Частни училища - информативна тема 21

  • 91 894
  • 772
  •   1
Отговори
# 510
  • Мнения: 5 425
Не си служа с намеци. Съвсем директно пиша, че училище се избира с ходене на място. Какво значи "не е на ниво възпитанието"? Според чии ценности? А ценностните системи и културата на различните ЧУ имат разлика, не по-малка от тази между Италия и Австрия. Коя е по-добрата? За кого? Как почти еднаквите точки на НВО по Български на две известни училища обясняват пропастта в оценките на есето в Американския Колеж (в полза на училището с по-слаб резултат на НВО)?

Ето мнението​ ми в толкова прав текст, че да е много трудно да му се привидят намеци и обвинения на някого:
Отидете на място, вижте и преценете самостоятелно за вашия конкретен случай. И посетете колкото се може повече училища в радиус 30 мин. път от дома ви.

Последна редакция: нд, 28 окт 2018, 08:59 от Ezhko

# 511
  • София
  • Мнения: 11 850
АК изнася статистики по училища за резултатите на децата на есето ли? Flushed Аз не съм срещала такива. Ще ми е интересно да ги видя. Може ли да ме насочиш къде са публикувани?

# 512
  • Мнения: 5 425
В съответните постове на Данибон. А и в тукашните теми. Като сурови данни, разбира се.

# 513
  • В офиса
  • Мнения: 3 995
Умение за решаване на практически задачи с математически средства.
Това си мисли, че прави Ежко. Дали го прави - да, като мениджър Simple Smile Т.е. подхожда с всеизвестните ни принципи, че 9 майки могат да родят 1 бебе за 1 месец. Или интервюирани 20 човека могат да ти дадат вярна за теб и твоето дете картина от едно училище.
Познавам много добре възпитани и с голяма обща култура деца от прогресивното училище. Това трябва ли да ми промени мнението, че за мен то може да бъде алтернатива само ако моето дете е с определени учебни трудности.
И понеже съм в процес на смяна на конете посред реката за едното ми дете, при все че когато избирах имах цялата информация на света, тогава пренебрегнах едно нещо, казано от непознат: "училището, в което отивате, е езикова гимназия". Само ако се бях вслушала в това единствено изречение, а не в останалите рекламни послания, щях да направя друг избор още тогава.

# 514
  • Мнения: X
Хахахах, Таралеже толкова си прозрачен в пристрастията и негативизма си към определени училища

А резултатите на есето за АК са последното нещо, което бих гледала с цел да си вадя генерални изводи за кое да е начално училище. ЗАЩОТО... Есето дава пренебрежимо малко проценти в крайния резултат. Та на това му се вика стратегия. На какво да наблегнеш при подготовката и на какво можеш да гледаш само като на резерв.  Ти като ръководител предполагам знаеш какво значи това.
А Данибон - пффффффффффф, ако това ти е достоверния източник... Всичките ти високопарни писаници до тук отидоха по дяволите. Ако на това разчиташ в проучванията си...



# 515
  • София
  • Мнения: 11 850
Ежко, Joy , дай малко по-сериозно. Данибон публикува отделни резултати по данни на родителите. Тази година публикува информация за по-голямата част от местата, от деца от кои училища са заети, като за повечето изобщо няма данни за изкарания резултат, а за тези, за които има, само малка част са с разбивка на резултата - тест/есе. Т.е. няма статистика, дори като сурови данни, от която може да се направи извод:
Как почти еднаквите точки на НВО по Български на две известни училища обясняват пропастта в оценките на есето в Американския Колеж (в полза на училището с по-слаб резултат на НВО)?

Ето публикуваното:

Скрит текст:
момчета

1 място –  СМГ: общо – 75,10%, есе – 13,5%,

3 място – СМГ – тест: 55.76 %, есе: 13.00 %, краен резултат: 68.76 %

4 място – ЕСПА

5 място – СМГ

6 място – 125 СУ

7 място – ЕСПА

11 място – СМГ, тест: 47,73%, есе: 13%

16 място – ЧОУ „Св. София“ – 58,28%

19 място – ЧОУ „Света София“ – 55,78%

20 място – ЧСУ „Дружба“ – тест: 42.40 % есе: 13.00 % краен резултат: 55.40 %

23 място – СМГ

25 място – ЧОУ Св. Климент Охридски – тест: 44.07%, есе 9%, краен резултат 53.07%

27 място – ЧОУ „Св. София“

29 място – СМГ

31 място – 73 СУ – 45.87% тест, 6% есе, краен резултат: 51.87%

33 място – “Българско школо”

34 място – 35 СЕУ „Д. Войников“

35 място – ЧОУ „Св. София“

42 място –  “Българско школо”

43 място – НУКК

44 място – ЧОУ Света София

46 място – НУКК

47 място – ЧОУ Света София

48 място – ЧОУ „Св. София“

50 място – 12 СУ, есе 15,50%

59 място – 125 СУ

70 място – ЧОУ „Св. София“

72 място – 5 ОУ – общ резултат 44,07%

77 място – ЧОУ „Св. София“

86 място – 144 СУ

88 място – 55 СУ “ Петко Каравелов“, София

96 място – СМГ

98 място – ЧОУ „Св. София“

 

момичета

1 място – 129 ОУ „Антим I“ – есе 16 %; тест – 53.22 %, общ резултат – 69.22 %

3 място – ОУ „Братя Миладинови“, Бургас: тест 46,96%, есе: 17%, общ резултат: 63,96%

4 място – СМГ: тест – 52,71%, есе – 11%, общо – 63,71%.

6 място – ЧОУ „Св. София“

7 място – СМГ: тест – 47.77%, есе – 13%, общо – 60.77%.

8 място – СМГ – тест: 46 %, есе: 14,5 %

9 място – СМГ

14 място – ПЧМГ – тест 42,97%, есе 13%, общо 55,97%.

15 място – ЧОУ „П. Берон“ – резултат 55.33%

16 място – ПЧМГ тест: 43.38 %, есе: 11.50 % Общо: 54.88 %

17 място – 107 ОУ – тест 39,30%, есе 13,50%, общ резултат 52,80%

19 място – ПЧМГ

20 място – ПЧМГ

23 място – ЧОУ „Св. София“

24 място – ЧОУ „Св. София“

25 място – резултат: 50,43 %, ОУ”Райна Княгиня” гр.Пловдив

27 място – СМГ

29 място – СМГ

31 място – СМГ

33 място – ЧОУ „Св. София“

38 място – ЧОУ „Меридиан 22″

39 място – 31 СУЧЕМ Иван Вазов

42 място –  “Българско школо”

43 място – ЧОУ „Св. София“

44 място – 31 СУЧЕМ Иван Вазов

45 място – ЧОУ Д-р П. Берон

53 място – НУКК, 7б клас – с тест 31.04 %, есе 15 %, общ резултат 46,04%

57 място – ЧОУ „Св. Климент Охридски“

59 място – ЧОУ „Св. София“

63 място – Френски лицей

66 място – ЧОУ „Св. София“ – краен резултат – 44.41%.

67 място – 35 СЕУ „Д. Войников“

68 място – 105 СУ

74 място – Френски лицей

76 място – 104 ОУ „Захари Стоянов“ – резултат 42,74 %

80 място – ПЧМГ

88 място – вероятно ЧОУ „Св. София“

92 място – НУКК

93 място – 31 СУЧЕМ Иван Вазов

97 място – Френски лицей
СС има само един обявен общ резултат и нито един резултат не есе. ПЧМГ - само един и т.н.
Още по-малко данни има в тукашните теми, в които пишат единици. Напр. от нашето училище, тази година писах само аз. Та, на база тези, общоизвестни "данни", дори не мога да разбера, кои училища визираш в горния си извод.
Пишещите в тази тема не даваме вид на пълни идиоти Grinning , и би трябвало да се очаква, че подобно изказване, ще породи редица въпроси. На мен, напр., ми повдига няколко:
1. От къде разполагаш с информация за успевемостта по училища, с конкретните резултати на децата, с разбивка - тест/есе? Защото извод /сериозен и аргументиран такъв/ за "пропаст в оценките на есето" може да се направи само и единствено ако разполагаш с резултатите на всички деца от съответните училища, които сравняваш. И то поне за 3-4 години, защото представянето в една година не дава достоверна представа за установена тенденция. А такава информация можеш да имаш само и единствено от АК. Другаят вариаант е още по-фантасмагоричен - всички деца /или техните родители/ от двете сравнявани училища, да са ти споделили лично конкретните си резултати. Joy А единственият възможен вариант - информация от АК - ако допусна, че е верен, би ме накарало тотално да променя представата си за Колежа. Flushed Защото, уж пазят анонимност на резултатите, предоставят ги само индивидуално на кандидата, защитено с име и парола, дори детето няма достъп до изпитната си работа, а изведнъж се оказва, че Ежко има - до резултатите на всички деца и то не обобщено, а с разкриване на лични данни /защото се знае от кои учиилища са, нали/.
2. Въпросът ти, обърнат към теб - как обясняваш въпросната "пропаст" в резултатите /и все пак да кажеш, за кои училища ставя въпрос, че се обърках/? И какви изводи правиш от тази пропаст? Thinking

# 516
  • Мнения: 6 269
Виждам, че вече другите са му отговорили на Ежко точно каквото мисля и аз.

 
Т.е. подхожда с всеизвестните ни принципи, че 9 майки могат да родят 1 бебе за 1 месец.
Хахаха, Тинки, това е много яко, не го знаех. Колкото до смяната на училищата, не сте само вие с Фелис - и ние сменихме, като въпреки, че имах доста информация за предното училище, никога не съм предполагал това, което всъщност се оказа на практика. Всеки може по всяко време да се окаже в такава ситуация. И за всеки нещата са строго индивидуални - аз например нищо хубаво не бих казал за предното ни училище, но има родители, които са доволни, щом си остават там, на кого да вярваш? За някои е добро, а за други просто не е тяхното място, това дори не значи, че е лошо. Дори и за едно и също училище може да има различи мнения през годините - ето Фелис е казвала тук, че е била много доволна от ПУК и е "слязла под кота нула" в първи клас.

Ти кое мислиш да сменяш сега - АК ли? И какво лошо има в това да е езикова гимназия, не разбрах.

Напълно споделям написаното от Фелис, че когато дадени училища имат трайни и стабилни резултати всяка година, това говори достатъчно - означава, че те имат система, която работи, независимо от смяната на учители, независимо от различните випуски и различните деца.

Ето аз например в миналото се интересувах от Веда - ами имаше една година, през които те бяха на 4-то място на НВО, имаше и година, в която бяха н 6-то, а имаше и години, в които въобще са вън от десятката - мисля, че и  сега е така. Е, това са неравномерни, разхвърляни резултати и на мен ми показват по-скоро липсата на система, и че това 4-то място вероятно се е дължало на това, че в този випуск е имало много силни деца, ходили са сигурно и на уроци и т.н. Кого можеш да разпиташ примерно за това училище, като няма как да познаваш някого от там и тук във форума никой нищо не знае за него; ами въпреки големите ми усилия не успях да науча нещо за там. Това важи и за други училища.

НВО все пак показва нещо, и то немалко, ако го следиш през годините. Не е само НВО, разбира се. И далеч не само то е критерия, по който да избираш. Но то е един от критериите, при това за мен е значим критерий. И в крайна сметка докато не тръгне детето на конкретното място и докато не го усетиш на гърба си, няма как да знаеш истината, ако ще и с 1000 родителя преди това да си говорил. Хиляда родителя - хиляда различни мнения, и може нито едно да не се доближава до твоето виждане.

# 517
  • София
  • Мнения: 17 921
Санака, то е ясно кои - СС  и Климент Охридски.Laughing

Скрит текст:
Всички тук сте или родители на деца в ЧУ, или бъдещи потенциални клиенти на частни училища. Колко от вас, ама честно, ако ги пресрещна усмихнато на улицата до училището и условно ме познават (не чак приятели, но все пак познати), ще ми дадат на едно кафенце наистина обективна оценка по всякакви показатели и няма да премълчат това или онова за ниво на обучение, степен на натоварване, сигурност, извеждане на децата навън, необходимост от ходене на доп.занимания за НВО, среда , качество на храната, качество на извънкласни занимания и т.н... Въобще даже не става дума дали моята и вашата представа за добро училище ще се припокриват. Имам предвид , че трябва наистина  човек да ти е мноооого близък, едва тогава ще се отпусне да каже и не толкова позитивни неща. Това от една страна. А и ти самият от друга, познавайки изискванията му, нагласите и очакванията му, ще можеш на база казаното да си направиш  някакви вече по-надеждни изводи. А едва ли някой има чак толкова близки приятели с деца в разни частни училища, та да напарви качествено сравнение..
Другото в такива разговори е предимно хвалби и граничеща с нулевата полезност и въобще не касае  само частните училища. Правя това пояснение, за да не реши някой, че е нападка. По същия начин и родители с деца в ДУ защитават в повечето случаи направения избор със зъби и нокти, зер да не признаят, че има и много негативи. Но като че ли са с една идея по-освободени да признаят, понеже го няма  финансовия фактор. Веднага давам пример  с държавната гимназия на децата ми.  Всеизвестен факт е, че има и плюсове, и минуси. Не това е акцентът в момента обаче. Провежда  тя Ден на отворените врати, родителите и децата им-седмокласници след него са обикновено в състояние "Уау". Видели са  едни млади, възпитани, усмихнати, мотивирани деца и техните учители, представили им различните опции за обучение, възможностите за участие  в множество проекти в чужбина, наличието на нейтив преподаватели и интересни клубове, опциите за съветване при кандидатстване, добрата реализация на завършилите, най- добрите резултатати на ДЗИ по БЕЛ няколко поредни години, учителите с дългогодишна практика... И? С какво присъствалите  родители/деца са се докоснали дори косвено до съществуващите негативи? Понеже е наивно да смятаме, че няма негативи..Така ще е и при срещата ми с родител на дете от частното училище Х, всичко ще е представено на макс... А и това, че  едно дете  е супер, че знае, че може, за жалост понякога хич не е  заслуга на училището, което и да е то...

# 518
  • Мнения: X
Русалка, аз ще ти кажа, дори и без да се познаваме.
Скрит текст:
И съм го правила няколко пъти тук във форума. Но както всички четящи по-дълго в тази тема знаят - аз съм пословично ренде и не цепя басма никому. Дори и на най уж близките ми в името на истината. Единствено би ме спряло да споделя нещо, което пряко и непосредствено ще навреди на моето дете или на нечие друго.
Всичко, което съм писала тук и като положителни, и като отрицателни неща е било само и защото го мисля. И често с течение на опита съм признавала и грешни решения.
А иначе се подписвам под поста ти на 100%

Последна редакция: нд, 28 окт 2018, 13:13 от Анонимен

# 519
  • София
  • Мнения: 11 850
Русалка, аз ще ти кажа всичко на кафенце, че и на бяло. Ама аз съм си перде - всичко си казвам. Joy

А за училищата, наистина не мога да хвана, за кои става дума. И затова копирах "данните" от Данибон, на които Ежко се позовава, за да го помоля да ги обобщи, да сметне средно аритметично резултатите по училища на есето, че на мен ми се опъват. Но ако може да разпише подробно уравнението, че съм зле с математиката. Smirk

# 520
  • София
  • Мнения: 17 921
Дори и да си готова да споделиш всичко достатъчно обективно, ще си от единиците, склонни да го направят... Да върви човек и да търси игла в купа сено пред всяко училище ли? Simple Smile

Скрит текст:
ПП Санака, записвам си, да знаеш... Как човек да не се възползва от тази прамамлива опция  2 в 1 ..... за внуците? Ако пък обещаеш, че има вариант и в рими да ми ги поднесеш тези отзиви, докато си на градус, край, предварително ме спечели за съответното училище..

Последна редакция: нд, 28 окт 2018, 13:25 от пенсионирана русалка

# 521
  • Мнения: 6 269
Есето за АК не показва как е учено и как е усвоен материала, защото за него не ти трябва никакъв учебен материал.
Есето за АК показва дали детето има обща култура и мислене, дали е креативно и дали има въображение. Може да не си учил хич. Показват ти една картинка и ти трябва да напишеш есе по картинката. Едната година беше няква риба как скача навън от аквариума. Едната година беше май някаква мишена със забити стрели и едната стрела попаднала навън от мишената. Какво ще напишеш по тези картинки? За да напишеш хубаво есе по тях, е добре да си чел много и различна литература, но няма никакво значение дали си чел "Една българка" и "По жицата". А и това не е гаранция. Аз съм прочел сигурно няколко вагона с книги, но бих се затруднил да измисля есе по тези картинки.



# 522
  • София
  • Мнения: 11 850
Русалка, не, разбира се, шегувах се. Stuck Out Tongue Winking Eye

Когато аз избирах начално училище /преди 14 години/, изобщо не задълбавах толкова. След злочест опит с държавна детска градина и последващ положителен такъв с частна, реших, че училището ще е частно. А кое, реших на база мнения на приятели с деца в ЧУ /колкото имам - толкова/. Става въпрос за хора, които познавам и харесвам, с деца, които познавам и харесвам. Ако хора, с подобни на нашите разбирания, нагласи, възпитание и светоглед са доволни - вероятно и аз ще съм. Това е. Тогава не бях и чувала за резултати от НВО и каквито и да е било други. Но тогава я нямаше и тази истерия по резултати, която съществува в момента и която, честно казано, ми идва в повече. Чудила съм се, дали ако сега трябва да избирам училище, критериите ми щяха да бъдат различни. Мисля, че по-скоро - не. Защото при изборът на училище, независимо дали начално или гимназия, винаги водещото ми е била средата. За нивото на обучение в основното училище обаче, НВО, колкото и куц формат да е, заедно със статистиката за реализацията на седмокласниците /къде продължават да учат/ са единствените що годе обективни критерии. Това е единственият формат, в който учавстват всички и е с външно оценяване. Няма друг.

# 523
  • София
  • Мнения: 2 756
Аз също съм споделяла всичко така както го мисля на всекиго, който ме е питал и най-вече недостатъците, които са ме дразнили. Знам колко е труден изборът и затова се стремя да съм максимално искрена. Нямам проблем да призная грешките. Радвам се, ако някого успея да предпазя от моите, но и винаги казвам, че това са моите виждания за дадено нещо в училището, които не е задължително да са валидни за всички.
Редактирам се:
Аз може и да си казвам всичко, но съм се сблъсквала с явлението за което Русалка говори. Та не винаги е лесно да се прецени кой доколко е искрен, особено ако не е близък човек.

Последна редакция: нд, 28 окт 2018, 13:51 от sadlady

# 524
  • София
  • Мнения: 5 885
Обективно мнение на даден човек няма, мнението му винаги си е субективно и си зависи от човека и куп други субективности...

Общи условия

Активация на акаунт