НПМГ - 4

  • 45 864
  • 736
  •   1
Отговори
# 645
  • София
  • Мнения: 5 454
От известно време се опитвам да обясня( в други теми обикновено във връзка с прословутите нива на ОЕЕР), че избираемите модули създават прекрасни възможности  и ключовата дума е надграждане.
Изглежда трябва да се разграничават нещата на същност и диплома.
При 4 профила 20-те учебни часа могат да са в разни комбинации, но да кажем 7+5+4+4, докато при 3 профила те могат да бъде например 8+7+5 (както е в НПМГ).
В дипломата срещу избираемия модул ще стои някакво наименование (не знам как се избира името на избираемия модул, нито дали по един ПП може да има само един избираем модул или да са повече от един с отделни наименования) и съответният хораруим, но въпросът е и съдържанието как ще се изпълни.
Щом матурите няма да включват съдържанието от избираеми модули е наистина  въпрос на преценка на учителя или училището (нямам идея) как да ползва тези модули - за упражнения или за надграждане.

# 646
  • Мнения: X
Щом директорът ги утвърждава, значи някой ги изготвя. Може да е учителят, може да е методическото обединение, но всяка такава програма има задължителни компоненти.
1. кратко представяне на учебната програма;
2. връзка на избираемите със задължителните модули на профилиращия учебен предмет с цел надграждане и разширяване на компетентностите, посочени в съответните изисквания по чл. 4, ал. 1 ( тоест в задължителните модули);
3. учебно съдържание на всеки един от избираемите модули (теми, компетентности като очаквани резултати от обучението, нови понятия);
4. специфични методи и форми за оценяване на постиженията на учениците.
Имената на избираемите модули може да са същите или различни от задължителните модули; в случай че са същите, не може да се повтаря същото учебно съдържание, както в задължителните. Интересното е, че различните модули по един и същ предмет могат да се преподават от различни учители.
В АК не ви ли обясниха как ще процедират?

# 647
  • София
  • Мнения: 5 454
Дидева, имаше РС през октомври или ноември и ни представиха профилите и хорариума. Рамката, която предлагат /мат+физика+информатика+АЕ - всеки по 5 часа с вкл. 1 час за избираем модул на предмет/, ми изглежда супер, поне в нашия случай. Но до други "тънкости" или не са стигали, или аз не съм ги отразила.
Питам, защото нещата са нови и динамични (това, което е валидно за един випуск, може да е различно за друг)  и се замислих за тях от поста на Вачето. Предполагам, че не само за мен е интересна темата.
Ясно ми, че както и да стоят едни неща на хартия, изпълнението на финала зависи много и от субективни фактори, затова чак толкова присърце не ги взимам нещата. Конкретно за избираемите модули не споменаха дали могат да са повече от един на предмет и как им се избира наименование.

Последна редакция: ср, 22 юли 2020, 18:48 от Prizma

# 648
  • София
  • Мнения: 13 704
Призма, и твоя въпрос ме накара да се замисля. Гледах учебните планове на НПМГ, гледах на МОН програмата по предмети и чак сега разбрах напълно за какво иде реч, като го обясня Дидева. 😃

# 649
  • София
  • Мнения: 5 454
Да, вече всичко стана ясно. Благодаря, Дидева!

# 650
  • София
  • Мнения: 929
Няма как да се оцени нивото на втория език, за да се предложи като профилиращ. Може и в клас с 1ви АЕ да има деца с високо ниво на РЕ или НЕ (в класа на моето има такива)

Ниво по език се доказва със сертификат, вътрешен изпит, по преценка на учител/детето. Искам да кажа, че няма смисъл да избирам профил по език, ако той не ми е на нивото на тези, които са го учили като първи разширено, независимо къде съм го учил.  И ако има събрана група за английски, защо  да не включат и деца от немските паралелки, при положение, че не им се предлага на тях език.

Просто си размишлявам.

# 651
  • Мнения: X
В училище ниво по език не се доказва нито със сертификат, нито с вътрешен изпит, нито по нечия преценка. Формално в края на десети клас, ако си изучавал езика като първи при РИЧЕ постигнатото ниво е В 1. Ако е като втори - А 1. Няма как да ги подготвят по една и съща програма за ПП.

# 652
  • София
  • Мнения: 9 021
pkrassimira, сертификатите не важат, ако бе така, детето ми можеше да си спести всичките часове по АЕ 8-10 клас, а със един курс и изпит в Гьоте би отупал и НЕ. Вътрешните изпити, където се опитаха да ги направят, казаха - не.

# 653
  • София
  • Мнения: 929
pkrassimira, сертификатите не важат, ако бе така, детето ми можеше да си спести всичките часове по АЕ 8-10 клас, а със един курс и изпит в Гьоте би отупал и НЕ. Вътрешните изпити, където се опитаха да ги направят, казаха - не.

Жалко че не се дава възможност децата да оползотворят по най добрия начин времето си в училище.

Ние именно за това избрахме немския. Малко се разочаровахме, че не е сигурно дали ще може да го избере като профил в 11 и 12 клас. Но каквото, такова. Ще го мислим в движение.

# 654
  • Мнения: 6
Здравейте, има фейсбук група за всички новоприети в НПМГ 8 клас:   https://www.facebook.com/groups/2717780348501698  Simple Smile

# 655
  • София
  • Мнения: 453
Здравейте, дали знаете г-жа Диана Златкова по кой предмет преподава?

# 656
  • Мнения: 21
Здравейте! Имате ли представа новите осмокласници в коя смяна учат през първия срок?

# 657
  • София
  • Мнения: 929
Здравейте! Имате ли представа новите осмокласници в коя смяна учат през първия срок?

Аз днес получих е-mail от НПМГ с името на класната и информацията, че 8б клас ще бъде първа смяна. Но може да не важи за всички класове това.

# 658
  • Мнения: 8
И аз получих имейл. 8 г ще са втора смяна. Явно 8- те класове няма да са всички в една смяна,

# 659
  • Мнения: X
Преди започваха така:
I смяна: 8А, 8Б, 8В, 8И (математическите, физичната и информатична паралелки) и целите випуски 9 и 11 клас
II смяна: 8Г-З (химия, биолозите, география, химия/биология) и целите випуски 10 и 12 клас

Общи условия

Активация на акаунт