Оценката – от какво значение е за вас?

  • 19 348
  • 264
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 12 911
Фаянсаджия, заварчик, прост уж, ама изкарва двойно и тройно на моята магистърска заплата. Пък аз моята диплома и в кенефа не мога да я закача, че не е шарена. Яд ме е, че съм учила общо 18 години, чела съм допълнително, писах дипломна и защитих отлично и за какво? Имам и живи примери около мен, как със средно работят същата работа като съпруга ми, който също е висшист и вземат тройно повече от него. Разликата е само във фирмите, в които работят. Така че, май ученето, високите оценки, знанията не са много на почит тук и не ти гарантират нищо в края. То и една маникюристка с изкаран курс изкарва повече от мен.

1вото няма как да си сигурна, докато сама не си там Simple Smile Имам много близки примери, които примерно да, изкарват - 2 месеца.. останалите 10 броят стотинки и чакат да изкарат нещо (примерно).
2рото - това си го учила защото си го искала, или защото вашите са те заръчкали да го учиш ?
3тото - явно той не може да се продаде достатъчно добре ..
4тото - е най-безсмислената за мен работа (ако изобщо може да се нарече такава).. и като гледам как са по 5 на улица .. точно на нещо друго ми иде .. Simple Smile Да гледаш семейство с маникЮрстване - пробвай Simple Smile Не мисля, че ще ти се получи.. колкото и доходоносно да ти изглежда. Никак не е .

Много ме кефи като почнете с 3ното и 4ното кой колко взима Simple Smile Ама фишовете ли им гледате Simple Smile Или ЕЖК ... 

# 121
  • Варна
  • Мнения: 4 295
По повод горно мнение да дам пример пресен. Тази година се дипломирах за помощник-фармацевт ,на 43 год.  Laughing Та в курса не бях единствената леля с завършено едно висше и в последствие осъзнала всъщност какво искам да работя .Имаше девойка ( на близо 30 г.) ,завършила ИУ с пълно отличие .Мисля ,че и при нас завърши с такова.Учеше ...по-скоро зубреше като откачена ,пропускаше изпити ,защото се чувстваше несигурна в знанията си . И знаете ли.... повечето ми колеги вече са в аптеките и работят . А тя пуска обява в група във фейса ,че си търси работа. И няма да си намери лесно ,защото само с научено и назубрено в човешки колектив няма да те вземат...много качества са необходими за успешна реализация . Та няма кой да ме убеди ,...дори и Андариел ,която години наред си мели едно и също тук ...че оценките и пълното отличие отваряли видиш ли широките порти и ти предоставят един прекрасен и щастлив живот ,който между другото не касае само професията на един човек !
Нямам какво да кажа друго по темата!  Peace

# 122
  • Мнения: 13 362
Вкъщи сме две бивши деца с космически бал (без особено да си даваме зор) - предполагам, това ме прави квалифицирана да коментирам по темата, - и двамата завършихме математическа гимназия, и двамата на 14 вече бяхме направили професионалния си избор, който е всъщност встрани от математиката - силно встрани за мен, леко встрани за него. (И двамата работим в областта на този избор и до днес, въпреки че аз след близо 25 години стаж мисля да се ориентирам към приключване, по ред външни причини, предимно икономически и политически.)

Въпреки това безкрайно съжалявам, че детето ми е от прецаканите, които имаха бележници и оценки от втори клас. Смятам, че от четвърти е по-разумно. Както гласи най-новият вариант на закона, както бяхме и ние.
Началното училище не служи за мерене на пишки и бележкарство, а за базово ограмотяване, изграждане на умения за учене, създаване на социални и комуникационни умения.
За съжаление, у нас то отдавна е дезертирало от тези си роли, поради което неграмотни среднисти и висшисти шестват необезпокоявани.
За неграмотните учители - с пропуски в правописа и синтаксиса, говорен акцент и диалектни окончания и т.н., няма да отварям дума. За "елитни" училища в София говоря, не за Горно Нанадолнище.

# 123
  • Мнения: 12 911
По повод горно мнение да дам пример пресен. Тази година се дипломирах за помощник-фармацевт ,на 43 год.  Laughing Та в курса не бях единствената леля с завършено едно висше и в последствие осъзнала всъщност какво искам да работя .
Нормално е на 40 години да си наясно какво искаш...
На 14 - не мисля, че имат изобщо някаква идея...

# 124
  • София
  • Мнения: 62 595
Поздравления за новата диплома и новата професия! Много се радвам за теб!
Какво общо има "човешкият колектив" с дипломата? В момента си измисляш аргумент да ни убедиш, че отличниците са нърдове. Това момиче си има някакви други проблеми, познавам и други хора като нея - страх ги е да кажат Хоп, и да скочат. Правят впечатление, защото са изключения, които само потвърждават, че отличните оценки отварят всички врати. Уловката е, че дори при отворени врати не всеки е готов да прекрачи прага. На твоя пример с тази девойка мога да дам десет примери, които са ми пред очите, за хора на различна възраст, които са с отлични дипломи от университета са изключително  активни, въпреки трудностите. Те ще влязат и през десетте отворени врати.

# 125
  • Мнения: 4 145
Деска, Андариел не казва това обаче.
Оценката, справянето като начало с това да имаш добра оценка е само една част от всичко.
Андариел не казва, че само и единствено оценката има водеща роля.
Ето и от мен пример - имам дете, с някаква амбиция, макар и без да има яснота какво иска да учи и да прави все още. Математиката му е трудна, но беше наясно, че за да се справи с конкуренцията, следва да се справи с математиката-такава, каквато е днес според реалността с 1 и 2 модул и начина им на преодоляване. Затова, за да бъде оценката достатъчна за добро класиране следваше да развие както бързина, по-пъргав ум, да оттренира справянето в ситуация на стрес и да изкара и добра оценка в училище, за да добие и увереност-това е комплексно вече-ето ти как по пътя към заветната оценка учиш още много други полезни неща.

Параход също е много права. Едното ми дете прекрачи прага на елитните, но ако отворя дума за част от преподавателите ще откажа много от сегашните амбициозни. А не е редно. да кажем, че все пак има някаква среда на амбициозни просто и те сами ще се движат от тук насетне, въпреки наличието и на такива  в тези високобалови училища.

# 126
  • Варна
  • Мнения: 4 295
По повод горно мнение да дам пример пресен. Тази година се дипломирах за помощник-фармацевт ,на 43 год.  Laughing Та в курса не бях единствената леля с завършено едно висше и в последствие осъзнала всъщност какво искам да работя .
Нормално е на 40 години да си наясно какво искаш...
На 14 - не мисля, че имат изобщо някаква идея...

Късничко е на 40 да го осъзнаеш ,но не съм изключение и не съм добър пример.  Wink Примерът ми беше за друго обаче .Как така подценяваната "емоционална и интелигентност" от някои хора ,играе лоша шега в живота реалния после ,извън стени на Унита и у-ща.  Peace

# 127
  • Мнения: 19 158
Третокласник - нямам претенции за оценки.Все пак, ако нещата се влошат,  изкарва често под 5-ци, ще има нещо подозрително, че изостава. Все пак трябва да знае основните граматики, правила и т.н. За зубрене в горните класове(история, химия, физика) не бих имала претенции,нека идва и с тройки. Факт е, че нашето образование е тотално сбъркано и поради тази причина моето уважение към оценителната система в България е изгубено.

Ще се радвам децата  ми да учат в училища и университети, където те имат желание.

Ето този пост напълно потвърждава твърдението ми


Цитат
И накрая се оказва, че оценките не са важни, но изведнъж в 12-ти клас родителите се сещат, че детето трябва да завърши НЯКАКЪВ УНИВЕРСИТЕТ КОЛКОТО ДА ИМА НЯКАКВО ОБРАЗОВАНИЕ. Затова се влиза да се учи някаква специалност, взимат се изпитите с 3-ки /тук-там се плаща и по някой изпит/, за да има детето някаква диплома.

# 128
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Поздравления за новата диплома и новата професия! Много се радвам за теб!
Какво общо има "човешкият колектив" с дипломата?

Има ,защото не я приемат .Защото ,да ,има отклонения и може да са точно резултат на "амбициозните " и родители ,които вместо да я оставят да успее да се социализира ,са я превърнали в машина за оценки ...примерно!

Благодаря ти за поздравленията !  Simple Smile

# 129
  • София
  • Мнения: 62 595
Защо да не си добър пример и е късничко на 40 да осъзнаеш какво искаш? Времената вече са други, съвсем нормално е човек да смени поне две професии, дори се гледа положително, защото това показва, че човекът иска да се развива, стиска му да се развива и има капацитет да усвоява нови професии. По-лошо е на 40 да кютиш от заплата до заплата и клюките на работното място и да изпаднеш в лелинско-пенсионерски разговори за правене на туршии.
Не подценявам емоционалната интелигентност, но виждам как хора, които са  зле с нея, пак си намират място под слънцето и са оценени положително за професионалните си компетентности. Мен не ме грее счетоводителят да е емоционално интелигентен, а да е добър счетоводител. Девойката от твоя пример може просто да не е избрала подходящата професия или да не е за работа на гишето, а примерно да е за някоя фармацевтична компания да си седи в някоя лаборатория.  А и тя е млада - може да си позволи да е неориентирана.

# 130
  • Мнения: 1 153
Фаянсаджия, заварчик, прост уж, ама изкарва двойно и тройно на моята магистърска заплата. Пък аз моята диплома и в кенефа не мога да я закача, че не е шарена. Яд ме е, че съм учила общо 18 години, чела съм допълнително, писах дипломна и защитих отлично и за какво? Имам и живи примери около мен, как със средно работят същата работа като съпруга ми, който също е висшист и вземат тройно повече от него. Разликата е само във фирмите, в които работят. Така че, май ученето, високите оценки, знанията не са много на почит тук и не ти гарантират нищо в края. То и една маникюристка с изкаран курс изкарва повече от мен.

1вото няма как да си сигурна, докато сама не си там Simple Smile Имам много близки примери, които примерно да, изкарват - 2 месеца.. останалите 10 броят стотинки и чакат да изкарат нещо (примерно).
2рото - това си го учила защото си го искала, или защото вашите са те заръчкали да го учиш ?
3тото - явно той не може да се продаде достатъчно добре ..
4тото - е най-безсмислената за мен работа (ако изобщо може да се нарече такава).. и като гледам как са по 5 на улица .. точно на нещо друго ми иде .. Simple Smile Да гледаш семейство с маникЮрстване - пробвай Simple Smile Не мисля, че ще ти се получи.. колкото и доходоносно да ти изглежда. Никак не е .

Много ме кефи като почнете с 3ното и 4ното кой колко взима Simple Smile Ама фишовете ли им гледате Simple Smile Или ЕЖК ... 


По първото - сигурна съм, защото имам доста познати със средно, с така оплютите "Непрестижни" професии, които на частно си изкарват толкова, колкото аз не мога за два месеца.
По второто - Учила съм го, защото ми харесваше, а и продължава да ми харесва, но какво от това? Като тръгнах да кандидатствам, винаги мотивът беше, че нямам стаж по специалността. Никой не ми е гледал дипломата, оценките, защото ме питаха имам ли изкаран курс по английски и компютърна грамотност, при положение, че ги имах като изпити в дипломата. Та значи, един курс по-добре, от висше.
По третото - не, че се продава по-добре. Докато съпругът ми е следвал, другият се закачил на работата. Останал си със средното, но работил.
По четвъртото - днес като ти дойдат 5 жени за по минимум 20 лева маникюр, колко ще изкараш? Аз на ден работя за 27 лева брутно. Тя с две клиентки и на ден и вече ме води двойно.

# 131
  • Мнения: 9 761
Оценките са ми ориентир доколко е необходимо с детето още да се работи!

Голямата ми дъщеря е 12-ти клас. Случвало се е по някои предмети да ходи на допълнителни уроци. По математика учителката им примерно изобщо не умее да обяснява. А дъщеря ми пък умее да решава задачите, стига да ги е разбрала. Та по математика от време на време ходим на уроци. По химия и физика -
 отново за задачи. Също и по немски, но там нивото е космическо. В крайна сметка детето си изработи отличната диплома.

Малката ми е 3-ти клас. И аз смятам, че още им е рано за бележници. Често по-ниската оценка се дължи просто на разсеяност и умора. Бъркат се неща, които детето по принцип знае. Но какво да я правиш образователната система - нямаме друг избор освен да се съобразяваме...

# 132
  • Мнения: 9 052
...
На 14 - не мисля, че имат изобщо някаква идея...

Лошото е , че и много от родителите не си познават добре децата и им нямат доверие.  Те, родителите искат, те мислят, те определят, преценяват и убеждават.

Израза @престижни специалности@ е показателен.
"защото беше ясно, че се борят за високи оценки на изпитите, пък после се умуваше как да се подредят желанията при почти вероятност единица да влязат по първо желание. Чуденките бяха между конкретна езикова и СМГ и надделя езиковата, ама тоо е като да избираш между две супермарки"

Мооого показателно. Първо се борим за оценката, а после за където ни стигне и ... накрая какво иска детето.
Универсални деца ?
Разликата между двата вида гимназия е от небето до земята.  
Не като да избираш между две супермарки, а като да избираш между качествени автомобилни гуми и добър хладилник за в кухнята.

На 14 човек да няма идея какво го интересува?  Може да бъде само ако му е толкова ограничен хоризонта, че няма идея какво става около него . Няма преживявания, опит , поглед върху нищо ...

Последна редакция: пт, 06 окт 2017, 09:29 от Bandiera rossa

# 133
  • София
  • Мнения: 62 595
Един образован човек винаги може да стане фаянсаджия "на стари години" и да изкара много, дори ще бъде доста по-добър фаянсаджия от повечето редови фаянсаджии, но фаянсаджията трудно ще вземе диплома от университет, защото отдавна ще е изгубил интерес, а и няма да му се учи, защото средата му е такава - непоощряваща ученето
 
Да, Бандера, става въпрос точно за такива деца - ти им казваш универсални, а аз им казвам деца, които имат пълния комплект качесства и подготовка. И не става въпрос само за кандидатстване и оценки, обичайно такива деца имат много интереси извън училище и ще ги видиш сред трениращите в спортната зала, на сцената и т.н.
 А и нещата са организирани от системата така, че първо трябва да имаш първо "пропуска", за да те пуснат да влезеш в магазина, за да си избираш какво да си купиш. Без пропуск седиш и гледаш витрината. Когато сме родители трябва да знаем как работи системата и да организираме подготовката така, че детето да извлече максимални ползи и да му се увеличат шансовете да избира. Иначе сме като лукови глави. Децата няма как да знаят как се случват нещата, ако ние не им кажем. То и възрастните се объркват в цялата мъгла от кандидатствания, а какво остава за децата.
ОправИ си цитата.

Последна редакция: пт, 06 окт 2017, 09:37 от Andariel

# 134
  • Мнения: 9 052
Последното гениално изказване не можах да схвана и не можах да разбера на каква логика се базира ... абе хич.

Общи условия

Активация на акаунт