Дискусионна тема. Говорилник. Частно vs държавно образование.

  • 42 620
  • 855
  •   1
Отговори
# 750
  • София
  • Мнения: 19 912
Мецане, винаги съм се питала защо най- много деца не се справят именно в Германия с математика.Едва ли е, защото там са отишли посредствените, а добрите са само в САЩ, на Острова и в Холандия. За мен обяснението е именно в осезамите пропуски още на старта, липсващото от уж повърхностно учените от германците неща.Опитът набързо да ги покриеш не при всеки е успешен, тук вече си идва на ред потенциалът и дълбочината на наличните познания от гимназията. Мисля, че на дете от МГ ще  му е мноого по-лесно да запълни празнини. И понеже аз пък не съм от тия дето ще си хвалят децата като всеможещи и училището им като по-по-най, каквото не е, ще кажа, че моето дете, което е иначе профил мат в ЕГ и което принципно се справя с материала, заради искането си да следва математика от септември в немски университет, лятото изяви желание да поработи с някого в посока усвояване на неучените дялове, поне в базова степен за приличен старт.

Последна редакция: нд, 03 фев 2019, 15:14 от пенсионирана русалка

# 751
  • Мнения: X
https://d1rkab7tlqy5f1.cloudfront.net/EWI/Studeren/Bacheloroplei … nal%20Version.pdf
И в Холандия май е същото, горе-долу.
Призма беше дала линк към Делфт, в еднс друга тема. След като се разрових, попаднах на това. За специалност компютърни науки, конкретно е.
И за Холандия е същото, поне за два топ университета (Еразъм и Делфт), за програми на английски. Рос се мъчи да убеди публиката, че АК дава тези знания и няма проблем с АК, без допълнителна подготовка по мат, детето да  учи в Холандия или Германия с мат, а от "обикновена" ЕГ не е така. Което аз не знам, защото не познавам никой от АК, учил с мат в Холандия на английски или в Германия на немски.  Нека някой с такъв опит да се изкаже така и е.
За Острова или САЩ нямам представа как е.
Скрит текст:
Спокойно, както е тръгнало, няма да се учудя ако до 2-3 години  вкарат и интеграли в задачите за прием в СМГ след 4-ти клас или направо за ПУК в Питагор. Та няма нужда да се притесняваме, че няма да се учат в гимназиите Satisfied
Мда, имам нужда да се пошегувам, че иначе ще ми се доплаче...Ами така де, то какво излезе, уж се напъваш за добро училище от ПУК, пък  НВО7, пък добра гимназия, курсове, школи, а накрая - дори и да учиш в математическа гимназия, пак си недоучил по математика, ако се целиш в добър университет с техническа насоченост.

Аз нещо не разбрах само за Германия ли е така. От Русалката разбрахме съвсем ясно, че за техническите уни в Германия нивото по математика дори и на СМГ е недостатъчно, а да не говорим за други гимназии, включително Колежа. То това и отпреди го знаех.
Така ли стои обаче въпросът и за Острова, или за Холандия - доколкото разбирам от Росс, за Холандия май не е баш така. Интересно дали някой знае за Франция. Аз, когато бях франкофон преди няколко години Grinning ходих на майтап на едно изложение на френското образование и там разбрах, че за някои технически уни във Франция също се иска много високо ниво по мат, диференциално смятане, не помня още какво ми казаха, но със сигурност тук не се учи това даже и в МГ. Хем нямаше представители от най-елитните уни, като Техническия университет Еколь политехник, който е завършил Екзюпери например, а за Сорбоната да не говорим, много ясно, че нямаше. Бяха некви от Нант, Лион, май въобще парижки ВУЗ нямаше представен. Та и там е много трудно явно.
За Острова не знам, но за Холандия от личен опит е така - и вече го казах (моят го държа), и antea го потвърди с теста за Еразъм Университет, а на сайта на Делфт може да видиш теста за английските им програми.
За Франция по косвени признаци също мисля, че е така, защото мисля, че и при тях се профилират рано, като в Германия и Холандия. В Швейцария знам със сигурност, че се профилират рано и че топ техническите им университети също искат много високо ниво на мат и имат подобен тест за такива, които не отговарят на техния стандарт- за ТУ Цюрих:  
https://www.ethz.ch/en/studies/registration-application/bachelor … ntrance-exam.html.

Последна редакция: нд, 03 фев 2019, 15:07 от Анонимен

# 752
  • София
  • Мнения: 5 449
На наши познати преди 2-3 детето във Френския лицей май бореше някакви интеграли, така че и във Франция сигурно е така.

За Острова: STEP - за Кеймбридж и Уоруик https://www.admissionstesting.org/for-test-takers/step/preparing-for-step/   и  MATH за Оксфорд и Импириъл: https://www.maths.ox.ac.uk/study-here/undergraduate-study/maths-admissions-test

За САЩ Subject SAT 1 и SAT 2 програмата ни по математика е добре, за AP се иска интергално смятанe, но пък AP не се и изискват. Ако можеш да ги вземеш /AP 1 и  АР 2/, показваш ниво на подготовка по даден /за тях, както и за нас/ първокурсен университетски материал и там ти го признават и можеш да пропуснеш този конкретен курс.

Ето я новата програма за профилираната подготовка у нас: https://www.mon.bg/bg/100598

Последна редакция: нд, 03 фев 2019, 15:07 от Prizma

# 753
  • Мнения: 9 043
Здравейте, имам малко страничен въпрос. Дъщеря ми е пети клас и не се разбира с госпожата по информационни технологии в ДУ. Има ли право да не посещава тези часове и в края на годината само да се яви на изпит?
Нямам идея.
Но се чудя ако в 6 ти не се разбира с госпожата по математика а в 7 с тази по БЕЛ и тях ли ще спре да посещава?

# 754
  • София
  • Мнения: 16 508
По принцип няма право да не влиза в час.

Ако и майка ѝ не може да се разбере с госпожата/директорката на ДУто, то следва евентуално смяна на училището. В ЧУ, ако имам/е проблем с учител, сме в позиция да изискваме от училището да си спази договора с нас; в ДУ нямаме тази опция.

# 755
  • Мнения: X
По принцип няма право да не влиза в час.

Ако и майка ѝ не може да се разбере с госпожата/директорката на ДУто, то следва евентуално смяна на училището. В ЧУ, ако имам/е проблем с учител, сме в позиция да изискваме от училището да си спази договора с нас; в ДУ нямаме тази опция.
Какво значи ""да си спази договора" - да му смени учителката ли? Или да я накара да му стане приятна?
Извинете ме, но после в живота ако не се разбира с прекия си ръководител, кой договор ще търси да бъде спазен по-точно и как? Ще изисква от фирмата да смени прекия му ръководител ли, или ще изисква от фирмата да накара ръководителя да му стане приятен? Или ще сменя работата?
Ето това за мен е изключително вредно в ЧУ -че родителите смятат, че като плащат, училището е длъжно да се съобразява с тях,а те с него не са длъжни. Учителката е за всички деца, не може едно дете да определя дали тя ще бъде учителка там или не. Имахме подобен случай в ЧУ, учителка не се  харесваше на едно дете с много претенции и малко покритие (не казвам, че е такъв случаят, давам пример), а беше чудесен преподавател. И директорката, за да угоди на родителите на това дете, продума за уволнение. Бях бясна и казах, че това е просто недопустимо.  И досега помня разговора на РС с родителите на това дете. Отврат!
Мисля, че едно дете трябва да се научи да се справя и с неприятни, и с нежелани обстоятелства в училище, защото в живота ще се сблъска с тях много пъти. Освен ако не работи цял живот във фирмата на тате.

Последна редакция: нд, 03 фев 2019, 15:31 от Анонимен

# 756
  • София
  • Мнения: 19 912
Шарки, и ако твоето дете не харесва/не се разбира с дадена учителка, но само ти имаш оплаквания, а останалите родители не те подкрепят, какви условия по договор ще спази училището..И в случая така, дамата не казва никъде, че класът има проблем с учителката, а детето й в частност.Нещата са доста различни.

# 757
  • Мнения: 3 008
Русалка,
Всъшност дъщеря ми дълго се колебаеше дали да не се яви на втора матура математика. Аз имам принос да не го направи. Нейните доводи бяха, че на тази матура няма как да я прецакат субективно. В един момент матурите нямаха никакво значение за нея и по- скоро да ми угоди записа англ за втора матура.
Всъшност в университета има всички кредити и за специалност математика, но няма как д й дадат три специалности.

# 758
  • Мнения: 5 425
1995 защитих дипломната си работа по компютърна обработка на спътникови дистанционни наблюдения в ТУ Делфт.
Големия, както вече споменах, смени за една година АК с щатско училище. Понеже беше заявил вече два СТЕМ Хонърса, първоначално не му позволиха да запише такъв и по математика. Не мина месец и получих това:"  I have discussed with ... the possibility of moving up to an Honors level of our precalculus course to be a bit more challenged and work with peers that are similar in his skill level." Та и по математика хонърс - Увод в интегралното и диференциално смятане... Не взе трето АР само за да не го линчуват.
За сведение, сега има 94% за срока по математика в АК. Т.е. ОК е, но съвсем не е блестящо изключение.
Мисля, че имам право да обобщя, че нашите колежани няма да имат особени проблеми с математиката​ в ТУ Делфт.

# 759
  • Мнения: X
Русалка,
Всъшност дъщеря ми дълго се колебаеше дали да не се яви на втора матура математика. Аз имам принос да не го направи. Нейните доводи бяха, че на тази матура няма как да я прецакат субективно. В един момент матурите нямаха никакво значение за нея и по- скоро да ми угоди записа англ за втора матура.
Всъшност в университета има всички кредити и за специалност математика, но няма как д й дадат три специалности.

Въпросите са 2
 1) твоята дъщеря дали е  държала входен тест по мат в Холандия за университета си и 2) ако да, достатъчни ли й бяха за него знанията от АК без външна помощ. Това ще даде информация на родителите на бъдещи колежани какво могат да очакват в това отношение от колежа.
Сетих се, че дъщерята на СтефанБ (втората, също от АК) е Бизнес Администрация в Еразъм и е държала този изпит - варианта на antea без статистка. Ако чете, може би иска да сподели.
 Има тест, има изучавани дисциплини в АК, Въпросът е те покриват ли изискванията в теста или  трябва допълнително занимаване на детето. Останалото са някакви локуми -вкл. и на Ежко.
Като гледам коментарите на Шарки, мисли да запише детето си на статистика извън колежа. Та май си трябва помощ отвън, все пак.

Последна редакция: нд, 03 фев 2019, 15:52 от Анонимен

# 760
  • София
  • Мнения: 19 912
Рос, нещата са динамични, променят се, включая и в Колежа.
Голямата ми дъщеря беше преди при учителка по мат, която сега преподава и на малките.Тогава в полза на децата предаваше по своя инициатива диференциали и интеграли към края на 12 клас, с което сериозно им помогна, сега силно се съмнявам да стане така.А дъщеря ти е завършила средно няколко години преди моята, каквото е било тогава, не е гаранция, че е и сега.
Последно, Ежко, те питам, как хора, които се справят с университетска математика (униветситетска у нас поне) от воле още преди старта на следването заради подготовката в АК , не могат да преборят матурата на ниво и губят по 20-30 точки?Не се прави, че не разбираш питането ми..За такива от училища извън АК и МГ знам отговора, ти ми го дай за Колежа само..

Последна редакция: нд, 03 фев 2019, 16:04 от пенсионирана русалка

# 761
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 610
По случая горе, с “претенциите” на родителите клиенти:
Случаите мигат да бъдат много различни. И да ако не харесваш шефа си, добра причина да напуснеш работата си. И ако една учителка ти трови живота също. Аз не смятам, че доброволно трябва да подготвим децата да свикват с кофти отношение, щото може да им се падне шеф идиот. Най-лошото е децата да са апатични.
И аз не казвам, че случаят е такъв.
И да, може да се говори за уволнение. Зависи какъв е случаят. Нямам предвид обикновени претенции. Или изпусната дума. Имам предвид системно нарочно поведение.
Няма значение дали е към едно дете. Утре може да е следващо.

Последна редакция: нд, 03 фев 2019, 16:00 от Leika_moja

# 762
  • Мнения: X
Случаите мигат да бъдат много различни. И да ако не харесваш шефа си, добра причина да напуснеш работата си. И ако една учителка ти трови живота също. Аз не смятам, че доброволно трябва да подготвим децата да свикват с кофти отношение, щото може да им се падне шеф идиот. Най-лошото е децата да са апатични.
И аз не казвам, че случаят е такъв.
И да, може да се говори за уволнение. Зависи какъв е случаят. Няма значение дали е към едно дете. Утре може да е следващо.

Именно - смяна на работата - а не смяна на шефа Wink -което Шарки подразбра с поста си за правото да иска спазване на договора.
И как тези принципи са различни в ДУ и ЧУ -това важи и за двете и няма общо с договор и плащане. То и за ДУ си плащаме, -с данъците си, и имаме право да искаме. И го искаме. Въпросът е дали исканията имат основания или не, което преценява ръководството на училището и не на база единичен случай.

# 763
  • София
  • Мнения: 19 912
Лейка, разбира се ,че има случаи и случаи..Аз един дадох за пример на Шарки, а именно лигаващини на отделно дете, неоснователни оплаквания от учител, за който останалите не споделят негативи..какво уволнение тогава?Тоест има случаи, в които управата не се очаква нищо да спазва по договор, понеже нищо не е нарушила...Иначе и аз мисля, че разни издевателства не следва да се търпят с оправданието, че в живота е така. Но само, ако доказано има повод за недоволство.

Последна редакция: нд, 03 фев 2019, 16:05 от пенсионирана русалка

# 764
  • Мнения: X
Русалка добре го обясни и не става въпрос детето да е апатично, а да се разбере какъв е случаят, преди да се дават категорични мнения къде как било

Общи условия

Активация на акаунт