Консултация с Логопед

  • 179 019
  • 1 011
  •   1
Отговори
# 600
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
За Креми - добре е, че си си изтеглила упражнения, но още по-добре, ако тези упражнения ти ги покаже логопед и все пак да види детето, което е проговорило толкова късно

# 601
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
за Геле73 - става въпрос за вибрационни стимулации на лицеви точки, кото са част от предречеватат рехабилитация, която се прилага при всички нарушения на храненето и по харочни предписания от логопед, в зависимост от двигателните възможности на оралната мускулатура

# 602
  • Мнения: 1 632
тази тема много ме заинтригува поради простата причина,че моята дъщеря е на 19 мес и все още не говори!подчертавам че имам по малък син на 9 мес,и много копира него.беше започнала с определени думички,но от как започна да гука синът ми,нейните думи намаляваха все повече и повече.оповаваме се на това,че проблема не е в нея и е нормално при деца с малка разлика.все повече така ме успокоява личната ни лекарка,че ще проговори с по малкият ми син.и на кого да вярвам?

# 603
  • Мнения: 542
Здравей ikaia,
често се наблюдава при породените деца по-голямото в определена възраст да имитира по-малкото. Вие сте точно в такъв период - голямото имитира малкото, защото вече го може и се е научило да подражава. Не е задължително това до доведе до проблеми в проговарянето - децата си имат разни "моди", които отминават, почти винаги малко след прага на нашето търпение.
Все пак, ако си изчела и тази тема
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=98875.msg1825894#new и тази
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=65050.0,
може да се консултираш са логопед, за да си спокойна - в такава възраст, обследването е под формата на игра и наблюдение и със сигурност не травмира детето.
От друга страна, каката може да "обърне медала" и да започне да "учи" малкия, което също е и част от естествения ход на нещата, а може и да се стимулира подходящо за всичко това. Simple Smile

# 604
  • Мнения: 2 534
Живея близо до логопедична градина , в която има свободни места .
Засега не съм забелязала да има проблем с говора , но и тя е още само на две .
Мислех да запиша детето във въпросната градина догодина , но роднините ми твърдят , че това щяло да и навреди , а аз съм на обратното мнение , че ще се научи да говори правилно .
Какво бихте ме посъветвали ?!

# 605
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Живея близо до логопедична градина , в която има свободни места .
Засега не съм забелязала да има проблем с говора , но и тя е още само на две .
Мислех да запиша детето във въпросната градина догодина , но роднините ми твърдят , че това щяло да и навреди , а аз съм на обратното мнение , че ще се научи да говори правилно .
Какво бихте ме посъветвали ?!
Не само да говори правилно, но и да чува правилно букви срички и т.н. Тези деца минали през логопед се научават и правилно да пишат.

# 606
  • Мнения: 544
В кой район се намира градината?

# 607
  • Мнения: 2 534
В кой район се намира градината?
На Свети Наум , това е булеварда при хотел Хемус , имати нужда от такава детска градина ли?

# 608
  • Мнения: 544
Ами незнам дали сме за такава градина понеже нямаме сериозни говорни дефекти. Просто исках да зная ако нещо се наложи да го водя.
Благодаря!

# 609
  • София
  • Мнения: 7 097
Здравейте,
Дъщеря ми е на 1 и 10 м. Все още не говори, но казва правилно около 20 думички най-малко и само сричките от други. Единственото словосъчетание е "айде чао". Повтаря след мен и спонтанно и като я карам да каже някоя думичка. Притеснява ме, че когато иска да каже думичка, която не може, използва една и съща дума "тъш", която нищо не значи, но я повтаря доста често. Другото, което ми прави впечатление е, че не казва "спи", а "пси". Иначе няма проблеми с ч-то - казва го съвсем отчетливо, даже като каже "крака" р-то се долавя.
Като темперамент е палава, иска всичко сама да прави, много е контактна, но като се заинати или ядоса за нещо, започва да крещи, да посяга /само на мен и баща си, никога на други деца/, понякога се тръшка по земята.
Смятате ли, че има проблем и трябва ли да посетим специалист?

# 610
  • Мнения: 542
Здравей naty_sk,
често е по-важно не колко думи казва детето, а дали ги разбира и осмисля и дали ги използва за назоваване на нещата. Другото важно в тази възраст е умението за подражание и имитация (вниманието, играта - също) - ако то се развива, би трябвало нещата да вървят напред. Все още е рано да се каже дали има проблем, защото на тази възраст проблема може да е изчезнал след един-два месеца, а може и да не е. В момента може да се говори за различни индикации, които могат да се наблюдават и да се реши те тревожни ли са и заслужават ли специални мерки.
За звуковете не се тревожи - още е рано да има нарушено произношение. Това, което не може да произнася, явно го замества с "универсалната" дума.
Дали да посетите специалист? - самото ти притеснение е достатъчно да го направиш -обикновено първия път е за твое успокоение или просто за повече информация Simple Smile

# 611
  • София
  • Мнения: 130
Благодаря на групата логопеди и по  специално "логопед" ! newsm44
Аз направих много хубава консултация с логопед.
Но в последствие започнахме работа с психолог терапевт.
И да си призная ... доста съм доволна.
Като цяло психоложката е с допълнителна специалност логопедия и комбинацията от двете (две в едно Laughing) е много добра.
Вече говорим страшно много думи и дори  ми се направи забележка, че в заниманията в къщи много избързвам и детето  се натоварва повече от нормалното.
Както се казва - изля се поток от думи към мен.
Сега сина ми като ме види и започва - горе- долу, изрежда всички животни и казва кое какво прави, следва какво има по него - ръце крака....... песни Grinning
Представете си всичко това за ......около 15 минути говорене без да  спира ме посреща, когато отивам да го взема от градинка .
На всички мами успех и да, много благодарнсти на пишещите и помагащите в тази тема и сайт.

# 612
  • София
  • Мнения: 7 097
Съни, благодаря за бързия отговор!
По мои наблюдения осмисля думите, които казва, защото ги използва по предназначение. Също така имитира и подражава - видяла ме е, че като ми е трудно да развия капачката на шишето, го правя като я прихвана с тениската си и взима шишето и търка капачката в блузката си...и други подобни, които даже ни разсмиват  Joy Сутринта пробвах с облизването на устните, плезенето - веднага повтаря. После започнах да изреждам буквите от азбуката - започна да повтаря, но после явно й стана безинтересно.

# 613
# 614
  • Sofia
  • Мнения: 398
Дъщеря ми   е на 3г. 2м. - не говори много,въпреки че според мен знае много повече думи от колкото използва. Почти не употребява местоимения, не съгласува по род и число, трудно използва времената. Когато я карам да повтори правилнo, не винаги иска (може и да е в мен вината защото настоявам). Имам чувство, че не разбира всичко, което и говоря. В повечето случаи не ми отговаря на въпросите, мисля си, че е защото незнае какво и как да ми отговори... От друга страна е научила много неща (по скоро зазубрила) като азбуките на български и английски, може да брои до 20, като мисля че  е схванала смисъла на числата, защото може да изброи каквото я попитам(примерно колко еднакви неща има на картинката ...), изброява дните от седмицата, месеците, познава цветовете, геометрични фигури, с клечки може да изпише няколко букви, лесно запомня песнички(дори да не разбира всички думи в нея), разказва няколко приказки с моя помощ. Преди 2 месеца(когато почти не говотеше) се консултирах с логопед, който ми каза, че детето няма проблем и това е по -скоро особеност на характера. Тогава се бях поуспокоила, но сега отново нахлуха едни мисли в главата ми...  Тъй като в момента сме във Варна, ходих в логопедичната детска градина, но ми казаха, че мога да  направя консултация чак другата седмица. А аз съм ужасно притеснена - не спирам да плача....

Последна редакция: вт, 06 юни 2006, 14:49 от mi_sy

Общи условия

Активация на акаунт