Отговори
# 285
  • Мнения: 4 577
Стига се до квадратно уравнение и после кой както знае да го решава. В  7 клас ще разлагат, в 8 ще рисуват параболи и ще смятат дискриминанти

# 286
  • Мнения: 5 160
Стига се до квадратно уравнение и после кой както знае да го решава. В  7 клас ще разлагат, в 8 ще рисуват параболи и ще смятат дискриминанти
Не знам за 7 клас дали ще зачетат параболи, ако искат да видят умение за разлагане.

# 287
  • Мнения: 4 577
Е, да в 7 клас ще си разлагат на множители. В 8 ще разберат, че много лесно се смята задачата.

# 288
  • София
  • Мнения: 20 051
Нямам идея дали по новата програма в 8 клас се учи съвсем всичко учи за параболи. По старата, до миналата година, се разглеждаше в 8 клас  само случая с у=ах^2,  тоест параболи на които единствената пресечна точка с осите е О.  Другите параболи по-детайлно се учеха по-късно, чак в 10 клас. Сега сигурно са променени нещата.

# 289
  • Мнения: 4 577
Каква е логиката да учат дискриминанта и корени на кв уравнение и да не знаят какво е парабола?Формули на Виет учат ли в 8 клас?

# 290
  • София
  • Мнения: 20 051
Логиката на старата програма беше много куца, според мен поне. Квадратно уравнение в една година, формули на Виет в друга, параболи в трета. Сега гарантирано взимат дискриминанта, формула за корени на кв. уравнение, разлагане по формулата с корените и формулите на Виет в 8 клас, за параболите само не съм сигурна до каква степен са застъпени - едва ли има координати на върха, интервали на растене/намаляване, НМС, НГС  в затворени интервали... Сега ми изглежда все пак по-смислено поднесен материалът.

# 291
  • Русе
  • Мнения: 12 247
Каква е логиката да учат дискриминанта и корени на кв уравнение и да не знаят какво е парабола?Формули на Виет учат ли в 8 клас?
  Учат формули на Виет. Квадратните уравнения дават възможност да се решат геометрични задачи с лица и обем , където са зададени отношения на отделните размери. Добре че не са им пляснали и функции и параболи, че туй пък не знам защо ще им е

# 292
  • Мнения: 4 577
Не знам, но още в 2 клас въвеждат функциите чрез задачите за измислено действие, Разбра се от аудиторията

# 293
  • Русе
  • Мнения: 12 247
Не знам, но още в 2 клас въвеждат функциите чрез задачите за измислено действие, Разбра се от аудиторията
   Тъй си мислят учителите, ама не знаят какво правим в къщи. Цялото обучение по математика от 5 клас е на гърба ми. В 8 клас продължаваме. Има разбира се деца, които схващат бързо, но повечето не са така, ако съдя по класа на сина ми. Изпратих го и при учителка, според нея беше много добре, ама всъщност нищо не вдява.

# 294
  • Мнения: 4 577
А ние се сблъскахме с този вид задачи от Умник Математик за 2 клас и реших, че е време да посветя детето в тайната на функцията (най-вероятно я забрави 5 минути след като споделих знанието).

# 295
  • СОФИЯ
  • Мнения: 397
Здравейте, затруднявам се как да реша следната задача:

решете в естестствени числа уравнението:

1/а +1/b +1/c = 3/2



Може ли да ми помогнете?

# 296
  • Мнения: 4 577
a =2, b =2, c =2 ?

# 297
  • Русе
  • Мнения: 12 247
 Би могло и 1/1 + 1/4 + 1/4 = 3/2
Но не мога да се сетя за различни а,b и c

# 298
  • София
  • Мнения: 20 051
a=1, b=3,  c=6

# 299
  • СОФИЯ
  • Мнения: 397
Така и аз ги нацелвам. Питам има ли някакъв начин, метод , по който да се решават ?

Общи условия

Активация на акаунт