СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 7

  • 33 417
  • 772
  •   1
Отговори
# 645
  • sofia
  • Мнения: 1 643
Стана ми интересно, тези взискателни учители съответно преподават ли добре, или се очаква, че на децата от СМГ цялото знание им е паднало свише, и така ги е избрал великия изпит?
 Има и учители, които не преподават добре, но по- голямата част са добри. Моето дете например се справя прилично (с петици) вече трета година по разказвателни предмети, само от възприетото в час. Задълбочено голямо четене не практикува, преди контролно попреглежда и си чете енциклопедии понякога, че му е по- интересно. Често ми цитира допълнителна информация от час. Тази година обаче му светна, че по физика трябва повече да се чете и формулите да се научат😉

Последна редакция: чт, 19 дек 2019, 12:49 от googlish

# 646
  • София
  • Мнения: 3 815
И преди съм разказвала за учителката по география в 125то и настоящата в кварталното 5то - едната работи с подбрани деца след изпит и ги нарича клошари и идиоти, а при другата без натиск и грубост, синът ми научи много повече. Тя разказва материала през интересни, понякога дори смешни истории и децата покрай историите запомнят градове, планини, реки и т. н.

# 647
  • София
  • Мнения: 7 675
Ами то опира до темперамент и вътрешно светоусещане в крайна сметка. В професии, основаващи се главно на тясно общуване с хора, изобщо не би следвало да се допускат лица с критично високи нива на мизантропия.
Но такъв сложен подбор на кадри... Може би в някое  друго ниво на цивилизационно развитие. 😀

# 648
  • София
  • Мнения: 6 671
При нас, обаче, пробват друга тактика: казват ти колко си зле, колко другите са по-добри, как само 3-ма стават, това го подплатяват с много трудни контролни и ниски оценки и очакват, че това ще ги амбицира да "излязат от дъното".

явно този подход е възприет на въоръжение от голяма част от учителите по т.н. състезателна математика, които все повече се изживяват и възприемат като треньори на елитни спортисти, където унижението, психическият тормоз и елитарната селекция са ежедневие. чувам за подобен подход към учениците и на други места, претендиращи за развъдник на математическа мисъл.

за мен всичко това е крайно порочно, да не говорим колко е погрешно.

# 649
  • Мнения: 520
Нашето класно е било върху преразказ на непознат текст от името на неутрален разказвач. Текста им е даден за 15 мин да се запознаят с него.

# 650
  • Мнения: 7 689
Скрит текст:
Моето дете например се справя прилично (с петици) вече трета година по разказвателни предмети, само от възприетото в час. Задълбочено голямо четене не практикува, преди контролно попреглежда и си чете енциклопедии понякога, че му е по- интересно. Често ми цитира допълнителна информация от час.
Спомням си, че миналата година и във фб групата имахме някакво разногласие, но за АЕ, ама сега вече изби рибата (изинявам се ако те бъркам, съдя само по стила на мненията). Вярно, че вашия клас го дават за пример за дисциплина, но не вярвам да има разлика в преподаването, контролните и начинът на оценяване и само с чуто в час да се изкарват петици.

Това е моят прочит за разказвателните:
История: Ния обожава(ше) историята. Учи я с интерес. Развива си темите, които госпожата им праща и си ги учи. (Аз работя вкъщи и тя ме ползва за слушател, да ми разказва наученото.) Дори не мога да кажа колко дни по колко часа учи за последното контролно, което е било много тежък тест и тема за развиване. Има 31,5 точки, а от 32 е 5. Т.е. за толкова много учене е с 4. В нашия клас има 3-4 шестици и около 3 петици. Браво за петица само със слушане.

География: Там пък така се амбицира тази година. Европа ѝ е страшно интересна, може би защото ѝ е позната. Там учи най-много. Купила съм тестове на хартия и ползва онлайн тестовете на уча.се и атласи бг. Изреши 32 теста преди контролното. Без грешка. Всеки ден играем на блиц въпроси за столици или членки на ЕС. На контролното изкара 5 с мноооогото учене. Браво за 5 само със слушане в час. При нас в този час дисциплината малко куца и Ния казва, че на третия чин не винаги чува какво се преподава.

Биология: Най-трудният ѝ предмет. Спуква се да зубри и рисува шарени картинки. Ама такова заучаване падна преди последното контролно (да се развият 3 въпроса, не тест). За мен повечето думи бяха абсолютно непознати. Дори не знаех, че има мъжки и женски шишарки. Нито как се размножава папрата или мъховете. Вчера им върна контролните. Има само 3 шестици в класа. Ния с тооолкова учене има 5. Браво на дете, което само със слушане има 5.

Физика: Там някак ѝ се получават задачите. Схвана ги и си ги решава. Имам 3 сборника. Решава си ги. Но на теста имаше 2 грешки и хоп - 5. Там не залегна толкова на теорията, а на задачите, но само със слушане нямам идея дали става дори 4.

Химия: От м.г. я влече много. Тази година записа школа. И въпреки, че е във възможно най-неудобното време не иска и да чуе да я пропусне. И въпреки, че в школата са много по-напред, си отделя време да учи и за часовете. Там засега си се справя без никаква драма, но и контролни не са правили след входното.

Още веднъж: голямо браво за петиците само със слушане в час!
Предполагам говорим за текущи, не срочни петици? Защото срочна петица е постижима. Май има и един друг феномен при нас за срочните оценки по някои предмети: най-знаещите са с 6, а всички останали са с 5, независимо дали са за 3, 4 или 5.

# 651
  • Мнения: 5 648
Май се свърши с учебните дни през 2019,  утре щели само да си говорят и нямало да изпитват!
Бързам да си отдъхна, че последните две седмици ми съкратиха живота!
Класното по БЕЛ е направено на две части, втората ще бъде след ваканцията на преразказ. Сега им е дала теста за реални 60мин за работа!

# 652
  • sofia
  • Мнения: 1 643
Maria77bg, разногласията са нещо нормално, аз споделям моя опит и говоря за текущи оценки. Не съм казала, че детето ми ходи без домашни, пише всичко което им дават, когато им дават за подготовка преди контролно. Не виждам какво толкова невъзможно съм казала, че да ме нападаш по този начин, че чак да ми правиш анализ предмет по предмет, който даже съдържа иронизиране. Не знам кои сте тези "нашия" и "вашия" клас и не ми вади думи от контекста. Всеки има право на мнение и моля да не ме вкарваш в такава полемика.

Последна редакция: пт, 20 дек 2019, 02:39 от googlish

# 653
  • Мнения: 7 689
Няма ирония. Извинявай ако така си го възприела. Просто не мога да повярвам как само със слушане се изкарват петици. Вярвам ти, че е така при вас. И наистина браво на детето! Но просто това не е масовият случай. Поне в нашия клас.

# 654
  • Sofia
  • Мнения: 691
Няма ирония. Извинявай ако така си го възприела. Просто не мога да повярвам как само със слушане се изкарват петици. Вярвам ти, че е така при вас. И наистина браво на детето! Но просто това не е масовият случай. Поне в нашия клас.

и в нашия... освен всичко, почти няма предмет, по който да не са давали в тест въпроси, свързани с допълнителна информация, която не е налична в учебните помагала. И така от 5 клас...

Неучещите имат високи оценки само с помощта на преписването, нещо, което вече бе коментирано и ме втрещява... Толкова ли съм стара?!? При нас се преписваше при суха теория в университета... От къде взимат информацията!?! Толкова ли не съм просветена... Е, разказват ми, но... не смятам да практикувам и не препоръчвам. В крайна сметка - сега се развива онова чудо, дето било сиво и нагънато... Пък накрая - всеки с късмета си.

# 655
  • София
  • Мнения: 3 815
Участвала съм в няколко лидерски обучения и навсякъде се започва с това, че хората са различни и подходите, които трябва да се използват, за да им се въздейства са различни.
В Хърватия, например, в момента доста учители са включени точно в такива лидерски обучения.

# 656
  • Мнения: 50 926
И аз сега карам магистратура ЧР, същото се учи на ТЕОРИЯ. Знам какво се учи и по педагогика, психология и т.н. И накрая НИЩО подобно на практика.

# 657
  • Мнения: 24 467
Участвала съм в няколко лидерски обучения и навсякъде се започва с това, че хората са различни и подходите, които трябва да се използват, за да им се въздейства са различни.
В Хърватия, например, в момента доста учители са включени точно в такива лидерски обучения.

И няма ни една идея на съвременен учен, според която на колектив или дори на определен човек опитите за мотивиране да се изразяват само или дори основно в тояга.
Това е не само непрофесионално, а и по чисто човешки нелогично и направо глупаво. Никой никого няма да мотивира по такъв начин. Методът се ползва само в комбинация с други и то като изключение.

И аз сега карам магистратура ЧР, същото се учи на ТЕОРИЯ. Знам какво се учи и по педагогика, психология и т.н. И накрая НИЩО подобно на практика.
Моята дипломна работа е пък на тема мотивация.  Laughing
Повечето учители във втората ми магистратура /имаше много такива/ не са учили психология изобщо по време на педагогическото си следване. Основни неща са им липсвали в програмите за обучение. Нищо не очаквам от тях много отдавна.

Ето, например на моя контролното по мат - всичко е решил вярно, само това, за което споделих - на едната задача при получен иначе верен отговор, че х.0 = 0 е писал "н.р.", а не "вс. х е р." и му е смъкнало оценката с цяла единица. Прекалено е. Като се има предвид, че децата са объркали минимум по цяла задача - нерешена правилно изобщо. Значи - изцяло нерешена задача - 5. Решена с една такава грешка накрая - пак 5. Не става въпрос за просто тестово попълване на някакви отговори, а за истинско контролно, с решаване и разписване на задачите.
И като се санкционира по този начин, какво се постига на практика? Преместване, най-вероятно. Като сложа и проблемите с новата учителка по БЕЛ, които не се каня да решавам по друг начин - май втория срок за няколко месеца ще сме другаде.
Без друго математиката ние изцяло си я учим вкъщи. Както и БЕЛ. Е, нямаме стоящ целодневно човек у нас, все пак, следящ за подготовката.

Последна редакция: чт, 19 дек 2019, 15:11 от Judy

# 658
  • София
  • Мнения: 3 815
Подобен подход изисква много усилия. Друго си е просто да навикваш.

# 659
  • Мнения: 24 467
То това, с навикването, не е подход на учител, ами на овчар.

Общи условия

Активация на акаунт