16.07 - 27.07.2019 СЕДМИ КЛАС Успех на второ класиране!

  • 123 157
  • 1 854
  •   1
Отговори
# 1 680
  • Мнения: 561

Скрит текст:
На консултацията, проведена от Регалия ми казаха, че от всички ЕГ математиката е най-слабо застъпена в Испанската. Не съм проверявала дали наистина е така, защото нямахме интерес към Испанската.
Скрит текст:
Liana,  а бихте ли споделили, ако са изразили мнение  представителите на школата относно нивото на изучаване на мат. в останалите ЕГ, че имахме голяма дилема и още не съм сигурна дали взехме правилното решение. Интересува ме по-специално 91 НЕГ

По принцип не съм разпитвала за нивото на изучаване на математиката в ЕГ - по-скоро ни интересуваха езиците да са немски и английски, но тъй като в 1 АЕГ са дали и третия профил, ни препоръчаха да пишем най-напред паралелката с математика, защото учителят бил добър. Покрай това беше и коментарът за математиката в Испанската.
Само да споделя, че ако трябва математика за чужд университет има и необходим хорариум. Моят учи в холандски университет бизнес специалност, не е въобще математически профил или точни науки, но нормалната програма от АЕГ не му стигаше като брой часове, та допълни с фуч, муч, там, както му викат. Иначе на нещо като входно ниво по Мат, той изкара 80%  при положение, че абсолютно отсвири математиката в гимназията, не е учил, даже и на матура не се яви. Разказваше, че е имал колеги от други държави и континенти, които са изкарвали по 20%-30%, които според него брат му , сега кандидат гимназист, би прескочил. Та не за нивото иде реч, а за формален брой часове по математика през последните години.

# 1 681
  • София
  • Мнения: 5 553
От отзивите ми за двете “немски” знам, че БЕЛ е висока топка в 91 НЕГ, МАТ - в 73то. Дали е така, предполагам може да каже този, който е учил и в двете ... иначе другото са само мнения. Те децата да имат желание да учат, а пък учителите няма да си пазят знанията за себе си, я ...
Желанието за учене е необходимо, но,  за съжаление, далеч не е достатъчно условие.
Аз съм учител по математика в 73. СУ. Питайте, каквото ви интересува, относно математиката.

# 1 682
  • Мнения: 7 685
Какви са вероятните причини да остават по 4 места за трето класиране в СМГ, след като там балът е най-висок, а приемът в АК е приключил преди второто класиране?
Пчмг? Или онези 17 места за АК (някой от записаните на първо класиране в смг е бил резерва в АК)? Разсъждавам си просто, не съм убедена.

# 1 683
  • Мнения: 8 581
Привет,
 при нас положението има развитие.
Говорих с директорката на 125то и дипломите вече били при тях. Нямало проблем да отпиша детето.
Толкова се притесних, че имам нужда да се успокоя и тогава ще мисля какво да правя.
Директорката твърди, че има квоти за деца със специални потребности и реалните места са по малко. Например в мат. паралелка на 125 имало само 2 места свободни, а не 10.
 Ако не дойдат претенденти дали няма да класират и друго дете там?
                     Да ме извиняват ,но отново лъжат за децата със СОП.Ето ви Наредбата на РУО - София и вижте добре датите
Скрит текст:
Изх.№ РУО1-11121/19.04.2019г.

 

ДО родителите

на учениците със СПЕЦИАЛНИ

ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ,

които завършват VII клас

 

УВАЖАЕМИ РОДИТЕЛИ,

 

Уведомявам Ви, че насочването на ученици със специални образователни потребности /СОП/ след завършен VII клас, обучаващи се по индивидуални учебни програми с поставена оценка с качествен показател за първи учебен срок, се осъществява от Комисия за насочване на ученици с хронични заболявания, с физически и сензорни увреждания, със специални образователни потребности по чл. 120, ал. 7 от Закона за предучилищното и училищното образование, от домове за деца, лишени от родителска грижа, и от центровете за настаняване от семеен тип и ученици, настанени в приемни семейства, съобразно становище на Регионалния екип за подкрепа за личностно развитие на децата и учениците със специални образователни потребности към Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование – София-град.

Комисията приема документи от 03.05.2019 г. до 21.05.2019 г., в РУО – София-град, на адрес: гр. София, ул.“Антим I“, № 17, ет. IV, стая 406, както следва:

           на  03.05. 2019 г.  – 14.00 ч. до 18.00 ч.

           понеделник, сряда и петък (с изключение на 03.05.2019 г.) – от 09.00 ч. до 13.00 ч.;

вторник и четвъртък – от 14.00 ч. до 18.00 ч.
На комисията следва да бъдат предоставени следните документи – оригинал и две копия:

– оригинално медицинско свидетелство, издадено от общопрактикуващия лекар на ученика, за липса на противопоказания при кандидатстване по профил или по специалност от професия;

– всички документи, съдържащи информация за здравословното състояние и социалното положение на ученика, документи, издадени от съда, както и други документи, които имат отношение към обучението и образованието на ученика;

 – протокол от специализирана по профила на заболяването лекарска консултативна комисия и/или решение на териториална експертна лекарска комисия (ТЕЛК) и/или на Национална експертна лекарска комисия (НЕЛК) с приложена лична амбулаторна карта, съдържаща информация за проведени изследвания, консултации, епикризи и други, които удостоверява заболяването.

Информацията за срочните оценки на учениците от първия учебен срок се осигурява служебно от директора на съответното училище.

      Насочването на ученици със специални образователни потребности, обучаващи се в Център за специална образователна подкрепа (ЦСОП), за които са организирани изнесени паралелки от училищата, след завършен VII клас и при писмено изразено желание от страна на родителите за продължаване на обучението им след завършен X клас, ще се извърши от комисията, която ще посети съответния ЦСОП. Графикът за посещения ще бъде сведен до знанието на директорите на ЦСОП на територията на София-град.

Броят на насочените учениците с хронични заболявания, с физически и сензорни увреждания и на учениците със специални образователни потребности по чл. 120, ал. 7 от Закона за предучилищното и училищното образование /ЗПУО/, на места, определени с държавния план-прием, не може да надвишава 4 ученици в паралелка, от които учениците със специални образователни потребности не могат да са повече от 3.

 

ВАЖНО! Комисията не насочва ученици със специални образователни потребности, които ще получат свидетелство за завършено основно образование и съответно се оценяват с количествен показател.

 

            В изпълнение на Раздел XVII от Приложение № 1 към заповед № РД 09-944/01.04.2019 г. на министъра на образованието и науката за организация на дейностите по приемане на ученици в VIII клас в неспециализираните училища по държавен план-прием за учебната 2019/2020 г., при подаване на документите учениците се явяват лично с документ за самоличност, придружени от родител или настойник.

 

 

                       Д-Р ВАНЯ КАСТРЕВА

                       НАЧАЛНИК НА РУО

                       СОФИЯ-ГРАД
                       Резултатите от комисията излизат до една седмица и децата със СОП се записват преди да започне кампанията по приема.Там където има вместо 26 деца в паралелка 25 значи,че вече е прието дете със СОП.Знам от собствен опит как става и ме дразни тази лъжа.Ами като си решил да лъжеш лъжи грамотно .

# 1 684
  • София
  • Мнения: 51
Наздраве на всички! Cocktail
БелоТо не е достатъчно, направо минах на студена ракия със зелена салата!

# 1 685
  • Мнения: 1 222
То третото класиране по- тегаво и от първото.
Големи нерви за някои родители. Дано да е на късмет.

# 1 686
  • Мнения: 817
И от мен малко бело. Успех на всички на трето.

# 1 687
  • София
  • Мнения: 1 497
Ох, защо ги говорят във 125то тия лъжи.  Само се излагат. Хората в днешно време много лесно могат да се информират. Annio, и ние сме от напусналите, заради други глупости на ръководството, но въпреки това, от обучението и условията там съм много доволна.

# 1 688
  • Мнения: 22
моят младеж се записа след второ класиране в Испанската, така и не му достигнаха едни 5 точки за първо желание - Немската. Днес видяхме, че за трето класиране са обявени  4 места за младежи в Немската, но той си реши, че му е достатъчно кандидатстването и е приключил вече лол Simple Smile) Аз да си призная въздъхнах с облекчение, защото ми се вижда рисковано третото класиране. Ще бъде интересно все пак как ще се раздвижат минималните балове. Чета ви непрекъснато и следя ситуацията, защото след 3 годинки съм пак тука с НВО набор 2008
Sweat Smile

На всички смели дечица и родители силно стискам палци  и желая от сърце третото класиране да бъде успешно Hug Flowers Four Leaf Clover

# 1 689
  • Мнения: 1 537
Dame , малко преди 12 е било , не са и отказали да ги изтегли, така и е обяснено като процедура за освободеното място/може и неточно да са се изразили, не зная/. Документите вече са изтеглени и ще участват в трето класиране.

В първия момент се зачудих дали не е е издърпала документите преди крайния срок за подаване на местата за трето. Да се надяваме, че в случая става въпрос за развален телефон. 



Успех на  куражлиите!
Не следя вече много темата и може да сте коментирали въпроса, обаче много се чудя какъв е проблемът да направят третото, че и четвъртото класиране на принципа на второто - да се пробваш, без да си губиш мястото? Какви са тези излишни рискове и тегави емоции, в които хвърлят родители и деца!


Причината е горе долу същата като тази, поради която не можеш да си избереш мястото от първо класиране, когато си се преместил напред в желанията си на второ класиране. За некласираните и незаписалите се деца трябва да има свободни места все пак. Ако всеки си се записва на второ, за да му е сигурно, свободните места за трето ще са клонящи към нула. И ако няма пренареждане на желанията след второ класиране, страшно много деца, които са останали некласирани до този момент, ще си останат все така некласирани. Третото класиране се явява втори шанс именно за тях (то и за това най-вече е измислено). Всъщност цялата тази схема и въртележка със свободните места на трето и четвърто е възможна именно заради начина, по който работи системата на кандидатстване и класиране.


Момичета (и момчета) успех ви пожелавам на трето! Възхищавам се на куража ви! Миналата година аз имах много въпросителни относно третото класиране и най-вече шансовете за успех, много се терзаех по въпроса, макар че в крайна сметка не се стигна до там. Девойката се запъна, че си иска там, където е приета на второ и към момента мога да кажа, че е само за добро. Е, в първия момент умрях от яд, като видях, че на трето класиране в 22ро има общо 17!!! свободни места, а ние дори не бяхме в София по това време, за да се задействам по тегавата процедура по теглене и подаване. От друга страна тя изобщо нямаше да се съгласи да участва в трето, а аз не бих направила такова нещо без нейното съгласие. След 2-те точки, които не й достигнаха на второ класиране и тези пусти 17 свободни места на трето доста време скърцах със зъби, но хубавото е, че в края на краищата интуицията на детето и пръстът на съдбата я отведоха на правилното място

# 1 690
  • Мнения: X
И да добавя че ако се правят и още изпити и класирания,терзанията ни ще са безконечни и ще за приличат на "дързост и красота". И от класирания и изпити децата ще забравят че идва училище и идеята е да се учи.
Дори ми действа успокояващо че наближава края.
Ако не ми се получи и на трето имам само 1 ход и край.

# 1 691
  • Мнения: 817
С теб съм, Бейби. Ще караме влака с руски нефт и на четвърто.

# 1 692
  • Мнения: 337
Моя приятелка е ходила да изтегли от 18-то училище документите на детето си и което много ме учуди и смятам, че не е така, директорката е казала, че като освободи мястото детето веднага ще го пуснат в системата още на това класиране, аз и казах, че излиза на четвърто. Тя разчиташе, че ако не я приемат в желаните училища сега ще може отново на четвърто да кандидатства за това място, смятам, че това е правилното.
Ради, директорите подават докладни до РУО за децата, които изтеглят документите си. Обикновено това се прави веднага след изтеглянето. Но дали РУО ги отразява на момента в системата за трето класиране - не мога да кажа. Във всеки случай, не директорите пускат свободните места в системата, а РУО.

# 1 693
  • София
  • Мнения: 20 049
Пет дни ме нямаше и сега четох 500 мнения, малко повърхностно... Simple Smile
Може в маратона по четене да съм пропуснала и някой да е казал същото, но отворих профила на момчето на приятелката ми, местата за младежи в НЕГ ги има. Извинете ме, ако повтарям вече казано нещо.

Magsyn, всеки си знае, аз не бих се доверила на заключения на школи на ангро в коя езикова математиката е добре или зле. Тя няма как да е добре или зле в цялост, зависи си и от децата, и от учителя. В 1 АЕГ страхотният учител е Иван Георгиев, но ако не си при него, какво.. Миналата година в темата ан 1 АЕГ имаше непрекъснати оплаквания от някакъв младок, който май поне вече не е там. Близко дете пък беше при една дама, съавторка на помагалата на Иван Георгиев, ми не беше доволно, а беше прието иначе във ФМИ с отлична оценка след уроци навън. Точно така е и в другите ЕГ, едни преподаватели са супер, други не толкова. Аз за НЕГ примерно не се наемам да говоря в цялост, понеже и трите ми девойки от 9-12 клас бяха при един преподавател. И мога да кажа, че имат стабилна база, не като в математическа гимназия, разбира се. А дори и това, че някой е доволен, както съм аз покрай отзивите на децата и личните ми наблюдения, нищо не значи. За мен въпросната преподавател;ка си беше повече от ОК, други се оплакваха обаче...

# 1 694
  • София
  • Мнения: 2 130
Да, процедурата е тази. Но за да освободят място, трябва да са приети на второ класиране. Ако са писали най-желаните гимназии, заради които си заслужава да дойдат в София, и са приети в тях на второ класиране, защо не са се записали тогава?
Доколкото си спомням имаше една майка, чието дете беше прието в ЕГ в Ловеч и в Испанската в София и която до последно се чудеше къде да го запише. В крайна сметка  решиха, че ще е Испанската. Дали пък не е възможно други като нея да са решили да не изпращат детето си в София и така да са останали толкова много места в елитните училища... Само хипотеза...

😀 Аз съм майката, но нашият случай е по-екзотичен. Ние сме от София, тук е учил до момента, аз съм завършила гимназията в Ловеч и ми се искаше да има и той този шанс, но...надделя другото решение с 2:1. Не беше "спорт" при нас😉

Общи условия

Активация на акаунт