдещ IT специалист - диференциални уравнения?

Последна редакция: пн, 09 окт 2017, 22:03 от peppia

# 238
  • Мнения: 256
Домързя ме да отговоря на Ежко, но гледам, че peppia го е направила. Hands Plus1

# 239
  • Мнения: 719
В Япония програмирането става задължително в началното училище  https://geektimes.ru/post/276276/

Европейската седмица на програмирането
 https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=14416237525409 … d=456805764356097

Последна редакция: вт, 10 окт 2017, 08:16 от One of you

Общи условия

Активация на акаунт