За "различните деца" - отново нищо ново

  • 18 500
  • 401
  •   1
Отговори
# 15
  • в рока
  • Мнения: 1 119
Естествено! Темата е многоооооо дълга и болезнена. И аз шапка свалям на учителите /в ПГ или начален курс/, които има дете със СОП. Защото е лесно да се говори отстрани. Пример- слят /първи и  втори/ клас- 1 хиперактивно дете и 1 дете с атипичен аутизъм. Какво прави педагогът? Знаете ли колко е трудно?   Защото ресурсното подпомагане е КРАЙНО недостатъчно и като ресурс.

# 16
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Има ли ресурсен учител това дете, Цеца?
Има, ама явно е само на думи. Майката каза, че доста отсъствала тази учителка, била за по половин час 2-3 пъти в седмицата и искала детето да повтаря каквото са вземали другите деца през деня/седмицата. Но не й се получава.
Мисля, че майката ще си премести детето, защото удря на камък с персонала в градината.
Самото дете не е агресивно, но не стои на едно място, много не обръща внимание на когато му се говори.
Но има напредък и то видим при него от работата му с логопед и психолог.
Самата градина няма ресурс за подобни деца, ето на това му трябва някой, който да се занимава основно с него. Другото, което му е нужно, е контакт с деца.

# 17
  • в рока
  • Мнения: 1 119
Не знам, аз за това казвам, че е крайно недостатъчно ресурсното подпомагане в този си вид. Защото един ресурсен център често обслужва цялата област. Не достигат учители, и в по-отдалечените общини става така, че в ДГ ходи ресурсен два пъти в седмицата. Крайно недостатъчни.

# 18
  • Мнения: 10 547
Аз имам ресурсен в училище, но той не ми е от полза при кризите, защото си има график за работа, а не се отзовава при нужда. Не му е възможно просто.

# 19
  • Мнения: 2 237
Как може да те оставят сама, Касита? Това официално регламентирано ли е?

Скрит текст:
Пример за клас с интеграция тук: 14 деца без особености и 4 деца със слухов проблем.
С тези четири деца се занимава единствено ресурсната учителка. В часовете по език и подобни учителката и четирите дечица са в друго помещение. Нормалната бройка в клас без особени различия е също 25. Но класовете с дечица със специални нужди са по-малки и в по-голямата част от времето една учителка преподава на 14, другата на четирите. Всички са доволни! (поне с такова впечатление съм останала)

Последна редакция: чт, 09 апр 2015, 10:31 от Ли Лу

# 20
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
То за това трябва да увеличат учителите в групата. Да не е по една учителка на смяна, ами по две.
Ще е от полза не само за "различните" деца.

Ли Лу, така е в България, една учителка на смяна. То и за това повечето учителки са страшилища в детските очи, че като са 30-на деца, ако не си "лош", няма оправия.

# 21
  • в рока
  • Мнения: 1 119
Ли Лу, така трябва да се случва интеграцията, не като при нас. Да, официално регламентирано е . Ресурсният, както казва Касита, има график. В по - малките населени места/области/ днес е в едно училище, утре в друго, или често от едно населено място- в друго. И какво правим?

# 22
  • Мнения: 14 478
не знам какво да кажа по този проблем. Освен това, че у нас всичко е правено недоправено.
Не можело тези деца да бъдат отделно. А защо да не може? Ще ги разделят по групи по напредналост и така поне ще са по-спокойни самите деца. Ако детето вижда и осъзнав, че е по-различно от другите това го напряга и изнервя. То усеща, че не се справя с материала, а другите се справят. Какво му е полезното на това? Че това е мъчение за детето.
 А пък с "нормалните" деца може да си играе например, не да учи и да изпада в конкуренция по оценки.

Какво лошо има училището за деца със СОП да е отделно, а игрите на всички деца заедно? Така поне разликата между децата не се усеща толкова.

Аз смятам, че тези деца трябва да са в сградата на масовото училище, но в отделна стая, с отделен учител, без да им се пишат оценки, с по-лек материал за възприемане. А в междучасията нека са сред другите. Какво лошо има в това?
И това отделяне да е само за деца с интелектуални затруднения. Другите с физически проблеми нищо не пречи, даже трябва задължително да са сред останалите.

# 23
  • в рока
  • Мнения: 1 119
Интеграцията не бива да се случва на всяка цена!

И да, правено-недоправено!

# 24
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Явно зависи какъв е този СОП.
За детето от нашата група са казали, че трябва да се сред други деца, за да може да ги гледа и копира и така да се развива.

# 25
  • Мнения: 10 993
мисля, че ако детето не е агресивно, нормалните хора не биха имали нищо против детето им да учи със дете със СОП. Дори намирам че е добре децата да учат заедно - така се научават на търпимост. Учителите може би са на друго мнение. Аз не съм учител. Мисля, че на родителите на деца със СОП им е много тежко и трябва някаква емпатия да има.
Ако детето е със сравнително запазен интелект, задължително трябва да се научи на някаква професия. Не мислимо е тези хора така да се крият по институции.
Когато бях в Барселона акостира един круизен кораб от Америка и започнаха да слизат пасажерите. Имаше много инвалиди, някои от тях в ужасяващ вид, но роднините си ги возеха в колички по ресторанти и никой не се впечатляваше изобщо. Не знам как е решен въпросът в белите държави, но ние тук сме изключително нетолерантни, а никои не е застрахован от нищо в този живот.

# 26
  • Мнения: 14 478

Ако детето е със сравнително запазен интелект, задължително трябва да се научи на някаква професия. Не мислимо е тези хора така да се крият по институции.

А как ще се научи на професия в масовото училище. За да се научи на професия трябва да има учители, които да се занимават с него и подобни на него деца всеки божи ден в специална професионална среда. Готварство, дърводелство, шивашки занаят-всичко това може да се учи на отделно място пригодено за обучение на такива деца.

А то сега какво се получава-хвърляш го в дълбоката вода и му казваш -"плувай" Че то за умни и способни деца, но по-чуствителни примерно е трудно в клас с 28 деца да се научат да "плуват".
Кво остана за дете с обиколка назад по пистата. Не мога и да си представя как се чустват.

Тази наша криворазбрана интеграция я отнасят именно децата със СОП и родителите им. Всеки божи ден треперят кво ще се случи с детето им в тази джунгла наречена масово училище. Не знам как издържат на този стрес.

Последна редакция: чт, 09 апр 2015, 11:50 от Герри

# 27
  • Мнения: 722
В отделна стая, с отделен учител??? А зад ограда? Защо?
Утре тези хора ще са сред нас, сред вас - или да ги изолираме отрано?
С "нормалните" ще си играе, няма да се конкурира - не, няма да си играе, защото няма да ги познава... И защото още има майки, които казват - остави го, ей там има здрави деца - това по повод сина ми, когато на година и половина не можеше да ходи, но ме дърпаше към децата...
И сега едната учителка го приема такъв, какъвто е, старае се да го приобщи и той е щастлив. Другата мърмори още от вратата, че не можел да си обуе чорапите на 4 г. - съответно той като я види, изпада в ужас и почва да реве...
Не е агресивен. Няма умения, свързани с фината и не само фината моторика. Ще ги развие, но бавно.
Професия - дърводелец, шивач? "Такива деца"? Е, не... Затова говоря...
Никой не ни пита какъв е интелекта - има ли проблем - марш надалече...
Детето ми е с нормален интелект.

# 28
  • Мнения: 46 524
Намесвате деца със СОП, но тук случаят е друг и имам чувството, че родителите си търсят оправдание на гърба на децата с такива реални проблеми.
Пише, че детето е имало физически проблем - Тетралогията на Фало. Това нито предполага агресия, нито друо, свързано с поведението. Ако наистина е имало проблем с правилата в градината, то грешката идва от родителите. С което не оправдавам учителите, нито смятам за редно да слагат децата в тъмница, но не е хубаво така да се използва заболяването за оправдание. И за самото дете също.

Интересно и защо те не са уведомили учителите, като се има предвид, че не всяка физическа активност е подходяща за оперираните  Crazy най-нормалното нещо е като се запознаеш с учителя да му кажеш - детето ми е с такъв и такъв проблем, при еди какви си физически задачи не го включвайте.

...
А това с килера е надопустимо, независимо дали се отнася до дете или възрастен.

Не е било килер май.

# 29
  • Мнения: 14 478
В отделна стая, с отделен учител??? А зад ограда? Защо?
Утре тези хора ще са сред нас, сред вас - или да ги изолираме отрано?
С "нормалните" ще си играе, няма да се конкурира - не, няма да си играе, защото няма да ги познава... И защото още има майки, които казват - остави го, ей там има здрави деца - това по повод сина ми, когато на година и половина не можеше да ходи, но ме дърпаше към децата...
И сега едната учителка го приема такъв, какъвто е, старае се да го приобщи и той е щастлив. Другата мърмори още от вратата, че не можел да си обуе чорапите на 4 г. - съответно той като я види, изпада в ужас и почва да реве...
Не е агресивен. Няма умения, свързани с фината и не само фината моторика. Ще ги развие, но бавно.
Професия - дърводелец, шивач? "Такива деца"? Е, не... Затова говоря...
Никой не ни пита какъв е интелекта - има ли проблем - марш надалече...
Детето ми е с нормален интелект.
Ама ти четеш ли ме изобщо?
Да ти повторя, ако случайно си пропуснала и така принципно си решила да ме нападаш...щот нещо си там си си втълпила и четеш без да разбираш или си разбираш нещо си там дето никой не е имал намерение да казва...
Телена ограда-абе вие така с рогите напред как ще я карате... Crossing Arms
Ето:

Аз смятам, че тези деца трябва да са в сградата на масовото училище, но в отделна стая, с отделен учител, без да им се пишат оценки, с по-лек материал за възприемане. А в междучасията нека са сред другите. Какво лошо има в това?
И това отделяне да е само за деца с интелектуални затруднения. Другите с физически проблеми нищо не пречи, даже трябва задължително да са сред останалите.

Последна редакция: чт, 09 апр 2015, 11:58 от Герри

Общи условия

Активация на акаунт