Плюсове и минуси на кварталите в София - 7 тема

  • 41 118
  • 742
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 6 639
И после хората се пребиват в плочките, които корените на неподходящите дървесни видове успешно са надигнали в почти вертикално състояние. Красота!

# 316
  • Мнения: 11 111
man_darin_ka, така е, ако отидем още по-далеч и поставим директно въпроса за колата в града. Лично аз съм против автомобилите в градовете и съм го писала неведнъж. Автомобилът няма място в градската среда. Естествено, няма как да се зачеркне автомобилният транспорт изцяло, но може поне да е ограничен единствено до случите на реална необходимост, т.е. траснпорт на стоки и обемни предмети и на трудноподвижни хора. А другата крайност - нашенското явление да возиш само и единствено собствените си задни чанти (и за дамите - чантичката)  в два тона бълващо дим желязо - това е социално зло и трябва да му се противодейства по всякакъв начин, с всякакви рестрикции, административни и финансови. Но тук нещата с автомобилите са оставени на пълен самотек.
Да, тъй бръщолясваш, защото нямаш малки деца като мен.
Ако бях сама, или те бяха големи, нямаше да ми трябва кола. Ходя си пеша и си броя крачките. Но с децата не е така. Не мога да го заведа на другия край на града днес, както е болен, до баба му. Защото трябва да вървя час и половина, или да го нося час и половина. После още 40 минути до офиса. После бачкай, води го на лекар, и се върни до центъра да прибереш другия, дето е на откриването на елхата. После дружно носи всички до у вас. Е... В ранните на града сме, но все пак твоето предложение не е изпълнимо.

А няма как да се сложи ограничение: който няма деца, няма право на кола.
Защото това се нарича Дискриминация.

Борим се за свобода и независимост, нали така?

# 317
  • Мнения: 970
нищо не се прави и тоя сайт с фасона на Данчето тц Yum Положението е леко катастрофално с апокалиптични нотки на 3тия свят
Какво мислят в Катар или Кувейт много слабо ме интересува.
В София има метро и градски транспорт, и няма нужда от камили. И няма нужда от стотиците хиляди таралясници всеки ден по улиците. Решението е ясно, като в Букурещ. И като във всеки нормален европейски град.
е тебе може да не те интересува, но ние не живеем в два отделни свята, ако там димят повече при комшиите на 6000км. не мисля, че у нас ще е по-чисто относно въздуха, но ако това ви топли ок. Какво му е решението ? Като за начало да оправят поне улиците и после вече да мислят за екология, между другото братята са доста напред в това екологично отношение



ако не се лъжа това е центъра, а сградата отзад е леко надраскана и прилича на шесторазрядна страна
По облепения стълб разбирам, че снимката не е скорошна. Сега стълбовете са доста по-чисти.

# 318
  • София
  • Мнения: 4 192
Аз като пернишка селянка всеки ден съм с кола и не смятам да слизам. Обаче 8 от 10 коли пътуващи по оста Перник-София са над 20 години и димят яко. Абе какво чудо ви се излива всеки ден, не е истина  Mr. Green

# 319
  • Мнения: X
Попеа като няма проблеми кваралът ти защо ревеш във форума за повишаване на цените на зоната и за мръсен въздух? Живей си там и не ме мисли мен имам ли нещо в моя квартал или нямам, няма нужда да мислиш за моите нужди, щом твоите са задоволени. Гледай си там гледките от снимката  на каруцата и коня и се радвай, че живееш в "елитен" квартал. Хайде със здраве.
П.П. В понеделник ще снимам още "красоти" от центъра и ще ги пусна тук да се зарадвате. В момента мога само да снимам боровете пред дома си и смога над София.
Защото и ти, и аз дишаме смог, в който и да  е квартал, произведен от коли, лашкани всеки дена из София от такива като теб. Толкова ли е трудно за схващане, уж си интелигентен човек Wink Laughing  Явно  ти си мислиш, че дишаш друго, ама картата  и измерванията показват друго. Каквото и да снимаш, говорим за въздуха.
Хубавото в цялата работа е, че колкото и да ти е мъчно, рестрикции за коли в центъра ще има все повече.
Скрит текст:
П.П. В понеделник ще снимам още "красоти" от центъра и ще ги пусна тук да се зарадвате. В момента мога само да снимам боровете пред дома си и смога над София.
A, не, в момента смог над София няма говориш наизуст Grinning В момента небето е кристално ясно и въздухът е свеж.
Впрочем, ако човек търси "красоти" ще намери навсякъде.
Именно, и на картата със замърсяването затова цяла София е зелена. А когато не е така, е червена и в Драгалевци, каквото и да си приказва Милитана.

# 320
  • Мнения: X
man_darin_ka, така е, ако отидем още по-далеч и поставим директно въпроса за колата в града. Лично аз съм против автомобилите в градовете и съм го писала неведнъж. Автомобилът няма място в градската среда. Естествено, няма как да се зачеркне автомобилният транспорт изцяло, но може поне да е ограничен единствено до случите на реална необходимост, т.е. траснпорт на стоки и обемни предмети и на трудноподвижни хора. А другата крайност - нашенското явление да возиш само и единствено собствените си задни чанти (и за дамите - чантичката)  в два тона бълващо дим желязо - това е социално зло и трябва да му се противодейства по всякакъв начин, с всякакви рестрикции, административни и финансови. Но тук нещата с автомобилите са оставени на пълен самотек.
Защо да няма? Особено в София. Миналата седмица споделих, че денем извън час пик от Драгалевци до идеален център  се стига за 14 минути. Нощем същото това разстояние се изминава за 8-9 минути. Малко са столиците по света където от предградията до идеален център се стига толкова бързо.

# 321
  • София
  • Мнения: 6 952
Е,  ся нощем.  Туй за какво да го мерим?

# 322
  • Мнения: 11 312
Е, аз пак не получих отговор на въпроса Защо интелигентните, красиви и отговорни собственици на много еко коли не дадат личен пример на тъпите собственици на таралясници, като първи слязат от колите си и се качат на ГТ?
Може да е много еко-меко колата, ама защо кроасанката разкарва единствено мършавото си четирибуквие в огромен мощен джиБ по улиците на града, като може да ползва алтернативно ГТ/такси на газ/малка градска кола? Който и от всичките алтернативни варианти да избере, все ще замърсява по-малко. Да даде личен пример на тъпите индивиди с таралясниците.
Това с джиБовете го наблюдавам от позицията на пешеходец или ползващ ГТ само в център/широк център.

Колите ще бъдат изведени от центъра само ако има направени алтернативни маршрути за преминаване от единия до другия край на града без влизане в центъра. Рингове май му викат в другите държави. Ако трафикът в града е радиално и диагонално през центъра, просто няма как да свалиш хората от колите.
Но пък в този случай димът ще бъде в концентрични кръгове в кварталите извън центъра.

И ГТ не е толкова прекрасен, колкото го описват някои потребителки, сравнявайки с държави като САЩ. Вярно е, че подменят автобусите с нови, но в тях е или задушно или студено, в някои от случаите това е защото газта/батерията не издържат цяла смяна и накрая на деня алтернативата е или да му свърши горивото преди гараж някъде, или на пътниците да им е хладно/топло. Говоря от личен опит - автобус 309 към 18 ч. вечерта се обади на диспечер да каже, че пътниците се оплакват, че не е пуснал отоплението. Ако го пусне, няма да може да стигне до гараж. Хубави са отвътре автобусите, но явно не е мислено колко трябва да издържа акумулатор ли е, батерия ли е, резервоар ли е в условията на софийския трафик.

# 323
  • Мнения: 18
По облепения стълб разбирам, че снимката не е скорошна. Сега стълбовете са доста по-чисти.
като гледам таксито зад елемента с коня е Kia Ceed на yellow, погледнах в нета модела е от 2012та у нас са от 2014/15г. т.е. не е толкова стара снимката. Това е в 21 век уж в ЕС, в Букурещ 2015та надали са пускали еко-каруци в центъра им и да е така строшено за останалите страни в ЕС да не говорим

@man_darin_ka - защото колата у нас е религия и показване на статус, ако някой слез от ДжиБа значи тоя не е вече клас А

# 324
  • Мнения: 21 785
Попеа, тая песен за рестрикциите за коли в центъра я пееш от няколко години.....Нищо, вярвай си. И спри да квалифицираш хора, които не познаваш. Дали съм интелигентна и колко ми пука не е твоя работа. А дали е мръсен въздухът в Драгалевци, може да питаш Нико, нали му вярваш за нещата, които пише или не? Или може би на неговата улица въздухът е чист, а на моята не? Не чувстваш ли колко се излагаш?

# 325
  • Мнения: 11 111
Militana,
Poppea този път искаше да прати мен на село. Но нещо ми е изчезнал поста, в който й благодарих. Simple Smile

# 326
  • София
  • Мнения: 4 192
Милитана е права - тези със скъпите коли са най-големите лицемери. Искат Еко рестрикции единствено за да им е по-спокойно от таралясници. Иначе едно БМВ Х5 изпуска 300 грама въглероден двуокис, а един 20 годишен гоУф на газ изпуска 100грама. А въглеродния двуокис е по-опасен в глобален мащаб от ФПЧ
Та мисълта ми е че е до народопсихология, само рестрикции ще оправят положението, ама тук политиците никога няма да вземат непопулярни решения Wink

# 327
  • София
  • Мнения: 878
Вижте сега- може да не искате или  да искате рестрикции за коли в града, какво искате обаче няма никакво значение- рестрикциите са абсолютно неизбежно бъдеще- може да е след 5, 10 или 20г но ще се случи. Първо ще е такси за влизане в центъра, после забрана за дизели а след 20г сигурно и за всякакви с двигатели с вътрешно горене.

# 328
  • Мнения: 18
Милитана е права - тези със скъпите коли са най-големите лицемери. Искат Еко рестрикции единствено за да им е по-спокойно от таралясници. Иначе едно БМВ Х5 изпуска 300 грама въглероден двуокис, а един 20 годишен гоУф на газ изпуска 100грама. А въглеродния двуокис е по-опасен в глобален мащаб от ФПЧ
Та мисълта ми е че е до народопсихология, само рестрикции ще оправят положението, ама тук политиците никога няма да вземат непопулярни решения Wink

кой казва и за какво че е опасен ?, това са глупости, той в глобален мащаб е 0.04% не е 10% освен това на дърветата им трябва, за да виреят те го преработват. Тя и радиацията опасна, но в областта на Чернобил има положителен приръст на растения и животни, от както няма хора там.
Ако искате толкова ЕКО, отивате и живеете в Родопите не в София и готово.

Последна редакция: сб, 14 дек 2019, 10:58 от mister_m

# 329
  • София
  • Мнения: 4 192
Малко ли е че за 20 години температурите се повишиха в глобален мащаб с над 1 градус? А въглеродния двуокис е основен парников газ.
А това, че вие като американците може да не признавате статистика и факти, е друг въпрос Wink

Общи условия

Активация на акаунт