Американски колеж - деветнадесета тема

  • 49 207
  • 786
  •   1
Отговори
# 240
  • Мнения: 5 425
Ниво В2 се предполага да имат след подготвителната година. Вкл. тука се е писало от родители с деца на практика не знаещи английски.

# 241
  • Мнения: 851
Ниво В2 се предполага да имат след подготвителната година. Вкл. тука се е писало от родители с деца на практика не знаещи английски.
Директно от ниво В2 започнаха осмокласниците тази учебна година.

# 242
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 183
За мен АК не беше избор до ноември месец, когато отидохме на отворените врати. Там ме спечелиха учениците, с които говорих.
Относно това, което се надявам да получи детето ми  - не ме интересува назубрянето на факти. В съвременния свят всеки факт е на клик разстояние. Искам дъщеря ми да получи от Колежа това, което получих аз от моята гимназия - научиха ме да мисля, да търся и анализирам процесите, които се крият зад фактите, да имам критичен поглед.

Единственото положително за мен от тази принудителна "ваканция" в момента е, че стресът за приближаващия изпит намаля, преосмисляме приоритетите и ако детето ми не се пребори за място, ще го приемем по-спокойно. Много пъти съм се убеждавала, че "всяко зло е за добро".

# 243
  • София
  • Мнения: 19 940
Амели, ето това имат предвид някои хора, заинтересовани при това от Колежа. Научили са нещо от първа ръка, което очевидно е достоверното, но пък Ежко го оборва с идеята последната дума да е винаги негова. Независимо, че твърдението му е грешно/ подвеждащо. Понякога, в което и училище да са децата ти, не е достатъчно да твърдиш от последна инстанция нещо за друг випуск, над който нямаш наблюдение. Греши за Колежа, какво остава за надеждността на другите му твърдения за държавни училища, размятани с лекота из форума.

# 244
  • Мнения: 5 425
Ниво В2 се предполага да имат след подготвителната година. Вкл. тука се е писало от родители с деца на практика не знаещи английски.
Директно от ниво В2 започнаха осмокласниците тази учебна година.
И откъде тази информация?

ПС Абсурд е на отворените врати в колежа да кажат, че почват в подгответо от В2. Това значи да отрежат поне 30% от хората, които иначе биха влязли. Да не говорим, че при В2 ниво могат спокойно да си проведат изпита на английски, което правят ама за приема в 9-ти клас. Посмалете малко и не плашете кандидатите.

# 245
  • София
  • Мнения: 16 513
Да, той категорично греши, но пък достаъчно други родители се включиха да уточнят за стартовото ниво.

Поствам един линк към обзор на прехода към дистанционо обучение на студентите по цял свят - и най-добрите университети нямат готови отговори и готови форми за работа, а ние очакваме АК да ги има разработени, разписани, разграфени, изпитани и проверени: https://www.gsb.stanford.edu/experience/news-history/how-profess … rld?sf119402092=1



# 246
  • Там, където мечтите се сбъдват
  • Мнения: 836
Това, че Колежът не изисква никакво ниво на английски и че има деца, които не знаят и дума на английски е факт. Факт е и че започват от В2. Факт е и че имат изградена система, по която децата успяват да наваксат и да се изравнят с останалите. Пример е синът ми. Той стартира учебната година с едно ниво на английски около А1, ако не и под него. В момента чете книги основно на английски и борави свободно с езика. Дали му е било трудно, определено, изисква се яко учене, но с всичките ресурси, които се предлагат, пример са допълнителните консултации по английски, които могат да са ежедневни, както той прави с неговата учителка, нещата се получават. Освен това предимство са и часовете с нейтив преподаватели, които така увличат и отпускат децата, че те проговорят без да се притесняват в началото от допускане на грешки. За мен огромният плюс  на този неравен старт е, че всеки гледа себе си и оценява собствените си усилия и надграждане.

# 247
  • Мнения: 1 550
Ниво В2 се предполага да имат след подготвителната година. Вкл. тука се е писало от родители с деца на практика не знаещи английски.
Директно от ниво В2 започнаха осмокласниците тази учебна година.
И откъде тази информация?

ПС Абсурд е на отворените врати в колежа да кажат, че почват в подгответо от В2. Това значи да отрежат поне 30% от хората, които иначе биха влязли. Да не говорим, че при В2 ниво могат спокойно да си проведат изпита на английски, което правят ама за приема в 9-ти клас. Посмалете малко и не плашете кандидатите.
От В2 започнаха. И аз мога да потвърдя! И не само учебника, а и тестовете, и курсовете, всичко си беше за В2. Затова започнахме годината с 2-ки, после 3-ки фо края на 1-ви срок, а сега вече и 4-ки и 5-ци ... има допълнителни часове по английски за неучилите преди това и тези с 2-ките.
А на Отворените врати не казват, че започват от нула.
Започвам да се убеждавам все повече, че Ezhko наистина подвежда аудиторията, а и е много краен и категоричен с квалификации ...

# 248
  • Мнения: 7 677
Да, той категорично греши, но пък достаъчно други родители се включиха да уточнят за стартовото ниво.
Да, но той и тях оспорва и то с укор. Затова тук е неприятно да споделяш. И темата оставя едно лошо усещане, което отблъсква кандидатите. За мен е важно да има някъде възможност за спокойна дискусия. Да мога да попитам, да споделя ако нещо ме тревожи. Но тук, който го направи не получава подкрепа или нормален отговор, а укор. Защото дори и някой друг да отговори нормално и добронамерено, винаги се появява последната инстанция, която те ковва и съжаляваш, че си питал.

# 249
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 183
Най-вероятно истината е по-средата - започват от В2 ниво, но го няма като изрично изискване към кандидатите. Ако го имаше, щеше да има и входящ изпит по англ.език. Така че си започват от В2, а пък децата, които го нямат това ниво, успяват с труд да го наваксат.

# 250
  • София
  • Мнения: 16 513
Проблемът със стартовото ниво по английски го дължим на някое доста "активно" учениче в миналото. Не мога да кажа до коя година, защото се е случило преди 2016, когато приеха сина ми и реално не знам, децата са имали входящ тест по време на ориентировъчната седмица в 8 кл. и са били разпределяни по класове по равнище на входящи знания - което е чудесно, защото ако примерно в клас 8/1 всички деца са с еднакво стартово равнище, учили немски или френски преди АК, то и заниманията за тях започват от нула. Обаче благодарение на това "активно" дете, обявило практиката на разпределяне за дискиминация, имаме сегашното положение: в един клас са деца с различни входни знания по наглийски. Което реално води до деца с по-свободно владеене на английски да не са достатъчно натоварени в 8 клас (и да им оставя прекалено много свободно време за геймене).

...
Мария77бг, в Колежа има много родители, които не са Ежко. А Ежко ще има дете в Колежа още само две години. Не вярвам да ви успокои достатъчно, но понякога аз лично на л.с. се опълчвам на Ежко да се "запре". Не винаги успявам...

Много от случващото се в Колежа ние, родителите, не виждаме. Аз лично си признавам, че моето дете силно си брани личното пространство и не споделя с мен ежедневно всичко, което му се е случило. До мен стигат само големите проблеми, малките си ги решава сам.

Последна редакция: чт, 19 мар 2020, 09:42 от Sharky*

# 251
  • Мнения: 7 275
Ами аз още миналата година приканих потребители, чиито деца са завършили вече АК да се въздържат да коментират текущи неща, защото положението е динамично и всичко се променя.
Както виждаме дори и самият Ежко бърка и не е наясно понякога. Иначе за повечето неща е прав.
Направо пък недоумявам как от мненията на един потребител или от една тема в бг мама, разумен човек може да вади генерални заключения и да взима окончателни решения.
И друго: Все едно сега, четейки темата за смг, всички да се юрнат натам, понеже, видите ли дистанционното обучение било на изключително ниво. Ми няма как мен например да ме спечелят.
Само, че потребителите, които нямаме деца в смг не им ходим в темата да им размахваме пръст и да им казваме как е в смг, но тук редовно пристигат такива, без да имат какъвто и да било досег с колежа, за да ни обяснят как е положението.

# 252
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 183
В интерес на истината и в "нашето" училище онлайн обучението е на доста добро ниво, но не това е темата. Надявам се, че това дистанционно обучение е нещо, което скоро ще приключи и няма да се повтаря никога повече. По-важно ми е колко е добро реалното обучение.

# 253
  • Мнения: 7 677
Фран, моето включване за дистанционното обучение беше, защото бе изказано мнение, че уроците с учител са "четене на учебник" и не са полезни. Не съм съдила дистанционното обучение на АК. Не съм писала изрично кое е училището ни в онзи пост.
В темата за смг питат родители, които се интересуват от смг и без да имат деца там. Но онази тема позамря, защото има фб групи, които дават достатъчно информация. И защото там е същото мазало. Това е нормално, когато пишат анонимни хора.
Да, променям си мнението, обясних защо, И защото няма подкрепящо родителско общество. В СМГ такова има, поне в нашия випуск. И ако някой има проблем той се обсъжда в родителска група и се входира в училището. Тук оставам с впечатление, че родителят се оставя сам да си се бори с проблема. Не съм прочела да има родителски групи. Шеф на руа до м.г. беше Ежко. Ми как да очаквам, че ще се съдейства, а няма да ми се скарат, че имам проблем? Вече има друг председател, което е доста оптимистично. И отново, аз си казвам довод защо се отказвам и отново съм категоризирана като неразумен човек, защото се впечатлявам от родител в темата. Ми не е само заради това, но пък защо да не ме укориш?

Шарки, не разбирам как едно дете може да повлияе на решение за 200 деца. То ако си е напреднало, ще си учи в класа с напредналите и защо ще налага как да учат в класа на децата с нулево ниво на АЕ в началото на 8 клас? Какво го вълнува него, че да издейства промяна?

# 254
  • Мнения: 9 490
...Да, променям си мнението, обясних защо, И защото няма подкрепящо родителско общество. В СМГ такова има, поне в нашия випуск. И ако някой има проблем той се обсъжда в родителска група и се входира в училището. Тук оставам с впечатление, че родителят се оставя сам да си се бори с проблема. Не съм прочела да има родителски групи...
За това не си права... но кои сме ние да те разубеждаваме!

ПП: Най-много се вижда родителското общество при най-малките... в 5-7 клас някак "позамира" освен ако не е сменено училището тогава... а в гимназиалния курс родителите смя някак отзад. Децата действат сами. РУА подкрепя техни дейности, поставя за обсъждане и решения проблеми пред ръководството... Но не действа от името и вместо "децата", повечето в гимназиалния курс са над 16 годишни и (а дано!) са се научили вече да си отстояват позицията лично или в група. Hands V

Общи условия

Активация на акаунт