СЕДМОКЛАСНИК многочлен разлага, мама на Евгени се обляга

  • 46 489
  • 756
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 11 703
Имаше някаква приказка за Евгени,описана преди време тук.
Нещо от сорта на "Спокойно Евгени",но дотук ми е паметта.
Моля някой да обясни!

# 46
  • Мнения: 1 919
На "Една българка" е и на курса и в училище.
Иначе е много неориентирана и по-скоро нищо специално не й се учи в 8 клас. Ако може нищо.
Миналата година харесваше биологията, сега казва, че учат пълни глупости.
История и география хич не я влечат, учи го ударно за тестовете и се плаче, че й се натрупвали уроци, Ами ще й се натрупват, като я мързи.
Хайде, да е жив и здрав Евгени!

# 47
  • Мнения: 839
Имаше някаква приказка за Евгени,описана преди време тук.
Нещо от сорта на "Спокойно Евгени",но дотук ми е паметта.
Моля някой да обясни!
Ето Joy:
Скрит текст:
"Жената стоеше на опашката в супермаркета след дядо с внуче, чиито шепи бяха пълни с бонбони и други лакомства. Детето не спираше да вика, да нервничи и да се тръшка.
- Спокойно, Евгени, потърпи още малко, ето идва нашият ред… Бъди добро момче. – говореше възрастният човек, опитвайки се да запази самообладание.
Детето продължаваше да буйства, да скача и да привлича вниманието на всички върху себе си, а дядо му отново пусна в действие тихия си глас:
– Всичко е наред, Евгени. След малко ще сме у дома. Потърпи още малко, човече!
Платиха на касата и малкият дявол изхвърча като тапа на шампанско от магазина, втурвайки се към колата, където да разтовари безценните си съкровища.
Дядото отново запази самообладание и с още по-спокоен тон каза:
– Успокой се, Евгени. Приятелче, не се разстройвай! Пет минутки и сме у дома, само се успокой, моля те!
Жената, която ги наблюдаваше остана силно впечатлена. Тя последва дядото с внучето и преди да потеглят, каза на възрастния мъж:
- Със сигурност не е моя работа да ви давам оценка, но вие се държите с внука си невероятно, успяхте да запазите спокойствие и му говорихте уравновесено, тихо и смислено, дори след като той премина всякакви граници на търпението.
После се обърна към момченцето:
– Евгени, ти си истински щастливец с такъв дядо!
Дядото я погледна и широко се усмихна:
- Много благодаря за милите думи, госпожо, но аз съм Евгени, този кретен на задната седалка е Мартин!"

# 48
  • Мнения: 722
Здравейте, и аз напоследък само успявам набързо да изчета....но очаквах новото заглавие с нетърпение, много свежо и готино!
Благодарности за ценното инфо, например черния химикал, е това ми беше убягнало...
При нас класно по Мат - 5ца, днес ще го върнат и ще видим грешките, не че не ги очаквах. Вече започнаха геометрия и в училище и на курсовете..
По Бел в училище точно са започнали Една българка, а на курсовете почти са го свършили...
Сега се чудя върху комбинацията от ПИ къде и кога..... и малко скиорски емоции за разтоварване Nature Snowflake

# 49
  • София
  • Мнения: 6 182
Аааа щерката се отказа от японския ха-ха. Осъзна, че изтърпяването на цяла чайна церемония и гледането на анимета не е едно и също. Взех ѝ и една книга с японски приказки. Тя се залива подигравателно от смях докато ги чете и като ги погледнах...сюжет:...енот се превръща в чайник ... енот превърнат в чайник ходи по въже...енотът умира и последната му воля е да го погебат във вид на чайник Head Band

Обаче, сега няма никаква идея какво иска. Знае, че нищо не иска. Не иска френски, не иска немски, не иска испански, не иска математика, не иска биология (предложих ѝ го защото много обича животни). Иска компютърен дизайн (уеб, гейм и т.н.), но не и програмиране и да си дреме с английския. Айде да видим колко ще изкара, пък ще го мислим.

# 50
  • Мнения: 21 455
Дидева, тоест ще намалят профилираните с чужд език - това ли е идеята? Или прост ще добавят една математика към паралелката и готово?
Както вече съм споделила, моето мнение е, че прилагането на правилата ще се отрази основно на паралелките с профил чуждоезиков в средните училища и по-специално на тези, които дублират гимназиални паралелки. Първо -  в правилата е заложено балансиране съотношението между профилирани и професионални паралелки с постепенно повишаване процентното съотношение на приетите ученици в VIII клас в професионални гимназии и паралелки с професионална подготовка с минимум 2 процентни пункта за учебна година; второ - преструктуриране на приема по профили и професии в посока на STEM профили и технически и ИТ професии, включително и в математически гимназии и утвърждаване в средни училища на план-прием по профили, които не дублират профилите в профилираните гимназии, с изключение на STEM профили; трето - направих бърза сметка. Миналата година паралелките в СУ с профил чуждоезиков са били два пъти повече ( че и отгоре) от тези в профилираните гимназии. Сравнително висок е броят на паралелките в СУ с профил предприемачески ( 27 на брой), тези с икономическо развитие, обществени науки и хуманитарни науки са общо 24. ФВС, изобразително изкуство и музика са общо около десетина на брой. ( Сортирах набързо, може да не е съвсем точно, но ако има разминаване ще е съвсем малко).
Първоначално и аз си мислех, че ще се търсят разлики по отношение на трети и/или четвърти профилиращ предмет, за да няма дублиране. Но допълнителните профилиращи предмети не променят основния профил. Т. е. профил чуждоезиков си остава профил чуждоезиков, независимо че може да бъдат добавени математика и физика примерно.
Всичко това разбира се е просто предположение. За София-град е предвидено обсъждане на заявките за държавен план-прием за учебната 2019/ 2020 г в периода 28. 01. - 01. 02. ( В РУО със задължително присъствие на директорите). Може би след него ще има някаква яснота.

# 51
  • Мнения: 4 073

B.L.A.Z.E, благодаря ти. Евгени е номер 1.

# 52
  • София
  • Мнения: 1 535
Дидева, благодаря за информацията и анализите. Темата с профилите ми е много интересна като се има предвид, че младежът иска само и единствено МГ и за момента не проявява интерес към нищо друго. Разбира се всичко ще мислим подробно след като излязат оценките.
В тази връзка да те попитам и за инфото, което сподели за ИИЧЕ и РИЧЕ в СМГ спрямо езиците. Не е ли много трудна такава организация? И някак за стипендии, състезания... всичко ще им е различно. Не казвам, че е несправедливо, просто се чудя как би се организирало в рамките на едно у-ще.

# 53
  • Мнения: 3 976
И сега паралеките с немски и английски като натоварване в 8 клас са като класове от различни училища. Дефинирането им като различни само ще легализира фактическата разлика.

# 54
  • София
  • Мнения: 7 055
Jiema, не вярвам за СМГ да е препъни камък разликата в изучаването на езиците, в различните профили. В НПМГ са 6 или 7 различни профила, с различно балообразуване при приема и различен интезитет на изучавания език, но се спрявят. Така че, нищо чудно да разделят ИИЧЕ и РИЧЕ за НЕ и АЕ в СМГ, предвид интереса към НЕ. Чувствително ще си завишат бала, отново....

# 55
  • София
  • Мнения: 1 044
Моята и тя не знае какво иска. От езиците иска само английски, което все пак е нещо. От СМГ/НПМГ през Първа АЕГ (защото ни е близко) сега се интересува от Националната търговско-банкова гимназия. Някой с познати деца да сподели нещо повече?
За сега да набляга на ученето, пък като излязат оценките ще видим.

# 56
  • София
  • Мнения: 301
Да попитам химията в НПМГ за отскок за медицина (фармация) ли се ползва, че е толкова желана или просто увлечение и добри учители?
   За някои деца, с по-изяснена визия за професия може би е отскок за медицина, при нас за сега е увлечение.
Моите притеснения са да не би да е много повлиян от баткото, който е в близка сфера. Но то времето само може да си покаже, а ако излезе така ще му е трудно да го учи. Дано се напразни притесненията ми.
   В тази връзка да попитам, има ли някой мнение за курса по химия в НПМГ? Някой познат да е минал през това? Той е 5-дневен, интензивен и ще се проведе през пролетната ваканция. Детето не е много по масовите обучения, не смее да попита ако не му е ясно, но пък може да помогне за формата на изпита и да се видят изискванията на проверяващите. Предполагам, че те ще са си от НПМГ. В дилема съм...Frowning1

# 57
  • Мнения: 3 137
Много съм ядосана. Учителките само са върнали класните на децата, за да ги видят и са ги прибрали обратно. Съответно за няколкото минути синът ми нито е разбрал какви точно са му грешките, нито ги е запомнил. Важно беше да зная, какви са му грешките, за да му обясня нещата. По БЕЛ например, класната беше "по формата на външното оценяване" и ми стана интересно, как точно я измъдри тази оценка от 5,43. По математика пък всичко беше решил и даже проверил - и пак някаква грешка - значи има някакъв проуск, който му убягва.

Всичко това е заради една наредба, съгласно която тестовете трябва да се съхраняват в училището и според учителите, ако ги дадат на децата, после нямало да им ги върнат. Въпреки изричното ми искане, гаранции и обещания, че лично аз отговарям за връщането на теста, ще му го сложа в чантата и т.н., просто ми отказаха, представете си! Да съм ходела в учебно време в училището и да съм ги проверявала.
Същевременно на родителските срещи основната тема на даскалиците е, как родителите трябвало да проявяват заинтересованост към учебния процес и да си контролират децата какво, как и колко учат.

Някои учители разрешават да се снима теста, но на сина ми телефонът не е с такава резолюция, че да се чете листа - нарочно съм му дала по-евтин телефон и не смятам да му купувам по-скъп, заради няколко снимки.

# 58
  • Мнения: 21 455
Всичко това е заради една наредба, съгласно която тестовете трябва да се съхраняват в училището и според учителите, ако ги дадат на децата, после нямало да им ги върнат.
Този текст беше отменен.

Наредба  № 11 от 1 септември 2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците
В сила от 20.09.2016 г.
Издадена от министъра на образованието и науката
Обн. ДВ. бр.74 от 20 Септември 2016г., изм. и доп. ДВ. бр.78 от 29 Септември 2017г., изм. и доп. ДВ. бр.82 от 5 Октомври 2018г.


Чл. 19. (1) (Доп. - ДВ, бр. 82 от 2018 г.) Контролните и класните работи се коригират и рецензират от преподаващия учител и се връщат на учениците за запознаване с резултатите и за информация на родителите.
(2) Оценяващият анализира и обобщава резултатите от контролните и класните работи, като в срок до две седмици след провеждането им уведомява учениците за направените изводи.
(3) (Отм. - ДВ, бр. 82 от 2018 г.)

Отменената алинея 3:
(3) Контролните и класните работи се съхраняват от учителя до края на учебната година.

# 59
  • Мнения: 3 137
Дидева, благодаря много! Още утре отивам с наредбата да си искам тестовете!
Май си единствената, която следи нормативната база в тази държава! Wink

Общи условия

Активация на акаунт