Мнения за неелитни училища след седми клас в София- Тема 2

  • 72 403
  • 799
  •   1
Отговори
# 510
  • Мнения: 19 069
И аз благодаря. Сега , обаче не разбирам идеята на това разделяне на гимназиалния етап.

# 511
  • София
  • Мнения: 62 595
Идеята е да сме като западняците, да се уеднаквят системите. В допълнение има и един друг ефект - на когото не му се учи след 16-годишна възраст да си ходи, тъкмо ще спестим и разходи.

# 512
  • Мнения: 2 182
И аз благодаря. Сега , обаче не разбирам идеята на това разделяне на гимназиалния етап.
Вторият етап, 11 и 12-ти клас, да е много по-тясно специализиран/профилиран, насочен към бъдещата професионална реализация. Например, история ще учат всички до 10 клас, а в 11 и 12 само тези, които я изберат за профилиращ, с идеята да я учат по-задълбочено и да кандидатстват право, примерно.

# 513
  • Мнения: X
Аз го свързвам  основно с три неща. Първо с това, че според Конституцията на Република България училищното обучение е задължително до 16-годишна възраст . Другото, което намирам за особено положително е, възможността да се получи документ, който удостоверява, че си завършил първи гимназиален етап ( десети клас) и ти дава право да продължиш обучението си във втори гимназиален етап на средно образование, както и да се обучаваш за придобиване на професионална квалификация. Към момента, ако някой е прекъснал  в периода 10-12 клас, но в един момент реши да завърши средно образование, започва едно търсене и издирване на документи какво е учил, докога го е учил, по какъв учебен план. Понякога училището вече не съществува, трябва да се издири неговият приемник...И на трето място, идеята в последните две години учениците да се насочат към области, които ги интересуват и/или ще са им полезни. Било то за професионална реализация, било за последващо обучение и образование, било защото имат задълбочени интереси към определен предмет.

# 514
  • у дома
  • Мнения: 7 968
Идеята е много добра,но реализацията куца според мен...Пример-в нашата ПМПГ има паралелка биология с профилиращи биология и химия,обаче училището е определело 4 ПП-децата са избрали за 3 профил АЕ ,а за 4ти трябва да избират между история,география,физика,математика и не помня имаше ли ИТ или не-повечето деца ще кандидатстват медицина,фармация и производни и за чии им е профил история примерно?

# 515
  • Мнения: 2 182
Много индивидуално е избирането. Едва ли всички деца ще влязат медицински специалности. Ако някои продължат да учат само химия, малко повече математика от училище няма да им е излишна. Другият подход е да видите от предлаганите предмети дали има такъв, по който са събрали по-малък брой часове, отколкото бяха по старата програма. И да се избере този предмет, за не се препъне някое дете с по-малък хорариум, отколкото се изисква в западни университети.
Между другото, има вариант профилиращите предмети да са 3, а не 4. В нашето училище след анкета сред учениците се реши да са 4.

# 516
  • Мнения: X

Преди време правихме сравнение за някои от предметите. Не са всички, но ако не забравя, ще допълня проучването. Joy
Разликата в първите две колони идва оттам, че основно образование се завършваше в осми ( а при ИИЧЕ и в девети) клас и част от часовете по предмета, изучаван в гимназията всъщност влизаха в свидетелството за основно образование.

# 517
  • Мнения: 2 182
Значи физика 🙂

# 518
  • у дома
  • Мнения: 7 968

Между другото, има вариант профилиращите предмети да са 3, а не 4. В нашето училище след анкета сред учениците се реши да са 4.
Аз това го знам много добре,но поне при нас не е избор на децата,а е наложено от ръководството да са 4 ПП,а не 3.
В момента не ме засяга лично,но сред 3 години ще задавам въпроси защо какво и как на ръководството.

# 519
  • Мнения: 1 800
За мен профилирането след 10 клас ми е малко неясно и необмислено. В професионална гимназия  Х децата учат професия от 8 клас. Как ще стане от друга професионална гимназия  Y да дойдат след 10 клас и какви приравнителни ще държат?

# 520
  • Мнения: X
Профилирането няма връзка с професионалните гимназии и паралелки.
След десети клас ученик може да се премести от една професионална паралелка ( гимназия) само в друга професионална паралелка и то  по същата специалност от професия. Разбира се, има вратички, но те не засягат общия случай.

# 521
  • Мнения: 19 069
Добре де, като сме захванали темата, да попитам и аз - щом децата ще се профилират в 11-ти и 12-ти клас според това, което искат да учат, това означава ли, че част от общообразователните предмети ще спрат да се изучават за сметка на тези, които ще се изучават засилено?

# 522
  • Мнения: X
Във втори гимназиален етап в профилираните гимназии се изучават три или четири профилиращи предмета, БЕЛ, математика, двата чужди езика, ФВС и гражданско образование.

# 523
  • Мнения: 19 069
Много благодаря за разяснението. Това е чудесно - синковеца и без това само се чуди кога ще свърши мъката с историята и географията. Сега ще го успокоя, че ще е след 2 години Grinning

А това с профилирането след 10-ти клас си важи за всички гимназии нали? Защото нали обсъждахме, че някои гимназии са си определили профилиращите предмети още от сега и се чудя дали ще трябва допълнително да се избират такива и след 10-ти клас /изключвам професионалните/

# 524
  • Мнения: 8 815
Дъщеря ми беше приета на първо класиране в 7 СОУ в паралелка английски с испански и чак след третото класиране и с невероятен късмет (без помощ от някъде) успя да се класира за 32 СУИЧЕ - английски и руски, като там вторият език се учи още от първата година. Не знам дали не съм сбъркала с насочването, но и тя много искаше същото. Завърши 6 ОУ и не беше с най-прекрасни впечатления от 7 СОУ, до последно търсеха преподаватели по английски език, базата е доста зле като цяло.
В 32 СУИЧЕ учителите са много взискателни в VІІІ клас, особено по БЕЛ, английски и философия, за горните класове не знам как е, но също като в 7 СОУ, доста се държи на дисциплината, паралелките са 50 на 50 момичета и момчета и са по 26 ученика, както си беше обявено, в 7 СОУ в паралеките преобладават момичета.
Разбира се, че когато човек иска да оправдае направения  избор,  търси плюсове и минуси. Тази година сме си говорили много дали не сбъркахме с избора на училище, не че някой може да ни отговори на този въпрос.

Общи условия

Активация на акаунт