СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 14

  • 22 465
  • 753
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 47 981
Абе вчера беше цирк, но днес почнаха. Не знам. Дай им малко време.

# 256
  • София
  • Мнения: 8 932
При щерката нищо не са почнали, нищо! Вече се ядосвам, егати елитните училища, егати чудото.

# 257
  • Мнения: 24 467
Нашето никога не съм го брояла за елитно.
Скрит текст:
Просто ни беше близко, но хиляда пъти съм съжалила от първи клас до сега при малкия, че не предпочетох едно от другите три, които ми бяха удобни до вкъщи или до работата. Сега е просто капакът. Как пък не можаха, от петък беше ясно, да изберат една платформа и да почнат по нея, като останалите?! На някой ученик от гимназията да го бяха възложили, досега щеше да е осигурил технически начина и учителите и учениците щяха да са почнали работа.
Класната няма проблем да почне, но като още не са й казали къде и не са й дали и възможност да избира сама - как да почне? За малките е много... странно. На сайта на училището са написали буквално следното: "В класовете има създадени затворени групи във Вайбър и Фейсбук, Гугъл клас руум и др." Че ФБ е забранен за деца до 13 години! Дори и това ли не им е ясно? В крайна сметка коя платформа ползват малките? Или всеки - която му дойде и както му дойде?С това "и др.". Например по имейли, по телефона, със срещи пред училище и разнасяне на хартиени материали, по бг пощата, по Спиди, с пощенски гълъби. И др. Или и т.н.
Другото при малките е: "Планираме използването на всички възможни ресурси от  Edu.BG, Shkolo.bg, Академика, You Tube и др." Днес е 17.03. И още само планирате? А хората учат от миналата седмица още.
Ядосвам се и на това, че когато попиташ, без да обиждаш, без да повишаваш тон, най-често ти се сърдят, като че ли сме в детската градина. Ми питам! Нали това искате - заинтересовани родители. Или го искате само проформа, но са повече нужни клакьори и послушни хора?

Лично за мен МОН е отговорно, че не създаде обща политика от петък до днес за училищата, които са на негово подчинение, за това обучение. И след това - конкретните директори на училища.
С класната говорихме и аз питах как ще се оценяват тези деца. Защото това е наистина пародия до тук, поне за нас. Тя също се чудеше по този въпрос. Защото е смешка да даде едни задачи и да постави срок за решаване 1-2 дни. То е ясно кой ще ги решава, в повечето случаи. От такива нагласени оценки кой има нужда? Трябва да се изпитва онлайн и така да се оценява, макар и с това стоене на родители по къщите нещата пак да не са особено обективни. За нея, а и за мен - това са никакви и необмислени неща на този етап.
На детето у нас /аз съм на работа/ не му работи "Уча се", а ние сме сплатен абонамент. Не че нещо - чете от учебниците. Но и това е показател за хаоса.

Последна редакция: вт, 17 мар 2020, 12:12 от Judy

# 258
  • Мнения: 8 228
За малките си зависи от учителя, преди всичко. Моя приятелка преподава на втори клас. Направили са си група във Вайбър май. Тя им подготвя презентации, после е на живо видео и им обяснява, показва. Децата са с микрофони, изпълняват, снимат и пращат какво са направили. Но тя е такъв тип човек, че няма да си остави децата на самотек и без жива връзка.

При моите някои учители засега се справят, други не. В Moodle са им общите указания за всеки час - тема на урока, презентации, упражнения, домашни. След това влизат във виртуална класна стая и работят.
Наборът се оправя добре, но на малкия за доста неща трябва да му помагам. Май не е като да играеш Фортнайт.
Проблем е, че направиха часовете по 30 минути, а това време по моему не стига за повечето часове и смятам да пиша до ръководството.

# 259
  • софия
  • Мнения: 25 457
Джуди, при нас положението е абсолютно същото. Вчера и днес единствено госпожата по мат изпрати задачи по мейла и това е. Нищо друго.

# 260
  • Мнения: 11 671
Джуди, не знам какво да кажа.
Аз не очаквам кой знае какви чудеса. Ето голямата получават задания по месинджър и там пак изпращат каквото се иска от тях. За мен е напълно нормално. Все пак не са бебета, могат сами да се подготвят.

На малката училището ме изненада приятно. Все пак е по-малко, провинциално, но ето че те се справиха много по-добре.

Но и при двата варианта кипи някакъв процес.
Все пак сме в условията на извънредно положение Grinning

# 261
  • София
  • Мнения: 607
Да се отчета и аз днешният учебен ден, който не е съвсем приключил, но през ZOOM им се получават нещата само две деца все още борят техниката и не могат да се включат. Иначе наборката сутринта имаха гимнастика, първо са си мерили пулса, след гимнастика пак и каза, че тя е с най ниският. Имат си домашни и всичко се следи изкъсо от директорката.

# 262
  • Мнения: 24 467
Джуди, не знам какво да кажа.
Аз не очаквам кой знае какви чудеса. Ето голямата получават задания по месинджър и там пак изпращат каквото се иска от тях. За мен е напълно нормално. Все пак не са бебета, могат сами да се подготвят.

На малката училището ме изненада приятно. Все пак е по-малко, провинциално, но ето че те се справиха много по-добре.

Но и при двата варианта кипи някакъв процес.
Все пак сме в условията на извънредно положение Grinning


И аз не очаквам чудеса и никога не съм очаквала. Понеже съм реалист.
Очаквах най-елементарна организация, обаче. Ако ще по имейл /имаме подадени, с телефони и т.н./, по вайбър, в Школо -  да изпратят указания, задачи, работа за децата. Дори не ми е нужно някой в седми клас да им преподава урок. До сега видях многократно, че у нас е излишно по доста предмети. Но поне да се ангажират и да дадат задание- какво и откъде да се учи за деня, какви задачи да се предадат и в какъв срок. Нямам претенции как ще е, но да е достъпно за децата. И, най-вече, да го има.
В извънредно положение сме, ама се водим на работа и никой не е загинал още.
...
В една от гимназиите, говорих тъкмо с учителка от там, жената е дала вчера преводи и задачи, днес ги проверява вече и подготвя следващите задачи. И тя е през ЗУУМ. Знам, идеално знам, че може. И затова ме е яд толкова. Че може, а не се.

Последна редакция: вт, 17 мар 2020, 12:32 от Judy

# 263
  • у дома
  • Мнения: 7 141
С риск да ме нападнете-аз НЕ съм доволна от онлайн урока на Просвета по математика-хванах го от средата натам...От един месец набивам в главата на моето,че външен ъгъл е равен на сбора от двата несъседни вътрешни ъгли,а моето ми се тросва,че може със сбор на съседни ъгли и сбор на ъгли в триъгълник-да,може ,но е много по-тромаво и бавно.Ами и госпожата обясни последната задача точно с по-тромавия начин,без въобще и да спомене,че има и др начин. Резултатът беше,че моето каза-ето виж,че и тази госпожа го решава така,какъв е проблема-проблема е,че на НВО няма да им стигне времето,ако не решават по  възможно най-краткия начин.Да знам,че правят каквото могат,но да го правят както трябва. На моето му забраних  да гледа математиката. Нямам капацитета да преценя за бел,но много се надявам да са по-точни обясненията.

Последна редакция: вт, 17 мар 2020, 17:55 от svetlaem

# 264
  • sofia
  • Мнения: 8 936
Светле, точно така става, когато родител се мъчи да налее нещо в тинейджърската глава... виж, ако тази "хитрост" му я беше казал някой учител или по-любознателен съученик, щеше да е приета с възторг.

Големият ме попита миналия месец за синусите, косинусите и задаваше адекватни въпроси, на които аз нямах отговор.... в учебника също. Там изредени някакви правила и толкоз, ама защо така се получава, от къде идват тез зависимости - няма инфо. Да са живи и здрави поддържащите разни сайтове, едно кръгово представяне на тригонометричните функции и малко обяснения и разсъждения по темата му се изясниха зависимостите. Даже и за какво служат стана дума. Може да се каже, че и на мен ми стана ясно Joy

# 265
  • Мнения: 8 228
Урокът по математика не съм го гледала и не мога да преценя. И аз на моя съм му казала, че външният ъгъл е равен на сбора на другите два вътрешни. Разписахме го един път, за да го види и това е. Не знам в училище какво им бяха казали и какво пише в учебника на Архимед, но той това си го ползва.
Аз тънкости му показвам много. Може да не си спомням добре кое как се казваше, но много бързо си припомням кое как се решава по възможно най-мързеливия начин.
На Кан академия гледа един урок "защо страна, страна, ъгъл не е признак за еднаквост" или нещо подобно беше. Каза, че много неща, за които само са споменали в час, са му се изяснили. Не напира обаче от желание да гледа други.
Аз харесах урока по БЕЛ за съставните сказуеми. Това е нещо, което тотално съм забравила и ми беше много ясно и достъпно обяснено в урока. Наборът не беше много доволен, защото "Аз точно това го знам идеално".

# 266
  • Мнения: 4 967
Седмокласничката получава задания да си прочете това и онова, домашни, отговори на въпроси по задачи - по Вайбър. Преди дни по математика им даде един тест, още го борят, до утре това им било... Включи се учителката по физика, тя е абсолютно нова, не сме я виждали. Даде стр. на уроци, домашно, което да изпратят на лично съобщение и да гледат уча.се. Домашно и по английски и български, като по бел съвпадна с втория урок на Михайлова. А, и урок да научат и план-таблица по история.
Единадесетокласникът има задачи по математика. Някой решава и ги пуска в групата им и пада преписване...

# 267
  • Мнения: 6 926
Сутринта си мислех, че май скоро няма да му се види края на стоенето вкъщи. Дали ще може учениците накрая да ги оформят само с един изпит, като студентите, защото няма да има време за изискуемия по наредба брой оценки? Да ги върнат и да ги скапят от контролни по всичко ми се вижда доста натоварващо. Ако всичко мине добре и да речем от май са на училище, до юни да си се съсредоточат на бел и мат, а след това да си направят една сесия по другите предмети. Изглежда ми най-щадящо. Размечтала съм  се, че всичко ще свърши до май, не ми чупете мечтите Simple Smile

# 268
  • София
  • Мнения: 3 561
Учителката на малкия каза, че ще поставя оценки на заданията им сега.
При големия хвърчат някакви файлове със задачи. Във вайбър групата им текат разни обяснения между децата като повечето време написаното е далеч от смислено, но пък според мен идеално илюстрира нивото на дисциплина в истинските часове.

# 269
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 666
При нас няма нищо, освен качени домашни в ел.дневник. По всеки предмет кой урок да си четат и да правят упражненията от учебната тетрадка, никой за нищо не ги проверява, поне до днес. Единственото изключение, за което писах вчера, бе тест по математика - трябваше да го върнат на госпожата в рамките на час и си получиха обратен отговор с верни/грешни задачи.

Общи условия

Активация на акаунт