Американски колеж - петнадесета тема

  • 20 028
  • 150
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: X
Проблемът с екраните е съвсем повсеместен, за съжаление.

Моят син вчера каза, че ако го приемат в АК, ще избере него пред държавна гимназия. В деня преди изпита пееше друга песен, но беше в стил 'гроздето е кисело'. Няма да вляза, няма да успея и т.н. и бих предпочел държавна езикова гимназия. Сега като се почувства добре след изпита смени плочата.

Ежко, прав си за стерилната среда. Аз в някаква степен съм от тези, които търсят по-малко проблеми.

# 46
  • София
  • Мнения: 5 566
Привет и от мен в новата тема! Чак днес успях да изчета всички вълнения свързани с изпита. Някои от родителите ме развълнуваха силно! Иска ми се да кажа, че стискам палци на всички седмокласничета тази година - да попаднат в правилното точно за тях училище!

(На майката на момчето от СМГ, която се притесняваше за представянето на детето й на есето, искам да кажа, че се обзалагам, че момчето ще го приемат в АК. Математиката е с много по-голяма тежест на изпита за АК и не се съмнявам в отличното представяне на това дете. Въпреки че му се е видяло по-тежко от пробния изпит в СМГ! Това е така, защото децата искат да решат 100% от задачите, за да се чувстват уверени и докато в СМГ това е напълно възможно, в АК е по презумпция невъзможно. Дори и най-скорострелно решаващите се справят с теоретичния максимум - около 80%. Затова и стресът е по-голям на тоя изпит!)

Рос, изпитът в АК през последните няколко години (от 2016-та със сигурност, а може би и няколко години преди това) е по-различен, отколкото беше през 2005 - 2009. С две думи разликите са в това, че тогава бяха повече логическите задачи тип Кенгуру, а сега по-голяма е тежестта на задачи сходни на НВО. Целта (поне официалната версия по въпроса) е да не се налага специална подготовка за изпита за АК. Доколко новият подход помага да се селектират типа деца, които предишния формат на изпита постигаше, знаят само от АК... Но щом продължават тенденцята и дори допълнително "побългаряват" (ползвам твоята терминология и я споделям), вероятно и този формат им върши работа.

Скрит текст:
Относно Шели Барух - доколкото знам, освен преподавател в АК, тя е била и преподавател в СС преди това, страхотна е и не случайно името й се свързва с точно тези две ЧУ, които не могат да се сравняват с другите. А откакто не е в АК, е основател на Лого 3, заедно с част от екипа на страхотната катедра по БЕЛ от АК. От финансова гледна точка за мен нещата са напълно несравними и лично мен никак не ме учудва изборът им на този бизнес. Те са изключително подготвени, правят точно това, което могат и за него има пазар. Лично аз им желая успех, подкрепям ги и винаги, когато ме попита някой, ги препоръчвам.

# 47
  • Sofia
  • Мнения: 53
Една конкретна скумросана преподавателка ли имаш предвид, дет обявява децата от цял випуск за провал? Направо си я представих цветно. Тя не е от тези, които търпят мнение, различно от нейното, но пък лепи етикети със завидна категоричност наред. Направо си е за пуканки, ако можеш да преглътнеш подобни персони.
Ех, как разстройваше децата по това време миналата година! 12-класниците сънуваха кошмари и не искаха да я виждат никога 😢

# 48
  • София
  • Мнения: 1 752
Ами аз също не бих искала да има досег до ученици, ама ... и ми се повдига вътрешно все още, като я видя. Направо се гипсирах, кат я мернах миналата година май на пролетния фестивал: действа ми кат Круела на психиката. Аз по принцип изпадам в ступор пред хора, които са откровено зли (зли в смисъл на resident evil, а не строги или студени) към деца.

# 49
  • Sofia
  • Мнения: 53
Milenita, "Тя" се изживява и като морален стожер. Аз нямах идея, мислех, че моето гардже е виновно.Не вярвах на детето...След срещата с нея обаче промених възледите си 😉

# 50
  • София
  • Мнения: 1 752
Milenita, "Тя" се изживява и като морален стожер. Аз нямах идея, мислех, че моето гардже е виновно.Не вярвах на детето...След срещата с нея обаче промених възледите си 😉

Преживях съвсем същото и съм го описвала в по-стара тема. Обвинявах Диването, че пак от мързел преувеличава, че не учи и т.н. След като се сблъсках челно с демагогията й (щот тва няма как да е морал при отсъствие на всякакво разбиране за хора, деца, човешки отношения), си промених мнението. И няма да спра да повтарям, че тя е не само човешко, но и социално зло, защото съвсем съзнателно стоварва целия си субективизъм върху дванадесетокласниците и оценките им, които са със значителна тежест при кандидатстването и също така съвсем умишлено влияе на бъдещето им.

# 51
  • София
  • Мнения: 16 197
Като ви чета и си мисля което гардже колко е дебелокожо (след моите преживявания с учителката по БЕЛ в БШ).

# 52
  • софия
  • Мнения: 4 985
Като ви чета и си мисля което гардже колко е дебелокожо (след моите преживявания с учителката по БЕЛ в БШ).
Аз пък си мисля, че тези наблюдения, усещания и недоволства е трябвало отдавна да бъдат отнесени до високото ръководство на колежа! Подробно и внимателно споделени!
И не само към пълнолетни, и към непълнолетни е недопустимо човек да се отнася с неуважение!

# 53
  • София
  • Мнения: 1 752
Е, аз нали ги отнесох - с цитати, факти и т.н. Говорих си с Юинг, после му ги пратих писмено и какво? Дори не благоволиха да ми отговарят, като помолих да споделят има ли някакво развитие и какво е то. Ако се не лъжа, май и тук в темата си споделих фермана в "скрит текст". Керванът продължава да си върви и тази да вреди повсеместно. Защото нали се сещате, че не са само децата. Тя ръководи катедрата по български, демек демагогства и тормози и останалите учители. Такова зло си е зло във всичко.

# 54
  • Мнения: 51
От колко време тази учителка преподава?  Изненадвам се, че не се е направило нищо по въпроса.  АК следи качеството на учителите, особено новите.

# 55
  • София
  • Мнения: 1 752
Ами явно нейното не го. Или им е ок, след като материалът си го предава ок. Иначе е в Колежа от векове. Тя е единствената останала от напусналата катедра преди години (което според мен също говори само за себе си). Тя в предмета си минава за ерудит.Което вероятно за АК е достатъчно. Не им се занимава предполагам. Все пак е доста спорно как доказваш, че даден човек е боклук. (Няма да се извиня за това, мисля го убедено.)

# 56
  • Мнения: 7 159
Декан от догодина ще бъде: Mr Steven Morison.
Очаквам промени!

Последна редакция: ср, 24 апр 2019, 16:06 от Фран

# 57
  • Мнения: 1 465
Учителският състав, с малки изключения, се харесва от дъщеря ми! Изключително силна връзка създаде със семейство Уайт. Каза, че елективът при мистър Уайт е най-хубавото, което й се е случвало досега. Мис Уайт пък такава я вдъхновява, че дъщеря ми лети смело разперила криле - и докато й преподаване миналата година, и тази, когато вече не й преподава, но прекарват много време заедно в нейния кабнет. Като цяло, само част от българските учители май създават нягативно впечатление. Немския - ужас, така и не се направи нищо с дисциплина, преподаване, план,.... Вече е ясно, че по немски ще се спасяване индивидуално, а разчитах много на колежа.

# 58
  • Мнения: 1 622
Кой е Mr Stephen Morison и какъв тип промени се очакват?
Някой знае ли дали таксата за следващата година ще бъде променена? Предполагам такива неща се обсъждат предварително и може би се говори и с Родителската асоциация/настоятелство?

# 59
  • Мнения: 1 970
Такса не помня някога да е обсъждана на среща на асоциацията. Нито тя, нито ръководството на Колежа са компетентни да дават информация каква ще е, защото това е решение на настоятелството, доколкото зная.
Обикновено таксата се качва около 5-10% годишно, по преки наблюдения... 

Общи условия

Активация на акаунт