Някои родители искат детето им да се научи да чете възможно най-рано. Други смятат, че това не е правилно, защото… какво ще прави детето в първи клас, ако знае да чете отпреди това? Няма как да подминем и факта, че всяко дете е различно, има собствен темп на развитие, съответно и свои потребности.

Четенето е многопластов процес. То не се изчерпва само до техническото умение. За да чете едно дете, е необходимо да познава и контекста. Иначе нещата се изчерпват само с механично свързване на звукове и срички.

Децата усвояват четенето по-бързо, ако имат достъп до книги от най-ранна възраст, ако им е четено, докато са малки, ако са им разказвани истории… Всичко започва от книжките за баня. След това идват книжките с дебели картонени страници, които детето ще се научи да разгръща само; после и картинните книги, защото детето възприема в началото през образи; приказките в стихове и т.н. Така се изгражда у него познаване, разбиране, отношение към книгите и четенето.

Какво представлява четенето? На какво се дължи високият процент на функционална неграмотност сред децата? Какви са първите стъпки към четенето? Какви видове книжки и занимания помагат за изграждане на правилно отношение към четенето? Отговори на тези и други въпроси ще откриете в лекцията на Албена Раленкова на Академия за родители: