30.06 - 10.07.2019 СЕДМИ КЛАС. Подаване на заявления

  • 103 549
  • 1 839
  •   1
Отговори
# 480
  • София
  • Мнения: 1 410
От известно време ме "ръчка" нещо. Противно на наслоеното настроение в темата, струва ми се, че системата на организация на подаването на документи и класиранията е много добре замислена и почти така изпълнена. Надявам се, че всичките ни надежди (реалистични) ще се сбъднат и децата ни ще учат на чудесно място. Само да не "падне" сървърът утре при старта на записването и хилядите заявки.
Днес на чашата ми за кафе имаше следното късметче:
"Държавата мисли за Вас.
Дали Ви мисли доброто е друг въпрос"
Ама нека сме оптимисти Simple Smile

# 481
  • София
  • Мнения: 2 814
Ми, да почваме. Joy
Средният успех по БЕЛ за страната е 53, 06 т. (47, 53 т. -мъже; 58, 93 т. - жени);
Средният успех по математика за страната е 33, 62 т. (32, 06 т. - мъже; 35, 28 т. - жени).

Мъка мъкаа, а сега как ще отчетем повишена грамотност и успеваемост, хмхм?

# 482
  • София
  • Мнения: 1 410
Ми, да почваме. Joy
Средният успех по БЕЛ за страната е 53, 06 т. (47, 53 т. -мъже; 58, 93 т. - жени);
Средният успех по математика за страната е 33, 62 т. (32, 06 т. - мъже; 35, 28 т. - жени).


А дано, ама надали Wink

# 483
  • София
  • Мнения: 7 059
Ми, да почваме. Joy
Средният успех по БЕЛ за страната е 53, 06 т. (47, 53 т. -мъже; 58, 93 т. - жени);
Средният успех по математика за страната е 33, 62 т. (32, 06 т. - мъже; 35, 28 т. - жени).

Мъка мъкаа, а сега как ще отчетем повишена грамотност и успеваемост, хмхм?

Решението: махаме изпита по МАТ и го заменяме с произволен друг. С един изстрел много зайци: И учителите по други предмети ще намажат от частни уроци, и родителите ще са доволни, че има повече  дати за изпити като цяло, и успеваемостта може да покачат.

Поста ми е ироничен, ако някой не е разбрал.

# 484
  • Мнения: X
Ти може да се шегуваш, ама г-н Стаматов и СРСНПБ - не. Пуснала съм интервюто в темата за МОН.

# 485
  • София
  • Мнения: 7 059
Точно защото го слушах до сега г-н Стаматов и си направих сметка за дребното ми.

# 486
  • Мнения: 116

Какво по-точно те интересува?
[/quote]
Интересива ме сигурно ли е, че системата на МОН няма връзка със системата на МК Наистина ли мога да запиша детето си в НГДК без това да доведе до отпадане  от последващо участие в класиранията на МОН.

# 487
  • Мнения: 2 741
Да докладвам. Ходих до РУО. И там бяха супер любезни. Обясниха ми следното:
Паралелно се кандидатства на две места най- спокойно. Ако приемат детето в у - ще към културата, например, то се записва там с всички необходими документи, ако желае.Участва в общото класиране, на първо и на второ може по общия ред. Ако на някое от класиранията желанието му е по - интересно от това в записаното вече у - ще, не може да бъде спряно да си вземе документите и да се запише където е класирано от общата система. На въпроса ми за трето класиране ми отговориха, че нямат още инструкции и най - вероятно, ако е записано в уч. към културата, системата ще го изключи, но това ще се разбере допълнително. Дано съм го обяснила ясно, че пиша от телефон.

# 488
  • Мнения: 3 994
Ми, да почваме. Joy
Средният успех по БЕЛ за страната е 53, 06 т. (47, 53 т. -мъже; 58, 93 т. - жени);
Средният успех по математика за страната е 33, 62 т. (32, 06 т. - мъже; 35, 28 т. - жени).


Дидева, този успех на база само първия модул ли е? Ако е така, не е зле.

# 489
  • София
  • Мнения: 7 059
А защо да е само за първи, като вече и двата модула са задължителни?

# 490
  • Мнения: 852
Лично аз очаквам по-нападателни (ама едва ли) въпроси към зам.-министърката във връзка с обидно лесните (слято или отделно?) въпроси по български и с това неглижиране на литературата как смятат, че ще възвърнат интереса на децата към текстовете и да стимулират четенето на художествена литература, след като на НВО се пита само за заглавията. Това никак не ми прилича на реален изпит. То изкаралите висок брой точки деца не се радват истински на успеха си.

# 491
  • София
  • Мнения: 20 094
СълзИте мигом обършете,
хлапето нежно прегърнете.
И дори да ви е криво,
със него заедно грижливо
списъка си изгответе,
паралелки добавете,
във ред, какъвто то желае,
повярвайте - детето знае
какво да учи предпочита
и кое за доста скучно счита.
Просто му се доверете
и само скришом треперете,
че баловете ще се вдигнат
и точките за де ще стигнат.
С търпение се въоръжете,
подкрепа силна покажете.
Животът с НВО не свършва,
една мечта не се прекършва.
И в друго школо ще  напредва,
със труд и хъс ще я преследва,
ще сваля пътьом бариери,
другари верни ще намери.
Затуй се, мами, успокойте,
деца с натрупване не бройте.
Където ваш'то се окаже,
ще може скоро да докаже,
че мама с право се гордее
какво отрочето  умее.




# 492
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 462
Точно защото го слушах до сега г-н Стаматов и си направих сметка за дребното ми.

То може ли човек да си прави сметки изобщо? Някога и аз смятах, че при деца с има-няма 4 години разлика, няма начин да има големи промени в училище. Особено, като са учили по едни и същи учебници до 4-ти клас. Ама на, изненадаха ме. Броя дните, които остават до приключването на училище и да има вече някаква алтернатива на МОНските мисловни напъни.

Русалке,  bouquet

# 493
  • Мнения: X
Там, където го видях, има цитиран среден резултат за училище над 69 точки. Трябва да е от цялото НВО.

# 494
  • Мнения: 561
От известно време ме "ръчка" нещо. Противно на наслоеното настроение в темата, струва ми се, че системата на организация на подаването на документи и класиранията е много добре замислена и почти така изпълнена. Надявам се, че всичките ни надежди (реалистични) ще се сбъднат и децата ни ще учат на чудесно място. Само да не "падне" сървърът утре при старта на записването и хилядите заявки.
Днес на чашата ми за кафе имаше следното късметче:
"Държавата мисли за Вас.
Дали Ви мисли доброто е друг въпрос"
Ама нека сме оптимисти Simple Smile
При така наложените събития, по-скоро, да. Проблемите са другаде и са фундаментални.

Порок № 1. НВО е за оценка на резултатите от публичното образование, което финансираме с данъците си, но е така форматирано, че да не може детето да покаже високи резултати без да инвестираме повторно луди пари в школи и уроци.
Скрит текст:
Последните години започват да свалят класове и възрастовата граница. Преди години беше само 7 клас, даже имаше възможности за интензивни курсове за обобщение само втория срок. Сега вкарват материала за пети и шести клас и съответно и курсовете следва да започнат от там. Т.е., който иска повече, финансира паралелна образователна система.

Порок № 2. "Елитните" гимназии не предоставят елитно образование, защото самата философия на образованието е сбъркана. "Наливане" на огромен обем информация без възможност за анализ и взимане на решения. Матрица и уеднаквяване на изискванията без работа със силните страни на децата. Стресиране и бележкарство, вместо подкрепа и захранване на самочувствието им, убиване на творческия потенциал и индивидуалност и т.н. и т.н. (изключенията потвърждават правилото Simple Smile )
Друг детайл. От 10 , т.нар. меки умения (soft skills), най-търсени от съвременните работодатели, нито едно не се изучава в училище.Flushed

Та, "елитните" гимназии работят благодарение на филтъра, цедката и "прилапването" на по-подготвените деца от паралелната образователна система, не толкова на изключително различни преподаватели и подход. И борбата на всички родители и деца всъщност е за средата, което захранва Порок № 1.

Порок № 3. Истерията продължава с ДЗИ и кандидатстване в БГ университетите. Курсове, заучаване, обем механични знания и след влизане в унито  - нямаме грижи с излизането. Моделът се мултиплицира.

И аз смятам, че организацията, въпреки някои малки бъгове си е ок, но за да поддържа системата, която трябва да бъде тотално променена. Но това е друга мнооооого дълга тема. Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт