Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 120
  • Мнения: 7 398
Русалка, постът ми беше към Емиа и не беше за ДСД. Дали си скъсан на ДСД или си го взел, и с колко, няма особено значение, защото винаги можеш да се явиш на ДаФ и да си вземеш сертификат за обучение в Германия, стига да имаш знания за това. Никога не съм намирала особен смисъл в ДСД, затова и не се старах да карам сина да се класира. Освен другото, въпреки че се води безсрочен, познато дете в Германия, което се забави с ученето там, трябваше да държи ДаФ, защото не  му признаха ДСД в университета, защото бяха минали 2 години. А това, че синът ми е в Германия го казах  не за да се самоизтъквам, защото има хиляди деца там и не е някакво чудо невиждано, а за да кажа на Емиа, че нямам нужда да проверявам нищо. Тя твърди нещо, но не иска да посочи източника на твърдението си. Когато ми е било времето, съм си проверила и съм знаела. И резултатът е налице.

Разбира се, че и ДСД не е на МОН, но Емиа каза, че ДаФ бил станал много лесен в дискусия за наредба на МОН. Ако ДаФ е станал много лесен, това по никакъв начин няма нищо общо с МОН. Както и ДСД изпитът.

Все пак да не забравяме, че обсъждаме наредба на МОН за мин изискване за език. Досега такова нещо нямаше. Ако знаеш друго, напиши го и цитирай наредбата.

Изобщо не разбирам за какво се бориш, Русалка. Часовете са същите, изискванията дори би трябвало с тази наредба да се повишат спрямо учителите, щом досега е имало деца с под Б2.2., значи, сега вече не трябва да има и те не трябва да го допускат. Дали ще се спазва, не знам, съмнявам се, защото това зависи най-вече от децата. Програмите могат да се нагласят към новото разпределение в годините. Тогава какъв е проблемът с тази наредба?

Последна редакция: пт, 06 дек 2019, 00:35 от Poppea

# 121
  • София
  • Мнения: 12 008

Изобщо не разбирам за какво се бориш, Русалка. Часовете са същите, изискванията дори би трябвало с тази наредба да се повишат спрямо учителите, щом досега е имало деца с под Б2.2., значи, сега вече не трябва да има и те не трябва да го допускат. ...Програмите могат да се нагласят към новото разпределение в годините. Тогава какъв е проблемът с тази наредба?
И аз не разбирам ти за какво се бориш без никаква конкретика, ей така за спорта. Докато аз ще ти дам такава. Ако е само козметична промяната и всичко е както преди, защо се налага смяна на учебниците специално по немски и не се ползват одобрените по старата система? А същите, забележи същите, са адаптирани (разбирай опростени) за новата. Това не е матареиал по мат или физика, че да има сериозни разминавания. Справка  на сайтовете на някои "уважаващи себе си и зовящи се елитни" училища с висок приемен бал показа, че в момента 10- те класове  учат по Prima B1 ( ако не се лъжа 91 НЕГ,  за 1 ЕГ Варна със сигурност)  на Cornelsen или по Aspekte Junior B1 Band 2 (35 СУ). Независимо каква е причината, тоест дали имат ограничения от МОН или нямат и просто се водят по заложено като примерен минимум и не се пренатоварват, е ясно, че  със старата програма има разминаване от цяло ниво. По нея в 10 клас всяка една справка с одобрени учебници ще ти покаже, че се е учело тук и там из страната  по Mittelpunkt B2.1, Aspekte 2,  Sicher  B2.1,  помагалото Themenkomplex В2 и подобни. В 35-то конкретно са  на 30-40 та страница от въпросното  В1, а часовете им се водят от дългогодишен учител с опит в ДСД, нарочно не пиша името. Що не се е понапрегнала дамата да избере В2? Нали новата система предразполагала според теб  даже към повече натиск и ентусиазъм за работа с цел извеждане на повече деца до С1 отколкото досега? Интересно как точно  за един предстоящ 11 клас догодина  ще направят магически скок от В1 до С1, при положение, че ДСД изпитът е през ноември на 12 клас? Ще ти кажа как - с уроци. Те са доникъде и с В1...Да не говорим, че предходни години не са избирали никога гимназиите  учебници Junior. Всеки ще ти каже, че  лексиката в тях е по-лимитирана в сравнение с тази в стандартните учебници. То неслучайно курсовете и в Гьоте са разделени.. И не ми отговаряй, моля те, разводнихме страшно темата.

Последна редакция: пт, 06 дек 2019, 10:36 от пенсионирана русалка

# 122
  • Мнения: 7 398
Русалка, просто ми е интересно защо тази реформа предизвиква такава реакция. За мен е обратното и не виждам защо деца, които явно не са достатъчно амбициозни, за да вземат С1 по немски, трябва да бъдат товарени 5 години с него. Същото се отнася и за децата, които не искат мат или физика, или който и да било предмет. В този смисъл реформата за мен е оправдана. Вероятно ще има период на напасване, като с всяко ново нещо, но като цяло за мен е добра стъпка, още повече, че ни синхронизира с ЕС.

Това, което казваш за учебниците, е в съответствие с преразпределението на натоварването. Могат да вземат и две нива за 1 година, при съответния брой часове и натоварване, и баланс с другите предмети. Като пример какво може за 1 година, в подгответо сме вземали 3 нива за 1 година, горе-долу, може и 4 да са били, не се мереха така. Не виждам основание за твоята тревога по въпроса. Но спирам, че стана наистина много. Ще поживеем, ще видим.

# 123
  • София
  • Мнения: 12 008
Да, бе, две нива за година. Наредбата им позволява макс 8 часа в 11 клас за профил немски. Дори и този максимум да изберат училищата (което ме съмнява, понеже назад написах, че тогава за другите профили биха им останали 12 часа) имат  40 седмици сборно учебни (тоест  320 часа заедно с малкото такива и от 12 клас)да покрият В2 и С1.   В 8 клас какви 3 нива покриват... А1.1, А1.2, А2.1, А2.2 са  четири ПОДнива на 1 цяло ниво А1, извеждащо те до В1.1 в 9 клас.  После В1.2 в десети. И изведнъж магия -  в 11-ти накуп В2.1, В2.2 и поне основите на С1.1. В 8 клас са учили обаче 36 седмици интензивно и са покрили за тези 648 часа едно ниво, но за 320 после ще покрият 2, при това по-тежки, че и ще имат време да оттренират формата. ОК Simple Smile Само дето за разлика от теб знам колко много сегашни десетокласници при точно кои преподаватели в София ходят на уроци. И от НЕГ, и от 73-то, и от 35-то...И са миналии  незакачили покрай нежелаещи да учат. Точно обратното са. Нехаещият в училище няма да тръгне на уроци, все тая му е ще го вземе ли сертификата , няма ли, ще натрупа ли знания за външен такъв, няма ли.Проблемът е за другите деца.

Последна редакция: пт, 06 дек 2019, 10:59 от пенсионирана русалка

# 124
  • Мнения: 1 097
Не виждам защо деца, които явно не са достатъчно амбициозни, за да вземат С1 по немски, трябва да бъдат товарени 5 години с него.

Пет години товарени с какво - с немския? Ами такива деца да си запишат кварталната гимназия, никой няма да ги товари! За които езикът е "мъка", не са си преценили силите. Те не са мерило за всички. Старата вредна уравниловка - по най-слабия. В случая - по най-неможещия/немотивирания. Докога? Заложете по-висока летва. Който не я достига, ще отпадне от съответното училище и ще попадне в естествената за него среда. Но да се сваля за всички е нецелесъобразно или е целесъобразено с ниски цели!

# 125
  • Мнения: 370
Не виждам защо деца, които явно не са достатъчно амбициозни, за да вземат С1 по немски, трябва да бъдат товарени 5 години с него.

Пет години товарени с какво - с немския? Ами такива деца да си запишат кварталната гимназия, никой няма да ги товари! За които езикът е "мъка", не са си преценили силите. Те не са мерило за всички. Старата вредна уравниловка - по най-слабия. В случая - по най-неможещия/немотивирания. Докога? Заложете по-висока летва. Който не я достига, ще отпадне от съответното училище и ще попадне в естествената за него среда. Но да се сваля за всички е нецелесъобразно или е целесъобразено с ниски цели!

Съгласна . ЕГ предполага интензивно изучаване на езика, другото е ала - бала : )

Последна редакция: пт, 06 дек 2019, 11:48 от ROKI_MAKI

# 126
  • СОФИЯ
  • Мнения: 9 232
Интересна ми беше част от дискусията и споделените мнения, но все пак темата е друга.
Според мен следва да преместите разискванията в друга тема, може да дадете линк за тези които се интересуват конкретно от това.

# 127
  • München, Deutschland
  • Мнения: 3 568
Ако правилно помня, ние 10 клас края вече бяхме стабилно Б2, в началото може би само Б2, а 9 клас накрая беше стабилно Б1. С1 постигнаха реално като ниво по-голямата част от нас в края на 11 - нач на 12 клас, а аз май накрая на 12 или след 1-2 курс взех май и С2, за спорта. Имаше деца, които още в училище в 12 клас нямаше да имат проблем и с С2, особено хуманитарно насочените. Аз също щях да го изкарам спокойно, мисля поне, такава е била подготовката. А, стоп, бях на 4 урока по немски за устната част на ДСД, защото тогава държах и С2 английски зимата (когато и ДСД) и сега си спомням, че исках да чуя малко истински немец как говори.

Не бях изключение, така си беше подготовката... Е, някои ходеха на повече уроци частно, но достигаха пак С1 с относително малко странични занимания.

# 128
  • Мнения: 2 126
Големият ми син ,  паралелка първи немски в езикова гимназия , още пролетта на 11 клас изкара успешен ДАФ с покрито С1 ниво. Не благодарение, а въпреки училището. Съучениците му се потиха още половин година върху папките за да стигнат до ДСД.  Просто се беше заял, че ще изкара сертификат. Подготовката му беше извън училище.
Малкият ми син в същата гимназия, със същия език изкара ДСД далеч не без подктепата на извънучилищна подготовка. 
Така че, има ли желание , има и начини. Отдавна не е тайна че в ЕГ  в провинцията подготовката е поверена колкото на училищна, толкова и на извън училищна помощ. В повечето случаи - от учители от самото училище. Нищо ново , нищо различно - ако иска и има финансова  възможност, ще научи езика  и ще вземе сертификат.  Без финансова подкрепа обаче.... малко ми се струва мираж. Особено в ЕГ  извън София.

# 129
  • Мнения: 1 351
За последното мога да споря. Дъщеря ми учи извън София Simple Smile, подготовката по немски в провинциалната ни ЕГ е блестяща. До 8 клас не знаеше нито една дума на немски, никога не е ходила на допълнителни занимания по езика, освен това лято, когато ходи на езиков лагер в Австрия (с класа и учителката си по немски), мнението и за нивото, което са показали останалите ученици, 95% от София, ме изуми, но и преподавателите там са останали впечатлени от групата на нашето училище Simple Smile

# 130
  • София
  • Мнения: 12 008
Мама Сання,
и аз, и Шарлот назад изразихме мнение, че тази дискусия не е за тук. Но  други в ответ казаха, че баш тук й е мястотото, понеже езиковата подготовка през петте години и сертификатите са в пряк връзка с кандидатстването за немски университети. Даже се опитах да я върна в страндартните й релси като разказах за явно новото спрямо някогашния 1 курс на дъщерята на Ясмина в Аахен с подпомагащи курсове по химия, водени от студенти по-висок курс.
Но и не е редно да се пише на кг как  съвестни деца с още по-мотивирани учители ей така на шега ще покрият цели две нива за година. Нереалистично е, колкото и двете страни да са амбицирани.

Елиас, много можещи/ съответно неможещи деца има навсякъде. Не бих поставила нито една ЕГ с немски в позицията най-добра, независимо дали е в София или извън нея. Показатели за сравнение има много - олимпиади, ДЗИ, класирания по проекти в Германия, подборът за които минава в посолството, спечелени състезания, стипендии за Германия - отличили се деца има отвсякъде.

И правя пак опит да я върна темата в обичайното й русло. Ще споделя, че изнандващо рано Манхайм си поискаха Semestrbeitrag-a. Картата за  градски транспорт е валидна до края на семестъра през февруари, но сумата от 195 евро за летния семестър трябва да бъде преведена до 10.12. Вярно, че в Манхайм много рано почват, на 02.09, но въпреки това ми се стори странно.

Последна редакция: пт, 06 дек 2019, 13:21 от пенсионирана русалка

# 131
  • СОФИЯ
  • Мнения: 9 232
Няма значение дали дискусията за нивото немски и начинът на придобиването му ще се премести в друга тема или родителите, които се интересуваме от различни университети в немскоговорящи държави. Просто станаха много дълги постове по една тема, дали и по какъв начин е усвоен езикът.
Аз се интересувам от държавните и частни университети в и около Виена. Имам информация за част от тях, не от форум БГ МАММА. Дъщеря ми е на 15 г., 10 клас в СФ, гимназията не е от стандартните езикови от мое време /учила съм с набор 1972 г., завърших гимназия през 1990 г./ Част от специалностите в частните университети И за бакалаварска степен са на английски. Дъщеря ми вече има С 1 за английски, надявам се през следващата 2020 г. да получи сертификат и за немски език.
Просто ме интересуват други въпроси във връзка с университетите. Веднага бих се преместила в друга нарочна тема, но не намирам такава. Ако аз нещо пропускам, ще помоля за линк към съответната тема.

# 132
  • Варна
  • Мнения: 2 481
Дами, нека не превръщаме и тази тема в спорове кое е, или кое не е по темата и да се пращаме насам-натам. След като има дискусия, значи има интерес и Е по темата. А пък ако не ви интересуват мненията за немския в езиковите гимназия, скролвайте смело надолу. Hands Plus1
Вярно за тези, които вече изпратиха студенти в Германия, нивото на овладяване на немски в училищата не е на дневен ред. Но пък има и други, като мен например, или като други родители на ученици по новата програма, за които това е тема, която все повече ще ни засяга. И то с оглед на бъдещ кандидатстудент в Германия (значи е по темата). Не мисля, че позицията "щом не ме засяга, то не е за тук" е правилна. В този смисъл браво на Русалка, че ни държи в течение за новите промени, от които направо ми се изправя косата.
И моля не с подценяване за провинциалните езикови гимназии. 1 ЕГ във Варна е с отлична подготовка по немски, Пета също е на много добро ниво (там нямам преки впечатления, но познавам доста успешно следващи в Германия студенти от там). Дъщеря ми не е ходила на частни уроци по немски, само с училищна подготовка и 10-12 кл. в ДСД паралелка, + допълнителна подготовка за олимпиада по немски, организирана от учители в гимназията, овладя езика на отлично ниво. И не е само тя, разбира се. 

мама САННЯ Не мога да помогна с информация за Виена, но ми е интересно защо избирате град, а не специалност?  Няма друга тема за университетите в Австрия, тук се пише, но няма много учещи там и затова може да не получите бързо отговор.

Общи условия

Активация на акаунт