Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 11 637
Внука в нас не пипа телефона, но пък висне на компютъра.Ако го оставим на мира, може да си откара до сутринта.Но пък сутрин скача веднага щом звънне алармата, оправя се сам и сам отива на училище.

# 46
  • Мнения: 13 688
Предвид, че кажи-речи 99% от населението е пристрастено към телефона си (качват се в колата да шофират, очите в екрана/на опашка веднага се вади телефона/сядат на кафе, първо вадят телефона/вървят по улиците като зомбита втренчени в екрана/в кенефа с телефона/да не изброявам всяка възможна ситуация, мисля стана ясно), не виждам изобщо как ще бъдат опазени децата.Няма спасение.
Лошото е, че така тотално затъпяват.Наготово поднесената информация не стимулира мозъка да мисли, направо имам чувството, че "заглаждат мозъчните гънки"....А още по-лошото е, че самите родители правят децата си пристрастени и зависими.Забелязали ли сте колко бебета/малки деца под 3 годинки седят пред таблетите?В кафенето до мама, да не търчи и да досажда, в количката да седи мирно и да не мрънка, на детската площадка, за да не тича мама след него.....На две познати вече (внучка на едната и второ дете на другата) имат проблеми.Внучето е некомуникативно, затворено в себе си, "грейва" само като го оставят пред екрана.Детето на другата тази година става на 5, все още не може да говори с изречения, използва само думи като дете на годинка.
Правени са им всякакви изследвания, нямат физиологични проблеми, водят ги на логопеди, психолози, специалисти по детско психично здраве....По думи на психолога на едното дете, такива деца ставали все повече....
Като чувам/чета подобни истории, направо благодаря на Бог, че съм "пораснала" по-рано и децата ми също пораснаха в ерата без телефони, не успяха да развият зависимост.

# 47
  • Мнения: 1 532
Моя вчера е получил забележка и то в дневника защото си е гледал телефона в училище. Имат забрана и за училището, двора, часовете и паузите.
Аз му бях обяснила, че има родителско-учителска акция, защото на всички им е писнало да говорят на темето на заровили се в телефоните лапета. Мислеше си че си измислям. Сега получи забележката и гледа уплашено.

 

# 48
  • София
  • Мнения: 34 137
Малкият (10) не ляга с телефон, но каката (18) не можеш да я откачиш. Понякога чувам нощем как получава съобщения Simple Smile Чати си.

# 49
  • София
  • Мнения: 5 591
Голямата ми дъщеря е в 12-ти клас и телефонът е скачен с ръката й. За съжаление.
Но и аз ползвам често телефона си, та е разбираемо.
За по-малките класове обаче нещата стоят по друг начин и е вредно да се прекалява.

Моя вчера е получил забележка и то в дневника защото си е гледал телефона в училище. Имат забрана и за училището, двора, часовете и паузите.
И в предишното училище на сина ми уж беше забранено ползването на телефони, но повечето си ги ползваха в междучасията.
Единственият начин да се ограничат децата и да не ползват телефоните си е да им се отнемат.
В училището на сина ми /5-ти клас/ в момента телефоните се събират преди началото на първи час, поставят се в учителската стая до привършване на часовете и след това децата си ги взимат.
Едно разумно решение на ръководството.

# 50
  • Мнения: 1 205


Единственият начин да се ограничат децата и да не ползват телефоните си е да им се отнемат.
В училището на сина ми /5-ти клас/ в момента телефоните се събират преди началото на първи час, поставят се в учителската стая до привършване на часовете и след това децата си ги взимат.
Едно разумно решение на ръководството.
Защо не е във всички училища така!

# 51
  • София
  • Мнения: 661


Единственият начин да се ограничат децата и да не ползват телефоните си е да им се отнемат.
В училището на сина ми /5-ти клас/ в момента телефоните се събират преди началото на първи час, поставят се в учителската стая до привършване на часовете и след това децата си ги взимат.
Едно разумно решение на ръководството.
Защо не е във всички училища така!
———————-


За пари. Децата са пазар и той им трябва!

# 52
  • Мнения: 1 004
Какво общо имат парите със способността на родителите да научат децата си на елементарни неща като например, да изключват звука на телефона и да не цъкат, когато са в час?

# 53
  • Мнения: 9 051
В час и нашите телефони се събират и се слагат в органайзер. Не че няма хитруващи и носещи два телефона, но е рядкост.

# 54
  • Мнения: 12 685
Какво общо имат парите със способността на родителите да научат децата си на елементарни неща като например, да изключват звука на телефона и да не цъкат, когато са в час?
Това изказване прилича на моето възмущение преди да имам деца как някои родители оставят двегодишните си да изпадат в тантруми.
И да ги учиш, и да им говориш, изкушението да поцъкат в скучен час, виждайки, че и другите го правят, е голямо. Затова трябва да има ограничителни правила.

# 55
  • München, Deutschland
  • Мнения: 3 336
Когато/ако някой ден имаме дете, сме говорили, че искаме да го възпитаваме с всички технически новости, без да ограничаваме желанието да се занимава с електроника.

Намирам немалка част от времето, прекарано в училище за загуба навреме, а например статиите в сайта за Нобеловите награди, който четях след училище, различните медицински статии и списания, работата по извънкласни проекти в интересни за мен области, в живота ми помогнаха много повече от стихотворенията на Ботев, анализа на История Славянобългарская и наизустяването на О, Шипка. Стотиците часове, заети с изучаването на последните, от днешна гледна точка не ми носят нищо, в пъти по-полезно щеше да ми бъде да се запиша на курс по френски, електроника, да прочета повече за адронния колайдер или да чета каквито и да било статии на чужд език (само примери).

Близките ми приятели с интерес към телефони, таблети, компютри, аудио техника, коли, мотори и всякакви технически устройства, са достигнали доста по-напред в живота, щастливи са, уважани специалисти са и се адаптират по-лесно в света на електрониката, която така или иначе управлява живота ни, особенo спрямо хора, които поради една или друга причина нямат този афинитет.

И за да не става много дълго - ако мога да дам на някого, особено на собственото си дете някой ден, старт в живота, който да улесни по-нататъшната му адаптация и да развие ума му, не бих се поколебала.
Аз едно време заспивах с чатове в мирка, айсикю и смс-и, нямаше мобилен нет на телефона, и от мен човек излезе, сега просто се цъка същото на смартфони, не виждам особена разлика.

Сега ще ме погнете, че нямам деца и си говоря наизуст, понеже ако нямаш деца, нямаш право на мнение по темата, но нищо. 😃

# 56
  • Мнения: 1 004
ако мога да дам на някого, особено на собственото си дете някой ден, старт в живота, който да улесни по-нататъшната му адаптация и да развие ума му, не бих се поколебала.
Повечето родители имат точно тази цел. Но малко успяват да разпознаят в какво се крие този старт, за който ти пишеш. Не съм противник на компютрите и смартфоните, съвсем не. Но има разлика между умението да използваш компютъра за намиране на информация и да цъкаш над компа до омалоумяване. Второто е проблем и идеята е да се избегне. Иначе, аз съм изненадана колко много цъкащи на компа по цял ден нямат елементарни умения да си намерят информацията, която им трябва. Да ползваш компютъра само за цъкане, без да вземеш истинското богатство, което той ти дава, е страховита глупост. А огромен процент от цъкащите правят точно това. Та, трябва да се преценява критично.

За "История Славянобългарска", какво да ти кажа?- Голяма част от пищящите в нейна защита не са прочели нито ред от нея, ама пищят. Но е добре човек да има базова обща грамотност. Тя създава контекст на цялостния му мисловен процес.

# 57
  • София
  • Мнения: 6 986
... ако мога да дам на някого, особено на собственото си дете някой ден, старт в живота, който да улесни по-нататъшната му адаптация и да развие ума му, не бих се поколебала.

С повечето написани неща съм съгласна, но когато някой ден решиш да имаш деца, много те моля прочети повече за "развитието на ума" при децата и от какво се влияе.

Иначе моите деца от 6ти клас насетне са задължително с компютри в час и там са им домашните, там си правят презентациите и търсят информация... обаче все се налага аз да им показвам кое как се намира, нищо че първите 14-15 години от живота си не съм работила на компютър...

С други думи, висенето пред електроните устройства не е гаранция, че може да ги ползваш по предназначение. Всеки 20-25 годишен стажант, който идва при мен не е в състояние да използва уорд или пейджес, за ексел да не говорим, но всички са "цъкали" последните 10 години. 

# 58
  • София
  • Мнения: 661
Какво общо имат парите със способността на родителите да научат децата си на елементарни неща като например, да изключват звука на телефона и да не цъкат, когато са в час?
-----------------------------------
За проблема с телефоните има две основни схващания.
Първото е, че ако едно дете му е много интересно да играе на телефон, когато има възможност да го прави в час, то няма да го прави, защото така е възпитано.
Второто е, че ако няма забрана и няма някой, който стриктно да следи за нея, децата ще играят, независимо от това , на което ги учи в къщи.
Либерален срещу консервативен подход.
Аз застъпвам второто схващане. Видях с очите си, как детето ми, което сега е 9-ти клас и учи в 1АЕГ /където уж контролът е завишен/, как се научи да преписва. Научи се от детето до нея, което изкара в началото на годината 6 по физика / най-трудния и предмет/ с пищов, а тя 4 с учене. Говорили сме много, няма смисъл да Ви занимавам, така е и с телефоните, гледат един от друг.

Та за този Консервативен подход се изискват значителни усилия от страна на Министерството, което трябва да държи по същия начин учителите, да ги следи и да има наказани. Това не се случва, според мен по няколко причини. Първо, заради липсата на интелектуален ресурс. Второ, поради липсата на финансов ресурс. И трето, според мен малко конспиративно, но напълно възможно, защото нашето правителство се управлява от управляващите ЕС и тези ценности в момента са на границата на либерализма и пълната анархия. Корпорациите са оставени да експоатират децата, докато не ги разболеят. Ако, 1-4 клас забраним телефоните в училище, Меркел моментално ще дойде на посещение да ни разпише някой еврофонд. Германия не произвежда телефони, но е главния износител на стоки за Китай и Сащ. Освен, че купуват телефони, децата купуват приложения, игри, герои, ползват услугите на мобилните оператори. Проблема е същия, като с детския диабет, случаите растат главоломно, но рекламите по детските канали не спират и никой не го е грижа.
Отглеждането на деца става все по-трудно, за това и е демографската криза в ЕС, топим се като пролетен сняг.
 

# 59
  • Мнения: 1 004
Второто е, че ако няма забрана и няма някой, който стриктно да следи за нея, децата ще играят, независимо от това , на което ги учи в къщи.
Либерален срещу консервативен подход.
Аз застъпвам второто схващане.
Да, аз също. Но мисля, че усилията трябва да се полагат и от двете страни- семейството и училището, а не да си прехвърлят топката един на друг, както често се получава.

Общи условия

Активация на акаунт