Оценката – от какво значение е за вас?

  • 17 500
  • 264
  •   2
Отговори
# 45
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Това с абзаците сефте го чувам . Crazy
Оценката има значение за мен ,мъмря ,карам се ..,но не е всичко и най-важно за мен.  Peace А всъщност е важно какво е тя за тях ,оценяваните!
Имам други приоритети за децата си и "оценяването" ще е по други критерии ,в реалния живот след у-ще и Уни.  Wink

# 46
  • Мнения: 3 883
Така е. Но това е оценка на живота. Тук си говорим за оценките в училище все пак. За да влезнеш в Уни, ти гледат оценката. Например тази от ДЗИ след 12 клас.
 (или си плащаш)

# 47
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Така е. Но това е оценка на живота. Тук си говорим за оценките в училище все пак. За да влезнеш в Уни, ти гледат оценката. Например тази от ДЗИ след 12 клас.
 (или си плащаш)

В такъв случай си "гонят" каквото им трябва за Унито, което те са си избрали сами.  Peace
За да "гонят" ,трябва да имат цел ,но само и единствено поставена от тях самите ,а не от родители,баби и дядовци . Иначе се получават разочарованията .

Друго което ме дразни и не разбирам (освен ако не се гони пак Уни ,в което искат пълно 6) е амбициите на родителите по всичко да е 6 . Та те си имат способности, и заложби, и влечения по различните дисциплини ,различни! И ако химията или математиката ,или историята ..не са им интересни и са им супер трудни за схващане ..защо по дяволите трябва да имат 6ци ?!  Rolling Eyes

# 48
  • Мнения: 3 883
А, не знам. Това да кажат амбициозните отличници по всичко.
ПП. Спрягаше се отново да се взима цяла диплома за кандидатстване след 7 клас. Връщане на бележкарството (не, че и сега го няма).

# 49
  • Мнения: 24 467
Точно пък по литература може да се отклониш най-много от описаното в учебника и това, което традиционно се преподава от учителите, и стига написаното да е на ниво, оценката ще е висока. Поне, когато оценяват хора с някаква мисъл в главата.
===


Де да имаше и гаранции за това...
Ма няма.
На НВО-то в седми клас още си проверяваме памет за преразказа и нацелване на ключовите термини за т.нар. теза. Т.нар., щото не е теза, ами пэърволашки отговор с няколко изречения на даден въпрос. И трябва да нацелиш. По възможност термините от учебника. Щото иначе - зле.

А, не знам. Това да кажат амбициозните отличници по всичко.
ПП. Спрягаше се отново да се взима цяла диплома за кандидатстване след 7 клас. Връщане на бележкарството (не, че и сега го няма).
Все още тази простотия не са я приели.
Честно казано това ще е последната капка в чашата ни. Големият го изпращам тази година абитуриент и ако успее да се спаси - успее, но ако за малкия го въведат, нищо чудно да последваме баткото в по-нормални ширини.
Категорично съм против, т.к. оценките по класове и училища са несъпоставими една с друга и зад тях стоят коренно различни като вид и съдържание знания и умения. А както липсва изобщо обективизъм в оценяването у нас - такова едно решение си е направо за бунт.

Последна редакция: чт, 05 окт 2017, 14:02 от Judy

# 50
  • Пловдив
  • Мнения: 5 234
мда... ама ако до 4 клас всичко е било айляк, защото оценката няма значение.. познай как 5-6-7 клас изведнъж ще му задреме, че е важно..
Точно никак.

1-4 клас ако оценката е различна от 5 или 6, значи нещата са трагични. 5цата е достатъчен показател, да се вземат мерки навреме..

Иначе 5 клас всички "либерални" родители са уникално изненадани как така 2ки и 3ки на отрочето им... И 5ти клас става УЖАСНО труден.
Ами никак не е така, ако началното образование е било контролирано достатъчно вкъщи.
Това е абсолютно точно! Сина ми е 5 клас, преместихме го в друго, "елитно" училище, старото беше до 4. Повечето деца от класа са учили в това "елитно" училище 1-4 клас. Каква беше изненадата ми, когато на входните нива 90% от техните оценки бяха 2 и 3. От старото ни училище в класа има 2 деца, и двамата имат петици и шестици. Отделно повечето деца ходят без домашна, не искат да я пишат, шумят в час.  Родителите, вместо да вземат да си стегнат потомците, взеха да вдигат скандали на учителите защо им давали домашни??!!, защо пишели двойки, а преди това били отличници, защо, видите ли, имали такива невероятно високи изисквания... И така се случва, когато в началното образование се пишат оценки едно към гьотири и когато родителя не иска да осъзнае, че детето трябва да положи усилия, за да има добри резултати. Не знам кое е правилно, да има реални оценки още от началото, или да ги приземяват чак в 5 клас.

# 51
  • Мнения: 24 467
Оценяването няма място в начална степен, когато децата тепърва се ограмотяват основно. То е вредно. С нея се поставят, често пъти съвсем незаслужени, етикети. Една учителка основна имат цели четири  години - който й е по-любим, расте с идеята, че е супер, когото не харесва, може изобщо да не развие заложбите си - свит и натиснат в ъгъла. Освен това точно в тази възраст развитието на децата е много неравномерно - може в първи клас детето да не умее да чете, а в трети да е настигнало и задминало по прочетени книги тези, дето четат от детската градина.
Няма абсолютно нищо полезно в оценката на малките ученици. И го казвам от позицията на човек, който не е имал проблеми с пълния отличен по това време - нито със собствения си, нито с този, на децата си.
Следят за оценки и не смеят да изразят лично мнение, когато пишат, да приложат творечство, да не би, сакън, да си развалят оценката. Пишат и повтарят като папагали това, което им е дадено да наизустят, зубрят за смешните НВО-та в 4-ти клас, губят интерес към науката и образованието изцяло още във втори клас. Защото целта става да познаят вярното, а не да се опитат да достигнат до свое решение.
Нека си се маркират погрешните задачи и отговори, това е достатъчен коректив. Но няма нужда от етикета - оценка.

Последна редакция: чт, 05 окт 2017, 14:43 от Judy

# 52
  • Мнения: 3 883
Дано се прочете и възприеме дори от най-амбициозните това!

# 53
  • Пловдив
  • Мнения: 9 711
Дали са оценки или калинки, слънчица и облачета, пак е оценяване. Ако няма никакво такова, няма да има коректив. Не може да потупваш по рамото всички деца по един и същи начин. Та те сами виждат, че един се справя по-добре с писането на ченгелите, а друг не чак толкова добре. Не може на всички да казваш браво, след като не е. Защото пък ще свикнат, че каквито и да ги натворят, все ще е браво.

# 54
  • Мнения: 24 467
Не говоря за калинки. Това е за детската градина и то за добро поведение.  Laughing
Говоря за нормален анализ на изпълнение на зададена задача. Не е нужно това да се прави с пчеличка или с цифра. Ми поправи му грешките, обясни му ги, разбира се обърни внимание и на силните страни /това не знам защо се толкова често забравя, но проверката и анализа на изпълнението не е само за грешки/ и толкоз. Няма какво да се вкарват децата в категории с цифри от малки.
Оценка, поставена с цифра, калинка, луничка или каквото и там друго да било, без анализ на изпълнението, е кръгла нула. Отбий-номер. Важен е анализът.
Не е въпроса да се сравняват пак децата кой добре, кой - зле. Това не е и не може да бъде целта на образованието. Това са селско-клюкарски отношения. И то не би се правило, освен ако учителят не акцентира публично на това още в начална степен. Детето си получава листа със задачите, вижда си грешните отговори, вижда си обяснение защо е сгрешило - неправилно прочетено и/или разбрано условие, неверни сметки, недобро или нечетимо изписване и т.н. - причини разни може да има. Няма какво друг да си вре носа в чуждия лист, още по-малко учителят да оповестява на всеослушание: "Ми той, Пепи, и днес, както винаги, пак нищо не е направил! Ма така е то! Кат не се чете! Пък майка му във фейсбука само си показва чантите.".

Последна редакция: чт, 05 окт 2017, 14:52 от Judy

# 55
  • Мнения: X
Оценяването, което дава ясна представа къде се намираш, колко и какви грешки си допуснал е нещо съвсем различно от махленско-клюкарското "Пак не си се справил. Виж Пенчо, Генчо и Денчо." Междувпрочем, системата за оценки в проценти ми се струва най-удачна и даваща точна представа.

# 56
  • Мнения: 36 499
До кога са малки? До 10 години или до 15? Около 15 вече трябва да знаят какво е отговорност, както и че в университета, в работата, даже и в обикновените ежедневни взаимоотношения, никой няма да ги чака да загреят и няма да прояви толерантност.

Все си мисля, че в днешно време има прекалено много хора, които са отглеждани либерално и поощрявани за всичко. Пример за това са откачалките, които се явяват по разни кастинги (за таланти, певци и подобни) и са убедени, че са супер.

 

# 57
  • Мнения: 9 052
Никой не го интересува "какво му е интересно " на детето. Има конкретен материал, и конкретна изпитна форма.

Мен ме интересува.
Затова както казах го взимам в предвид като видя някоя не толкова добра оценка по нещо.

Аз не мога да правя всичко, да се концентрирам над всичко и всичко да ми е интересно. Важи и за децата. Оценките го показват. ОК. Но аз го разбирам.

# 58
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Само дето оценката без върнато контролно , да се видят грешките и да се коригират ,вече нищо не означава .  Tired (това следва от 5ти клас нататък в много у-ща)

# 59
  • Мнения: 24 467
До кога са малки? До 10 години или до 15? Около 15 вече трябва да знаят какво е отговорност, както и че в университета, в работата, даже и в обикновените ежедневни взаимоотношения, никой няма да ги чака да загреят и няма да прояви толерантност.

Все си мисля, че в днешно време има прекалено много хора, които са отглеждани либерално и поощрявани за всичко. Пример за това са откачалките, които се явяват по разни кастинги (за таланти, певци и подобни) и са убедени, че са супер.

Писах това още в първия си пост - начално образование, т.е. до края на четвърти клас. А отговорих на конкретно питане за нуждата от оценяване до пети клас. Има точен отговор вече.
Оценки - в пети.
Нищо лошо няма в либерализма. Но не за него говорим тук. Липсата на етикетиране при малките деца не е либерализъм, а решение, базирано на педагогиката и детската психология, които изучават моментите на детско развитие.
Говорим за вредата от етикетирането на малки деца.
Не случайно и у нас вече се прие оценяването да става в по-горен клас, а не от втори. Това не случайно е прието като правило в доста държави /и то от тези, които са на челни места в образованието, значи качеството на обучението като никак не страда от липсата на цифри, поставяни от учител/, а не ни е за първи път и в България. През 80-те години също имаше такъв период - оценките бяха от четвърти клас.
Никой не пострада. Може на някой друг по-амбициозен родител, любител на постоянните съревнования и сравнения, да му е било кофти, но е по-важно, че децата при началното си ограмотяване и в този специфичен период на промени, поне не ходят на училище за оценки и не живеят за сравнението. Сравнението е едно - с теб самия, вчера. И с нормите, приети за коректив за дадена степен на обучение.  Целта е да се установи спрямо тези еталони какво не ти е ясно и с какво не се справяш, какво правиш пък добре и можеш да развиваш успешно.
Аз съм била в такава система и всички ходехме на училище с удоволствие. И по тази причина. При нас оценките стартираха в четвърти клас. Т.е. засегната бе частично началната степен, но все пак е нещо.

Само дето оценката без върнато контролно , да се видят грешките и да се коригират ,вече нищо не означава .  Tired (това следва от 5ти клас нататък в много у-ща)
Peace
Това писах и аз. Цифра, без да видя на какво е поставена, е напълно безпредметна.

Общи условия

Активация на акаунт