Консултация с Логопед

  • 184 251
  • 1 011
  •   1
Отговори
# 615
  • Мнения: 219
Здравейте ,

имам следния въпрос към логопедите : Синът ми е втори клас и има проблеми при писане на определени букви Д-Т Г-К и още някои. Няма проблеми със слуха , но не отдиференцира звучните от беззвучните съгласни. Когато пише си ги повтаря на глас и така се справя. Въпросът ми е има ли нужда от логопед и къде да го заведа? Много ви благодаря предварително.

# 616
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
здравей my-si, недей да плачеш Hug
успокой се, отидете на логопед, желателно е той да е наясно с ранното предречево развитие на детето и започнете работа. Всички тези неща, за които пишеш трябва да се консултират с логопед и да се навакса пропуснатото. При вас явно има някакво скокообразно развитие на речта с пропуснати елементи, но това са попрвими неща, само изискват време. Ако си непокойна, само ще изнеревиш детето, защото децата много добре усещат състоянията на родителите си. Пиши като мине консултацията. Hug  bouquet

# 617
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
здравей mcheuz,
има много места, на които можеш да заведеш сина си, включително по училищата. Мойе ли да обясниш по-подробно в какво се изразява проблема с буквите:
  • обръща огледално?
  • замества звучни с беззвучни
  • пропуска при самостоятелно писане?
  • поропуска при диктовка?
или е нещо друго

# 618
  • Sofia
  • Мнения: 400
Много ти благодаря Нина за бързия отговор!! Непременно ще пиша  след консултацията!

# 619
  • Варна
  • Мнения: 2 483
Нина, моля Ви дайте ми координатите на детските логопеди във Варна. Бих искала да заведа сина ми на консултация. Предварително благодаря!

# 620
  • Мнения: 1 802
Здравейте и от мен! Моята дъщеря е на 2 год. и почти 2 месеца. Родена е в 32 г.с. от бремеността по нормален начин, аз бях с прееклампсия. До момента казва само няколко думички които и  се разбират, ''мама'',''тати'',''баба'',''пиш'',''ако'' и някоя друга по лесна за произнасяне думичка. Универсалната думичка при дъщеря ми е ''так'', така се назовават храните, предметите и мебелите в стаята и всичко което се сетите. Аз вече трудно започвам да разбирам какво иска да ми каже...Иначе като започна да казвам азбуката с цел тя да повтаря след мен, стигаме успешно до буквата ''г'' и след това се започва с това ''так''...Все още не съм я чула да направи изречение, а копнея вече да го направи. Иначе в общи линии, когато иска нещо отскоро започна със знаци и ''ъкане'' да ми обяснява и ако не я разбера започва неистово да плаче! Страшно много ме притеснява всичко това...Иначе поне разбира какво и се говори и какво се иска от нея да направи!
Имаме ли нужда от консултация с логопед? Или е още рано?  Благодаря ви предварително!  Hug

Последна редакция: чт, 08 юни 2006, 09:50 от eleonora_76

# 621
      Майче, да се обърнеш рано кам логопед не е лошо. Лошо е да потърсиш логопед късно.

# 622
  • Мнения: 3 537
Мога да ти дам координати на логопеди в Ямбол,ако искаш.

# 623
  • Мнения: 1 802
Мога да ти дам координати на логопеди в Ямбол,ако искаш.

Разбира се че искам, една консултация няма да навреди  Simple Smile

# 624
  • Мнения: 542
До момента казва само няколко думички които и  се разбират, ''мама'',''тати'',''баба'',''пиш'',''ако'' и някоя друга по лесна за произнасяне думичка. Универсалната думичка при дъщеря ми е ''так'', така се назовават храните, предметите и мебелите в стаята и всичко което се сетите. Аз вече трудно започвам да разбирам какво иска да ми каже...
А имитира ли как "казват" животните, някои предмети, подражава ли на жестове, на неречеви звуци - като хъркане, кашляне и др? На какви игри играе? А с другите деца - как се разбира?
Консултацията може само да ви е от полза.
Добре е да имате и съвместни игри, в които подражанието и повтарянето на думички да не са най-главното, а да става естествено и спонтанно покрай основната игра. Изречението може да е от две думи и то не цели, а само от срички. То е езикова форма и не зависи от това дали детето може да произнася добре думите.

# 625
  • Мнения: 1 802
Ами имитира кучето и котката...но това е, другите животни не казва как правят...Имитира кашляне, смях, имитира ме като готвя, най-вече си играе с кукла-бебе, виждам че се грижи за куклата... С другите деца...какво да кажа, понякога седи отстрани и ги наблюдава, понякога си играе с тях. Но пък после забелязвам че ако е видяла нещо ново от някое дете го прави и тя. Но има и още нещо което ми прави най-голямо впечатление, и това е смученето на средният и безименният пръст, смучи ги при всякакъв повод, дори и когато има деца в къщи, ей така седи отстрани, гледа децата и си смучи пръстите, когато е гладна, уплашена или и се спи също...Това е навик доста дразнещ...Не съм правила каквито и да е опити да я отучавам (все още), но все си мисля че нещо не е наред щом като прави така. На снимка се познава, посочва към снимката и казва ''Ики''(казва се Виктория), но когато някой я попита за името и тя казва ''ТАК''...
Незнам...май ще трябва да потърся логопед в най-скоро време!
Благодаря за отговора, katosun! Радвам се че ви има и вас и този прекрасен форум Simple Smile Успех!

# 626
Здравейте!Имам син на 5 години и полувина.Има проблем с правилното изговаряне на някои думи4ки.Притеснявам се ,защото на есен ще е в преду4илищна група,а още не изговаря правилно думите.Има затруднение при изговарянето на звузите л,ш,а р го произнася.Например думата папагал я казва винаги пакагал.Ще се нау4и ли да говори правилно или винаги ще има проблем с правоговора?Предварително Ви благодаря!

# 627
  • Мнения: 542
Притеснявам се ,защото на есен ще е в преду4илищна група,а още не изговаря правилно думите.Има затруднение при изговарянето на звузите л,ш,а р го произнася.Например думата папагал я казва винаги пакагал.Ще се нау4и ли да говори правилно или винаги ще има проблем с правоговора?
Щом ходи на детска градина, сигурно колегата логопед ще му обърне внимание, но пък може и да не обхващат всички детски градини... или пък вие на сте от София?
На тази възраст би трябвало всички звукове да се произнасят добре и това да е една добра основа за бъдещото предучилищно и начално училищно обучение. Замяната на срички или разместването им в думите често се среща и при по-големи деца и също е обект на корекция. Това е особено важно с оглед не само на правоговора, но и на правописа в един бъдещ етап.
Не мога да прогнозирам по постинга или по интуиция дали ще се научи да говори правилно, а пък завинаги - още по-малко - това може да се види в хода на една логопедична терапия, от която детето се нуждае и е добре да предприемете. За да избегнете такива тревожни мисли е добре да направите консултация. Все пак проблемите, така както ги описвате може и да отшумят много бързо, но е възможно и дадат отражение и на усвояването на академичните умения на детето.

# 628
Здравейте и Ви благодаря за отделеното време!Детето ми посещава детска градина и има определен напредък,но за съжаление не голям понеже 4есто боледува и съответно доста отсъствува.Ние сме от Ямбол.Логопедът от неговата градина  ме пита дали е приемал гентамицин като бебе,когато беше на 6 месеца ние лежахме в болница и му биха инжеции гентамицин.Каза ни ни също така ,4е най-вероятно това ле4ение е при4ина за проблема в говорния му апарат,но също така е поправимо.Искрено се надявам да е така,понеже в рода ни нямаме хора с проблеми в говора а и никой родител не би пожелал такова нещо за детето си.В същото време той говори много бързо и може от това да идва объркването на сри4ките.Имаме и моми4енце на 2 години и полувина и за наша голяма радост тя от година и полувина много добре говори ,не произнася само звука  р,но смятам ,4е като порасне още малко ще се оправи това.Докато батко и много късно взе да говори и още има проблем с говора.Като слушам децата на неговата възраст как говорят много се натъжавам.Успех! Laughing

# 629
  • София
  • Мнения: 1 546
Здравейте отново Simple Smile
Преди време писах в темата за притесненията си но сега имам други ....за жалост още по-големи ooooh!
Алекс по Велик ден го оставихме при баба му и дядо му за .... дълго в провинцията. До сега не се беше отделял от нас но познава много добре и двамата. Това се наложи т.като яслата не му понесе добре а в къщи нямаше кой да го гледа. По начало понесе добре раздялата. Не плачеше за нас,играеше си добре, хранеше се...даже мога да кажа, че сред природата му е много добре. До тук добре! До първото ни отиване при него след раздялата, т.е. след тръгването ни. Свекървата настояваше да си тръгнем докато спи. (оказа се голяма грешка Sick) Жената нищо не ми каза докато не отидохме отново. Алекс беше започнал да....заеква. Cry Тогава ми каза, че първите два дни от раздялата е било доста трудно, не е плакал но бил много разстроен, постоянно питал за нас. Абе ясна е причината. Въпросът ми е този проблем в тази възраст (на 2,7г.) поправимо ли е? Най вече заеква на думички като мама, тати, баба и първите думички на изречението. Прави ми впечетление, че като го накарам да повтори по-бавно и всичко е нормално. Понеже е далеч  от мен и ми е притеснено попитах личната му лекарка за това и тя каза, че с времето ще се оправи но сега търся вашето мнение като специалисти.  Предварително ви благодаря за вниманието. Hug

Общи условия

Активация на акаунт