Тема за бързи въпроси и отговори - Всичко за нашите деца - Училищен блиц - Тема №3

  • 35 620
  • 738
  •   1
Отговори
# 435
  • София
  • Мнения: 62 595
Тогава за какво е скалата, щом не се спазва? Трябва да се оценява според това колко точки е всяка задача, а не както прецени учителят. На контролно се оценява спрямо един и същ критерий за всички, а не за едни да е един, а за други друг.  Няма значение какви са възможностите на децата, а как са се справили с определени задачи към определения момент. Иначе е ала-бала и затова хората се сърдят, че е субективно оценяването. Учениците, а и възрастните са по-склонни да преглътнат лош резултат, но при спазен критерий, отколкото неясни критерии и различни резултати. Ако ученикът е преписал - да си го хванала на момента.

# 436
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Ти разбра ли какво обяснявам?
Аз не съм намалила оценката, а съм завишила, защото съм дала пълен брой точки на нещо, което знам, че е техническа грешка и знам, че ученикът, който я е допуснал, знае. Другият със същата грешка, просто е получил нула точки, защото знам, че не знае.
Учителят има право да прави тези неща.

# 437
  • Мнения: 35 474
Сега ще ти обясни, че не си права и световният баланс е нарушен поради твоята учителска преценка. Веднага да се засрамиш и да се извиниш на детето, родителите и цялата рода...! Аааа, то бива своеволия.... Нейното дете се тръшка вкъщи и тя ще отиде да раздава правосъдие!

# 438
  • София
  • Мнения: 62 595
Много добре разбрах - сама не спазваш критериите, които сама си поставила. Или е покрил точката или не е - няма "техническа грешка" - грешката си е грешка и струва точка. Другият е отговорил - получава точка. Или спазваш критериите, или ги махаш и караш на фантазия - няма средно положение, ако ще се оценява обективно.

Сега започвам да си обяснявам защо често деца, с които работя, започват да очакват да им се разминава грешката или да получат точки за нещо, което не са направили - в училище учителките винаги им пускат отгоре, за да не ги травмират, че са със СОП. Много им е трудно да разберат, че когато има точки, значи се играе на точки. Казано по бабешки - кьорав карти не играе. Как се очаква да са точни, ако оценяването е на "тука има - тука нема"? Когато разберат, че точката си е точка, веднага стават по-отговорни и внимават как изпълняват задачите.

# 439
  • Мнения: 6 787
На същото мнение съм. Ако е на олимпиада, дали оценяващият ще е благосклонен? Грешката си е грешка.

# 440
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Само, че аз оценявам знания. На олимпиада се оценяват резултати. там никой не познава учениците.

# 441
  • София
  • Мнения: 62 595
Ти не си ресурсен учител или логопед, който да оценява едно дете спрямо индивидуалния му напредък. Ти оценяваш или би трябвало да оценяваш според това, което си дала като задачи за всички. Иначе е разнобой и никой не знае какво и как се оценява.

# 442
  • Мнения: 6 787
С тест знания не бива се оценяват. Това е моето мнение. Малко четене, малко обща култура и по метода на изключването тестът е решен.

# 443
  • Мнения: 13 220
Имам едно питане къма Вас, мами! Какво бихте направили Вие?
Дъщеря ми в 4 клас се прибра много разочарована от училище. На входно ниво с нейна съученичка имат еднакви грешки, но различни оценки, та има 5, а съученичката и 6. Сега в къщи е драма, чувства ужасна несправедливост. Видях тестовете и на двете и наистина е така.
Моля за съвети!

На един чин ли седят? Възможно ли е учителката да има съмнение, че едното е преписвало от другото?
Аз бих говорила с учителката, за да изясня ситуацията. Иначе остава чувство за несправедливост.

# 444
  • Мнения: 2 617
Училищните застраховки задължителни ли са?

# 445
  • София
  • Мнения: 16 223
Не.

# 446
  • Мнения: 22 867
Имам едно питане къма Вас, мами! Какво бихте направили Вие?
Скрит текст:
Дъщеря ми в 4 клас се прибра много разочарована от училище. На входно ниво с нейна съученичка имат еднакви грешки, но различни оценки, та има 5, а съученичката и 6. Сега в къщи е драма, чувства ужасна несправедливост. Видях тестовете и на двете и наистина е така.
Моля за съвети!

На един чин ли седят? Възможно ли е учителката да има съмнение, че едното е преписвало от другото?
Аз бих говорила с учителката, за да изясня ситуацията. Иначе остава чувство за несправедливост.

Просто разговор с учителката. Само заради съмнение за преписване няма право да намалява оценка при еднакви грешки. Само тя може да обясни защо е разликата в оценките: или има още нещо различно в двете работи, възможно е и тя да е сбъркала, случва се. Тя ще обясни или ще поправи оценката. Няма защо детето да преживява излишно.

# 447
  • Мнения: 12 821
Училищните застраховки задължителни ли са?

Принципно не.
Но тази година класната ни каза, ако нямат такава няма право да ги изведе никъде извън двора на у-щето. А те ходят често из града на театър, празнества, до църквата...


Относно входните/изходните нива, беше питал някой назад връщат ли се. При нас ги дават само за ден, да ги видим родителите, трябва да ги подпишем и ги връщат обратно. Трябва да ги пазят.

# 448
  • Мнения: 2
Здравейте,
Интересува ме по колко часа седмично учат нашите седмокласници - общо в училище, по школи и у дома.
Моят син е седмокласник. За първия месец от учебната година ми прави впечатление, че общо се натрупват около 60-70 часа седмично. Чудя се дали това е нормално.

# 449
  • Мнения: 12 910
Миналата година беше 7 клас
7:30 - 13:30 (или 13:30-19:30) на училище - 6 часа
14:30-15:30 домашни - 1 час (мнооооооого рядко е писал повече)
уикендите по 1-2-3 макс часа допълнително решаване на задачи / тестове по БЕЛ
На школи / уроци не е ходил

седмично това е около 37-38 часа айде някой път може и до 40 да докара преди класни / или с някой пробен изпит

10 часа учене на ден определено е ненормално...

Общи условия

Активация на акаунт