Плюсове и минуси на кварталите в София - 7 тема

  • 40 977
  • 742
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 2 359
Еми и в Лозенец и във Вазов има различни райони. Попеа все е там, където има места, другите където няма.

# 601
  • Мнения: X
Еми и в Лозенец и във Вазов има различни райони. Попеа все е там, където има места, другите където няма.
И това не е вярно - виж на картата колко е голям Иван Вазов и колко - Лозенец. Лозенец е в пъти по-голям.
Иначе всеки може да си пише, каквото му изнася. Да се разходи по улиците, които изредих, и да види, който не вярва. Живяла съм в Лозенец без зона и със зона, живяла съм в Иван Вазов без зона, надявам се да я въведат колкото може по-скоро.
В Иван Вазов има високи блокове, но са строени с много пространства между тях. И като се съберат паркоместата по улиците заедно с междублоковите, предвидени за това (градинките не са в това число, те са си свободни, а и са оградени с колчета), е достатъчно за живеещите.
Като цяло, от личния ми опит съм с десет ръце за въвеждане на зона в кварталите около центъра, където има офиси/работни места или пък са близо до зони с офиси.

Последна редакция: чт, 16 яну 2020, 12:48 от Анонимен

# 602
  • Мнения: 22 077
Дано да направят зона в Изток, а който е решен да ходи на работа с кола, да си предвиди едни 10 лв. на ден, кеф цена няма все пак. И местните, които изпитват висока емоционална привързаност към предишните си две трошки и отказват да се разделят с тях, въпреки, че карат само третата - също ще получат възможност да си платят за удоволствието.

# 603
  • Мнения: X
Дано да направят зона в Изток, а който е решен да ходи на работа с кола, да си предвиди едни 10 лв. на ден, кеф цена няма все пак. И местните, които изпитват висока емоционална привързаност към предишните си две трошки и отказват да се разделят с тях, въпреки, че карат само третата - също ще получат възможност да си платят за удоволствието.

Ема, повярвай ми, ще се родите! Преди зоната не можех да си вляза във входната врата от заврени задници на автомобили. Сега тротоарът е свободен, ура!  
Не става, в зоната парирането е до 4 часа макс, не става за целодневно паркиране. Или трябва служебен абонамент, или платен паркинг.

Дъждец, в кой Лозенец не си намерила място в 4 през нощта? Като говорим, да говорим с някакви факти, все пак.
Скрит текст:
Какво му е на положението? Повечето пришълци ще се изнесат и местните ще имат места за за паркиране срещу минимална сума.
Точно.

Скрит текст:
И аз мисля, че зони трябва да има само в центъра. Давам пример с Иван Вазов - сега там има един куп блокове по 6-7 етажа с 5-6 входа и общо паркингче за 10 коли. Очаквам интересни събития там. В Слатина ще е още по тегаво положението.
Примерът ти не е адекватен, явно нямаш много идея от квартала. В Иван Вазов места за паркиране за живеещите има, но там паркират такива, които искат да избегнат зоната на НДК - пред нашата кооперация сутрин идват поне 4-5 такива автомобила, паркират си,  заключват си колата и тръгват пеш към НДК. На Петко Каравелов пък са още повече такива, паркират чак вътре в парка. Като стане зона, няма да го правят вече и ще си има места за живеещите. Какви интересни събития очакваш, по-точно? Ще въведат зона и ще стане като в Лозенец, където е в пъти по-добре от преди.

Ще се изнесат в съседните квартали.
Просто това не решава проблема с колите и малкото паркоместа.
Иначе за живущите е ок. 100лв на година е смешно малко, ако ще ти осигури място за паркиране.
Паркоместа за живеещите има, няма за ходещите всеки ден с кола  
Ще се изнесат, ако в съседните квартали им е достатъчно близо до офисите. Сега Иван Вазов е близо до НДК (има метро, обаче как ще влязат в метрото), където работят много хора, но от Стрелбище, следващият по ред,  не е толкова близо и няма да паркират в Стрелбище, за да ходят пеш до НДК.
Какво му е на положението? Повечето пришълци ще се изнесат и местните ще имат места за за паркиране срещу минимална сума.

Не знам как измисляте подобни бисери.
Съвсем права е ЧС, зони трябва да има навсякъде, където има работни места и много приходящи на работа. Които могат да се качат на метрото.

Във Вазов категорично няма достатъчно места за имащите адресна регистрация. Отдавам под наем там и виждам колко малко реални места за паркиране има на фона на многото живущи. Лозенец и центъра е съвсем различна ситуацията.
[/spoiler]
п.п. има записи в интернет на обществените обсъждания за зоната във Вазов и опасенията на живущите там са точно това, което аз казвам.
Записите най-вероятно са от предишното обсъждане, преди около 2 години, когато хората от квартала отказаха да има зона (като им е толкова акъла...), беше когато въведоха зоната в Горен Лозенец.  После, като въведоха в горен Лозенец и всичкото паркиране от там се изсипа в Иван Вазов, плюс всичкото около НДК, и самите живеещи почнах да пишат на район Триадица, че искат зона. И тогава Триадица решиха да я въведат, даже имахме събрание на блока по въпроса. Докъде е стигнало, не знам, но няма да е дълго. Ето ти инфо от януари т.г., прясно, прясно:
https://www.dnevnik.bg/gradska_sreda/2020/01/14/4016051_jitelite … zelena_zona_chas/
Жителите на столичния кв. "Иван Вазов" искат зелена зона час по-скоро

До април зелената зона в целия кв. "Иван Вазов" в София трябва да заработи, заяви кметът на район "Триадица" Димитър Божилов на последното обсъждане с граждани. Почти всички жители на квартала бяха за въвеждането ѝ час по-скоро, "защото въртим по половин час вечер и няма къде да паркираме", обобщи проблема един от участниците в дискусията.
Кварталните улици са задръстени от коли, тъй като са близо до НДК и паркирането все още е безплатно

Ясно колко следиш нещата и колко си наясно.....

Последна редакция: чт, 16 яну 2020, 13:17 от Анонимен

# 604
  • София
  • Мнения: 3 443
И в Младост започва плахо да се пише за зона, чакам я с нетърпение. Уж само в Младост1 щяло да има, но и Бизнеспарка си плаче за такава. Има улици наблизо, в които паяците не ходят, защото не могат да влязат просто, някакъв ужас е. Не знам местните как ще понесат подобна мярка, все пак да метнеш стара гума е безплатно и пак върши работа 😄, но в момента положението е абсолютно изпуснато. Не може да имаш 2-3 и повече автомобила и някой си да е длъжен да ти осигурява място.
Не че зоната ще реши всички проблеми, това може да стане само с много по-рестриктивни мерки - например по-висок данък на автомобила ако нямаш собствено/наето място или както има в Пловдив - наем на определени места на междублоковите паркинги.

# 605
  • Мнения: 2 359
Зона в Младост и в други панелни квартали е неприложима.

# 606
# 607
  • Мнения: 2 359
Живущите са много повече от наличните парко места.

# 608
  • София
  • Мнения: 10 825
Паркирането по тротоарите, пред входовете, в детските площадки и т.н и т.н. е забранено и без зона. Глоби могат да бъдат налагани за подобно паркиране и без зона. Обаче Общината съвсем умишлено оставя нещата да стигнат до някакви безумни състояния.
Едновремено с това не се предоставя никаква алтернатива. Преди 100 години, като се започна въвеждането на синята зона се пееше тази песен любовна как ей сега малко само пари да посъберат от тази зона и ще започнат да правят паркинги с тези пари. Пари събират, годините минават, зоните се разширяват, а паркинги - йок.

# 609
  • Мнения: 2 359
Факт. Представете си Младост без паркиране по тротоари, градинки итн. Дали ще има паркоместа и за 1/10 от хората?

# 610
  • София
  • Мнения: 6 949
100 паркинга да направят ей сега на момента, пак няма да има места. Това е като с градините за децата. Темповете на растеж на града и прииждането на хора са чудовищни. Съгласете се, че не може всяко семейство да има по 2-3 коли, едната е недвижима собственост. То не се диша в София. Днес се усеща ужасно много това нещо в мъглата. Само крути мерки са нужни и това е. Със зони. С брой коли на семейство. С паркинг на всяка нова сграда, без ателиета и номера. С рестрикция върху стари димящи коли. Няма начин. Аз кола нямам, но бедствам като пешеходец, няма тротоари, нищо в квартала ни, който в даже широк център на София. Хората се карат със съседите си, бият се, за паркоместа. Уж трябваше да сме задружни хората и съседите в един блок. Абе комикс всеки ден

# 611
  • Мнения: X
Нелка, аз бих посъветвала вас, живеещите в Младост, да искате от кмета и районната администрация да въведат зона. В Иван Вазов не въведоха, защото моите съкварталци не искаха, но сега им увряха главите и поискаха, и ще е факт съвсем скоро. Така че, от вас зависи да се организирате и да поискате. Който работи в Бизнес парка или наоколо, да си идва с метрото, а не ви паркира под прозорците. Колкото и паркоместа да има, със зона винаги ще сте много по-добре, отколкото без зона.
100 паркинга да направят ей сега на момента, пак няма да има места. Това е като с градините за децата. Темповете на растеж на града и прииждането на хора са чудовищни. Съгласете се, че не може всяко семейство да има по 2-3 коли, едната е недвижима собственост. То не се диша в София. Днес се усеща ужасно много това нещо в мъглата. Само крути мерки са нужни и това е. Със зони. С брой коли на семейство. С паркинг на всяка нова сграда, без ателиета и номера. С рестрикция върху стари димящи коли. Няма начин. Аз кола нямам, но бедствам като пешеходец, няма тротоари, нищо в квартала ни, който в даже широк център на София. Хората се карат със съседите си, бият се, за паркоместа. Уж трябваше да сме задружни хората и съседите в един блок. Абе комикс всеки ден
Абсолютно е така. И не само да ги има, ами и да  смята за изконно свое право да си ги кара навсякъде, да си паркира навсякъде и изобщо да не му дреме за проблемите, които създава на околните, че и на себе си - все пак дишат същия въздух, не са в скафандри. Посоката трябва да е ограничаване на броя на автомобилите, а не строеж на повече инфраструктура за тях, което още повече ще стимулира повишаване на броя им.

Последна редакция: чт, 16 яну 2020, 16:07 от Анонимен

# 612
  • София
  • Мнения: 10 825
100 паркинга да направят ей сега на момента, пак няма да има места. Това е като с градините за децата.
Скрит текст:
Темповете на растеж на града и прииждането на хора са чудовищни. Съгласете се, че не може всяко семейство да има по 2-3 коли, едната е недвижима собственост. То не се диша в София. Днес се усеща ужасно много това нещо в мъглата. Само крути мерки са нужни и това е. Със зони. С брой коли на семейство. С паркинг на всяка нова сграда, без ателиета и номера. С рестрикция върху стари димящи коли. Няма начин. Аз кола нямам, но бедствам като пешеходец, няма тротоари, нищо в квартала ни, който в даже широк център на София. Хората се карат със съседите си, бият се, за паркоместа. Уж трябваше да сме задружни хората и съседите в един блок. Абе комикс всеки ден
Как го каза това, човек би си помислил че са построили 100 градини.
Хайде, нека поне един паркинг да построят, не във всеки квартал, един в цяла София. Ей така за да има какво да покажат като се оплачат хората, че няма къде да се паркира. Пък после нека в района на въпросния паркинг да направят какъвто цвят зона решат

# 613
  • Мнения: X
100 паркинга да направят ей сега на момента, пак няма да има места. Това е като с градините за децата.
Скрит текст:
Темповете на растеж на града и прииждането на хора са чудовищни. Съгласете се, че не може всяко семейство да има по 2-3 коли, едната е недвижима собственост. То не се диша в София. Днес се усеща ужасно много това нещо в мъглата. Само крути мерки са нужни и това е. Със зони. С брой коли на семейство. С паркинг на всяка нова сграда, без ателиета и номера. С рестрикция върху стари димящи коли. Няма начин. Аз кола нямам, но бедствам като пешеходец, няма тротоари, нищо в квартала ни, който в даже широк център на София. Хората се карат със съседите си, бият се, за паркоместа. Уж трябваше да сме задружни хората и съседите в един блок. Абе комикс всеки ден
Как го каза това, човек би си помислил че са построили 100 градини.
Хайде, нека поне един паркинг да построят, не във всеки квартал, един в цяла София. Ей така за да има какво да покажат като се оплачат хората, че няма къде да се паркира. Пък после нека в района на въпросния паркинг да направят какъвто цвят зона решат
Около повечето спирки на метрото има построени паркинги, така че са построили, и повече от един. А че са обвързани с ползване на метрото е напълно нормално, метрото е удобно и бързо, и спомага за разтоварване на наземния трафик. Градът ще бъде много по-приятен за обитаване, за всички в него, ако има по-малко коли, а тези, които ги има, не се карат всеки ден на градско.

Трябват драстични мерки, но на политиците не им стиска да ги предприемат. За съжаление. Добре поне, че гражданите по квартали вече искат зони, поне това да се случи.

# 614
  • Мнения: 2 359
Чакай малко. Кой да ги строи тия паркинги? Надявам се нямаш предвид общината. Аз лично съм твърдо против обществени средства да се дават за нещо, което е чисто лична отговорност - кой къде да си паркира колата.

Общи условия

Активация на акаунт