Урок по ценообразуване..)

  • 7 983
  • 82
  •   1
Отговори
  • Мнения: 2 175
Събирам практични съвети всякакви..
Искам да пусна един патентован продукт в търговската мрежа.
Имам си калкулация на точната ми производствена цена.
Въпросът е - с колко процента трябва да го натоваря отгоре, преди да го предложа на търговците?
Варинатите са 2 - да го правя сама или да ползвам национален дистрибутор.

# 1
  • MUC
  • Мнения: 297
Имаш ли идея приблизително на каква цена би се продавал продуктът, някакви проучвания правила ли си, респ. данни относно настоящото състояние на пазара за такива продукти имаш ли?
Ако не, почни оттам, според мен, да не се окаже, че продуктът ти е непродаваем заради цената си (примерно).

# 2
  • Мнения: 2 175
Имам разбира се.
Продавам го добре на определени места. Цената не е ниска, но се купува.
Но - за да го масовизирам - трябва да разширя разспространението.

# 3
  • MUC
  • Мнения: 297
ОК, извинявай, не разбрах, че вече се продава.
Ами ти си знаеш колко ти е маржът в момента и каква е минималната цена, под която не би си заслужавало да продаваш през дистрибутор. Пресметни приблизително какви вложения би ти се наложило да направиш, ако сама трябва да се погрижиш за разпространението. Сравняваш и преценяваш колко да поискаш. Остави си буфер за преговори, това е ясно.
Ако разчиташ някой да ти каже конкретен процент, предполагам, че ще се наложи да обясниш за какъв продукт става въпрос, тъй като надценките са различни на различните пазари.
Малко твърде общо като инфо, но от сърце.  Simple Smile

И успех!

# 4
  • Мнения: 4 300
Цената не би трябвало да е толкова просто нещо като себестойност плюс процент печалба.
Първо си отговори на въпроса ще я използваш ли с маркетингова цел ( по високата цена  би направила нов продукт по привлекателен за определена група потребители, по  ниската пък би ти осигурила по голям пазар, който можеш да 'зарибиш' и след  това да повишиш малко с осигурени продажби). Имаш ли конкуренти, какви са, какви са ти таргет клиентите, какви парични постъпления са ти нужни в началото за да финансираш патента, за колко години ти е гарантиран, колко е очаквания жизнен цикъл- все важни въпроси.
Иначе най лесно е да видиш на какви цени се продава същото/подобно нещо от конкуренцията и ти да си сложиш същата надценка.

# 5
  • Мнения: 2 175
Там е работата - няма аналог на пазара.
Не може да се сравни с нищо от своята категория. Цената му определено не е ниска и не бих искала да я натоварвам повече. Наясно съм горе - долу с пазара, както и че в различните вериги са различни таксите , както и вариантите за маркетинг.
Въпросът е - как точно си смятат процентите дистрибуторите и какво включват те. За да им дам на тях адекватна цена и в същото време да запазя сегашната на пазара.

# 6
  • Казанлък of all places
  • Мнения: 689
Знам как ценообразуват веригите от типа Кауфланд, Карлщад и т.н., но подозирам,че ти не искаш да знаеш.Simple Smile Работила съм на място, на което част от търговската политика на националния пазар беше точно чрез дистрибутори и смея да твърдя ,че те не товареха цената с повече от 5%. За количества имаше скала на отстъпки, но ти казваш,че твоя продукт е с достатъчно висока себестойност.Ще разчиташ ли на количество или ще търсиш "бутиково"разпространение?

# 7
  • Мнения: 2 137
Зависи от продукта и мрежата за разпространение , но 10% мах !

# 8
  • Мнения: 2 175
Знам как ценообразуват веригите от типа Кауфланд, Карлщад и т.н., но подозирам,че ти не искаш да знаеш.Simple Smile Работила съм на място, на което част от търговската политика на националния пазар беше точно чрез дистрибутори и смея да твърдя ,че те не товареха цената с повече от 5%. За количества имаше скала на отстъпки, но ти казваш,че твоя продукт е с достатъчно висока себестойност.Ще разчиташ ли на количество или ще търсиш "бутиково"разпространение?

Е как да не искам да знам, като ми е важно? Wink
Сподели, плс..

Относно подчертаното - кои "те" - веригите ли?

Да обясня отново - водила съм разговори вече с дистрибутори.
Знам те какво искат, но ми се струва че се презастраховат относно изискванията на веригите, както и че не навсякъде са тоолкова високи таксите.

Колебая се между 2 варианта - да дам по-висок процент на дистрибутор, който ще поеме и маркетинга по веригите или да дам по-нискък процент, но на по-голям дострибутор, който пък е ме остави аз да преценя къде и как да участвам.
 В единият случай тотално оставям всичко в чужди ръце - само произвеждам (но и не знам реално той какво ще печели и дали няма да е твърде много на мой гръб)
Или - доверявам се на по-голям, но и половината работа остава за мен и не знам какво да очаквам от тук нататък реално като  цифри, които ще имам да плащам (средно) по веригите.

# 9
  • Казанлък of all places
  • Мнения: 689
Цитат
Относно подчертаното - кои "те" - веригите ли?
Не, дистрибуторите.
Големите вериги товарят цената така че от 3 евро , да речем накрая тя става 5 евро, съвсем сериозно. Взимат процент за ползване на тяхна търговска площ, за участие в брошура, за участие в промоция, за отделяне на отделен щанд, за позициониране на челото на стелажа, за обслужване, за плащане навреме ( дори за това, не искам да цитирам коя верига точно!) , за транспорт до централен склад, за транспорт до филиали .....и така бавно и полека цената нараства с едни 30 до 50%.
Ти конкретно с някоя верига говорила ли си? Ако трябва аз да избирам, бих избрала втория вариант.

# 10
  • Мнения: 654
И какво като някой спечели на твой гръб?
Нали си е свършил работата за която е нает?
Не знам за какъв продукт става дума,но големите вериги никога не са ми вдъхвали доверие.
Познавам фирми които закопаха.
Лично като клиент не обичам когато купувам нещо което струва пари,да го награбя от щанда до нас.

# 11
  • Мнения: 2 175
Цитат
Относно подчертаното - кои "те" - веригите ли?
Не, дистрибуторите.
Големите вериги товарят цената така че от 3 евро , да речем накрая тя става 5 евро, съвсем сериозно. Взимат процент за ползване на тяхна търговска площ, за участие в брошура, за участие в промоция, за отделяне на отделен щанд, за позициониране на челото на стелажа, за обслужване, за плащане навреме ( дори за това, не искам да цитирам коя верига точно!) , за транспорт до централен склад, за транспорт до филиали .....и така бавно и полека цената нараства с едни 30 до 50%.
Ти конкретно с някоя верига говорила ли си? Ако трябва аз да избирам, бих избрала втория вариант.
Да де..
А цената от дистрибутор с колко я товарят?

Пример -  стоката  по себестойност е 1 лв.
На дисрибутора я давам на колко? В случай че той поеме абсолютно всичко
и в случай, че той поеме само логистиката, дистрибуцията и влизането в портфолието им. А оттам нататък аз пак трябва да се разбера с веригите за маркетинга.

# 12
  • Мнения: 5 710
150 процента казвам аз. 2,5 лв цена към дистрибутора .
от 2,5 имаш да плащаш ДДС, плс данък печалба.. тия неща смяташ ли ги , или на ангро така..

Мъжът ми каза обаче 50 процента:)))
Сигурно зависи и от количествата  Wink

# 13
  • Мнения: 2 175
Всичко смятам, много ясно..
Но от 50 до 150 % има голяма разлика..))
И затова търся адекватен съвет, а не предположения..

# 14
  • Мнения: 6
И затова търся адекватен съвет, а не предположения..
Малко по-нагоре ти самата каза, че не искаш други да печелят на твой гръб.
А ти самата май искаш да печелиш на наш гръб.
Да си чувала случайно, че адекватните и професионални съвети струват пари и се дават от специални хора наречени консултанти. Не стига че тук хората ти дават напълно безплатни съвети, ами си и недоволна и имаш претенции. Бахти и наглата си... ooooh!

# 15
  • Мнения: 2 175
Чакай малко, не извъртай нещата.
Никъде не съм казала, че не искам и другите по веригата да печелят - нали от там започнах - какво да оферирам към всеки та да е доволен.
 Щом се определяш като един "от тях" - ако няма какво адекватно да кажеш по въпроса - не се изказвай.
В този форум постоянно се искат и дават всякакви съвети и това става напълно довроволно. Ако някой не иска - просто не го прави.
На мен ми е полезно всякакво обсъждане и с тази цел съм пуснала темата.

# 16
  • Казанлък of all places
  • Мнения: 689
Мога да споделя как работим в момента с един от доставчиците ни : те имат две ценови листи  "Дистрибуторска" и "Клиентска". Фирмата , в която работя е представител за българския пазар и като такъв получава химикалите на дистрибуторски цени. Ако клиент се свърже директно с тях и не иска да работи с нас (не се е случвало до сега, но всякое бьiвает), получава клиентската ценова листа, която е с около 15-18 % по-висока като за начало. Това помага ли като информация?

# 17
  • Мнения: 2 175
Да, дава ми някакъв ориентир..
Благодаря ти! smile3525

Това също ми е известно - големите дистрибутори има по-големи отстъпки за листване във веригите.
Ясно е, че ако минавам сама ще е по-скъпо, отколкото ако съм в обща листа.

# 18
  • Мнения: 5 710
Всичко смятам, много ясно..
Но от 50 до 150 % има голяма разлика..))
И затова търся адекватен съвет, а не предположения..
[/quo

според мен няма как да получиш нещо повече от предположения, защото не знаем за какво става дума. при различните стоки надценките са различни. зависи сигурно и от количествата.
една е надценката при кафето, друга при дрехите, трета при газта, бензина и т.н
така си мисля

# 19
  • Мнения: 371
И на мен ми предстои същото. Полезна тема! Ще чета с удоволствие и после ще те помоля за съвет, като вече преминала първа по пътя.
Аз смятам да процедирам така- дистрибутарска цена 18-20 % надолу от клиентската. Смятам да са доволни Mr. Green

# 20
  • Мнения: 481
за какъв продукт става въпрос?

# 21
  • София, център
  • Мнения: 3 455
за какъв продукт става въпрос?


Да, за какъв продукт става въпрос?

# 22
  • Galaxy 13197853088
  • Мнения: 2 392
Висока цена и големи отстъпки е по-добре от ниска цена и малки отстъпки.

# 23
  • Мнения: 22 036
Магарчо, ти като произбодител или притежател на патент първо трябва да си калкулираш всички разходи по продукта, вкл. и застраховки. После прецени какъв процент печалба би те удовлетворил без да се занимаваш с разпространение и ще ти излезе цената. Дай си някаква граница в която да можеш да вариращ - да сваляш - и пробвай пазара.

# 24
  • Мнения: 2 175
Да, направила съм го..
Но все пак си остава дилемата с дистрибуторите..
Не искам да се занимавам аз с това, но и на вълкът врата му е дебел, щото сам си върши всичко.. newsm78 #Crazy

Хранителен продукт е.

# 25
  • 221B Baker Street
  • Мнения: 1 950
Aз не разбирам каква ти е дилемата с дистрибуторите  newsm78
Въпросът е дали искаш да наложиш продукта си на пазара,ако е качествен,хората масово ще го купуват и печалба винаги ще има,какво те интересува колко печелят дистрибуторите...Нали твоето лого е върху този продукт и реално ти печелиш от него PeaceНо ако те е страх да се гмурнеш в дълбокото,това вече е друг въпрос... Grinning

# 26
  • Мнения: 22 036
Мисълта ми е да не бъдеш "алчна". не смятай тяхната печалба, а сметни какво би те устроило. Така ще имаш идея за предполагаемия си приход, ползвайки чужди услуги. После пресметни колко разход би имала, ако го разпространяваш сама и виж дали разликата си заслужава времето и труда ти.
Всяка стока е различна и при някой си заслужава да вложиш повече усилия, при други е загуба на време.

Нормално е да я интересува. Налагането на продукт става по различни начини и печалбата е различна. Различни са и очакванията за реализация на продукта. Има достатъчно матрици по които могат да се смятат рисковете в инвестирането.

# 27
  • Мнения: 2 175
За пореден път завявам - нямам проблем с желанието за печалба на дистрибуторите.. Peace

Казах ясно, че всеки "по веригата" трябва да печели.
Мисля, че е нормално да се вълнувам за "всяка" стотинка - не заради това дали аз ще я спечеля, а за да мога да направя продукта си достъпен.

# 28
  • Мнения: 2 137
Направи го ! Желая ти успех !

# 29
  • I want it all and I want it now.
  • Мнения: 4 694
В някой случай, може да се наложи и да дадеш и висок % отстъпка на хората ,който ще ти лансират продукта. Така ,че трябва да си сметнеш нещата и човек се учи в движение.  Peace

Последна редакция: чт, 03 май 2012, 16:19 от Syn

# 30
  • Мнения: 22 036
Именно бе Магарчо.
Сметни си разходите и какво очакваш като възвръщаемост и от там тръгни.
надявам се, че не съм те обидила с "алчност" - аз за това я сложих в кавичк, имах предвид да не се излъжеш сама.
Простата логика на поръчките е да се сметне разхода по производството, разпространението и рекламата.
Ако си наясно колко ти струва производството, а и имаш представа колко печелиш от продукта без да плащаш за разпространение е по-лесно да си направиш сметката.
Виж разни фомули също - дават обща представа при мърдане на пазара.

# 31
  • Мнения: 2 175
Да бе. Нали казах, че съм го сметнала. Но разходите за "реклама" няма как точно да ги предвидя.

Още един въпрос при смятането.
От каква цена тръгваме в отстъпките при договарянето?
От тази, която искам да е крайна на пазара и дистрибуторите си вадят разходите или ? newsm78

# 32
  • I want it all and I want it now.
  • Мнения: 4 694
Да бе. Нали казах, че съм го сметнала. Но разходите за "реклама" няма как точно да ги предвидя.

Още един въпрос при смятането.
От каква цена тръгваме в отстъпките при договарянето?
От тази, която искам да е крайна на пазара и дистрибуторите си вадят разходите или ? newsm78
Да. Правиш си ценова листа за краен клиент и от нея  даваш процент отстъпка на дистрибутора.

# 33
  • Мнения: 2 175
Но - краен клиент - купувач в магазините или самите магазини, на които сама продавам?
Защото ако го давам на една цена директно на магазинера, ясно е че той си слага поне 25 % отгоре и така определя продажната му цена.

# 34
  • I want it all and I want it now.
  • Мнения: 4 694
Но - краен клиент - купувач в магазините ?
  bouquet.

Последна редакция: чт, 03 май 2012, 17:09 от Syn

# 35
  • Мнения: 2 175
И аз ти  благодаря!
разбрах.  bouquet

# 36
  • Мнения: 654
Не може ли на консигнация?
Ти даваш продукта,ти определяш цената и отстъпката.
Получаваш парите на определено число.
Така няма да получиш висока пазарна цена и ще знаеш кой колко печели.
Колко ще е % ще попиташ.Зависи от подобно предлаганите на пазара.
Не може ли да дадеш малко светлина по въпроса?

# 37
  • I want it all and I want it now.
  • Мнения: 4 694
Има голяма вероятност да дадеш продукта на консигнация и с години да не си вземеш парите за него.  Peace

# 38
  • Мнения: 481
консигнация за хранителен продукт?
Колко време е годен за консумация?
Казваш, че продуктът е нов, тоест хората не го познават.
Разходите за реклама не се за пренебрегване...
Дано не е някакво чудодейно прахче

# 39
  • София
  • Мнения: 2 020
Дистрибутора ще иска поне 15% и определен обем на продажбите за да има интерес. Друго важно е кой ще поеме входните такси във веригите, те не са никак малки. Какво ще се прави стоката с изтекъл срок на годност и за чия сметка ще е брака. Колкото по къс е срока толкова това е по-важно. Трябват ли хладилни помещения и специален режим на возене и съхранение. Кой ще сключва търговските договори с крайният клиент - дистрибутора или вие. Кой ще се занимава с мърчандайзинга. Ще има ли дистрибутора екслузивни права. Иначе крайната цена възможно най-висока за да има възможност за различни промоции, както и покриване на брак и изтекъл срок на годност.

# 40
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Да. Правиш си ценова листа за краен клиент и от нея  даваш процент отстъпка на дистрибутора.

и дори за различните дистрибуторите може да даваш различни % отстъпка...
Refrenolog се е изказал също много адекватно.

# 41
  • Мнения: 417
Аз бих се доверила на диструботори,отколкото сама да търся пазар.

# 42
  • Мнения: 2 175
Да. Правиш си ценова листа за краен клиент и от нея  даваш процент отстъпка на дистрибутора.

и дори за различните дистрибуторите може да даваш различни % отстъпка...
Refrenolog се е изказал също много адекватно.
Благодаря!
Не съм в БГ и ще продължа темата др.  седмица.

# 43
  • Мнения: 897
Не може ли на консигнация?


Нерентабилно, дори и за нехранителните продукти. То вече и отложените плащания не са рентабилни, защото пазара е доста нестабилен в последните години.

Запис, за да ви следя.

До авторката-голям и единствен, поне за година, две дистрибутор. Работи сама с веригите поне 6 месеца, докато наложиш продукта и там и след това ги прехвърли на дистрибутора. Поне аз така бих направила.

# 44
  • Мнения: 654
Аз не схванах,че става дума за хранителен продукт. Embarassed
Висока цена,няма аналог на пазара...мислех,че е нещо като машинария.
Нещата са по сложни с манджите. Laughing
Като знам как институциите искат да ти одерат кожата,се чудя ти досега продавала ли си на българския пазар?
Леле пък,ако настъпиш нечии интереси....

# 45
  • Мнения: 1 217
Нищичко не разбирам от тази материя, но според мен всичко, което можеш да си свършиш сама го свърши и също, колкото е по - достъпен даден продукт, толкова по - продаваем е. Не знам дали е същото , но давам пример с едно глупаво според мен ценообразуване. В марков магазин видях обувки, които купих миналото лято на детето си, за 80 лева. Миналото лято, уж като на редовен клиент ми ги продадоха за 40. Абсолютно същите обувки, но в друг цвят струват в момента 60 лева. Питам се колко струват обувките в действителност ? Simple Smile Оказаха се здрави, хубави са, нямам забележки никакви и все пак не е ли по-добре да се разпродадат на нормална цена, вместо да ги съхраняват още 5 лета като всяко лято увеличават цената и разчитат на ударна печалба ?

# 46
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
катюнгелче, истината е по средата.
Таман щях пак да пиша на магаренцето, че самите дистрибутори може да се изтарикатят и да си сложат тяхна крайна цена, по собствена преценка. НЕ всички са супер алчни... Някои все още търсят и залагат на голям оборот, а не на висока крайна цена.

# 47
  • Мнения: 2 175
Благодаря на всички до тук.
Накратко - едните ми искат -70 %, но поемат всичко, а другите - 25 %, но маркетинга по веригите си остава за моя сметка и по мое усмотрение.
Като цяло клоня към вариант 2.. newsm78

# 48
  • bulgaria
  • Мнения: 310
И аз мисля, че вариант 2 е по-удачен.
Би ли споделила за какъв хранителен продукт става дума. Много ми стана любопитно. Да не са крила от прилеп за висока потентност Laughing Шегувам се.

# 49
  • Мнения: 62
Имай предвид, че работата с големите вериги е голяма хамалогия.Ти мислила ли си след като закарат продукта в магазина от там нататък какво ще се случи с твоят продукт, ще има ли кой да го нареди, и то така по напред ако може, няма ли да мина някой да го бутне после в бездната и бъде забравен докато му изтече срока.А после като му изтече срока, бъди сигурна няма да е по вина магазина, какво се случва, кой ще ти поеме брака.И така се влиза в един омагьосан кръг.
Аз бих те посъветвала да работиш по първият вариант, който си предложила, но определено с коментар на процентите.
И друго много важно, след като искат такъв висок процент обвържи ги с обем, срок на плащане, и покриваемост на пазара.
В момента повечето добри дистрибутори извиват ръце, направи го и ти, стига да си сигурна, че те са твоят дистрибутор.

# 50
  • София
  • Мнения: 2 020
 вариант е и да преговаряш с някоя от веригите да го пуснеш като собствена търговска марка на веригата  . Печалбите ще са по-малки но гарантирани .

# 51
  • Galaxy 13197853088
  • Мнения: 2 392
Абсурд. Трябва да си изпаднал много или да
са те хванали за гърлото за да го направиш.

# 52
  • Мнения: 2 175
Имай предвид, че работата с големите вериги е голяма хамалогия.Ти мислила ли си след като закарат продукта в магазина от там нататък какво ще се случи с твоят продукт, ще има ли кой да го нареди, и то така по напред ако може, няма ли да мина някой да го бутне после в бездната и бъде забравен докато му изтече срока.А после като му изтече срока, бъди сигурна няма да е по вина магазина, какво се случва, кой ще ти поеме брака.И така се влиза в един омагьосан кръг.
Аз бих те посъветвала да работиш по първият вариант, който си предложила, но определено с коментар на процентите.
И друго много важно, след като искат такъв висок процент обвържи ги с обем, срок на плащане, и покриваемост на пазара.
В момента повечето добри дистрибутори извиват ръце, направи го и ти, стига да си сигурна, че те са твоят дистрибутор.

Знам, че е така.
Но за тези неща си има мърчандайзинг, който си е на дисрибутора.
Съвета за обема и обвързването е добър.Благодаря.

вариант е и да преговаряш с някоя от веригите да го пуснеш като собствена търговска марка на веригата  . Печалбите ще са по-малки но гарантирани .

Абсурд. Моята цел е да изляза навън, а не да си остана на локално ниво.

# 53
  • Мнения: 62
То вярно има мързендайзинг, ама ако работиш с вторият вариант, ти си поемаш и него, това калкулирала ли си го.
Аз доколкото разбирам вторият ти вариант включва само логистика на дистрибутора,т.е. само да закара стоката.Ако е така, направи си справка с логистична фирма колко струва такава услуга.
Така ще си направиш горе-долу сметка изгодни ли са тези 25%, които ти искат.

# 54
  • Мнения: 4 569
Сигурно ли е че дистрибутора поема и мърчандайзинга?
А брака? Ако е продукт с кратък срок?
И цената - само за по-платежоспособни клиенти ли е? Или е и за така наречената средна класа?
Ако продукта се превозва с хладилни камиони това оскъпява цената, нали?
И в рекламата включи бг-мамма с отворена тема за въпроси.

# 55
  • Мнения: 62
Значи не знам какво е освен, че е хранителен продукт, а аз като бременна с всички екстри, ми се прияде  Mr. Green
Кажи къде да го намеря, да пробвам, пък може и още полезни съвети да дам  Peace

# 56
  • Мнения: 17 987
Значи не знам какво е освен, че е хранителен продукт, а аз като бременна с всички екстри, ми се прияде  Mr. Green
Кажи къде да го намеря, да пробвам, пък може и още полезни съвети да дам  Peace

Аз не съм бременна, но и аз се заинтригувах  Wink Ще чакаме накрая да видим за какво става въпрос, а дотогава- успех на авторката и дано избере правилния начин  Peace

От горе посочените 2, аз също бих избрала втория вариант, обичам аз сама да си върша нещата, първия ми изглежда много обвързващ.
Още нещо- нямам нищо против и други по веригата да печелят, все пак всички затова работим, но много често се получава посредниците да печелят повече от производителите- ами това е наглост за мен.

# 57
  • Мнения: 62
Аз пък съм за първият вариант.Харесва ми когато хората са специализират в нещо и го вършат добре и професионално, а не да се лутат като гламави от една дейност в друга.

Друго смятам, че след като искат тези такъв висок процент трябва да са мнооого добри в дистрибуцията, така че си заслужава.Ако те притесняват толкова завиши си цената, например ако ти го продаваш на левче, на тях им го предложи на 1.60 примерно и от там да си вадят процента.
Но най-добре е пак казвам, око да види, ръка да пипне/опита,  така само напразни съвети даваме  Mr. Green

# 58
  • Мнения: 2 175
То вярно има мързендайзинг, ама ако работиш с вторият вариант, ти си поемаш и него, това калкулирала ли си го.
Аз доколкото разбирам вторият ти вариант включва само логистика на дистрибутора,т.е. само да закара стоката.Ако е така, направи си справка с логистична фирма колко струва такава услуга.
Така ще си направиш горе-долу сметка изгодни ли са тези 25%, които ти искат.

Вариант 2 включва мърчандайзинга, който си е на дистрибутора за всичките му продукти в листата.

Естел, срокът е 1,5 г, а и с брака няма да имам проблем, т.к търпи преработване.

# 59
  • Мнения: 654
Ти като се занимаваш с производство,ще ти времето и за друго?

# 60
  • Мнения: 2 175
Ти като се занимаваш с производство,ще ти времето и за друго?

Това не го разбрах?

# 61
  • Мнения: 4 569
На мен това с процентите ми е малко мъгляво.
Ако продукта струва 1 лев
Благодаря на всички до тук.
Накратко - едните ми искат -70 %, но поемат всичко, а другите - 25 %, но маркетинга по веригите си остава за моя сметка и по мое усмотрение.
Като цяло клоня към вариант 2.. newsm78
в първия вариант Магарчо продава продукта за 1,70лв, във втория - за 1,25 лв.
В първия случай нейната печалба е 70 стотинки за бройка, а във втория е 25 стотинки.
Така ли?  Rolling Eyes

Май не е така.  Thinking

# 62
  • Мнения: 4 300
Не е така, щото  в единия случай 1.70 е себестойността= произведеното от Магарчо+разходи за дистрибуция, транспорт, реклама и каквото там има още.
А в другия случай себестойността ще е 1.25, към които ще се добавят разходи за реклама и др.  Които като гледам изобщо не се знае колко ще са, нито има опит- т.е. няма никаква гаранция че ще са под 1.70 дори за същите услуги.
Абе мъглява работа, ама успех пожелавам.

# 63
  • Мнения: 17 987

Абе мъглява работа, ама успех пожелавам.

Точно, все си мисля, че ако знаехме малко повече за самия продукт можехме да дадем по- компетентни съвети, ама пък.....тогава може да се окаже, че няма да има смисъл вече  Mr. Green

# 64
  • Мнения: 4 300
Що, ако знаеш че е салам какво ще можеш да кажеш:)

Други неща са важни, и най вече кои са клиентите и конкурентите, колко ще са готови да платят, доколко ще са зависими от цена, от реклама, и т.н.

# 65
  • Мнения: 2 175
Ми мъгляво е, нали за това питам..))

Те, разликите в цените не са много големи..за това се чудя как да постъпя.
Ясно ми е, че във втория случай ще имам да доплащам още неизвестно колко, но пък ще мина през по-голям дистрибутор, на другите пък ще трябва изцяло да им се доверя, което ми е малко в разрез с типичната ми подозрителна природа.

Продуктът и без това е скъп, та не ми се иска още да му надувам цената.
Клиенти има, а пряка реклама не е наложителна.

# 66
  • Мнения: 5 539
Ако сключиш договор с дистрибутор, той ли ще покрива всички такси, рабати, бонуси, доп. отстъпки, реклама и т.н., които си начисляват веригите?
Ако да - 25% ми се виждат малко.
Освен това, откъде си сигурна, че търговските вериги ще одобрят цената, която им предлагате? Почти сигурно тяхната таргет цена ще е под очакванията ти.
Иначе казано, подготви се те да ти диктуват цената, не ти на тях.

# 67
  • Мнения: 2 175
Разбира се, че съм наясно.
От големите вериги със сигурност няма да печеля, но ще добия популярност на марката.

# 68
  • Мнения: 17 987
Що, ако знаеш че е салам какво ще можеш да кажеш:)

Ще мога да кажа, че мога да чета.
Още в началото на темата се каза, че продуктът няма аналог на пазара, салами дал Господ.
Ти как разбра към коя група потребители е насочен примерно, защото това е най- важният фактор.

# 69
  • Мнения: 654
Ти нали си производител?
Тогава организацията по производството е твоя грижа.
Ще успееш ли да вършиш и другите дейности?
Или производството няма е под твое пряко ръководство?
Нещо има неясно е ситуацията.
Вече не те питам за продукта,защото така или иначе няма да кажеш.
Имам познати които произвеждат местни продукти,други млечни,ами работата си е много.
За разпространението се грижат други.

# 70
  • Мнения: 5 539
Скъпо ще ти излезе тази популярност на марката, ако само това е целта на присъствието във веригите. Simple Smile Естестено, че можеш да печелиш оттам.
Сигурно вече мислиш как би могла да намалиш разходите и да понижиш производствената цена?

# 71
  • Мнения: 17 987
http://lev.bg/view_article.php?article_id=61859

Случайно попаднах на тази статия, тук пише за процентите и таксите  Peace

Все си мисля, че не на всеки продукт мястото е в големите търговски вериги  Thinking

# 72
  • Мнения: 62
Значи ти търсиш единствено популярност на продукта в големите вериги, не обороти.

И моля те драсни на ЛС какво е  Praynig

# 73
  • Мнения: 417
http://lev.bg/view_article.php?article_id=61859

Случайно попаднах на тази статия, тук пише за процентите и таксите  Peace

Все си мисля, че не на всеки продукт мястото е в големите търговски вериги  Thinking
Че какво друго би казал председател на "Произведено в България".Съжалявам,но аз все още не намирам логично обяснение,защо бг стоки са с по-високи цени от вносни такива? Tired

# 74
  • Мнения: 654
Защо не можеш да си го представиш newsm78то всичко ни е по скъпо,как продукта да е евтин Mr. Green
Не може нещо да се произвежда за 5.00,а се продава за 3.00.

# 75
  • Мнения: 2 175
Съжалявам,но аз все още не намирам логично обяснение,защо бг стоки са с по-високи цени от вносни такива? Tired

БГ пазарът е малък - съответно суровините и работната ръка - доста по-скъпа от която и да е поточна линия, бълваща, за да зарежда цяла Европа. Особено ако е в Китай напр.

# 76
  • Мнения: 417
Съжалявам,но аз все още не намирам логично обяснение,защо бг стоки са с по-високи цени от вносни такива? Tired

БГ пазарът е малък - съответно суровините и работната ръка - доста по-скъпа от която и да е поточна линия, бълваща, за да зарежда цяла Европа. Особено ако е в Китай напр.
За работната ръка може до поспорим.

# 77
  • Мнения: 371
Съжалявам,но аз все още не намирам логично обяснение,защо бг стоки са с по-високи цени от вносни такива? Tired

БГ пазарът е малък - съответно суровините и работната ръка - доста по-скъпа от която и да е поточна линия, бълваща, за да зарежда цяла Европа. Особено ако е в Китай напр.
За работната ръка може до поспорим.

Emely  губиш спора според мен. Няма сравнение с братята китайци

Magarcho, аз бих избрала втория вариант. 70% някак много ми се виждат.

# 78
# 79
  • Мнения: 371
Не искам да измествам темата, но " България да измести Китай" - звучи абсурдно. Ембарго още няма , стотици контеинери са акустирали по бг пристанищата и чакат да нахлуят .  Laughing

# 80
  • София
  • Мнения: 2 719
и аз не искам да измествам темата, но да отбележа - на горния сайт с "новината" за Китай изрично пише
Всичко написано на тази страница е художествена измислица и не отговаря на действителността.
  Simple Smile

# 81
  • Мнения: 2 175
Надявам се Емели да не се засегне - но това са пълни глупости.
Била съм из Азия и е дори Китай не е най-евтиният производител.. ooooh!

Както и да е - аз продължавам да се моря с ценообразуването..Wink

# 82
  • Мнения: 897
Това като аргумент ли го сложи?  newsm78
и аз не искам да измествам темата, но да отбележа - на горния сайт с "новината" за Китай изрично пише
Всичко написано на тази страница е художествена измислица и не отговаря на действителността.
  Simple Smile

То и името на сайта е такова.  Whistling

Общи условия

Активация на акаунт