Консултация с психолог

  • 106 228
  • 611
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 18
blagodaria za savetite veronika.staraia se da bada spokoina no ne vinagi se polu4ava.no givota teparva shte izpitva moeto tarpenie i izdraglivost.dano se spravia i bada ot polza za deteto i semeistvoto si.

# 301
  • Варна
  • Мнения: 82
Здравейте ! Надявам се на бърз отговор !
 Проблемът ми е следният : Синът ми , който е на 7 и половина години е с диагноза :Хиперактивност с липса на концентрация  е  много нервен - до преди седмица всеки следобед  плаче , вика , бяга - абе кълбо от нерви /Това го прави само при баба си / . Беше се поуспокоил за седмица - аз реших , че вече всичко е наред.
 Това , което ме затруднява е ,че  малкия не ми обяснява какво го е подразнило , от къде идва тази нервност ...
 Каква хитрост да приложа за да престане този тормоз / за него и за нас /
 Естествено преди това пробвах с наказания , лишения ,.. - полза няма .

# 302
  • Мнения: 1 008
Здравейте,разбирам,че се чувствате изнервена и имате необходимост да подредите живота си.Трудно е да сложиш "ред"в поведението на дете с проблеми в концентрацията на вниманието и все пак-добре е атмосферата да е максимално опростена,без излишни дранители,детето да не получава противоречиви сигнали от родителите-тоест заплахи,които няма да се изпълнят или прекалено строги наказания.В семействата с хиперактивни деца трудностите свързани с поведението им водят до нарушаване семейната хармония, настъпват семейни конфликти. Родителите често са дълбоко фрустрирани от неуспеха си да се справят.Това рефлектира и върху самото дете-за това е необходима консултация с психолог,който да работи с конкретното дете,в конкретното семейство и да разработи план за работа-индивидуално насочен към вашето дете.Поведенческата терапия в случая ще е полезна.За съжаление никога няма да има достатъчно терапевти,които да обслужват всички нуждаещи се и затова е добре родителите да бъдат обучавани като ко-терапевти-за това пак е необходима консултация "на живо".
това,което е важно при хиперактивните деца е да се ограничат стимулите,защото силната стимулация ще доведе до още по-голямо напрежение и хаос.Когато му се поставя някаква задача,то е добре тя да е разделена на малки части,като в края на всяко изпълнено от детето нещо-то да вижда резултат и да бъде поощрено за това.Поощрявайте всеки успех,дори да ви се струва незначителен.Добре и в училище да му се обръща специално внимание-ако има необходимите кадри,които да направят това-като психолог,педагогически съветник,специален педагог.Създайте ясни,кратки и точни правила,бъдете сигурна,че детето ги разбира-режимът,колкото и да е условен при тези деца-дава усещане за сигурност.Пожелавам търпение и успех!

# 303
  • Варна
  • Мнения: 82
Благодаря за бързия отговор .
Току що се ходих до вкъщи - когато разбрал , че ще се прибирам се кротнал. Аз го заварих тих и кротък. Обясни ми , както посочих ,че иска да работи на компютъра и затова е цялата олелия . Тези изблици са само при едната баба и то при тази , която той предпочита .
Споменавала съм , че посещава Фондацията във ФК . Да търся ли допълнително психолог ?

# 304
  • Мнения: 1 008
Ако сметнете за нужно-добре ще е ако имате училищен психолог,защото хиперактивността и дефицитите в концентрацията често са причина за проблеми в училище.Дано педагозите,психолозите и бабите също имат търпение и методичност.

# 305
  • Мнения: 2 697
шехина, мерси! и аз така смятам да направя, много ми беше полезно да знам, 4е съм на прав път, а не да се притеснявам да не я глезя според методите и в двете страни! трябва да добавя, 4е в градината тя е изложена  и на  истинския арабски, който е изклю4ително сложен и труден! ина4е се опитвам да я приобщавам, но е трудно! руския ми е на разбиране и 4етене, като бг, не се притеснявай за линкове !ползвам основно френски тука, позабравила съм английския, но ще се оправя! никак не й е лесно, затова и търся съвети, благодаря!

Марси, не съм забравила, че бях обещала да ти дам връзки към сайтове за работа с детето в семейството.
Моята препоръка е да видиш примерно развиващите методики на психологическия център "Адалин". Те са насочени конкретно към родителите и им дават практически насоки как да развиват основните познавателни процеси на детето (внимание, памет, реч, въображение, мислене, интелект), творческите и комуникативните му възможности. Мисля, че тези идеи биха ти свършили чудесна работа.

Успех!  bouquet

# 306
  • Мнения: 588
Здравейте,разбирам,че се чувствате изнервена и имате необходимост да подредите живота си.Трудно е да сложиш "ред"в поведението на дете с проблеми в концентрацията на вниманието и все пак-добре е атмосферата да е максимално опростена,без излишни дранители,детето да не получава противоречиви сигнали от родителите-тоест заплахи,които няма да се изпълнят или прекалено строги наказания.В семействата с хиперактивни деца трудностите свързани с поведението им водят до нарушаване семейната хармония, настъпват семейни конфликти. Родителите често са дълбоко фрустрирани от неуспеха си да се справят.Това рефлектира и върху самото дете-за това е необходима консултация с психолог,който да работи с конкретното дете,в конкретното семейство и да разработи план за работа-индивидуално насочен към вашето дете.Поведенческата терапия в случая ще е полезна.За съжаление никога няма да има достатъчно терапевти,които да обслужват всички нуждаещи се и затова е добре родителите да бъдат обучавани като ко-терапевти-за това пак е необходима консултация "на живо".
това,което е важно при хиперактивните деца е да се ограничат стимулите,защото силната стимулация ще доведе до още по-голямо напрежение и хаос.Когато му се поставя някаква задача,то е добре тя да е разделена на малки части,като в края на всяко изпълнено от детето нещо-то да вижда резултат и да бъде поощрено за това.Поощрявайте всеки успех,дори да ви се струва незначителен.Добре и в училище да му се обръща специално внимание-ако има необходимите кадри,които да направят това-като психолог,педагогически съветник,специален педагог.Създайте ясни,кратки и точни правила,бъдете сигурна,че детето ги разбира-режимът,колкото и да е условен при тези деца-дава усещане за сигурност.Пожелавам търпение и успех!
     Veronika44, дъщеря ми също е с диагноза Хиперактивност с дефицит на вниманието. При нас проблемите са същите. Как да й направя режим, когато не иска да спазва правилата и да се подчинява. В ДГ слуша, а в къщи е непрестанно в движение. Опитвам се да й създавам приятна атмосфера в къщи и различни занимания и разлечения, но нищо не помага. Когато тя иска, тогава играе, когато тя иска, тогава ляга да спи /понякога и в 12 часа вечерта/. Забелязахме по-драстична промяна в поведението й откакто баща й се върна от работа/през лятото работеше на морето и не се прибираше в къщи/, което пък съвпадна с тръгването й на новата ДГ/където ходи с голямо желание/. Когато се раздарзни за нещо никой и нищо не може да я успокои. С дъщеря ми също работят ресурсен учител, логопед и психолог.
      При моето дете няма страх от нищо даже и от тъмното.
      Ще съм благодарна, ако посочите линк със съвети за поведенеческа терапия, която да прилагаме и ние родителите, защото живеем в малък град и няма избор от добри специалисти и по специално психолози. Peace
         

Последна редакция: ср, 31 окт 2007, 14:29 от sladko pate

# 307
  • София
  • Мнения: 4 412
Аз също изследвам тези гневни изблици, струва ми се, че е незряла нервна система, много лесно се възбужда, не може да се владее. При моето дете има и много страх, които се изразява в пищене. Определено да има режим помага, но не ми се страва достатъчно. Не знам как да се научи да се владее, да осъзнава, че нещото ще стане след малко. Не знам дали е правилно, аз й правя тренировки, като настъпи такава ситуация се стремя да я преживее - например в магазин да изчаква, всеки път тя пищи и иска да мине веднага на касата, аз задържам нещата до последно. А къде в СФ има поведенческа терапия, тя не трябва ли де се провежда, като детето се поставя в подобна на реална ситуация и се напътства какво да прави.

# 308
  • Мнения: 1 008
Здравейте,именно за това писах,че всяко дете е индивидуално и се нуждае от индивидуален подход.Намалената концентрация и разпределяемост на вниманието са вторични в резултат на преумора, напрежение, следствие на трудните за детето задачи.За това оптималното е спокойна среда,без прекалено големи предизвикателства и лесни,кратки,ясни и разбираеми правила.Ако намеря линкове ще ги сложа.

# 309
  • София
  • Мнения: 4 412
Искам да ви питам виждате ли проблем в следните ситуации, за мен са свързани със страх и особености в поведението:

Преди 10 дни дъщеря ми на 3 г. и 1 месец си игра с едно момиченце, първо играха, после се сдърпаха... нормална история. Вчера виждаме същото детенце и дъщеря ми само като го видя се развика, легна на земята, става, бяга напред-назад, протестира, но с викове, а не с думи, много странна картинка. Понеже предположих, че е насочено срещу другото дете й обясних тихо настрани, че децата понякога се карат, но после пак са приятелки и детето Х й е приятелка и т.н., тя се успокои.
Такива примери имам много, ако не съм до нея да й обясня тихо и кротко какво става, тя си задълбава в неразбирането на проблема и става много зле.

# 310
  • Мнения: 2 697
Аз също изследвам тези гневни изблици, струва ми се, че е незряла нервна система, много лесно се възбужда, не може да се владее. При моето дете има и много страх, които се изразява в пищене. Определено да има режим помага, но не ми се страва достатъчно. Не знам как да се научи да се владее, да осъзнава, че нещото ще стане след малко. Не знам дали е правилно, аз й правя тренировки, като настъпи такава ситуация се стремя да я преживее - например в магазин да изчаква, всеки път тя пищи и иска да мине веднага на касата, аз задържам нещата до последно. А къде в СФ има поведенческа терапия, тя не трябва ли де се провежда, като детето се поставя в подобна на реална ситуация и се напътства какво да прави.


Tigonew, подходът Ви е правилен. Може като награда за желаното поведение, детето да получава малко подаръче, въобще нещо, което то ще приеме с радост и ще го стимулира да закрепи поведението. Не бързайте с моделирането на новото поведение, правете малки стъпки, така резултатът ще е по-траен. Относно поведенческата терапия - да, тя е моделиране на реална житейска ситуация, при която желаното поведение се тренира и обикновено постига бавно.

При децата с хиперактивност помагат също арт-терапията, пясъчната, игровата, груповата терапия. Наскоро моя колежка ме зарадва, че съвсем скоро, може би около пролетта на следващата година, ще открие студио за детска психотерапия в София, където ще се предлагат тези подходи. С открито сърце ще публикувам координатите й, защото знам, че децата и родителите ще извлекат полза от такава инициатива Peace


# 311
  • Мнения: 12
bluevelvet , моля те да споделиш при кой детски психолог ходихте и при кой логопед?Ние имаме същия проблем.Проучих логопедите,но за детски психолог не мога да намеря информация.Много бих искала да открия телефоните на Ананиева от Център Май.Къде се намира този център?Телефоните не отговарят.

# 312
  • Мнения: 1 434
Писах  ви на лични.
Няма  детски  психолог   в Бургас  който да  работи с  деца  .Всички      правят единствено консултации  като в началото на консултацията  ти казват  че не са   много  компетентни     взимат 20  лв  за има няма  10 мин  и  толкова.
Логопед Матева   за мен  това е логопеда  .

# 313
  • Мнения: 12
bluevelvet,разбрах всичко,което ме интересуваше.Ще ги намеря.Безкрайно съм ви благодарна.Дано и ние успеем. 

# 314
  • Мнения: 2 697
Писах  ви на лични.
Няма  детски  психолог   в Бургас  който да  работи с  деца  .Всички      правят единствено консултации  като в началото на консултацията  ти казват  че не са   много  компетентни     взимат 20  лв  за има няма  10 мин  и  толкова.

Жалко наистина. В близките дни ще се опитам да открия координати на детски психолог в Бургас, сещам се за една дама, но трябва да проверя дали са актуални координатите й Peace

Общи условия

Активация на акаунт