Образователен Говорилник v.1.0.1.

  • 16 818
  • 738
  •   1
Отговори
# 240
  • Мнения: 9 050
Titina и в нашето училище не ползват таблети. Което аз лично считам за минус. Защо прогреса на човечеството не се ползва за развитие ма бъдещите поколения. Таблетите са за игра при деца които просто не знаят какво да правят с тях.
А какъв плюс виждаш в това детето да умножава три цифрени числа в ПУК. Къде точно се ползва това знание и умение? За какво му е на 6 години?
Детето ми учи умножение на трицифрени в трети клас. Проверка правих с калкулатор. Осъзнах че тези числа не съм смятала на ръка от училище. А работя с числа ежедневно.
Умножението не разива нищо в мозъка. Научаваш даден алгоритъм и го повтаряш.
Не омаловажавам знанията на детето ти. И аз се впечатлявах как детето ми се справя с материал за по-големи. Но осъзнах, че позитиви за него няма. Те са за мен да се хваля пред другите майки.

Допълвам се : Почти съм сигурна,  че самата Монтесори е развила метод само за градинска възраст. Всичко в по-горните класове е маркетингов трик. Но днес ще се постаратя да го намеря до коя възраст точно е програмата.

# 241
  • Мнения: 234
Тази дискусия и преди съм я виждала и няма смисъл да се продължава. По някаква причина в този форум всяка тема се превръща в надцакване и обобщения в стил "ние си го знаем, няма какво да се открива топлата вода". На мен ми стана интересно какво представлява монтесори училище, виждала съм градина, но допускам, че на titina няма да й се навлиза в подробности, а и доколкото виждам всички останали са наясно с темата.

Защо сме толкова убедени, че няма как да стане по-добре образованието в училище? То е ясно, че основната роля е на родителите и семейството, но има цял спектър от начини да се обясни всяко едно нещо, дори без да се променя учебното съдържание. Дали пък няма по-работещи подходи, които да внесем дори от остарели методи? Вероятно тук в темата пишат все ангажирани и въвлечени в образованието на децата си родители, но далеч не всички деца разполагат с такива и ако няма кой да дообяснява вечер или да осигури добро училище, много от тях ще изгубят връзката още в 5-6 клас.

# 242
  • Мнения: 17 280
Какви Дискавъри филмчета.  newsm78 какви таблети. Хайде малко да прочетем как действа мозъкът и какво причиняват таблетите, и как влияят книгите.
Наистина ли мислиш, че математиката не развива мисленето  newsm78 - с лека ръка отхвърли години работа на учените от световни университети.

# 243
  • Мнения: 9 050
Какви Дискавъри филмчета.  newsm78 какви таблети. Хайде малко да прочетем как действа мозъкът и какво причиняват таблетите, и как влияят книгите.
Наистина ли мислиш, че математиката не развива мисленето  newsm78 - с лека ръка отхвърли години работа на учените от световни университети.
Какви Дискавъри филмчета?
И защо винаги едното се отхвърля за сметка на другито? Това че съм за ползването на таблети не значи, че съм против книгите.
Що да летим със самолет като можем да минем същото разстояние на кон?
Напротив мисля,  че математиката развива ума. Но до 5 клас това са бакласки сметки. Моя математик - подхожда с любов към логическите задачи, и слага на умножението и делението определението - досадната математика.

Започнах да чета за Монтесори. Ами тя била лекар занимаващ се през 1890 година с деца с умствени проблеми. Които са изолирани от обществото и никой не се занимавал с тях. Със създаването на "детски дом" за деца от 1-6 години. Където децата прекарвали цял ден. Тези деца покрили нивото на децата без проблеми.
Това до тук....като остане време - още Simple Smile

# 244
  • Мнения: 17 280
Твоят математик няма как да знае, че умножението и делението са в основата на развитието на двата дяла от мозъка, които са в основата на логическото мислене. И е напълно нормално дете да не го знае, но не е нормално майка му да твърди такива неща. Ненормално е да пробутваш примери, със самолети, а да не разгледаш какво донася таблетът, как влияе на човешкият мозък. Цъкането по буквите не е компютърна грамотност.

Би било добре да прочетеш, че след това методът е пренесен върху деца без психични проблеми, че Монтесори разделя периодът на 7чене на 4 периода, като тя самата разработва методиката за първите два периода -до 12 годишна възраст.... не знам защо, но в момента звуча като Галилей, който обяснява, че земята се върти.

# 245
  • София
  • Мнения: 62 595
ок, нека да си говорим как работи мозъкът! това е любимата ми тема!

# 246
  • Мнения: 5 425
Някои са се насочили към правенето на компютри, други на компоти. А трети - към управляването на такива като гореупоменатите. И търсеното образование е съответното, и давания от родителите пример - тоже. Докато Анди учи как се правят компоти, други показват нагледно какво правят англичаните вместо зимнина и защо. На "нейтив" език, с осигуряване на цялостен "експириънс", вкл. тактилен Simple Smile
Въпрос на "визия" за бъдещето...

# 247
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Ооох внезапно изпитах една празнина в една от двете ми мозъчни половини. Но не знам коя, че като бях дете нямаше монтесори. Имаше само соц образование.
Зорлем правим децата със СОП...

Напълно подкрепям Хоуп за таблетите.

# 248
  • София
  • Мнения: 20 072
Аз за Монетесори написах, че не съм детайлно запозната, затова и не коментирам. Но покрай познато дете имам достатъчно добър поглед какво става по Валдорф ТУК. Другаде може и да е добре,  замисълът също може да е чудесен, не споря, но изпълнението ТУК щом е слабо, за какво говорим. С какво помага наказанието да си преписваш тетрадката по БЕЛ при големи деца? Наистина ли ще научиш нещо, докато действаш на пълен автоматик,  или пък като с магическа пръчка ще почнеш да пишеш по-красиво? Едва ли. Или как така по математика си взел неща за по-горен клас, без преди това обаче да си научил други, на които въпросното знание се опира? Пример - решаване на модулни уравнения с директно зададен  алгоритъм без някога да е учено и обяснено що за чудо е този модул. Примерно |3x-5|=10 => 3x-5=10  или 3х-5=-10. Заучен модел, че ако вдясно числото е отрицателно, уравнението няма решение.  И обяснения от детето - едни такива скоби като черти, госпожата спомена как се казват, ама забравих.. Извинете ме, ама по-добре по остарялата стандартна система, където детето няма да заучи просто някакъв модел, а самО ще разбере защо  има два случая, защо няма решение при отрицателно число и т.н, понеже ще е  осмислило преди това какво е абсолютна стойност. Ако на  въпросното дете му се даде сега един израз, при това елементарен, за опроставяне с модули, какво прави? Ще запецне, понеже има само назубрен алгоритъм за уравнения. Ще кажете, има време, ще го вземат нататък и ще го научи.. Може и да го вземат, но хронологията в трупането на знания и направата на взаимовръзки ще са нарушени. А такова знание е със сигурност по-нетрайно.

Последна редакция: ср, 30 окт 2019, 08:55 от пенсионирана русалка

# 249
  • Мнения: 234
пенсионирана русалка, всяко зле интерпретирано и зле приложено нещо вече няма общо с първообраза си. За Валдорф имам предразсъдъци включително защото философията на Рудолф Щайнер е по същество езотерична и това няма място в началното образование. Това, което описваш като подход пък, е пълна гротеска и сигурно дори противоречи на самата същност на валдорфската школа (която и аз не познавам).

Имам поглед върху монтесори в начална възраст и мога да кажа, че вече има добри детски градини, които работят по правилния начин. И все пак този подход работи чудесно за някои деца и никак за други. Има дечица, които не усвояват дори базови неща, защото просто не проявяват интерес или пък интересът им по никакъв начин не е насърчаван. Същото се случва и във всички алтернативни училища, върху които имам наблюдения. Либералните образователни форми могат да работят добре само за деца с развито самосъзнание и дисциплина, а такива са малцинство. За останалите (тоест за масовото образование) си остава работещ системния подход на МОН, обаче мисля, че може много да се промени начинът на преподаване. Виждам при моите деца, особено голямото, какво значение има учителят и неговата обща култура и ерудиция. Ако си пее урока от учебника, няма как да бъде приет сериозно. А това за съжаление е подходът на огромна част от учителите.

# 250
  • Мнения: 6 385
Аз разбирам change my mind и съм съгласна с нея.
Първо да кажа, че съм дълбоко подозрителна и скептична към цялостно обучение по всякакви валдорфски, монтесори и прогресивни методи. Още повече, че имам личен опит с привърженици на Валдорф, които се опитваха да ми внушават, че няма нищо друго по-правилно от тяхната методика и че осакатявам психиката на детето ми. Тези хора не признават чуждо мнение и се опитват да налагат своето силово, чрез непоискани съвети. Но да кажем, че това са единични случаи.
Но и съм съгласна, че сегашната ни образователна система се нуждае от промяна. И промяната може да бъде осъществена и чрез вземане на някои ценни и полезни частици от Монтесори, но и от въвеждане на интерактивни методи(това не се изчерпва с интерактивни дъски и таблети), които да въвеждат плавно децата във все по-дигитализираното ни общество.
Когато изтъкваме изследвания за влиянието на екраните върху детския мозък е редно да кажем, че става въпрос за прекомерна употреба, при това на приложения и мултимедийно съдържание, което не е с цел обучение. Моето мнение е, че всяко нещо приложено в точната доза и по подходящия и контролиран от възрастните начин е полезен.

Последна редакция: ср, 30 окт 2019, 09:27 от .♥.Fancy.♥.

# 251
  • София
  • Мнения: 7 378
Дайте малко повече информация за това Монтесори - какви са разликите и защо не се прилага масово? Има ли държави, в които се прилага масово?

ок, нека да си говорим как работи мозъкът! това е любимата ми тема!
там ти е силата, нали Joy? ами хайде - ти си на ход Hands Wave

# 252
  • Мнения: 7 683
Какво правят англичаните вместо зимнина и защо?
Честно казано, аз не знам и ми е интересно да разбера.
Аз не знам вече дали и в България е останал някой да прави зимнина, поне в големите градове.

# 253
  • софия
  • Мнения: 5 148
Аш, за масово не съм наясно, но на мои приятели немци, детето им е в монтесори училище. Умно, интелигентно, мислещо дете ( вече пораснало самостоятелно човечЕ)
Майката е учител, бащата в айти сферата. Умни хора. С широка култура, включително подхващане на спор (с магистри химици) органична химия в 3 през ноща...доста равностойни познания...
За тях Монтесори не е нещо свръх естествено, просто различна система на преподаване, която отговаря повече на техните виждания. Толкова. За там това си е работещ механизъм, част от възможноте избори.
Тук монтесори се използва като нещо уникално, което в интерес на истината трябва да приезнаем е. България е назад в много отношения и за съжаление образованието е едно от звената, които позакачат оттук оттам в “новостите” благодарение на частния сектор.
Между другото и в България имаше наченки на различни системи. Не ми се търси сега, но по мое време имаше училище, което функционираше по Сендовската система... Като малка това беше понятие, което не разбирах, но усещах, че е нещо специално и хубаво по начина, по който възрастните го споменаваха.

# 254
  • София
  • Мнения: 7 378
Какво правят англичаните вместо зимнина и защо?
Честно казано, аз не знам и ми е интересно да разбера.
Аз не знам вече дали и в България е останал някой да прави зимнина, поне в големите градове.
Според мен в големите градове се прави повече като хоби. Майка ми например прави някакви бутикови буркани, докарва им вид като от кулинарно списание тип "рустикално"; изпипва всичко - рецепти, капачки, канапче, етикетче, надписче със завъртулки и т.н.. Подарява ми ги и аз ги съхранявам в един шкаф.

Амели, чудесно - хепи съм, че Монтесори не ядат хора. Може би и по света не се прилага масово, но все пак достатъчно свободно и няма драми. Явно за детайлите трябва да се чете допълнително. А тук наистина се представяше (поне преди 15-ина години) като някое чудо-неземно.

Общи условия

Активация на акаунт