Трудно проговаряне - тема 25

  • 94 300
  • 974
  •   1
Отговори
# 840
  • някъде в орбита...
  • Мнения: 2 972
Сега майка ми ми надува главата за какво ми било,щели да му лепнат клеймо.
Честно, това в Бг ме побъркваше. Прословутото "клеймо"... При нас на никой не му пука за такива неща. Ама на никой. Ако бяхте тук, щях да ти кажа да действате по диагностициране. Но не сме в Бг от години, и откровено не знам кое е по-добре относно отношение към детето след това Neutral Face

# 841
  • София
  • Мнения: 1 626
Именно не сте в БГ. Тук е така. Стефи не позволявай да делят детето от останалите.  То постепенно ще ке ингегрира.

# 842
  • Мнения: 4 056
За сега отложих ресурсното.Психоложката малко ми се разсърди понеже предния ден уж съм била категорична а сега сякаш съм и нямала доверие.Каза,че никъде не се отразявало това че детето ползва ресурсна помощ и не влияе на характеристиката за постъпване в 1 клас.В училище било различно.Тук детето не се "заклеймявало"както е в училище.Аз обаче реших първо да чуя мнението на госпожите.Никоя от тях не ми е казвала нищо за ресурсно.Аз сама потърсих помощ от психоложката,с надежда че ще съдейства за адаптацията му.Днес тя ми даде да разбера че нито тя,нито учителките ще съдействат.Имало толкова деца,нямало кой да се занимава специално с моето освен ако не е със соп.Тя ходила по групите,но не давала съвети нито на деца,нито на родители какво да правят.Малко ядосана ми се видя.Ще питам първо госпожите какво мислят като го пусна другата седмица.

# 843
  • София
  • Мнения: 62 595
Аз не съм много сигурна дали бих искала детето ми да е в такава обстановка години наред. Щом подхождат негативно или с раздразнение сега, така ще е и занапред. Бих потърсила друга градина.

# 844
  • Мнения: 1 231
Стефи, всичко е за едни (допълнителни) пари, които градината ще получи, за деца със СОП. И учителките имат някой лев отгоре заплатите. Но нашите учителки не се "поблазниха" от това. Виж директорката направи няколко пъти намек, но напразно.
Аз разбирам, като се съгласиш на ресурсно, да работят активно с детето, да, ама не -  я започнат януари, я не. А и да започнат, ще има някакви минути на ден работа и то не всеки ден, като цяло е крайно недостатъчно! По-важно е целият персонал да ПРИЕМЕ детето такова, каквото е и хем да не го делят от другите, хем да се съобразят максимално с неговите потребности. Е, няма всичко да е идеално, но нещата (дай боже) ще стават все по-добре.

Последна редакция: ср, 01 дек 2021, 15:57 от d@indi

# 845
  • Мнения: 33
Здравейте, дъщеря ми е на две години и два месеца и според мен имаме проблем с проговарянето. Казва малко неща за възрастта си, комоникира основно с жестове и определени срички и звуци. Лапетната реч е добре развита защото постоянно я чувам да си бърбори нещо, говори и на нас, но нищо смислено не се получава. Каза мама, тате, бати, не, ане - означава хайде, па па, Баку - котка и маку Макс, бау и това е в общи линии.И не постоянно, а когато тя си реши.Отказва категорично да повтаря след мен когато я накарам да каже нещо. Или понякога го повтаря, но много тихо за да не я чуе никой. И е много срамежлива. Учила съм детска психологи в университета , но не съм специалист. Но макар и лаик в тази област според мен няма прояви от спектъра, поне на нивото на което аз разбирам нещата.
Тоест разбирам, че вероятно имаме проблем, но нямам компетенцията да разбера какъв е. Ако може да ме насочите какъв специалист да търся и тази възраст подходяща ли е или да изчакам до 2.5 месеца? Благодаря ви!

# 846
  • някъде в орбита...
  • Мнения: 2 972
По-важно е целият персонал да ПРИЕМЕ детето такова, каквото е и хем да не го делят от другите, хем да се съобразят максимално с неговите потребности. Е, няма всичко да е идеално, но нещата (дай боже) ще стават все по-добре.
Това е решението Hands Plus1

# 847
  • София
  • Мнения: 1 428
Richi, аналогичен случай на нашия, само детенце е на 2 г, 7 м. с разликата, че нашата дъщеря не е стеснителна. Ще следя темата по твоите въпроси?

Днес бяхме на първа посещение при логопед (по моя инициатива), но то беше като наблюдение как ще свикне с новата обстановка, с какво ще се занимава, в общи линии наблюдавана от педагог, като последните 10 минути бяха отделно с логопеда (не в обща стая, в която имаше още 2 деца, с които се занимаваха) Имам няколко въпроса, към майките, чийто деца са посещавали логопед - нормална практика ли е да има толкова много играчки в помещението (центърът е и за детско развитие), ясно е че на тази възраст ученето е чрез игра, но как при толкова много стимули би се концентрирало малко дете върху говоренето?

Деца на тази възраст следва ли да могат да разказват приказки?Да имат активно игра с другите деца в смисъл на заиграване, което е в явно протеворечие с това, които съм чела в повечето книги за родителството, че до 3 г.не изпитват подобна потребност, т.е.заиграват се, ако те искат, а не че ТРЯБВА!

Може ли да ми споделите как протичат сесиите на вашите деца при логопед, когато/ако сте присъствали на тях?

# 848
  • Мнения: 5 585
Синът ми тръгна на логопед на 3 години и половина и ходи две години и половина - докато тръгне в първи клас. Нито веднъж не съм присъствала на заниманията. Получавах писмена и устна информация, обяснения и домашни. Не си спомням да съм виждала играчки в кабинета. И да е имало, не са били много.

На 2 години и 7 месеца не може да разказва приказка. Истинско разказване на история или случка чух на 8 години. Иначе някакви отделни изречения, започва да говори за едно, после преминава към друго. За заиграването с деца не знам, но по-скоро бих казала, че все още трудно го правят. Синът ми проявяваше интерес към деца, но той ходи от ясла от 6-месечен, така че по-скоро беше свикнал с тях и ги възприемаше като част от средата, нещо обичайно, което, ако го няма, на него му прави впечатление.

# 849
  • София
  • Мнения: 1 428
Благодаря ти за споделеното, Нединка🤗Наистина ми се сториха странни тези въпроси, както и влязоха две дечица със специални нужди, всяко дете се занимаваше в собствен свят със свои занимания...тя не присъстваше, а ме попита дали са се заиграли децата...ама сериозно ли?!Това, че са на едно място, в една стая, не значи по моите разбирания автоматична социализация...

Ще видя как ще протекат последстващите занимания...и някак държа повече на индивидуални занимания, поне в началото, както и някаква неутрална среда, в която детето ще може да се фокусира - да си избере няколко играчки и да си ги занесат в отделна, не обща стая. Аз не искам детето да е на дневен център или занималня, а да се работи по проблемите с речта и това ще го заявя при следващото ни посещение.

За мен фокус не се придобива/учи в среда на толкова стимули, защото мисля, че говоренето ще мине на заден план по този начин. Може и да бъркам!

Последна редакция: вт, 07 дек 2021, 22:38 от Velina25

# 850
  • София
  • Мнения: 62 595
Такива центрове са нещо като "преразказ с елементи на разсъждение". Многото играчки разсейват децата, изобщо твърде шареното пречи на вниманието. Играчките също пречат в голяма степен на един терапевтичен процес. Колкото по-малко играчки около детето, толкова по-добре и повече ще се концентрира върху работата със специалиста. Нелепо е да събереш няколко деца на едно  място и да ги оставиш да "се заиграят". Най-много да се сбият, ако няма възрастен, който да направлява процеса. Ако са ви го представили за нещо като тест за социални умения - не става , ако за групова работа са ви го представили - пак не става. Всеки може да лепне табела "център за детско развитие", да събере няколко студентки и няколко деца и да го представя като терапевтичен процес.
Най-добре кажете какво искате, а те ще ви кажат дали могат да го направят и дали им се вписва в концепцията.

да допълня - дали родителят присъства или не присъства в часа е въпрос на концепция на специалиста или на договорка с родителя. Всеки логопед има своя идея - някои са ок и дори стимулират присъствието на възрастния, а други искат само с детето да са в часа. Също и откъм обратна връзка е пак според идеята на логопед - някои почти не дават, други дават след всеки час. Родителите също са различни като нагласа - някои държат да присъстват, други предпочитат да не присъстват. Няма правилно и грешно решение - както се разберете.

Последна редакция: вт, 07 дек 2021, 22:28 от Andariel

# 851
  • София
  • Мнения: 1 428
Благодаря за мнението, Андариел🤗Съвпада напълно с моите виждания.Центърът е доказан, директорката е с дългогодишен опит, а педагогът, който днес беше с детето през по-голямата част от времето, ми се видя дама с опит. Ще видим как ще бъде следващия път и ще вземем решение дали ще продължим!Беше ми удобен и наблизо, а и тук, в темата съм виждала неедна публикация/коментар за тях.

# 852
  • София
  • Мнения: 62 595
За какво ви е педагог? Вие отивате със заявка за логопед и за индивидуална работа, а не за учител в детската градина, ресурсен учител или както там решат да водят всеки, който не е логопед, нито за групова работа. Искайте си индивидуална работа с логопед.

# 853
  • София
  • Мнения: 1 428
Първо било като наблюдение с екип (екипът беше само от педагог и 5 минути накрая с логопеда) как се справя с новата обстановка, не индивидуална консултация😉Вероятно да видят дали няма поведенчески или друг проблем, който да влияе на процеса на говорене.

# 854
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма такова нещо, какво има да му наблюдават как се справя в нова обстановка? Половината деца са притеснени и неособено искащи да контактуват, а други са любопитни и се хващат за накоя играчка. За това са нужни пет минути, за да се установи, особено при опитен терапевт. И диагностика не са направили, а едно "наблюдение", което е нищо и половина, все едно сте в детския клуб в мола. За този един час са можели да свършат доста повече работа.

Общи условия

Активация на акаунт